Zastanawiasz się jakie biuro rachunkowe online wybrać? Szukasz biura oferującego księgowość online? W naszym krótkim zestawieniu znajdziesz porównanie ofert 3 najpopularniejszych biur rachunkowych w Polsce oraz jednego mikrodzika rachunkowości online, który na ich tle wypadł całkiem nieźle. Przyjrzeliśmy się zestawieniu kosztów oraz pakietów dodatkowych. Znajdziesz też kody rabatowe, które obniżą koszt korzystania z usług biur – wszystko czytelnie i w jednym miejscu.
Jakie biuro księgowe online polecam?
Od stycznia 2022 roku korzystam z biura rachunkowego online Ototax – zobacz jak wygląda współpraca z tym biurem. Dlaczego właśnie Ototax?
- Mają bardzo dobrą ofertę cenową – jedną z najbardziej konkurencyjnych na rynku
- Otrzymujesz dedykowanego księgowego (to ważne!) – u mnie jest to Super Pan Krzysztof
- Mają świetny kontakt i poziom obsługi – naprawdę zależy im na kliencie
- Nie ma głupich pytań – szybko i wyczerpująco na wszystkie wątpliwości
- W pakiecie otrzymuję zintegrowany program do faktur
- Mają najlepszą ofertę rabatową ze wszystkich biur księgowych online jakie przejrzałem
- Jeżeli chcesz skorzystać z ich usług – KLIKNIJ W TEN LINK, a otrzymasz 10% rabatu na usługi przez 12 miesięcy!
Jeżeli potrzebujesz więcej informacji o biurach księgowych online, chcesz porównać ofertę, ceny, zakres usług, skorzystaj ze spisu treści i przejdź do interesującego Cię fragmentu:
Księgowość przez internet – jak powstał ten artykuł o biurach rachunkowych online?
Poniższe zestawienie powstało w oparciu o informacje znalezione na stronach internetowych biur.
We wpisie wymiennie używamy nazw biuro rachunkowe i program – dlatego, że większość ofert łączy te dwie usługi (zapewniając obsługę księgową i oferując program do wystawiania faktur).
Z każdym biurem kontaktowałem się osobiście w celu potwierdzenia informacji.
We wszystkich trzech przypadkach obsługa na czacie była naprawdę ekspresowa i wyczerpująca – odpowiedzi uzyskałem od ręki. Konsultanci dają radę, robią dobrą robotę i widać, że znają dobrze ofertę biura, którym pracują.
Kontakt za pomocą poczty e-mail jest równie profesjonalny zwłaszcza w Ototax oraz w IFIRMA.
Niestety – gdy tworzyłem artykuł – kontakt mailowy z inFakt urwał się i większość odpowiedzi musiałem uzyskać za pośrednictwem czatu. Może teraz, po latach, jest już lepiej.
1. Biuro rachunkowe Ototax – najlepszy wybór! Używam i polecam
Zamów usługę w Ototax z kodem rabatowym
Aby uzyskać 10% zniżki miesięcznie (na pierwsze 12 miesięcy) w trakcie rejestracji należy podać kod rabatowy – SardynkiBiznesu.pl
Opis biura rachunkowego Ototax:
Ototax to biuro rachunkowe oferujące usługi księgowe online wraz z możliwością bezpośredniego spotkania się ze swoim księgowym. Ototax oferuje swoim klientom dwa podstawowe pakiety: Freelancer oraz Mała firma.
Główną różnicą determinującą cenę jest ilość dokumentów możliwych do zaksięgowania w miesiącu oraz pierwszeństwo przy udzielaniu pomocy.
Ototax oferuje zintegrowany program do faktur oraz obsługę księgowego, dzięki czemu dopełnimy wszelkich spraw formalnych niezbędnych do prowadzenia firmy.
Dla fanów internetowej księgowości i posługiwania się skanami i wersjami cyfrowymi dokumentów, bardzo przydatną funkcją jest możliwość przesyłania wszelkich dokumentów elektronicznie.
Gdy chcemy przekazać oryginały dokumentów fizycznie, to całkowicie za darmo możemy zamówić kuriera, który od nas je odbierze i przekaże je do biura rachunkowego.
