
Sprawdź wzór regulaminu strony www, sklepu internetowego sklepu i newslettera, który wdrożysz w 1 dzień. Wszystko w jednym pakiecie z szerokim omówieniem i komentarzami!

Jakie regulaminy stron znajdziesz w pakiecie?
W pakiecie znajdziesz 6 kompleksowych wzorów (regulamin + polityka prywatności):
- Regulamin sklepu internetowego — sprzedaż produktów fizycznych (mały sklep internetowy i dropshipping z hurtowni z Polski)
- Regulamin strony www ze sprzedażą produktów cyfrowych (np. szkolenia, webinaria, kursy online, e-booki)
- Regulamin strony z rezerwacją usług (np. weterynarz, fryzjer, kosmetyczka, hotel)
- Regulamin strony z umawianiem wizyt online (np. psycholog, konsultacje, spotkania online)
- Regulamin sprzedaży przez Instagram / Facebook — bez własnej strony i sklepu (za pomocą komunikatora)
- Regulamin zapisu na newsletter i pobranie darmowych materiałów (jak PDF, kurs lub dostęp do webinarium)

Najważniejsze! Otrzymujesz dostęp do całości W JEDNEJ CENIE!
Wszystkie wzory, dokumenty, przykłady i dostęp do panelu dostajesz w JEDNYM pakiecie i jednej cenie! Musisz tylko wybrać jedną rzecz — na jak długo chcesz otrzymasz dostęp.

Włącz krótki film z szybką prezentacją:


Jak wyglądają ceny i dostęp?
Dostęp do panelu otrzymasz na określony czas:
- 197 zł na 3 lata
- 147 zł na 1 rok
- 87 zł na 3 miesiące
To jedne z najlepszych i najbardziej korzystnych cen na rynku pakietu regulaminów stron!
Dodatkowo w ramach dostępu otrzymujesz dostęp do CAŁEJ ZAWARTOŚCI (panel + WSZYSTKIE gotowe wzory – regulaminy i polityki prywatności).

Ważne! Ważne! Ważne!
Po wygaśnięciu licencji DALEJ MOŻESZ KORZYSTAĆ z osadzonego regulaminu strony i polityk prywatności.
Przykładowo: jeśli kupiłeś wariant na 1 rok, osadziłeś regulamin na stronie, to po upłynięciu tego czasu NIE MUSISZ dokupywać licencji, jeśli nie chcesz.
Regulamin może dalej zostać na Twojej stronie.

Potrzebujesz więcej informacji o tych regulaminach?
Skorzystaj ze spisu treści!
Skorzystaj ze spisu treści i błyskawicznie przejdź do interesującego Cię fragmentu.

Dlaczego nasz pakiet jest najlepszym wyborem?

Płacisz raz — otrzymujesz WSZYSTKIE materiały w pakiecie
Lubisz mieć wszystko gotowe, w formie kopiuj wklej? Tu otrzymasz gotowe do osadzenia kompleksowe wzory regulaminów strony www składających się z podwójnego pakietu regulamin sklepu + polityka prywatności — zgodne z dyrektywą Omnibus. Całość w ramach jednego pakietu!

Do wdrożenia w 1 dzień
Nie chcesz siedzieć nad regulaminem cały tydzień? Rozumiemy to! Wzory bardzo szybkie do wdrożenia — całość wdrożysz w jeden dzień

Wszystko dokładnie opisane
Nie potrzebujesz wiedzy prawniczej. Wzory są dokładnie opisane i oznaczone — błyskawicznie wiesz, gdzie, co i jak musisz uzupełnić lub zmienić.

Rozbudowany panel z podpowiedziami
Lubisz wiedzieć “jak to wszystko działa”? Nie masz wiedzy prawniczej? Otrzymujesz dostęp do rozbudowanego panelu z podpowiedziami dotyczącymi tworzenia regulaminu strony www.

Checklista, by było szybciej i łatwiej
Checklistę do wdrożenia regulaminu krok po kroku – tak by nie pominąć żadnego ważnego elementu.

Stałe aktualizacje i uzupełnienia
Martwisz się, że coś się zmieni w prawie i Twój regulamin będzie nieaktualny? Już nie musisz! Regularnie dodajemy uzupełnienia i aktualizacje — w panelu cały czas pojawiają się nowe elementy.

+ BONUS Omnibus rozłożony na łopatki
Do pakietu, w formie bonusu, dodajemy omówienie zmian w sklepie internetowym wynikających z Dyrektywy Omnibus



Kopiujesz, wklejasz, uzupełniasz. Łatwo, szybko, wygodnie
Wzory są przygotowane w formacie WORD .docx. Możesz pobrać plik, zamieścić na dysku i edytować po swojemu. Potem wystarczy tak przygotowany regulamin strony zamieścić u siebie w miejscu docelowym.
Każdy wzór posiada obszerną instrukcję i wyjaśnienia, w odpowiednich kolorach, dzięki czemu wiesz gdzie, co i w jaki sposób zmienić / uzupełnić.
Tak to wygląda:



Prowadzisz taki biznes? Ten regulamin jest dla Ciebie!
Jeżeli:
- Prowadzisz małą firmę i chcesz założyć sklep internetowy sprzedający fizyczne produkty
- Prowadzisz małą, lokalną firmę i chcesz wdrożyć możliwość korzystania z usług przez stronę www (zamówienia, rezerwacje)
- Jesteś twórcą internetowym, który chce sprzedawać produkty / usługi cyfrowe (szkolenia, e-booki, kursy, webinaria – również w dostęp
- Chcesz zbierać kontakty do newslettera (oferując darmowy PDF, webinarium, dostęp do materiałów za free) i wysyłać mailingi (informacyjne i sprzedażowe)
- Planujesz założyć biznes i potrzebujesz pakietu dokumentów na start za rozsądną cenę
- Chcesz W KOŃCU uporządkować kwestię polityki prywatności i regulaminu strony, bo do tej pory to było zrobione na podstawie jakiś podejrzanych materiałów znalezionych w sieci
To nasz regulamin strony i sklepu internetowego jest dla Ciebie IDEALNY!


Zobacz dlaczego warto wybrać WŁAŚNIE TEN regulamin:
Przeglądasz również inne wzory dostępne w internecie? Zastanawiasz się co wyróżnia ten pakiet od innych pozycji dostępnych na rynku?
Chcesz się dowiedzieć, dlaczego warto zaufać akurat nam?
Tworząc ten wzór regulaminu strony stawialiśmy na następujące elementy:

1. Szybkość wdrożenia
Zależało nam, by regulamin sklepu czy też strony był szybki do osadzenia, tak byś spędził/a nad nim maksymalnie jeden dzień.

2. Wyczerpujące objaśnienia
Znajdziesz u nas bardzo dużo przykładów i omówień dotyczących sprzedaży w internecie i zapisu na listy newsletterowe, by mógł to zrozumieć największy prawniczy laik.

3. Możliwość zwrotu do 30 dni bez podania przyczyny
Bez względu czy jesteś przedsiębiorcą czy nie. Piszesz, my wystawiamy fakturę i robimy zwrot. A cała kwota wraca na Twoje konto.

4. Jak to działa?
Prostym językiem wyjaśniamy trudne, prawnicze pojęcia. Wyjaśniamy co, po co i jak. Dajemy Ci konkretną wiedzę, niezbędną jeśli chcesz sprzedawać przez internet. Nie zrobimy z Ciebie prawnika. Ale dajemy Ci wiedzę, która pomoże Ci odnaleźć się w gąszczu przepisów. Dzięki niej zrozumiesz najważniejsze pojęcia i Twoje obowiązki jako sprzedawcy.

5. Rozsądna cena
Wybraliśmy cenę, która odpowiada wysokiej jakości naszych materiałów i jest akceptowalna dla początkujących przedsiębiorców oraz konkurencyjna na rynku.

