Facebook – wymiary grafik oraz gotowe szablony do pobrania [Styczeń 2020]

Facebook – wymiary grafik oraz gotowe szablony do pobrania [Styczeń 2020]

Jeżeli szukasz rozmiarów grafik na Facebooka wraz z gotowymi wzorami do pobrania – idealnie się składa! W tym artykule znajdziesz wszystko co potrzebne do samodzielnego przygotowania grafik i materiałów reklamowych. Do tego, łatwo i szybko pobierzesz makiety na dysk, a potem możesz je wykorzystać jako podkładki w dowolnym programie graficznym.

Jeżeli do szału Cię doprowadza to, że niektóre grafiki na Facebooku wyglądają naprawdę rewelacyjnie, a inne tak jakby robił je fotograf amator, gdy komuś ucięło stopy albo kawałek głowy, czy może nie cały napis jest widoczny na grafice, to wiedz, że taki stan rzeczy ma konkretną przyczynę.

Chodzi niesłychanie ważną rzecz – proporcje.

W zależności od typu postu / umiejscowienia grafiki Facebook ma z góry podaną rozmiarówkę. Jeżeli Twoje zdjęcie lub grafika się weń nie wpasuje, będzie wyglądać, krótko mówiąc, koślawo.

Mam nadzieje że, ten artykuł i makiety, ułatwią Ci dodawanie pięknych zdjęć i pomogą zaoszczędzić nieco czasu przy obróbce.

Jakie rozmiary grafik na Facebooka znajdę w artykule?  

W artykule znajdziesz zestawy grafik (makiet) do wykorzystania jako podkładki obrazków i grafik na Facebooka. Są krótko opisane wraz z podanymi rozmiarami w pikselach. Staraliśmy się stworzyć jak najbardziej kompleksową listę. Niektóre elementy znajdziesz w kilku wariantach – proponowanym przez Facebooka, proponowanym przez nas i proponowanymi przez Canvę (to jeden z najczęściej wykorzystywanych programów do tworzenia grafik i banerów).

To pierwsza wersja artykułu, wraz z czasem będę go uaktualniał i doprecyzowywał wytyczne.

O czym warto pamiętać, zanim pobierzesz te grafiki? 

Weź pod uwagę, że kwestia grafik na Facebooka jest bardzo „płynna” – portal często zmienia wytyczne dotyczące rozmiarów i proporcji (czasem sam nie nadąża za wdrożonymi zmianami –  najpierw sugerują rozmiar grafiki lub proporcje, który po załadowaniu do menadżera reklam się… „rozjeżdża”). Staramy się, by lista była jak najbardziej aktualna, ale jeżeli coś nie działa / nie pasuje / źle się skaluje – daj znać w komentarzu.

Pamiętaj też, że wybór odpowiedniego formatu może być uzależniony od kształtu i proporcji grafiki bazowej (tej, na której chcesz pracować) – nie wszystko, nie zawsze, da się proporcjonalnie osadzić na planie prostokąta czy kwadratu.

Dlatego też zawsze warto brać poprawkę do podanych wzorów i nie traktować je nie jako sztywne, niezniszczalne wytyczne, lecz jako sugestię i podpowiedź, tak by nie bać się porównywać i eksperymentować z poszczególnymi wariantami.

Pamiętaj też, że w przypadku grafik prostokątnych, część z nich inaczej będzie się wyświetlać na komputerach, a inaczej na smartfonach, mimo, że oficjalna rozmiarówka wydaje się pasować. Staraj się umieszczać najważniejsze elementy (takie jak napisy, banery) na środku. Tam, gdzie problem może występować – zaznaczyliśmy to w komentarzach przy podpunktach.

Jak pobrać makiety / grafiki z rozmiarami? 