Ototax umożliwia też zmianę pakietu oraz rezygnację z usługi w dowolnym momencie za darmo.
Kod rabatowy dla czytelników bloga
Zamów usługę w Ototax z kodem rabatowym
Aby uzyskać 10% zniżki miesięcznie (na pierwsze 12 miesięcy) w trakcie rejestracji należy podać kod rabatowy – SardynkiBiznesu.pl
Funkcje biura rachunkowego Ototax:
- Wsparcie księgowych – TAK (w obydwu pakietach: czat, e-mail, telefon, wizyta osobista w biurze księgowego)
- Funkcje kadr i płac – TAK
- Funkcje magazynu – NIE
- Obliczania składek ZUS – TAK
- Pobierania danych klienta przez NIP – TAK
- Wystawianie dokumentu JPK – TAK
- Aplikacja mobilna – NIE
- Wystawianie faktur – TAK
- Funkcje CRM – NIE
- Godziny pracy biura – Od poniedziałku do soboty od 8:00 do 20:00. Dostęp do programu 24/7.
- Dedykowany opiekun – TAK
- Biuro informuje na bieżąco o zmianach w prawie – TAK
- Bezpłatna migracja z innego biura rachunkowego – TAK
- Biuro specjalizuje się we współpracy z konkretnymi typami działalności -NIE (Biuro Ototax jest otwarte dla praktycznie wszystkich branż, jednak podkreśla, że znaczną część klientów stanowią programiści, branża e-commerce, a także małe firmy usługowe i małe sklepy).
- Usługa doradztwa prawnego – TAK (jest ono w cenie tak długo, jak dotyczy danej działalności gospodarczej)
- Dostępna pomoc w windykacji – TAK (pomoc to przede wszystkim informacje co można zrobić, aby odzyskać należność jak najszybciej i możliwie najtaniej. Natomiast jeśli wykracza to poza doradztwo prawne, czyli przygotowanie np. dokumentów: wezwanie do zapłaty, wyliczanie odsetek, przygotowanie nakazu – to podlega już wycenie indywidualnej.)
- Usługa przygotowania umów dla klienta – TAK (cena przygotowania umowy zaczyna się od 50 zł)
- Reprezentacja przedsiębiorcy w ZUS i US – TAK
- Brak konieczności wysyłki fizycznych dokumentów/faktur – TAK
- Przedsiębiorca może korzystać z innego programu do faktur niż te oferowane przez biuro – TAK
- Wsparcie w założeniu firmy: TAK
Dostępne pakiety:
- Freelancer (119 zł netto) – obejmuje możliwość zaksięgowania do 10 dokumentów księgowych. Każdy dodatkowy dokument jest w cenie 4,50 zł. Obsługa ZUS przedsiębiorcy jest dodatkowo płatna w wysokości 25 zł netto / miesięcznie.
- Mała firma (149 zł netto) – obejmuje możliwość zaksięgowania do 35 dokumentów księgowych. Każdy dodatkowy dokument jest w cenie 2,50 zł. Obsługa ZUS przedsiębiorcy jest dodatkowo płatna w wysokości 25 zł netto / miesięcznie natomiast obsługa pracownika w ZUS jest dodatkowo płatna w wysokości 30 zł miesięcznie za każdego pracownika.
WAŻNE – w Ototax do limitu dokumentów wliczają się zarówno dokumenty kosztowe, jak i faktury sprzedażowe.
Ceny przykładowych dokumentów:
- Obsługa płacowa osoby świadczącej w danym miesiącu Przedsiębiorcy usługi w oparciu o umowę prawa cywilnego podlegającej i nie podlegającej tzw. ozusowaniu – 30 zł
- Rocznego zeznanie podatkowego – w przypadku z DG cena wynosi 100 zł. Natomiast w przypadku rozliczenia rocznego wraz z rozliczeniem innych źródeł przychodu, ulg, wspólne rozliczenie z małżonkiem cena zaczyna się od od 125 zł.