6. Regularne aktualizacje
Cały czas aktualizujemy treści i dodajemy nowe materiały. Tylko w 2023 roku było 6 aktualizacji. Dostęp do nich masz w ramach swojego pakietu.

7. Przejrzysty układ
Wszystko łatwe do znalezienia w intuicyjnym panelu.

8. Gwarancja NAJLEPSZEJ ceny
Kupisz teraz i masz gwarancję najlepszej ceny! Panel NIGDY nie będzie tańszy! Nie będzie również specjalnych, okresowych promocji (typu urodziny, Cyber Monday, Dzień prawnika, Black Friday).


Co mówią osoby, które kupiły ten pakiet? Sprawdź opinie klientów!
(kliknij w opinię, żeby powiększyć)







▶ Więcej opinii znajdziesz na TEJ stronie, SPRAWDŹ TUTAJ


Radca prawny Jerzy Stanisław Josse — nasz niezastąpiony autor pakietów
Autorem wzorów jest mecenas Jerzy Stanisław Josse, z kancelarii prawnej Temida w Tychach.
Jerzy specjalizuje się temacie prawa związanego z e-commerce oraz wdrożeń RODO w firmach. Jest również autorem na naszym blogu.



Kup, sprawdź, przetestuj bez obaw!
Po zakupie masz 30 dni na przetestowanie zawartości panelu, pobranie, uzupełnienie i sprawdzenie wzorów regulaminów.
Jeżeli uznasz, że nie spełniają one Twoich oczekiwań, daj nam znać. Wystawimy Ci korektę faktury i zwrócimy całość środków. Od razu, bez pytania, bez konieczności podawania powodu.
FAQ – zobacz najczęściej zadawane pytania!
Tak, wszystkie wzory są aktualne z bieżącym stanem prawnym. Datę ostatniej aktualizacji znajdziesz na dole strony.
Tak! Regulaminy zawierają szczegółowe zapisy dotyczące rękojmi i zwrotów wynikających z Dyrektywy Omnibus. Do tego zamieściliśmy obszerne omówienie dyrektywy Omnibus, by było wiadomo jakich zasad trzeba przestrzegać w sklepie internetowym (np. opinii, promocji lub prezentacji cen).
Tak, wzory są zgodne z wymogami RODO i UODO (dawniej GiODO), natomiast pamiętaj, że niezależnie od nich, musisz wdrożyć RODO w swojej firmie, jeżeli będziesz przetwarzać dane osobowe klientów.
Tak.
Dedykowany wzór regulaminu sklepu opartego na blogu i sprzedaży produktów cyfrowych jest właśnie dla Ciebie!
Uwzględniliśmy tam rozwiązanie, w którym opłata jest pobierana raz w miesiącu z karty klienta!
Jednym z naszych sztandarowych produktów jest darmowy wzór polityki prywatności.
Jeżeli twoja strona www ma pełnić funkcję wizytówki firmy, gdzie do znalezienia są podstawowe dane (oferta, cennik, dane kontaktowe, formularz do wysyłki e-maili) – to nasz darmowy wzór zupełnie Ci wystarczy.
Natomiast jeżeli chcesz “czegoś więcej” – czyli coś sprzedawać przez internet (i potrzebujesz gotowy regulamin sklepu), świadczyć usługi, wysyłki newsletterów, zbierać kontakty, przetwarzać dane osobowe, umożliwiać rezerwacje – to wtedy warto kupić ten pakiet.
Jeżeli nasz regulamin nie spełni Twoich oczekiwań – do 30 dni, bez podania przyczyny, możesz zażądać zwrotu pieniędzy.
Nie mamy czasu, ani chęci przeszukiwać sieci w sprawdzeniu tego, czy ktoś kto zażądał zwrotu pieniędzy, mimo to z nich korzysta. Tobie zostawiamy etyczną ocenę takiego zachowania.
Tak! Treść tych regulaminów sprzedaży jest tak przygotowana, że można osadzić w nich dowolną, popularną bramkę płatności (Tpay, PayU, Przelewy24 i inne) i sprzedawać swoje produkty za pomocą tej bramki.
Tak! Regulaminy zawierają proste formuły w tym zakresie. W to wchodzą również kwestie reklamacji, zwrotów towaru oraz płatności.
Tak! Na prośbę jednej z klientek przygotowaliśmy lekcję, w której krok po kroku tłumaczymy:
Jak sprzedawać przez Instagram / Facebooka, kiedy nie mamy własnego sklepu internetowego, ani strony www, a z klientami kontaktujemy się poprzez wysyłanie wiadomości lub e-mail
Jak dostosować nasze regulaminy do tego modelu sprzedaży, by wszystko odbyło się legalnie i zgodnie z prawem, tak, by nie trzeba było zakładać ani strony, ani sklepu
To idealne rozwiązanie dla nierejestrowanej działalności gospodarczej, kiedy startujesz ze swoim pomysłem.
Tak! Znajdziesz u nas kompletny wzór regulaminu sprzedaży kursów internetowych – płatnych również w formie abonamentowej / cyklicznej.
Nie musisz.
Możesz z nich korzystać tak długo jak zechcesz.
Jednakże — po wygaśnięciu licencji stracisz dostęp do nowości w panelu, nowych wersji regulaminów i ważnych aktualizacji (tych jest ok 5-10 w roku).
To jedne z najbardziej korzystnych (o ile nie najbardziej korzystne) ceny regulaminów na rynku:
- 197 zł za trzy lata
- 147 zł za 1 rok
- 87 zł za 3 miesiące
Tak, jeżeli prowadzisz działalność nierejestrowaną możesz użyć tych regulaminów. Nie musisz ich modyfikować, wystarczy, że wprowadzisz w nich swoje dane.
Nie. Wzór regulaminu dla dropshippingu jest przygotowany przy założeniu, że hurtownia mieści się na terenie Polski. Musieliśmy tak zawęzić ofertę, ponieważ trudno przygotować ogólny regulamin dla dropshippingu zza granicy jeśli chodzi o kwestie RODO i przekazywanie danych osobowych. Jeżeli potrzebujesz regulamin dla sklepu sprowadzającego spoza Polski (np. z Chin / Aliexpress), możemy zaproponować indywidualne przygotowanie takiego dokumentu.
Nie planujemy aktualizować regulaminu dla dropshippingu spoza Polski (zarówno z Chin — Aliexpress, Stanów Zjednoczonych czy innych krajów UE), ponieważ kwestie przekazywania danych osobowych klientów do tych krajów wykraczają poza możliwości przygotowania ogólnego wzoru. Jeżeli potrzebujesz taki regulamin — możemy go przygotować indywidualnie dla Ciebie.
Tworząc ogólne wzory regulaminów dla różnych branż, musimy pójść na jakiś kompromis. Z jednej strony, dzięki ich ogólności, oferujemy szybkie wdrożenie i atrakcyjną cenę.
Z drugiej strony, im bardziej ogólny regulamin, tym trudniej przewidzieć każdy możliwy scenariusz, który może się wydarzyć. Dlatego musimy zostawić margines na indywidualne dostosowanie dokumentów przez użytkownika. Oznacza to, że im bardziej chcesz mieć dokument zrobiony “pod siebie”, tym więcej rzeczy należy w nim uwzględnić oraz tym więcej czasu i pracy trzeba w niego włożyć.
Co jest alternatywą dla takiego rozwiązania?
Przygotowanie indywidualnego regulaminu, dla Twojej firmy. Wtedy spotykamy się online, robimy wywiad, bierzemy wzór, robimy analizę punkt po punkcie, omawiamy i dostosujemy regulamin dokładnie tak, jak sobie życzysz.
Koszt takiego indywidualnego regulaminu zaczyna się od 1300 zł netto w górę + godzina konsultacji 300 zł netto. Ilość godzin konsultacji zależy od tego, ile zmian i modyfikacji trzeba wprowadzić.