Możesz je pobrać na trzy sposoby:

1) Każdą grafikę pojedynczo. Wybierzesz tylko te makiety, które Ci są bezpośrednio potrzebne. Jak? Zapisz je bezpośrednio na dysku (na komputerze kliknij prawym klawiszem myszki i przejdź do opcji Zapisz grafikę jako… 

2) Zestaw grafik razem – wszystkie grafiki są razem spakowane do jednej paczki, możesz je pobrać wraz z innymi dokumentami, makietami i Excelami, by je pobrać – musisz przejść do Strefy Sardynek lub zapisu na newsletter.

3) Formularz na dole stronyna dole artykułu znajduje się formularz (w przedostatnim akapicie). Jeżeli do niego zjedziesz – możesz pobrać cały zestaw grafik bezpośrednio na dysk. Wystarczy, że użyjesz do tego poniższego, klikalnego spisu treści.

Przykładowe rozmieszczenie grafik na portalu Facebook

Rozmieszczenie grafik w menu profilowym na portalu Facebook.
Podstawowe wymiary grafik na głównym panelu profilu firmy.
Główny panel Facebook a- stories, tło wydarzenia i reklama karuzelowa.
Najlepiej oprzeć się na formatach reklam opartych o plan kwadratu.

Rozmiar grafik na Facebooka:

Skorzystaj z poniższego menu i przejdź do odpowiedniej sekcji pobrania grafiki:

Spis Treści
Zwiń
Rozwiń

1. Zdjęcie kwadratowe – podstawowy, uniwersalny format Facebooka

Wymiar: 1200×1200 px (proporcje 1:1) 

Zdjęcie kwadratowe o rozmiarze 1200×1200 px bardzo dobrze prezentuje się jako uzupełnienie wpisu lub postu.

Może też pełnić rolę samodzielnej grafiki.

To ostatnio najczęściej rekomendowany i najbezpieczniejszy (pod względem skalowania) w wielu wariantach dotyczących publikacji na osi czasu format. Rozmiar jest również dobrze widoczny tak na komputerach jak i urządzeniach mobilnych. Skaluje się „bezpiecznie” – to znaczy, że wszystkie elementy zawsze są odpowiednio rozmieszczone i widzimy je na osi czasu.

Ten format jest często rekomendowany przez Facebooka w menadżerze reklam w przypadku wielku kreacji jako „zalecany” i wydaje mi się, że portal powoli dąży do uproszczenia i unifikacji wymagań dotyczących grafik, opierając się właśnie na tym zdjęciach kadrowanych do rozmiarów kwadratu o proporcjach 1:1.

Format 1200 x 1200 pikseli możesz również wykorzystać w większości wariantów, gdzie zalecamy rozmiarówkę 1080 x 1080.

Ponadto – ten format IDEALNIE sprawdza się jako ilustracja reklam, opartych o aktywność użytkownika (zachęcających do przejścia do strony) – jest też najchętniej wykorzystywany w kampaniach reklamowych przygotowanych przez osoby zawodowo zajmujące się Facebookiem.

Link do strony www w reklamie, zilustrowana ikoną osadzoną na planie kwadratu, jest lepiej widoczna na smartfonach (zajmuje większy fragment osi czasu niż poniższy format 1200 x 628).

Uniwersalne zdjęcie kwadratowe – najlepszy rozmiar: 1200 x 1200 pikseli: 

Rozmiar zdjęcia kwadratowego na Facebooku.
To najbezpieczniejszy i najliczniej obecnie wykorzystywany typ grafiki na Facebooku.

2. Miniaturka / ilustracja linku z artykułu na stronie internetowej/ blogu / sklepie

Wymiar 1200 x 628

Jeżeli komunikacja Twojej marki przez Facebooka opiera się przede wszystkim o zamieszczanie linków do artykułów, wpisów zamieszczonych na stronie lub blogu – to ten wariant grafiki jest najważniejszą dla Ciebie rozmiarówką.

Jest to zdjęcie które jest pobierane ze stron www do których linkujemy i które ładuje się jako ilustracja na górze postu. Innymi słowy – to zdjęcie powinno się pojawiać, gdy swojej osi czasu wklejasz link kierujący do Twojej strony, bloga lub sklepu. 