- Wykonanie analizy sytuacji finansowej do kredytu – od 50 zł
- Sporządzenie rocznego zeznania podatkowego PIT-38 lub PIT-28 oraz PIT 37 – od 50 zł
- Sporządzenie nowej umowy o pracę oraz napisanie rozwiązania umowy o pracę – od 50 zł
- Wystawienie faktury / noty korygującej – klient wystawia sam faktury w programie do faktur, w przypadku wystawiania faktur przez księgowego – cena do uzgodnienia
- Sporządzenie deklaracji rocznej o zryczałtowanym podatku dochodowym PIT-8AR – cena do uzgodnienia
- Sporządzenie wpisu do CEIDG w celu rozszerzenia działalności. – 30 zł
- Rachunek zysków i strat za rok ubiegły – cena do uzgodnienia
- Obliczenie podatku dochodowego – w cenie usługi
- Obliczenie wysokości składki ZUS w rozliczeniu miesięcznym i kwartalnym – w cenie usługi
- Obliczenie pensji dla pracownika (w przypadku L4) – 30 zł / pracownik miesięcznie
Dodatkowe programy i aplikacje:
- Program do faktur
- Kanał Q&A (zadawaj pytania bez limitu)
- Bezpieczna chmura (przekazuj szybko dokumenty)
- API Kurier (odbieranie dokumentów księgowych z dowolnego miejsca w Polsce jednym kliknięciem. Prowadzenie księgowości w formie papierowej jest dodatkowo płatne w cenie 30 zł netto / miesięcznie.)
W cenie usługi:
- Możliwość wystawiania różnych rodzajów faktur, proform, w tym faktur zagranicznych (po polsku i angielsku)
- Możliwość pobierania danych kontrahenta z GUS oraz sprawdzanie na białej liście VAT
- Możliwość dodania firmowego logo na fakturze
- Wysyłka dokumentów drogą elektroniczną lub tradycyjną
- Kompleksowy wgląd do rozliczeń 24/7
- Prosty w obsłudze program do fakturowania
- Doradztwo prawne w ramach prowadzonej działalności gospodarczej
Zadania jakie wykona księgowy:
- Księgowanie sprzedaży, zakupów, KPiR, ewidencja przychodów (ryczałt)
- Składanie deklaracji podatkowych drogą elektroniczną (JPK_VDEK)
- Wyliczanie ZUS właściciela i pracowników oraz obsługa kadr i lista płac
- Przekazywanie dokumentów ubezpieczeniowych
- Obsługa rejestru sprzedaży i zakupów VAT
- Wyliczanie zaliczek na podatek dochodowy i podatek VAT
- Prowadzenie księgowości dla zwolnionych z VAT oraz obsługa informacji VAT-UE
- Księgowanie zagranicznych dokumentów (3 w cenie)
- Księgowanie kasy fiskalnej (1 kasa = 1 dokument)
- Obsługa i rejestr raportów kasowych
- Prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz amortyzacja środków trwałych (Wprowadzenie do działalności środka trwałego to jednorazowa opłata w wysokości 25 zł netto. Comiesięczna amortyzacja środków trwałych jest nadal bezpłatna.)
- Rozliczanie leasingu i kredytów firmowych oraz księgowanie wydatków na samochód
- Oznaczanie towarów i usług GTU
- Rozliczenie roczne PIT (z małżonkiem lub bez)
Zamów usługę w Ototax z kodem rabatowym
Aby uzyskać 10% zniżki miesięcznie (na pierwsze 12 miesięcy) w trakcie rejestracji należy podać kod rabatowy – SardynkiBiznesu.pl
2. Biuro rachunkowe IFIRMA – duża, solidna, sprawdzona firma
Zamów usługę w Ifirma z kodem rabatowym
Aby uzyskać 50 zł zniżki na pierwszy pakiet usług biura rachunkowego wystarczy że klikniesz w link powyżej i zdecydujesz się na płatną usługę w czasie do 30 dni.
Rabat nalicza się tylko po kliknięciu w powyższy link lub po wprowadzeniu kodu rabatowego – GV6JCZDISC
WAŻNE – rabat naliczy się tylko w przypadku opłacenia pierwszej usługi w czasie 30 dni od pierwszej rejestracji.