Można do nich zadać pytania i autor, Jerzy, odpowiada na nie regularnie. Ważne jest to, by to było pytanie krótkie i konkretne, tak by odpowiedź zajęła 1-3 zdania. Odpowiedzi na pytania możesz sprawdzić w komentarzach na dole tej strony. Jeśli pytanie będzie bardziej złożone, przygotowanie odpowiedzi zajmie więcej czasu lub chcesz dopytać o jakieś zmiany podczas spotkania — wtedy zapraszamy na konsultacje online. Cena konsultacji to 300 zł netto / godzinę pracy.
Dalej się wahasz? Masz inne pytania? Daj znać w komentarzu!
Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, zastanawiasz się czy w Twoim biznesie nasze regulaminy się przydadzą – napisz w komentarzu! Odpowiemy tak szybko, jak to będzie możliwe.
Czy jest moliwość poszerzenia tego pakietu o formularze zwrotów /reklamacji, wzory regulaminu promocji na sklepie i konkursy?
Cześć, przepraszam, że dopiero teraz odpowiadam, ale komentarz mi umknął. Co do zwrotów – prosty formularz zwrotu jest na końcu każdego regulaminu – chyba, że potrzebujesz coś ekstra to daj znać. Co do regulaminu promocji i sklepów – jasne, możemy coś takiego dodać, tylko musiałabyś krótko napisać jaki rodzaj promocji / konkursów by Cię interesował bo to temat rzeka 🙂
Miło mi poinformować ,że zaktualizowaliśmy nasz pakiet i dodaliśmy regulamin sklepu dropshipping – oparty o sprzedaż w Polsce z polskich hurtowni. Wzór tego regulaminu został przygotowany przy współpracy z Martą, która już kupiła dostęp do pakietu, prowadzi biznes oparty o ten model i podpowiedziała nam co powinno się w nim znaleźć.
Jak najbardziej regulamin dotyczący konkursu internetowego mógłby być przydatny – wiadomość apropo ostatniego newslettera 🙂
Cześć Patryk, dzięki za komentarz. Z chęcią się weźmiemy za temat takowego regulaminu, ale potrzebowalibyśmy nieco więcej informacji. Zdecydowanie nam się łatwiej pracuje, jakbyśmy musieli się oprzeć o konkretny przykład – czyli jakby taki konkurs miał wyglądać. Możesz napisać tutaj, albo dać znać na e-mail.
Mam kilka pytań do edycji tekstu polityki prywatności: 1)Czy nie posiadając konta na Facebooku, a jedynie konto na Instagramie, nadal konieczny jest punkty o prowadzeniu mediów społecznościowych? 2) Czy konieczne jest podawanie jaki jest konkretny podmiot prowadzący nasz newsletter? Czy wystarczy zostawić to tak, jak jest napisane w formularzu?
3) Co do wysyłania danych w ramach/poza EOG: czy aby na pewno Google Analytics nie wysyła ich poza EOG?
Cześć, Jurek jest we Włoszech, wraca w środę – 19.10.2022, jak wróci siądzie i odpisze Ci na te wszystkie pytania.
Cześć Wioletto! Odpowiadając na Twoje pytania: ad 1 jeśli prowadzisz konto na Instagramie dedykowane Twojej działalności gospodarczej i za jego pośrednictwem prowadzisz działania marketingowo-reklamowe na rzecz swoich followersów to przetwarzasz dane na podobnej zasadzie jak poprzez facebook. Sugerowałbym w takim wypadku zostawić zapis o mediach społecznościowych. ad 2 nie ma potrzeby dokładnego podawania podmiotu prowadzącego newsletter. W zasadzie nie ma obowiązku, żeby wymieniać z nazwy któregokolwiek z tzw. “odbiorców danych”, czyli podmiotów, którym przekazujemy zebrane przez nas dane do prowadzenia m.in. newslettera. Wystarczy to zrobić opisowo np. biuro rachunkowe, administrator strony www, kancelaria prawna, podmiot prowadzący newsletter, dostawca oprogramowania księgowego… Czytaj więcej »
Ad1. Mam pytanie odnośnie regulaminu. Przygotowuje wzór dla klienta na podstawie dokumentów A7 i B7 z kursu. Mam jednak pytanie czy regulamin ten pokrywa instytucje, którą jest “Przedsiębioraca na Prawach Konsumenta”. Instytucja ta daje możliwość odstąpienia od umowy (zwrotu) gdy zakup został zrobiony przez osobę fizyczną prowadzącą DG (JDG lub NDG) w szczegółnych przypadkach rolnikom. Wg. mnie regulamin pokrywa prawo odstąpienia od umowy poza lokalem przedsiębiorcy, jednak brak jest jednoznacznego zdefiniowania “przedsiębiorcy” (ogólnie brak jest tej definicji w legislacji z tego co się zorientowałem). Dotyczy to też rękojmi, która aktualnie oprócz Konsumenta obejmuje także PnPK. Ad2. Dodatkowo mam pytanie odnoście… Czytaj więcej »
Cześć Antek! Przepraszam, że nie odpisałem, ale wyjechałem w pt na przedłużony weekend. Z przyjemnością odpowiem na Twoje pytania, ale potrzebuję trochę czasu, aby się w to wgryźć. Rezerwuje czas w środę. Pozdrowienia!
Antku, tak, jak obiecałem wracam do tematu: ad 1 Nasze regulaminy zostały przygotowane pod tradycyjną sprzedaż konsumencką, więc zawierają standardowe klauzule dla tego typu umów. Wydaje mi się, że postanowienia regulaminów będą pasować pod konsumencką sprzedaż na rzecz przedsiębiorców, o ile spełnione zostaną warunki określone w art. 556(4) oraz 556(5) Kodeksu cywilnego. To właśnie te przepisy wprowadziły do polskiego porządku prawnego instytucje, o której napisałeś. Żeby łatwiej byłoby mi wytłumaczyć w czym rzecz zacytuję te przepisy: Art. 556(4) [Stosowanie przepisów dotyczących konsumenta do osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą] Zawarte w niniejszym dziale przepisy dotyczące konsumenta, z wyjątkiem art. 558 §… Czytaj więcej »
Super!
Dziękuję za wyczerpującą ofpowiedź. Ten tip z checkboxem jest super
Na mojej stronie internetowej chcę umieścić formularze Google (oprócz zwykłego formularza kontaktowego). Będę za ich pośrednictwem zbierała takie dane, jak: imię (ewentualnie nazwisko, jak klient wpisze), e-mail, telefon. Posłużą mi one tylko do tego, żeby skontaktować się z klientem, dowiedzieć się, jaką usługą jest zainteresowany i kiedy mogę do niego oddzwonić. Mam już politykę prywatności od Was, ale zastanawiam się nad regulaminem strony www. Tyle że nie widzę tutaj nigdzie swojego przypadku, więc chcę mieć 100-procentową pewność, czy jest mi to rzeczywiście potrzebne w tej chwili. Nie jestem ani sklepem internetowym, ani nie prowadzę rezerwacji, nie sprzedaję produktów czy usług… Czytaj więcej »
Cześć Justyna 😉
To czy potrzebujesz regulaminu zależy od charakteru usług, które świadczysz, natomiast kwestia formularza googlowskiego jest tu drugorzędna i związane bardziej z ochroną danych osobowych. Jeśli usługi świadczone przez Ciebie mają charakter elektroniczny to będziesz musiała zamieścić regulamin. Nie wiem w jakim sektorze działasz, ale jeśli świadczysz usługi na rzecz konsumentów zwracam Twoją uwagę na przepisy ustawy o Prawach konsumenta, w szczególności w zakresie obowiązków związanych zawieraniem umów “na odległość”.
Pozdrawiam Jurek!
Cześć,
Mam dokładnie taką samą sytuację jak Justyna. Ze swojej strony www przekieruję klienta do formularza google, aby wypełnił swoje dane. Moję usługi będą świadczone stacjonarnie ale jest również możliwość zupełnie zdalnej współpracy (projekty wnętrz) – wtedy ma to formę telekonferencji + przesłanie klientowi odpowiednich plików. Usługi nie można kupić na mojej stronie (nie mam sklepu).