Dobrze pamiętać o tym, by (jeżeli korzystasz z szablonu strony opartego o WordPress), dodawać tę grafikę osobno w odpowiednim miejscu we wtyczce Yoast Seo.

Dlaczego?

Często rozmiary grafik, jakich używamy na stronach nie skalują się do wymagań Facebooka – są przygotowywane w innych proporcjach. Wtyczka Yoast (w darmowej wersji) pozwala na uniknięcie tego problemu – zamiast domyślnej grafiki ze strony, „zassie” tę specjalnie przygotowaną.

Rozmiar grafiki ilustrującej do postu / linku ze strony internetowej / bloga: 1200×628 pikseli: 

Rozmiar grafiki do miniatury linku, wpisu, bloga na Facebooku.
Warto tworzyć osobne grafiki i dodawać je osobno do wpisów na stronach lub blogach.

3. Zdjęcie w tle strony

Wymiar Facebooka: 820×312 px

Rekomendowany przez nas 1020×390 px

Zdjęcie które znajduje się w górnej części fanpage’a (strony), widoczne przez wszystkich, którzy je odwiedzają. Jest to to dobre miejsce do przekazania informacji o nowej promocji, przedstawienie firmy, Ciebie (jako przedsiębiorcy) lub produktu.

Zdjęcie powinno być na tyle oryginalne i ciekawe, by budziło emocje, zachęciło użytkownika do pozostania na stronie i przescrollowania niżej.

Ważne!

Jeżeli zdecydujesz się się na dodanie tekstu to należy zamieścić go na środku grafiki, gdyż Facebook kadruje prostokątne zdjęcia centralnie, by było dobrze wyświetlane na urządzeniach mobilnych. 

Pamiętaj też, że na komputerach stacjonarnych i laptopach lewy dolny róg jest zasłonięty przez zdjęcie profilowe – dlatego nie umieszczaj tam żadnych istotnych informacji.

Rozmiar zdjęcia w tle strony, rekomendowany przez Facebooka to 820 x 312 pikseli. 

Rozmiar grafiki dla zdjęcia w tle strony na Facebooka.
820×312 to wymiar sugerowany przez Facebooka jak tło strony.

Facebook z automatu kompresuje jakość zdjęć, dlatego śmiało można pokusić się o wykorzystanie grafiki tła strony w większej rozdzielczości 1020 x 390 px rekomendowanej przez nas:

Rekomendowany wymiar zdjęcia tła strony na Facebooku.
Spokojnie możesz oprzeć się o nieco większą grafikę w rozmiarach 1025 x 390.

Zdjęcia wyświetlane są zarówno na komputerach jak i na smartfonach. Dlatego należy dbać by to co najważniejsze czyli tekst (jeżeli takowy planujesz dodać) lub konkretny element grafiki był w części centralnej.

Na urządzeniach mobilnych to co jest z lewej i prawej strony zostanie ucięte. W sugerowanej rozmiarów ce Facebooka zdjęcie na smartfonach zostanie wyświetlone w rozmiarze 556 x312 px.

Poniżej zamieszczamy zestawienie jak wygląda grafika na komputerze i na smartfonie.

Różnica w wyświetlaniu grafik na smartfonie i komputerze.
Jak widać różnica jest ogromna! Pamiętaj, by kluczowe elementy umieszczać na środku grafik.

4. Zdjęcie w tle wydarzenia

Wymiar  Facebooka: 1920 x 1080 px

Rekomendowany przez nas 1200 x 625 px

Wydarzenia to rewelacyjny sposób na poinformowanie ludzi o przygotowywanym spotkaniu, imprezie, przedstawieniu produktu lub imprezie firmowej. Dzięki wydarzeniu możemy pozyskać informacje ile osób jest zainteresowanych naszym eventem. To dalej mocno niedoceniane narzędzie, a z doświadczenia wiem, że w przypadku konkretnych branż (w naszym przypadku fitness / sport), może wspomóc przekaz marketingowy i pozyskać nowych klientów (sprawdzone przez mnie w przypadku Krav Maga Sagot Chorzów – gdzie prowadzę zajęcia).