Opis biura rachunkowego:
Biuro rachunkowe serwisu ifirma dokonuje rozliczeń jednoosobowych działalności gospodarczych oraz spółek osobowych rozliczanych w ramach księgowości uproszczonej (PIT: KPIR, ryczałt). Zlecając prowadzenie księgowości od BR ifirma otrzymujemy: dedykowaną księgową (księgowa zostaje przypisana do twojej firmy), program do fakturowania sprzedaży, możliwość integracji z platformami do prowadzenia sklepów internetowych, CRM.
Dokumenty dla księgowej przesyłasz bezpośrednio do serwisu ifirma (to bezpieczna forma przekazywania danych): poprzez przeglądarkę WWW lub z poziomu aplikacji mobilnej. Dokumenty możesz przesyłać na bieżąco lub zbiorczo raz w tygodniu/miesiącu, a ich wysyłka możliwa jest 24h/7dni.
Przy wystawianiu faktury dane kupującego możesz pobrać bezpośrednio z bazy REGON (wpisując NIP kupującego) – masz pewność, że dane na fakturze będą poprawne. Faktury wystawiasz wybierając odpowiedni szablon (np. faktura krajowa, faktura w metodzie kasowej lub świadczenie usług dla podatników VAT-UE) – dzięki temu faktura zawiera wszystkie dane wymagane przez US.
Twoja księgowa e-mailowo wysyła kwoty podatków i ZUS do zapłaty, a także sporządzone ewidencje podatkowe (do których dostęp masz także na bieżąco po zalogowaniu do ifirma) – dzięki temu twoja księgowość jest w pełni przejrzysta. Deklaracje ZUS, VAT do urzędu wysyła biuro rachunkowe – je także możesz podejrzeć w ifirma.
Funkcje biura IFIRMA:
- Wsparcie księgowych – TAK (e-mail, telefon)
- Funkcje kadr i płac – TAK, możliwość współpracy także ze specjalistą z zakresu kadr
- Funkcje magazynu – TAK (dla osób będących podatnikami VAT)
- Obliczania składek ZUS – TAK
- Pobierania danych klienta przez NIP – TAK (dane pobierane z bazy REGON)
- Wystawianie dokumentu JPK – TAK
- Aplikacja mobilna – TAK
- Wystawianie faktur – TAK
- Funkcje CRM – TAK
- Godziny pracy biura – Od poniedziałku do piątku. Kontakt telefoniczny: zapewniony w godzinach 9:00 do 14:00 (dla kontaktu poza tymi godzinami: jeśli Twoja księgowa nie może przerwać obecnej pracy – oddzwoni w kolejnym dniu roboczym). Odpowiedzi emailowe udzielane w terminie maksymalnie 2 dni roboczych.
- Dedykowany opiekun – TAK (możliwość kontaktu także z managerem księgowego)
- Biuro informuje na bieżąco o zmianach w prawie dotyczących działalności klienta – TAK (wszelkie informacje mają charakter informacyjny i są przekazywane w formie wpisu na blogu lub korespondencji e-mail)
- Bezpłatna migracja z innego biura rachunkowego – TAK (przeniesieniem zajmuje się księgowa, od której otrzymasz listę niezbędnych dokumentów)
- Biuro specjalizuje się we współpracy z konkretnymi typami działalności – TAK (jednoosobowe działalności gospodarcze, spółki cywilne prowadzące księgowość uproszczoną w formie m.in. ryczałtu ewidencjonowanego i książki przychodów i rozchodów (rozliczające podatek na zasadach ogólnych lub liniowo), w tym firmy zarejestrowane do VAT i nievatowcy))
- Usługa doradztwa prawnego – NIE
- Dostępna pomoc w windykacji – NIE
- Usługa przygotowania umów dla klienta – NIE (IFIRMA dostarcza jednak „szablonowe” umowy)
- Reprezentacja przedsiębiorcy w ZUS i US – TAK
- Brak konieczności wysyłki fizycznych dokumentów/faktur – TAK
- Przedsiębiorca może korzystać z innego programu do faktur niż te oferowane przez biuro – TAK (usługa dodatkowo płatna)
- Wsparcie w założeniu firmy – TAK
Dostępne pakiety przy wyborze dedykowanego księgowego:
1. Pakiet MINI (do 10 dokumentów miesięcznie) – 149 zł miesięcznie
2. Pakiet MIDI (do 30 dokumentów miesięcznie) – 179 zł miesięcznie
Każdy dodatkowy dokument powyżej 30 dokumentów jest w cenie 7 zł za sztukę.