Rozumiem, że w takiej sytuacji regulamin jest niezbędny. Czy powinien być to regulamin jak do sklepu? Będę wdzięczna za wskazanie poprawnego dokumentu 🙂
Dziękuję i pozdrawiam.
Hej Domi, Na ten moment nie wydaje mi się, żebyś potrzebowała regulaminu www, chyba że chcesz zawierać ze swoimi klientami umowy, za pośrednictwem strony. Potrzebowałabyś wtedy jakiegoś modułu sklepu, gdzie oferowanymi produktami byłyby twoje projekty wnętrz. Wtedy mogłabyś skorzystać z regulaminu dotyczącego sprzedaży materiałów cyfrowych. Wykonanie projektu wnętrza jest umową o dzieło. Projekt jest też utworem w rozumieniu prawa autorskiego. Najrozsądniej z Twojego punktu widzenia byłoby zawierać umowy pisemne. Zastanów się też nad stworzeniem wzorcowej umowy ramowej (takich ogólnych warunków umownych), którą możesz gdzieś zmieścić na stronie i podlinkowywać swoim klientom w korespondencji e-mail. Może, któryś z opracowanych przez nas… Czytaj więcej »
Witam. Mam pytanie odnośnie nowej procedury reklamacyjnej (od 01.01.2023). Czy będzie aktualizacja regulaminu z tego zagadnienia?
Cześć Gosia. Jeżeli chodzi o Omnibusa wczoraj przeprowadziłem rozmowę z Jurkiem na ten temat. Plan jest następujący:
1) Omnibus w wersji elektronicznej – przygotujemy listę zmian i poprawek na stronie, które trzeba wprowadzić w związku ze sprzedażą online produktów.
2) Co do reklamacji – Jurek właśnie w tym grzebie i też będzie przygotowywał w aspekcie sprzedaży przez internet
Trzecią aktualizację planujemy związaną z koniecznością instalacji na stronie buttona do polityki cookies i zgód marketingowo-analitycznych.
Cześć Gosiu, Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, opis procedury reklamacyjnej wymagany był już wcześniej. Nigdzie jednak nie znajdziemy wytycznych ustawodawcy, jak ta procedura ma wyglądać. W naszych wzorach znajdziesz możliwe najprostszą procedurę reklamacyjną dotyczącą wszystkich możliwych zagadnień związanych z prowadzoną w necie działalnością. Przeglądając różne regulaminy spotkałem się z różnymi praktykami – fajnym rozwiązaniem, które widziałem było np. rozdzielenie procedur reklamacyjnych na dwie: jedna dotycząca reklamacji produktów sprzedawanych na stronie i druga dotycząca wszystkich innych spraw, w szczególności związanych z działaniem strony. W związku z wprowadzeniem Omnibusa do polskiego porządku prawnego wypuścimy z Radziem kilka materiałów. Generalnie nasze regulaminy… Czytaj więcej »
Cześć! Pojawiła się pierwsza aktualizacja w związku z Dyrektywą Omnibus – to checklista w formacie A4, która omawia najważniejsze zagadnienia i zmiany w sklepie.
Cześć – właśnie dodaliśmy obszerne wyjaśnienie do panelu, w którym pokazujemy zakres zgodności naszych regulaminów z Dyrektywą Omnibus. Jest to załącznik w formie A4, który zamieściliśmy obok wspomnianej wcześniej “Ściągi z Omnibusa”.
Czy jest regulamin dla sklepów dropshipping bez działalności
Hej!
Nasze regulaminy są robione pod przedsiębiorców. Nie ma jednak przeszkód, aby wykorzystać je nie prowadząc działalności gospodarczej. W zasadzie tylko jedno postanowienie musiałbyś zmienić, a chodzi o określenie właściciela i podmiotu świadczącego usługi drogą elektroniczną. Pamiętaj jednak, że to, że nie prowadzisz działalności nie zwalnia Cię ze stosowania przepisów prawa, w szczególności jeśli prowadzisz sprzedaż na rzecz konsumentów.
Pozdrowienia!
A w polityce prywatności pierwsza informacja o danych firmy, co mam tam wpisać? Tylko imię i nazwisko?
Pozdrawiam
Jeśli działasz jako osoba nieprowadząca działalności gospodarczej to możesz wskazać swoje imię, nazwisko i dane kontaktowe (adres zamieszkania lub e-mail lub numer telefonu).
Pozdrowienia
Jurek
Jaki byłby koszt dodania zapisów o przeniesieniu przesyłki na klienta albo może jakaś informacja w którym miejscu to umieścić, chodzi o zapisy pozwalające dokonywać przesyłki w imieniu klienta żeby nie wliczać wysyłki do limitu NDG.
Cześć Ewelina!
Czy chodzi Ci o koszty dostawy (przesyłki), które miałby pokrywać Klient (kupujący)?
Jeśli tak, to można taki zapis zawrzeć w art. 4 ust. 3 dotyczącym dostawy. Mam jednak wątpliwości, czy przy sprzedaży on-line, która z zasady jest sprzedażą wysyłkową takie rozwiązanie nie będzie potraktowane jako omijanie prawa. Musisz wiedzieć, że czynność prawna mająca na celu ominięcie przepisów prawa (bez względu jakich, włącznie z przepisami podatkowymi) jest bezwzględnie nieważna.
Pozdrawiam!
Witam, mam pytanie odnośnie regulaminu a mianowicie zwrotu. Jeśli tworzę grafiki, logo, ulotki, wizytówki itd. Więc wszystko jakby typowo dla danego klienta, czy personalizowane zamówienia to jak to jest w moim przypadku jeśli chodzi o zwrot produktów? Dodam, że czasami jest to tylko wersja cyfrowa, a czasami również wydruk, który wykonuje drukarnia, także też nie do końca mam wpływ na to jakby coś poszło nie tak.
Jak w tej sytuacji powinno to wyglądać w regulaminie?
Cześć Joanno, Twoje pytanie jest zbyt ogólne żeby na nie łatwo odpowiedzieć. Pierwsza kwestia, którą należy rozważyć to na jakiej podstawie następuje zwrot towaru – czy jest to niezgodność towaru z umową (w drodze reklamacji) czy też jest to zwrot towaru w związku z konsumenckim prawem odstąpienia od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni, od dnia jej zawarcia. W tym pierwszym przypadku zwrot może nastąpić tylko gdy towar ma wady (czyli to, że komuś się nie podoba Twoje logo, które zostało wykonane w zgodzie z wytycznymi, nie będzie podstawą do skorzystania z rękojmi. Pamiętaj, że to czym się… Czytaj więcej »
Cześć w pakiecie pojawiła się bardzo dużą aktualizacja. Zaktualizowaliśmy regulaminy sklepów (mały sklep i sklep dropshipping) oraz sprzedaż produktów cyfrowych o przepisy wynikające z Dyrektywy Omnibus. Dodaliśmy kwestie reklamacji, rękojmie. Do tego jest załączone szerokie omówienie zmian jakie trzeba wprowadzić w sklepie w związku z Omnibusem (publikowanie cen, dodawanie ocen, promocje). Można to pobrać w formie ściągi Omnibus, szybkiej i prostej do wydrukowania.
Hej, mam pytanie dotyczące wzorów regulaminów. Ruszamy z nowym biznesem, będziemy oferować sesje coachingowe, warsztaty, kursy, eBooki itd. Mieszkamy za granicą (Wielka Brytania), firma będzie zarejestrowana tutaj, ale oferta będzie skierowana do Polaków (pewnie zdąży się jakaś zagraniczna Polonia, ale myślę, że w 95% będą to Polacy mieszkający w Polsce). Najchętniej kupiłabym Wasze wzory regulaminów, ale nie wiem czy mogę, jeśli firma jest zagraniczna? Regulaminów angielskich nie chcę wstawiać, bo Polacy się ich przestraszą i nie będą chcieli nic kupować. Będę wdzięczna za odpowiedź. Pozdrawiam.