Rozmiar grafiki wydarzenia rekomendowany przez Facebooka to 1920 x 1080 pikseli.

Rozmiar grafiki dla zdjęcia wydarzenia na Facebooka.
Pamiętaj, by porównać wygląd grafiki na smartfonie z tym na laptopie.

Możesz również sprawdzić rozmiar tła wydarzenia rekomendowany przez nas (lepiej skaluje się na urządzeniach mobilnych) – 1200 x 625 pikseli. 

Rekomendowany wymiar grafiki tła wydarzenia na Facebooku.
Ten wymiar grafiki do tła wydarzenia będzie się lepiej skalował.

5. Zdjęcie profilowe (firmowe i osobiste)

Wymiar Facebooka: 168×168 px

Wymiar rekomendowany przez nas: 320×320 px

Przy zdjęciu profilowym można by rzec – od tego się zaczęło. Takowe były prapoczątki Facebooka, to kamień węgielny portalu. Wszak na samym początku chodziło wyłącznie o ocenę urody dziewoi na campusie uniwesrysteckim Marka Zuckerbega. Facebook miał pomóc w klasyfikowaniu ich aparycji.

I tak oto zdjęcie profilowe stało się facebookowym opus magnum. Tak dla osób prywatnych jak i marek. Jest to wizytówka firmy na Facebooku. Jako pierwsze pojawia się w wyszukiwarce, widać je gdy Ty coś komentujesz lub udostępniasz. To pierwsza rzecz, którą również widzą (i dalej oceniają) potencjalni odbiorcy. Warto więc je odpowiednio dopieścić.

Proponuję zastosować taktykę jak najprostszej wizualizacji. Może to być logo lub zdjęcie właściciela. Bez dynamicznych, skaczących, odstraszających elementów, jadowitych grafik czy napisów (na przykład adres strony internetowej).

Wiele osób z branży MLM celuje w skrzące się, graficzne rozwiązania rodem z lat 90 przy zdjęciach profilowych (hasła motywacyjne, szalone gify, kolorowe zakrętasy, odnośniki do stron).

Błagam, nie. Ty nie podążaj tą ścieżką.

Przestrzegam również przed zamieszczaniem zdjęcia profilowego w dużej rozdzielczości, składającego się z wielu elementów – po przeskalowaniu do zalecanego rozmiaru, mniejsze fragmenty nie będą widoczne (to co dobrze wygląda na potężnej grafice, może być kompletnie niezauważalne na małej). Przygotowując grafikę zdjęcia profilowego, lepiej oprzeć się o szablonach w mniejszych rozdzielczościach. Mamy wtedy pewność, że to co chcemy zaprezentować, będzie odpowiednio widoczne.

Rozmiar zdjęcia profilowego sugerowany przez Facebooka to 168×168 pikseli (proporcje 1:1):

Rozmiar zdjęcia profilowego na facebooku.

Wymiar zdjęcia profilowego rekomendowany przez nas 320×320 pikseli – stanowi conensus między potężną grafiką profilową, a mniejszym rozwiązaniem proponowanym przez Facebooka:

Rozmiar grafiki zdjęcia profilowego na Facebooku.
Ten format grafiki profilowej jest najbezpieczniejszy – lepiej nie projektować jej na większym kwadracie.

6. Zdjęcie tła grupy

Wymiar Facebooka: 820×462 px

Wymiar rekomendowany przez nas: 1640×923 px

Grupy Facebookowe stały się gwoźdźmi do trumny popularnych onegdaj forów internetowych. Obecnie kolejne fora upadają, a użytkownicy, mimo oczywistej dużo gorszej funkcjonalności, wolą korzystać z narzędzi Facebooka.

To ważna informacja dla osób planujących działania reklamowe na Facebooku, gdyż włodarze portalu mocno stawiają na grupy, podbijając ich zasięgi i premiując aktywność użytkowników. Tym samym  grupy na Facebooku rewelacyjnie sprawdzają się w kwestiach marketingowych i PR-owych.