WAŻNE – w IFIRMA tylko dokumenty kosztowe liczą się do miesięcznego limitu (do limitu nie wliczamy faktur za usługi biura rachunkowego, import usług i WNT). Faktury sprzedażowe są bez limitu.
Każdy pakiet obejmuje:
- Prowadzenie Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów lub Ewidencji Przychodów Zryczałtowanych
- Wyliczanie zobowiązań podatkowych z tytułu PIT i VAT
- Składanie deklaracji podatkowych drogą elektroniczną.
- Wzory umów i wniosków z możliwością przechowywania i edycji
- Aplikacja Magazyn (dla płatników VAT)
- Wyliczanie zobowiązań wobec ZUS
- Przekazywanie do ZUS dokumentów ubezpieczeniowych
- Pełna integracja z Allegro i e-sklepami
- Narzędzia do zarządzania firmą (np. analiza kosztów i prognozy)
- Integrator Urządzeń Fiskalnych – POS w ifirma.pl
- Wydruk dokumentów wprost z aplikacji
- Dedykowana księgowa
Ceny przykładowych dokumentów:
- Obsługa pracownika – 17,00 zł
- Roczne zeznanie podatkowe o wszelkich dochodach – możliwe do samodzielnego utworzenia poprzez PITroczny (dane zaczytywane z ewidencji i wyliczeń PIT przygotowanych przez księgową) lub zlecane do sporządzenia i wysłania do US przez księgową (osobna opłata)
- Wykonanie analizy sytuacji finansowej do kredytu – usługa nie jest świadczona, w ramach usługi przygotowujemy dokumenty wymagane przez banki (opłata zgodnie z cennikiem)
- Sporządzenie rocznego zeznania podatkowego PIT-38 lub PIT-28 oraz PIT 37 – możliwe do samodzielnego utworzenia poprzez PITroczny (dane zaczytywane z ewidencji i wyliczeń PIT przygotowanych przez księgową) lub zlecane do sporządzenia i wysłania do US przez księgową (osobna opłata)
- Sporządzenie nowej umowy o pracę oraz napisanie rozwiązania umowy o pracę – w zakresie Klienta z panelu programu
- Wystawienie faktury / noty korygującej – w zakresie Klienta
- Sporządzenie deklaracji rocznej o zryczałtowanym podatku dochodowym PIT-8AR – w abonamencie
- Sporządzenie wpisu do CEIDG w celu rozszerzenia działalności – 15 zł netto
- Rachunek zysków i strat za rok ubiegły – IFIRMA obsługuje KPIR. Natomiast umożliwia samodzielne sprawdzenie rachunku zysków i strat w aplikacji z wykorzystaniem wykresów.
- Obliczenie podatku dochodowego – w abonamencie
- Obliczenie wysokości składki ZUS w rozliczeniu miesięcznym i kwartalnym – w abonamencie
- Obliczenie pensji dla pracownika (w przypadku L4) – w ramach obsługi pracownika
Dodatkowe programy i aplikacje:
1) Program do faktur:
Cena: 0zł (przy 3 fakturach miesięcznie) w przypadku większej ilości faktur trzeba wybrać pakiet Faktura + w cenie 12,50 zł/m-c przy płatności za 12 miesięcy.