Cześć Justyna,
Niestety, ale nie mogę Ci odpowiedzieć na Twoje pytanie. Jedyne co mogę Ci napisać to to, że nasze regulaminy sprawdzą się w działalności prowadzonej w Polsce, nawet jeśli Twoi klienci będą z innego kraju UE lub nawet spoza UE. Jeżeli jednak działalność założysz w UK i świadczyć będziesz usługi na rzecz konsumentów w PL to nie mogę Ci zagwarantować tego, że nasze regulaminy spełnią wszystkie restrykcje prawne obowiązujące w UK.
Mogę ci doradzić wizytę u prawnika w UK i to najlepiej takiego, który kieruje swoje usługi na rzecz polonii.
Pozdrawiam!
Dzień dobry, czy regulamin będzie dobry dla rękodzielnika, tworzącego produkt na zamówienie (spersonalizowane kartki okolicznościowe)z sprzedającego przez platformy społecznościowe?
Cześć Sylwia! Dzięki za pytanie. Tak, będzie ten regulamin jest idelany dla rękodzielnika, bo przygotowaliśmy nawet specjalną aktualizację, w której krok po kroku tłumaczymy jak go zaadoptować właśnie do takiej formy sprzedaży. Tutaj omawiamy szczegóły, a samą instrukcję znajdziesz w regulaminie.
Czy byłaby możliwość uwzględnić we wzorach polityki prywatności i plików cookies umieszczenie na stronie mapy Google? Mapka jest bardzo często umieszczanym elementem i niestety dokleja nam pliki cookies od Googla do strony.
Cześć Łukasz, przygotowujemy aktualizację związaną z opcją blokowania cookies, więc rozwiążemy ogólnie kwestię Mapy Google.
Cześć! Zakupiłam pakiet. Zgodnie z moją wiedzą były przeprowadzone niedawno zmiany w newsletterach. Konsument powinien otrzymać możliwość płatności za newslettera- zamiast płatności swoimi danymi. Widziałam już te zapisy na różnych stronach. Nie widzę jednak tych zapisu w dokumencie C3. Czy w tym temacie będzie jakaś aktualizacja? Z góry dziękuję za odpowiedź
Cześć Julia, dzięki za pytanie.
Czy dobrze rozumiem, że chodzi Ci o to, czy jest opcja wdrożenia przez regulamin płatnego newslettera?
Czyli np. robisz przelew i przez rok co tydzień dostajesz newsletter z ekstra treścią niedostępną, jeśli nie zrobisz przelewu?
Nie w tym przypadku chodzi mi o zapis wprowadzony wraz z Omnibusem, gdzie użytkownik “płaci” za newsletter swoimi danymi i trzeba mu umożliwić opcję normalnego zakupu. Tu jest to opisane dokładniej: https://creativa.legal/legalny-newsletter-krok-po-kroku/
Dzięki, wszystko jasne. Wrzucam temat Jurkowi, omawiamy, wrzucimy odpowiedź tu w komentarzu i na 100% dodamy osobną lekcję o lead magnet w panelu. Proszę o kilka dni cierpliwości. Edit: Akurat Jurek wyjechał na urlop, więc może się nieco przeciągnąć, ale ogarniemy 🙂
Dzięki wielkie 🙂
Cześć Julia, Zbadałem kwestię lead magnetów i zapłaty danymi osobowymi za usługi cyfrowe i nie potrafię potwierdzić informacji zawartych na blogu moich kolegów po fachu. W ustawie o prawach konsumenta nie znalazłem przepisu prawa, który zobowiązywałby nas do dawania alternatywy albo płacisz danymi albo pieniędzmi. Z opracowań do których dotarłem wynika, że usługi cyfrowe, które świadczymy w zamian za dane osobowe podpadają pod ustawę o prawach konsumenta, a więc będziemy musieli spełnić wobec naszego klienta wszystkie obowiązki informacyjne oraz przyznać mu wszystkie uprawnienia konsumenckie, czyli prawo do odstąpienia od umowy oraz prawo do reklamacji ze względu na niezgodność z umową.… Czytaj więcej »
RODO nakłada na przedsiębiorcę obowiązek przygotowania określonych dokumentów, takich jak:
(informacja ze strony biznes.gov.pl)
Czy w tym pakiecie znajdę wszystkie powyższe aspekty?
Cześć, to co wymieniłeś dotyczy RODO wewnętrznego (czyli procedur wewnątrz firmy, dotyczących przetwarzania i ochrony danych osobowych). Nasze polityki i regulaminy spełniają wszystkie wymagania jakie stawaia przed nimi RODO w zakresie informowania użytkowników o tym jak i po co chcesz przetwarzać ich dane. Więc te 3 punkty polityka prywatności, regulamin sklepu internetowego, polityka dotycząca plików cookie są spełnione. Pozostałe 3 należą do kwestii RODO wewnątrz firmy – do 2 miesięcy wypuścimy kurs na ten temat.
Cześć. Pytanie z przekroju zagranicznego dropshippingu. Jak jest z przygotowaniem regulaminu pod dropshipping zagraniczny i polski na jednej stronie po zmianach w omnibusie skoro są problemy?
Juras, jak będziesz odpowiadał – ja tu rozmawiałem z Marcinem i chodzi między innymi o to, że np. nie można zrobić zwrotów plus czasem na przesyłkę trzeba czekać 90 dni. Jakbyś mógł tak ująć w 3 zdaniach co tak problematycznego jest w Dropshippingu z Chin jeśli chodzi o polskie prawo i polskie firmy.
Hej Marcin!
Problemy z dropshippingiem z Chin są dwa. Po pierwsze, problem transgranicznego przekazywania danych do Państwa trzeciego (czytaj więcej: . Po drugie w modelu dropshippingowym z Chińskim dostawcą trudno jest dopełnić wymagań stawianych przez prawo konsumentów i odpowiedzialność za wady fizyczne. Wydaje mi się też, że napisanie dobrego regulaminu sklepu wymagałoby uwzględnienia warunków jakie ustaliłeś z dostawcą chińskim. W każdym razie jest to temat skomplikowany, którym nie będziemy się zajmować na sardynkach.
Cześć 🙂 czy posiadacie politykę prywtności w języku angielskim? Moja strona internetowa będzie dwujęzyczna, zakładam więc, że polityka też musi 🙂
Dziękuję!
Cześć Domi, jeszcze nie, ale dopiszę jako aktualizację do zrobienia w niedalekiej przyszłości 🙂
Czy Wasz regulamin będzie nadawał się do strony gdzie będzie zapis na webinar?
Cześć Marcin! Tak, mamy dokładnie pod taki model regulamin (dla strony i newslettera). Czyli klient zostawia przez formularz e-mail i w zamian za to otrzymuje informacje gdzie i kiedy odbędzie się webinar, a potem może wziąć w nim udział lub obejrzeć jego powtórkę. Gdybyś jeszcze miał jakieś pytania – pisz śmiało.
Czyli ten sam 1 regulamin mogę wkleić na swoje 3 strony: do zapisu na newsletter, do zapisu na webinar i na zwykły blog?
Jeżeli to są Twoje strony to tak, nie ma problemu. A jeżeli masz te trzy rzeczy na jednej domenie – to wystarczy jeden regulamin, w którym uwzględnisz te trzy rzeczy i po prostu podlinkujesz (w panelu opisaliśmy jak to zrobić i opisać). Jeżeli dla klientów trzeba by kupić dla każdego osobne konto.
Czy w pakietach znajdę też treść do plików cookies?
Tak, każdy pakiet zawiera osobno regulamin strony oraz politykę prywatności i cookies.