Warto więc zadbać również o ten kanał komunikacji, a dobrze dobrane zdjęcie w tle może zdziałać cuda. Pamiętaj, by dobrać je tak, by intrygowało i jasno informowało jaki jest temat przewodni grupy.

Podobnie jak w przypadku tła wydarzenia, czy tła strony – warto zwrócić uwagę aby najważniejsza cześć zdjęcia (tekst, grafika) znajdowała w centrum, tak by elegancko wyświetlała się na smartfonach (a te są podstawowym urządzeniem użytkowników uczestniczących w życiu grup).

Wymiar tła grupy rekomendowany przez Facebooka to 820 x 462 piksele: 

Rozmiar grafiki tła grupy na Facebooka.
Grupy to obecnie najpotężniejsze narzędzie reklamowe Facebooka.

Wymiar tła rekomendowany przez nas jest nieco większy, wynosi 1640 x 923 piksele, ale nawet przy przeskalowaniu wszystkie elementy są dobrze widoczne.

Rekomendowany wymiar grafiki tła grupy na Facebooku.
Ten rozmiar tła grupy będzie dla Ciebie łatwiejszy w edycji.

7. Post w pionie – na cały ekran smartfona

Wymiar 640×960

Drzewiej ulubiony rodzaj postu, bo można go też było załączać jako grafikę do reklam zachęcających do przejścia do strony (obecnie pozostał format w proporcjach 1:1).

A dlaczego był to ulubiony rozmiar?

Bo zdjęcie w pionie idealnie zapełnia cały ekran smartfona, zajmując dużą przestrzeń osi czasu. Użytkownik tym samym scrollując widzi głównie nasz przekaz marketingowy, bez kolejnych wpisów. To doskonały sposób na przedstawienie informacji w przystępny sposób za pomocą grafik tematycznych, tak, by zaangażować jego uwagę i zachęcić do kliknięcia.

Ten typ postu można potraktować jako infografikę o rozmiarze 640×960 px.

Rozmiar grafiki postu w pionie na Facebooka.
Długi czas było to mój ulubiony rozmiar grafiki – bo zajmował cały ekran smartfona. Niestety nie można go już dodawać do panelu reklam (nie skaluje się odpowiednio) związanych z przekierowaniem do serwisu.

8. Reklama karuzelowa

Wymiar Facebooka 600×600 px

Wymiar rekomendowany przez nas 1080×1080 px lub 1200×1200 px 

Prosty i przejrzysty sposób w jakim reklamodawcy mogą przedstawić kilka ze swoich produktów lub usług naraz. Idealne do dynamicznych reklam do sklepów lub jako prezentacja różnych treści na blogu. Może to być również karuzela zdjęć, przedstawiająca foto zawartość na blogu (idealna do stron podróżniczych lub kulinarnych).

Tworząc karuzelę zdjęć, rozważ czy nie warto grafik umieszczać w konkretnej kolejności: tak by opowiadały jakąś historię (na przykład etapy zwiedzania) lub pokazywały jakiś proces krok po kroku (przygotowanie ciasta). W sklepie, karuzela jest często wykorzystywana jako prezentacja powiązanych produktów lub części składowych jednego produktu.

Grafiki reklamowe do karuzeli rekomendowane przez Facebooka 600×600 pikseli: 

Rozmiar grafiki dla reklamy karuzelowej na Facebooku.
To doskonały typ grafiki, jeżeli szukasz narzędzia do stworzenia rozbudowanej oferty.

Wymiar rekomendowany 1080×1080 lub 1200×1200 pikseli: 

Rekomendowany wymiar grafiki dla reklamy karuzelowej na Facebooku.
Możesz się oprzeć również o format 1200 x 1200. Pamiętaj jednak, że rozmiar grafik na Facebooku po emisji jest relatywnie nieduży. Przy dużej ilości szczegółów, grafika nie będzie czytelna.