Funkcje:
- Fakturowanie (pakiet Faktura + oferuje brak limitu wystawiania faktur w serwisie oraz do wystawienia do 1000 dokumentów poprzez integrację ze sklepami internetowymi)
- Magazyn (dla płatników VAT)
- CRM (bez opcji Ofert i Raportów szczegółowych)
- Zgodność z przepisami
- Aplikacja android/ios
- Wsparcie techniczne
- GTU
- Moduł eCommerce (dostępny w FAKTURA +)
- API (dostępny w FAKTURA +)
- JPK FA
- zestawienie faktur w PDF, xls
2) Samodzielna Księgowość Internetowa: (30 dni za darmo)
Cena: 49 zł miesięczne (przy płatności za 6 lub 12 miesięcy) lub 54 zł miesięcznie
Funkcje:
- Prowadzenie Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów lub Ewidencji Przychodów Zryczałtowanych
- Rozliczanie wynagrodzeń pracowników (umowy o pracę, zlecenie, o dzieło)
- Fakturowanie
- Magazyn (dla płatników VAT)
- CRM w tym Oferty i Raporty szczegółowe
- Zgodność z przepisami
- Aplikacja android/ios
- Moduł eCommerce
- API
- Obsługa Techniczna
- GTU
- JPK
- Wsparcie rozliczeń (wspiera BOK)
- Rozliczenie PIT/ZUS/VAT (samodzielnie w aplikacji) – składanie deklaracji podatkowych drogą elektroniczną.
- Kalendarz przedsiębiorcy (przypomnienia o niezbędnych płatnościach i obowiązkach związanych z firmą)
- Narzędzia do zarządzania firmą (np. analiza kosztów i prognozy)
- Integrator Urządzeń Fiskalnych – POS w ifirma.pl
- Wydruk dokumentów wprost z aplikacji
Aby uzyskać 50 zł zniżki na pierwszy pakiet usług biura rachunkowego wystarczy że klikniesz w link powyżej i zdecydujesz się na płatną usługę w czasie do 30 dni. Rabat nalicza się tylko po kliknięciu w powyższy link lub po wprowadzeniu kodu rabatowego – GV6JCZDISC
WAŻNE – rabat naliczy się tylko w przypadku opłacenia pierwszej usługi w czasie 30 dni od pierwszej rejestracji.
3. Program do samodzielnej księgowości inFakt (opcja współpracy z dedykowanym księgowym)
Zamów usługę w inFakt ze zniżką na pierwszą płatność
Aby uzyskać 10% zniżki na pierwszą płatność, zarejestruj się koniecznie przez link powyżej.
Opis biura rachunkowego:
Program powstał w 2008 roku. Korzysta z niego ponad 440 000 użytkowników. inFakt oferuje program do fakturowania, księgowości oraz biuro rachunkowe online.
Na uwagę zasługuje również to że program posiada bezpłatną usługę zakładania firmy dla nowych osób. Użytkownicy cenią program za prostotę obsługi i bardzo wygodną w użyciu aplikacje mobilną. Program inFakt jest dedykowany dla małych firm.
Dla przedsiębiorców, którzy chcą oszczędzić czas i oddać sprawy księgowe, inFakt oferuje możliwość nawiązania bezpośredniej współpracy z dedykowanym księgowym inFaktu.