Czy macie też wzory “checkboxów” czy jak to się zwie 🙂 Zgody, którą musimy zaznaczyć aby np pobrać ebook i co wpisać jeśli nie ma się działalności, imie i nazwisko ?
Jeżeli chodzi o checkboxy to są wszystkie wzory tych sprzedażowych (do sklepu). Jest opisane co w nich wpisać i gdzie je zamieścić. Jest też dodana checklista, żeby nie zapomnieć. Do zapisów na darmowe materiały nie dodawaliśmy checkboxów, bo sugerujemy bezpieczniejsze rozwiązanie double-opt in, czyli użytkownik wypełnia formularz (np. podaje imię i e-mail) i dostaje potwierdzenie. Jeżeli potwierdzi – zapisuje się na listę. W takim wypadku nie ma potrzeby dodawania checkboxa. Oczywiście możemy taką szybką aktualizację zrobić z tym co w takim checkboksie wpisać (zanotuję sobie, żeby to przygotować). Co do tego czy masz firmę czy nie – nie ma znaczenia,… Czytaj więcej »
Checkbox to zazwyczaj taka tresc: “Wyrażam zgodę na przetwarzania moich danych osobowych przez …… w celu wysyłania drogą elektroniczną newslettera, czyli informacji o nowościach, produktach, ułsugach i promocjach, w tym informacji handlowych, zgodnie z Polityką Prywatności. Wiem, że mogę tę zgodę w każdej chwili wycofać.”
A do słowa “Polityka Prywatności” linkujemy do zakładki z jej treścią?
OK, zamówie jutro te wzory:) Czy w Waszych materiałach jest instrukcja co i jak wstawić ?:)
Tak – jest osobny panel, w którym krok po kroku to tłumaczymy, gdzie co i jak wstawić. Dostęp w ramach jednej ceny. Co do linkowania, żeby być na tip top w zgodzie ze wszystkim, najlepiej w takim checkboksie podlinkować i politykę prywatności i regulamin strony.
Pobrałem u Was poradnik – mam lokalną usługę + zapis na newsletter. Mam wybrać B1 czy B3? Jest jakaś zasadnicza różnica między nimi?
Też chcę prowadzić darmowy webinar to może B5 ? Proszę o pomoc, który mam wybrać.
Najlepiej weź wzór B5 – on jest najbardziej kompletny. Pytanie – czy usługa w firmie jest darmowa czy kupno konsultacji online?
Mam usługę płatną (fotografia) + newsletter darmowy i webinar darmowy. B5? Rodo a regulamin strony to to samo?
To B5, będzie najlepszy. Czy klienci mogą kupić u Ciebie przez stronę usługę, czy zgłaszają się do Ciebie przez e-mail / telefon? Co do RODO – jeżeli chodzi o tę kwestię, to polityka prywatności załatwia to w 100% obowiązki jakie RODO nakłada na Ciebie, jeśli chodzi o użytkowników, by poinformować w ich w jaki sposób są przetwarzane ich dane. Natomiast musimy pamiętać, że jest również RODO wewnętrzne w firmie (sposób przechowywania dokumentów i zapisywania danych) i to jest osobna kwestia – pracujemy tu nad kursem.
Klienci mogą wysłać email lub wpłacić zadatek na usługę ale kupić usługi to nie. B5 dla mnie to sporo to edycji ale ok:)
Jestem niezwykle zadowolony z zakupu produktu dotyczącego regulaminu stron. Jego kompleksowość i prosty, dobrze wytłumaczony proces wdrożeniowy przekroczyły moje oczekiwania. Dzięki niemu szybko i łatwo przygotowałem regulamin dla mojego bloga podróżniczego, na którym planuję sprzedawać książki w przyszłości. Jestem pewien, że ten produkt zapewni solidne zabezpieczenie prawne i pomoże mi budować zaufanie czytelników i klientów. Gorąco polecam go każdemu, kto potrzebuje profesjonalnego regulaminu dla swojej strony internetowej.
Wow. Dzięki Wojtku za tak rozbudowany komentarz i opinię. Cieszę się, że regulamin się przydał. Powodzenia ze sprzedażą książki!
Czy jeśli sprzedaje kurs online, i jako dodatek dodaje opcję kontaktowania się bezpośrednio ze mną, albo bezpośrednią pomoc w wykonaniu zadania, to wystarczy sam regulamin jak na kurs online?
Jeśli nie prowadzę działalności, to w stopce newslettera wystarczy link do polityki prywatności i coś takiego: “Otrzymujesz tę wiadomość, ponieważ ten e-mail jest zapisany na listę newsletterową http://www.storna.pl
Otrzymujesz w ten sposób informację o nowych wpisach, ofertach, produktach i usługach przygotowanych przez autorów strony / bloga.
Jeżeli nie chcesz otrzymywać więcej informacji to kliknij w link usunięcia subskrypcji pod tą wiadomością”
czy tyle wystarczy?
Tak Bartek, myślę że to wystarczy. Zrobiłbym mały upgrade (zboczenie zawodowe):
„Otrzymujesz tę wiadomość, ponieważ ten e-mail jest zapisany na listę newsletterową http://www.storna.pl
Poprzez newsletter dostawać będziesz informacje o nowych wpisach, ofertach, produktach i usługach przygotowanych przez autorów strony / bloga.
Jak chcesz dowiedzieć się więcej o zasadach przetwarzania przez nas danych wejdz tu http://www.strona.pl/politykaprywatnosci
Jeżeli nie chcesz otrzymywać więcej informacji to kliknij w link usunięcia subskrypcji pod tą wiadomością”
Mam pytanie. Rozumiem, że zwykły checkbox wystarczy w przypadku kiedy oferuje darmowy produkt, ja na mojej stronie wprowadziłem następujący schemat: Wypełnienie formularza, obowiązkowe zaznaczenie checkboxa który brzmi “Wyrażam zgodę na zapisanie się na newsletter oraz otrzymywanie informacji o ofertach. Zapoznałem/am się z polityka prywatności(link) i akceptuję jej postanowienia. Po wysłaniu formularza przez klienta, od razu zapisuje go na newsletter, jednak wysyłam mu jeszcze wiadomość e-mail. W tej wiadomości znajduje się link do pobrania produktu, oraz informacja, że zapisał się na listę, i może się z niej w każdej chwili wypisać. I tutaj moje pytanie: Czy taka formuła jest wystarczająca? Bo… Czytaj więcej »
Tak, to jest drugie rozwiązanie, które można wdrożyć i jest jak najbardziej OK. Ważne tylko, by 1) Checkbox nie był domyślnie zaznaczony. 2) Warto dodać tam link do polityki prywatności i regulaminu plus informację na jedno zdanie, co się stanie, jeśli ktoś go wypełni (np. wyrażam zgodę na zapis do newslettera). Co do zapisów ludzi z zewnątrz — taki urok zapisów z checkboxem 🙂 Raczej naprawdę sporadycznie się zdarza, że ktoś złośliwie wpisze czyjś adres e-mail, ale to musisz wziąć na klatę (daj po prostu link do wypisu z subskrypcji w emailu). Bardziej bałbym się (i uważaj na to), by… Czytaj więcej »
Dzień Dobry, Na początku chciałabym podziękować, za stworzenie regulaminu sklepu internetowego w rozsądnej cenie . Mam pytanie odnośnie Art. 6 [Konsumenckie prawo odstąpienia od umowy] punktu 5 . Czy wymagane jest aby mieć zapis w regulaminie i zwracać klientowi w tym przypadku też koszty wysyłki towaru? Czy można mieć zapis, że w przypadku odstąpienia od umowy zwracamy tylko same koszty za towar bez kosztów wysyłki ? Czy w regulaminie nie ma wymagania aby był rozdział z definicjami? . Mam na myśli coś takiego Rozdział II. DEFINICJE SKLEP (internetowy) – strona internetowa działająca pod adresem http://www.za pośrednictwem której Klient może składać… Czytaj więcej »