9. Polubienia

Wymiar rekomendowany przez Facebooka 1200×444 px

Dwa wymiary rekomendowane przez nas 1200×1200 px i 1200x628px

Grafika która ma na celu skłonić do polubienia naszej strony. Najczęściej jest wykorzystywana w formie reklamy, do budowy społeczności skupionej wokół Twego fanpage’a. Idealnie sprawdza się, jeżeli wykorzystamy ją jako remarketing (czyli docieramy do osób, które odwiedziły stronę internetową, zareagowały na nasz post lub zawitały na profil na Facebooku).

Wymiar rekomendowany przez Facebook: 1200×444 pikseli

Rozmiar grafiki dla polubień strony na Facebooku.
Najlepiej ten wariant wykorzystać bezpośrednio w reklamie polubień strony.

Pierwszy wymiar rekomendowany przez nas – zdecydowanie polecam ten wymiar, bo jest lepiej widoczny na smartfonach: 1200×1200 pikseli: 

Rekomendowany wymiar grafiki polubienia strony na Facebooku.
W reklamie polubień strony opierając się o wariant 1200×1200, grafika zajmie większą powierzchnię na osi czasu niż ta z wymiaru sugerowanej przez Facebooka.

Drugi wymiar rekomendowany warto wykorzystać pod komputery i laptopy – obrazek lepiej się skaluje: 1200×628 pikseli. 

Rekomendowany wymiar grafiki polubień na portalu Facebook.
Ten wymiar zacnie zadziała prostokątnych monitorach.

10. Zdjęcia na Fanpage

Wymiar rekomendowany przez Facebooka 1200×900 px

Wymiar rekomendowany przez nas 800×800 px

Inna propozycja: 940×788 px

Zdjęcie, które dobrze prezentuje się na komputerach i laptopach (jako sama grafika) – 1200 x 900 pikseli. 

Rozmiar zdjęcia na fanpage na Facebooku.
To jeden z wariantów rozmiarów zdjęć, które chcesz umieścić bezpośrednio na osi czasu.

Z racji szerokiego wykorzystania smartfonów rekomenduję wymiar 800×800 lub uniwersalny 1200×1200 pikseli. Te warianty będą dobrze widoczne i na komputerach i na smartfonach.

Rekomendowany wymiar grafiki na fanpage na Facebooku.
Możesz wykorzystać również wariant 1200 x 1200 pikseli. Masz gwarancję, że zdjęcie będzie dobrze przeskalowane.

To kolejny wariant bezpiecznego rozmiaru zdjęcia bezpośrednio umieszczanego na osi czasu. Jest czymś pomiędzy grafiką 1200 x 1200 pikseli, a 1200 x 900 pikseli. Bardzo dobrze skaluje się do prezentacji w smartfonach (dlatego uznałem, że warto go wyodrębnić). Grafiki w postach powinny być w wymiarach 940×788 px.

Rozmiar grafiki we wpisie na Facebooku.
Ten format będzie również dobrze prezentował się na urządzeniach mobilnych – możesz go wykorzystać, w zależności od proporcji grafiki wyjściowej.

11. Wideo w tle strony

Wymiar 820×312

Wideo, które chcemy zamieścić w tle strony zamiast zdjęcia / grafiki. To ciekawy, przyciągający wzrok wariant, nadal rzadko wykorzystywany przez administratorów. Wideo powinno trwać od 20 do 90 sekund w przeciwnym wypadku portal nie pozwoli na jego umieszczenie. Rozmiar nagrania to 820×312 px. Po załadowaniu filmu można jeszcze zmienić jego położenie oraz ustalić czy film ma się zapętlać.

Rozmiar wideo na Facebooku.
Wideo w tle jest ciekawym sposobem na przyciągnięcie uwagi.

12. Reklama aplikacji

Wymiar 810×450

Grafika powstała do zareklamowania Twojej aplikacji mobilnej.

Wymiar dla takowej: 810×450 pikseli. 

Rozmiar grafiki w reklamie na Facebooku.
Ten format jest dedykowany typowo pod reklamę aplikacji.