Funkcje biura inFakt:
- Wsparcie księgowych – TAK (czat, email, telefon)
- Funkcje kadr i płac – NIE
- Funkcje magazynu – NIE
- Obliczania składek ZUS – TAK
- Pobierania danych klienta przez NIP – TAK (kontrahentów zagranicznych trzeba wpisać ręcznie)
- Wystawianie dokumentu JPK – TAK
- Aplikacja mobilna – TAK
- Wystawianie faktur – TAK
- Funkcje CRM – NIE
- Godziny pracy biura – Infolinia ekspertów oraz księgowi dostępni są od poniedziałku do soboty w godzinach 7:00 do 22:00
- Dedykowany opiekun – NIE (tylko w przypadku zlecenia pełnej księgowości otrzymujemy wsparcie dedykowanego księgowego. Księgując samodzielnie otrzymujemy pomoc ekspertów inFakt)
- Biuro informuje na bieżąco o zmianach w prawie – TAK (informacje są dostarczane w postaci ogólnego mailingu oraz wpisów na blogu)
- Bezpłatna migracja z innego biura rachunkowego – TAK (inFakt pomaga w migracji)
- Biuro specjalizuje się we współpracy z konkretnymi typami działalności – TAK (każdy księgowy ma inną specializację)
- Usługa doradztwa podatkowego – TAK (usługa dodatkowo płatna 250 zł netto za 30 minut rozmowy)
- Dostępna pomoc w windykacji – TAK (inFakt nalicza w tym przypadku prowizję której wykaz znajduje się – tutaj)
- Usługa przygotowania umów dla klienta – NIE (tylko w przypadku zlecenia pełnej księgowości)
- Reprezentacja przedsiębiorcy w ZUS i US – NIE (tylko w przypadku zlecenia księgowości)
- Brak konieczności wysyłki fizycznych dokumentów/faktur – TAK
- Przedsiębiorca może korzystać z innego programu do faktur niż te oferowane przez biuro – NIE
- Wsparcie w założeniu firmy – TAK
Dostępne pakiety przy wyborze dedykowanego księgowego:
- Zleć księgowość (od 220 zł netto miesięcznie) – cena współpracy z księgowym inFaktu zależna jest od ilości dokumentów generowanych w ciągu miesiąca. Cena podana jest dla ilości dokumentów od 21 do 30 miesięcznie. Dostępne przedziały dokumentów to: 0-5, 6-10, 11-20, 21-30, 31-50, 51-100, 100+. Cena współpracy z księgowym dla każdego limitu jest wyświetlana bezpośrednio na stronie.
Przykładowe ceny:
- Obsługa płacowa osoby świadczącej w danym miesiącu Przedsiębiorcy usługi w oparciu o umowę prawa cywilnego podlegającej i nie podlegającej tzw. ozusowaniu – (10 / 30 zł)
- Rocznego zeznanie podatkowe o wszelkich dochodach wraz z uwzględnieni onymi ulgami. (50 – 100 zł zależy od stopnia skomplikowania)
- Wykonanie analizy sytuacji finansowej do kredytu – 50 zł
- Sporządzenie rocznego zeznania podatkowego PIT-38 lub PIT-28 oraz PIT 37 – 50 zł
- Sporządzenie nowej umowy o pracę oraz napisanie rozwiązania umowy o pracę – 150 / 50 zł
- Wystawienie faktury / noty korygującej – 5 zł
- Sporządzenie deklaracji rocznej o zryczałtowanym podatku dochodowym PIT-8AR – 75 zł
- Sporządzenie wpisu do CEIDG w celu rozszerzenia działalności. – 50 zł
- Rachunek zysków i strat za rok ubiegły – wycena indywidualna z księgowym
- Obliczenie podatku dochodowego – w cenie abonamentu.
- Obliczenie wysokości składki ZUS w rozliczeniu miesięcznym i kwartalnym.- w cenie abonamentu.
- Obliczenie pensji dla pracownika (w przypadku L4) – w cenie abonamentu.
Program do samodzielnej księgowości:
Każdy z pakietów wybieramy wraz z ilością dokumentów generowanych miesięcznie. W limit dokumentów wliczane są faktury przychodowe i kosztowe, dowody wewnętrzne, raporty fiskalne i rachunki. Limity dokumentów do wyboru to: 3,6,10,20,40,100,200,500,2500.