Cześć Paulina! Odpowiadając na Twoje pytania: Czy wymagane jest aby mieć zapis w regulaminie i zwracać klientowi w tym przypadku też koszty wysyłki towaru? Tak, konsumentowi należy zwrócić należności za koszty dostarczenia do sprzedawcy zwracanego towaru. Wklejam poniżej art. 32 ustawy o prawach konsumentów: Art. 32. [Zwrot przedmiotu świadczenia oraz płatności] 1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru. 2. Przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że… Czytaj więcej »
Dziękuję, ślicznie za odpowiedź. Proszę poprawić mnie jeśli źle coś zrozumiałam. Czyli np . klient kupuje książkę za 40 zł płaci za dostawę 20zł. A jak postanowi zrobić zwrot to ja mu oczywiście zwracam pieniądze za książkę czyli 40zl + 20 zł za dostawę ( wysyłka książki do klienta )+ jeszcze koszty wysyłki książki do mnie ( zwrot do mnie )czyli np jeszcze 20 zł ?
Cześć, jak to zwykle bywa, gdy jest nawał pytań Jurek (jak co dwa tygodnie) wybywa na wyjazd. Także proszę o parę dni cierpliwości i odpowiemy 🙂
To ja jeszcze doprecyzuję, bo sam nie do końca zrozumiałem komentarz Jurasa i musiałem się dopytać. Uwaga! Piszę jako LAIK. Mamy dwa koszty przesyłki: 1) Koszt który ponosi konsument kiedy ZAMAWIA towary (towar idzie DO konsumenta) 2) Koszt, który ponosi konsument kiedy ODSYŁA towar (towary wraca OD konsumenta do firmy) Jako przedsiębiorca mamy obowiązek zwrócić koszty tylko za pierwszy przypadek i tylko w najniższej kwocie za jaką oferujemy daną wysyłkę (czyli np. jeśli ktoś zamówił kuriera pod drzwi z fanfarami, a mamy w ofercie zwykły list pocztą – zwracamy tylko za koszt listu). Jeżeli konsument chce nam odesłać towar –… Czytaj więcej »
Cześć Paulina! Zrozumiałaś to trochę inaczej niż miałem w zamyśle, ale jak przyjrzałem się swojej odpowiedzi to w zasadzie ja Cię wprowadziłem w błąd. Muszę się tutaj poprawić: W poprzednim komentarzu zapytałaś: Czy wymagane jest aby mieć zapis w regulaminie i zwracać klientowi w tym przypadku też koszty wysyłki towaru? Czy można mieć zapis, że w przypadku odstąpienia od umowy zwracamy tylko same koszty za towar bez kosztów wysyłki ? Ja odpowiedziałem: Tak, konsumentowi należy zwrócić należności za koszty dostarczenia do sprzedawcy zwracanego towaru. Poprawka: W art. 6 ust. 5 Regulaminu sklepu www mowa jest nie o kosztach dostarczenia do… Czytaj więcej »
Teraz już wszystko rozumiem. Dziękuję bardzo za wyjaśnienie.
Witam,
Czy w Art. 12 [Rozwiązywanie sporów] w punkcie 3 trzeba wyrazić zgodę na to czy można pominąć ten punkt ?
Wyrażam zgodę na pozasądowe rozwiązywanie sporów. Jeśli chcesz zgłosić przeciwko mnie jakąś sprawę może to zrobić elektronicznie pod adresem: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL
Możesz pominąć ten punkt, w sensie usunąć go z regulaminu.
Dziękuje za odpowiedź
Prowadząc firmę, muszę wpisać dane firmy, jakiś KRS i tak dalej. A jeśli chodzi o nierejestrowaną działalność gospodarczą, to muszę wpisywać swój adres zamieszkania? Przyznam że się bym bardzo bał podawać konkretnie miejsce w którym mieszkam
Cześć Radek,
Jeśli chodzi o politykę prywatności to musisz podać swoje dane kontaktowe (to nie musi być adres) oraz dane, które będą Cię identyfikować jako administratora (imię, nazwisko, nazwa firmy no i adres jej prowadzenia). Jeżeli nie chcesz podawać miejsca zamieszkania, możesz podać adres skrytki pocztowej.
Jeśli chodzi o regulamin www to jako sprzedawca musisz podać adres swojego przedsiębiorstwa – ponieważ Twoja działalność jest nierejestrowana możesz znowu wykorzystać adres skrytki pocztowej.
Tutaj znajdziesz więcej informacji na temat skrytek: https://www.poczta-polska.pl/paczki-i-listy/odbior/skrytka/
PS podawania adresu, który jest jednocześnie adresem zamieszkania jest często spotykane i nie ma czego się bać.
Dzień dobry, mam kilka pytań odnośnie pakietu regulaminów. Poniżej zestawiam je w punktacji numerycznej aby ułatwić odpowiedzi na konkretne pytanie Czy jak nie wiem jeszcze czy będzie dropshipping to lepiej dać go od razu? To samo pytanie mam odnośnie przesyłek za pobraniem. Jeżeli jest szansa że się pojawią ale nie wiemy kiedy to można zostawić aby później nie aktualizować regulaminu czy nie jest to dobry pomysł? [Regulamin] Czy w regulaminie musi być nr tel? czy wystarczy mail tak jak w polityce? [Regulamin] Zamówienia są realizowane w terminie od 3 do 7 dni, od dnia potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji, chyba… Czytaj więcej »
Cześć Natalia!
Dobre pytania 😉
W poniedziałek wracam do pracy i odpowiem na wszystkie Twoje wątpliwości.
Tymczasem spokojnego weekendu!
Pozdrawiam Jurek
Cześć Natalia, No to po kolei: Ad 1 Wydaje mi się niestety, że nasz wzór pod dropshipping nie jest na tyle elastyczny, żeby wprowadzić go gdy nie wiemy jeszcze, czy będziemy działać w tym formacie. Jeśli nie wiesz, czy będziesz oferować przesyłki za pobraniem to także proponowałbym Ci to dopisać później. Klienci mogą mieć do Ciebie zastrzeżenia, że w regulaminie przewidujesz taką możliwość, a w rzeczywistości takiej opcji nie ma. Ad 2 Tak, zgodnie z ostatnią nowelizacją przepisów ustawy o prawach konsumenta, sprzedawca musi podać numer telefonu. Ad 3 Proponowałbym Wam wyraźnie zaznaczyć: „za wyjątkiem produktów dla których w ofercie… Czytaj więcej »
Dziękuję za odpowiedź 🙂
Dopytam jeszcze tylko o to ostatnie pytanie. Kim w takim razie jest osoba która dokonuje zakupu związanego bezpośrednio z działalnością zawodową lub gospodarczą?
Nie ma w prawie wyszczególnionej nazwy dla takiej osoby, ale jeśli z taka osoba dokona zakupu to nie będzie mogła skorzystać z uprawnień konsumenta.
Przykład 1: Kupuję jako radca prawny/przedsiębiorca samochód na firmę. W takiej sytuacji będę mógł skorzystać z praw przysługujących konsumentom, bo przecież choć kupuję na firmę, to jednak nie zajmuję się zawodowo ani handlem samochodami, ani też ich produkcją.
Przykład 2: kupuję jako radca prawny/przedsiębiorca komentarz do kodeksu cywilnego ze zbiorem orzecznictwa. W takiej sytuacji muszę robić przemyślane zakupy, bo nie będę mógł skorzystać z praw konsumenckich. Zawodowo zajmuję się analizą ustaw, komentarzy i orzecznictwa.
Planuje wprowadzić płatność bezpośrednio przez Stripe, jest jednak mały problem.
Nie da się dodać checkboxa na stronie płatności. W stripe domyślnie pod przyciskiem “kupuje i płacę” widnieje informacja
“Poprzez potwierdzenie subskrypcji wyrażasz zgodę na obciążanie przezXYZ Twojej karty kwotą tej płatności oraz przyszłych płatności zgodnie z warunkami określonymi przez XYZ”