13. Stories i Relacje

Stories / Relacja – zalecany wymiar grafiki 900×1600 

Relacja / Stories – wymiar proponowany przez program Canva 1080×1920

Te dwa powyższe terminy są stosowane zamiennie. W zależności od tłumaczenia i inwencji autora, jedni używają Stories, a inni nazewnictwa Relacje. Warto wiedzieć że, w branży portali społecznościowych to jedno i to samo.

Stories czy też inaczej relacje są wykorzystywane przede wszystkim do prezentacji materiałów krótkoterminowych z powodu tego że, przestają być widoczne po 24 godzinach od zmieszczenia.

Rekomendowany wymiar grafik do stories/relacji to 900×1600 pikseli, ale również przedstawiamy proponowany przez program Canva rozmiar 1080x1920px. Relacje mogą być prezentowane w postaci zdjęć, pokazów slajdów czy też filmików o maksymalnej długości 20 sekund.

Relacje są widoczne zaraz na samej górze zaraz po otwarciu Facebooka dlatego, rewelacyjnie nadają się do informowania o promocjach czy też nowych produktach.

Jest to też dobre miejsce do pokazania firmy z innej strony i nawiązania bardziej personalnej więzi z klientem. Jeżeli chcemy na grafice zamieścić tekst to ważne by nie pokrywał on więcej niż 20% grafiki bo zmniejsza to liczbę wyświetleń oraz aby tekst nie znajdował się w odległości 14% obrazu od góry i dołu gdyż te fragmenty będą niewidoczne. 

Stories / Relacja w wymiarze rekomendowanym przez Facebooka: 900×1600 pikseli:

Rozmiar grafiki dla stories na Facebooku.
Pamiętaj, że stories i relacja to to samo 🙂

Stories / Relacja w wymiarze rekomendowanym przez Canva: 1080×1920 pikseli:

Rozmiar grafiki w relacji na Facebooku.
Pamiętaj, że stories i relacja to to samo 🙂

 

14. Pokaz slajdów

Proporcje 1:1 / 16:9 / 2:3

W tym przypadku Facebook nie dostarcza informacji jaki dokładnie powinien być rozmiar grafiki ale ważne by były proporcjach 1:1, 16:9 lub 2:3. Pokaz slajdów to kolejne narzędzie reklamowe by w prosty sposób pokazać kilka zdjęć. Szczegółowe opcje jak mają się wyświetlać slajdy, jak zapętlać, jak długo trwać i jakie powinny być przejścia znajdziesz w edytorze reklam na Facebooku.

Z tych proporcji ja proponuję postawić na najbezpieczniejszy wariant 1:1 i rozmiar 1200×1200 pikseli: 

Rozmiar grafiki dla pokazu slajdów na Facebooku.
Najbezpieczniej na Facebooku oprzeć się na proporcjach – wtedy masz pewność, że wszystko będzie dobrze przeskalowane.

Zestawienie rozmiarów wszystkich grafik Facebook:

Jeżeli chcesz wydrukować sobie zestawienie rozmiarów to możesz je pobrać tutaj – Rozmiary grafik na Facebook w formacie A4

Lista rozmiarów grafik na portalu Facebook.
Krótki poradnik dotyczący rozmiarów grafik.

Masz pytania dotyczące rozmiarów grafik?

Jeżeli coś jest niejasne – daj znać w komentarzu. Tak samo, jeżeli uważasz, że coś nie działa – daj mi znać. Wytyczne zmieniają się tak dynamicznie, że też mogłem popełnić błąd.

Sprawdź inne artykuły o Facebooku, które mogą Ci się spodobać:

Pobierz grafiki na Facebooka w jednej paczce:

Wypełnij poniższy formularz i pobierz grafiki w jednej paczce. Otrzymasz też e-mailowo informację o aktualizacji posta i wytycznych.

Oceń artykuł
[Głosów: 0 Średnia: 0]

Materiały i koncepcja do artykułu: Przemek Warzecha.  

Podobał Ci się ten artykuł?

Zapisz się do newslettera, otrzymuj informacje o nowych artykułach, odbierz dostęp do ponad 60 wzorów dokumentów, szablonów, grafik i Exceli.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o