Domyślam się, że nie jest to wystarczające rozwiązanie. Jednak czy jeśli dodam informacje tekstową, że użytkownik poprzez kliknięcie przycisku “kupuje i płacę” zgadza się z regulaminem(link) i polityką prywatności(link) to będzie to wystarczające?
Cześć Bartek,
Checkbox nie jest potrzebny, wystarczy sama informacja. Kliknięcie w button “kupuję i płacę” pod którym widnieje odpowiednia informacja będzie wystarczający. Jeśli istnieje możliwość zmiany domyślnego tekstu to proponowałbym Ci zrobić to w następujący sposób: “Kliknięcie przycisku “kupuję i płacę” wiąże się z potwierdzeniem zakupu na warunkach określonych w regulaminie (link) i obowiązkiem zapłaty”. Jeżeli dodatkowo planujesz informować o przetwarzaniu (o ile nie zrobiłeś tego wcześniej) może dodać po kropce: “Informacje o przetwarzaniu danych znajdziesz w polityce prywatności (link)”.
Powodzenia!
Jurek
witam. mam pytanie czy w regulaminie muszę pisać, że działam na zasadach działalności nierejestrowanej? W miejscu gdzie wpisywałbym dane firmy, ale skoro jej nie mam, czy mam podać w/w?
Hej!
W regulaminie musisz napisać kim jest właściciel strony i jednocześnie strona zawieranych poprzez stronę umów na usługi (jak sprzedajesz towary to przy okazji jesteś także sprzedającym). Podobnie jest w przypadku polityki prywatności – Twoi użytkownicy mają prawo wiedzieć kim jest administrator, który przetwarza ich dane osobowe.
Ja zrobiłbym to w taki sposób:
Właścicielem i podmiotem świadczącym usługi elektroniczne poprzez Stronę jest: Jan Kowalski prowadzący nierejestrowaną działalność gospodarczą pod adresem: ul. Gołebia 1/2, 43-100 Tychy
Dzień dobry. chciałbym zakupić pakiet wzorów regulaminu polityki i newslettera. i mam pytanie. Moja stroną www będzie blog, na którym będę umieszczał reklamy z linkami afiliacyjnymi i zbierał również emaile przez newsletter. Bezpośredniej sprzedaży nie bedzie tylko sprzedaż z linków afiliacyjnych. Jestem osobą fizyczna nie prowadze działalności mieszkam w Polsce Domena strony to byłaby globalna .com, a stronę chciałbym promować poza Polskę i ruch pozyskiwać globalnie przez media społecznościowe. Nie będę w stanie określić z jakich krajów będą odwiedzający moja stronę. Nie wiem dokładnie jak ugryźć temat tłumaczenia strony na język angielski przez wtyczkę translator co wtedy z regulaminem czy… Czytaj więcej »
Cześć Paweł! Odpowiadając na Twoje pytanie: Nie wiem dokładnie jak ugryźć temat tłumaczenia strony na język angielski przez wtyczkę translator co wtedy z regulaminem czy można tak to zrobić ? Czy raczej bym musiał zrobić osobna stronę w wersji angielskiej i zamówić regulamin w wersji angielskiej ? Jeśli znasz język angielski w dostatecznym stopniu, aby sprawdzić jakość tłumaczenia to możesz skorzystać z translatora. Inaczej pozostaje Ci zakupienie jakiegoś regulaminu w wersji angielskiej lub opcja skorzystania z profesjonalnego tłumaczenia przez tłumacza przysięgłego. Poruszając kwestię Twojej działalności to ja widzę to w ten sposób, że “działalność” będziesz prowadził z Polski (UE). Musisz… Czytaj więcej »
Jesli prowdze strone www jako osoba fizyczna to czy w polityce prywatności i regulaminie musze w swoich danych osobowych podawac swoj adres zamieszkania? Jaki jest mininalny obowiazkowy zakres danych jakie musze podac?
Cześć!
Odpowiadając na Twoje pytania:
1) jeśli chodzi o regulamin www: imię, nazwisko, miejsce zamieszkania i adres albo nazwę lub firmę oraz siedzibę i adres. (art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną)
2) jeśli chodzi o politykę prywatności: swoją tożsamość i dane kontaktowe (art. 13 ust. 1 lit. (a) RODO)
3) dodatkowo, jak prowadzisz sprzedaż konsumencką: dane identyfikujące, a w szczególności dane firmy, adres, adres e-mail, numer telefonu (art. 12 ust. 1 pkt 3 ustawy o prawach konsumenta).
Pozdrawiam!
Jurek
Pytania odnośnie regulaminu dla sprzedaży bez sklepu internetowego (tylko przez instagram i facebook)
1. Co wpisać na początku regulaminu “niniejszy regulamin określa ogólne warunki korzystania” i co dalej?
2. Czy ma być zapis odnośnie przekazywania danych do Państw spoza EOG? (Będę korzystać z płatnych reklam)
3. Czy nie powinno być dodatkowych zapisów, których nie ma w regulaminie b7?
Cześć Weronika, jeżeli mówimy B2 – to:
1) O które miejsce dokładnie pytasz (paragraf), bo muszę namierzyć frazę.
2) Jeżeli korzystasz z Instagrama / Facebooka, tak, bo te portale przekazują dane poza EOG, ponieważ nie są w stanie wskazać, w jakim kraju mieszczą się ich serwery.
3) Doprecyzuj jakie dodatkowe. Wszystko co powinno się znaleźć w tej konkretnej formie sprzedaży (czyli bez sklepu) znajduje się, zarówno jeśli chodzi o przetwarzanie danych, prawa konsumenta i obowiązki sprzedawcy.
Sprostowanie Chodziło mi o sprzedaż produktów fizycznych – b7 (przez wiadomość na instagram i facebook) na działalności nierejestrowanej. 1. Art.1. 1. “Niniejszy regulamin to regulamin świadczenia usług elektronicznych za pośrednictwem strony internetowej …” Co napisać jeśli nie mam strony internetowej (sprzedaż przez wiadomość na ig i fb) 2. Czy wszystkie 3 zapisy mają być? Czy tylko trzeci? (Profile i reklamy tylko na fb i ig) 3. Chodzi o to czy przy sprzedaży produktów fizycznych bez strony (tylko przez ig i fb) wystarczy zmienić i usunąć niepotrzebne zapisy w regulaminie b7 czy powinny być jakieś dodatkowe zapisy, których w tym regulaminie… Czytaj więcej »
Cześć, weź sobie wersję B2. Jest przygotowana dokładnie pod to, wjechało w ostatniej aktualizacji, jest dokładnie przygotowana pod taką sprzedaż.
Dzień dobry,
W regulaminie jest zapis że konsument ma prawo zwrotu bez podania przyczyny do 14 dni. Jak ma ten zapis i prawa konsumenta do sytuacji gdzieś produkt jest robiony na wymiar (ubranie dla psa ) i ściśle pod wytyczne konsumenta ? Też mnie obowiązuje przyjęcie tego zwrotu ?
Pozdrawiam
Dobry wieczór Karolino, W opisanym przez Ciebie przypadku mamy do czynienia z produktem zindywidualizowanym i wobec tego, będziesz mogła skorzystać z wyjątku uregulowanego w treści art. 38 ust. 1 pkt 3 Ustawy o prawach konsumenta (dalej u.p.k.). Co to dla Ciebie oznacza? Przede wszystkim to, że Twój klient, który dokonuje zakupu na odległość nie będzie mógł skorzystać z konsumenckiego prawa do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni, bez podawania przyczyny (art. 27 u.p.k.). Powinnaś go o tym wcześniej poinformować np. wprowadzając do regulaminu odpowiedni zapis. Mój uwielbiony przyjaciel Radziu, wpisał mi już zadanie w Asanie i wkrótce powinien pojawić… Czytaj więcej »