W przypadku przekroczenia limitu konieczna jest dopłata. Wysokość dopłaty ustalana jest indywidualnie. Poniższe ceny są podane dla planów na 40 dokumentów miesięcznie
Aplikacja podstawowa (30 dni za darmo): 25 zł netto miesięcznie
- Możliwość jednoczesnego zapisania tylko 3 klientów
- Ograniczona ilość edycji faktur (wystawioną fakturę można tylko raz edytować)
- Pobieranie danych kontrahenta na podstawie numeru NIP
- Wystawianie faktur bezpośrednio z aplikacji
- Generowanie JPK_FA
- Dodawanie opcji szybkich płatności do faktur
- Funkcja przypominania klientom o nieopłaconych fakturach
- Funkcja logowania dwuetapowego
- Brak możliwości połączenia konta bankowego z aplikacją inFakt
- Konto dla współpracowników
Aplikacja optymalna (30 dni za darmo): 55 zł netto miesięcznie
- Wystawianie faktur bez limitów przychodowych
- Nielimitowany zapis faktur do PDF i wysyłka e-mailem
- Nielimitowany zapis klientów miesięcznie
- Szybkie płatności na Twoich fakturach
- Opłacanie kosztów, ZUS i podatków prosto z aplikacji
- Dostęp do salda bankowego bezpośrednio z inFaktu
- Automatyczne generowanie KPIR, JPK_FA
- Automatyczne generowanie deklaracji VAT-7
- Automatyczne generowanie deklaracji PIT-5
- Aktualne składki ZUS
- Wysyłanie do urzędów deklaracji VATi PIT bezpośrednio z aplikacji
- Wystawianie, edycja i wysyłka faktur prosto z aplikacji
- Opłacanie kosztów, podatków, składek ZUS za pomoca szybkich płatności
- Możliwość opłacania podatków i składek ZUS na raty
- Integracja ze sklepem internetowym
- Windykacja nieopłaconych faktur prosto z aplikacji
- Wszystkie funkcje dostępne w planie darmowym
Aplikacja premium (30 dni za darmo): 85 zł netto miesięcznie
- Infolinia wsparcia księgowych (pon. – sob.: 7 – 22)
- Automatyczne oznaczanie faktur, kosztów, podatków jako opłacone z Twojego konta bankowego
- Automatyczne odczytywanie danych z faktur
- Integracje i API
- Wszystkie funkcje dostępne w planie darmowym
- Wszystkie funkcje dostępne w planie optymalnym
Zamów usługę w inFakt ze zniżką na pierwszą płatność
Aby uzyskać 10% zniżki na pierwszą płatność, zarejestruj się koniecznie przez link powyżej.
4. Program do samodzielnej księgowości wFirma.pl
Opis biura rachunkowego:
System wFirma.pl jest programem online do samodzielnej księgowości, fakturowania wraz z CRM oraz możliwością nawiązania współpracy z zewnętrznym biurem rachunkowym. wFirma posiada również bardzo rozbudowany moduł Kadry i Płace, który wspomaga przedsiębiorcę w kwestiach związanych z zatrudnianiem i rozliczaniem pracowników. Dodatkowo posiada moduł do rozliczania ubezpieczeń ZUS, wraz z integracją bezpośrednio z ZUS-em.
Dostępny jest również moduł Magazyn, który upraszcza prowadzenie sprzedaży internetowej i nie tylko. Na uwagę zasługuje integracja z platformami do prowadzenia sklepów internetowych oraz pełna dwukierunkowa integracja z Allegro. wFirma wyposażona jest program do fakturowania, magazyn, program do samodzielnej księgowości online na KPiR lub ryczałcie (od 2023 roku również dla ksiąg rachunkowych oraz NGO i OPP), obsługę kadr i płac oraz dostęp do pomocy technicznej a także asystenta księgowego lub kadrowego.
Funkcje systemu wFirma
- Wsparcie księgowych – TAK (dział wsparcia, pomoc techniczna oraz asystenci księgowi są dostępni w dni robocze w godzinach 7-21)
- Funkcje kadr i płac – TAK
- Funkcje magazynu – TAK (dodatkowo płatne do pakietu Księgowość online lub Fakturowanie)
- Obliczania składek ZUS – TAK
- Pobierania danych klienta przez NIP – TAK
- Wystawianie dokumentu JPK – TAK
- Aplikacja mobilna – NIE (system jest responsywny i dostępny z przeglądarki internetowej urządzeń mobilnych jak również dostępna jest dedykowana aplikacja webowa do prostego fakturowania na stronie www.mojo.pl)
- Wystawianie faktur – TAK
- Funkcje CRM – TAK
- Godziny pracy biura – Dostęp do programu 24/7 (wFirma jest programem do samodzielnej księgowości. Godziny kontaktu z wybranym biurem rachunkowym są zależne od wybranego biura rachunkowego. W przypadku wyboru księgowości z asystentem, dostęp do jego usług jest codziennie w godzinach 7-21)
- Dedykowany opiekun – NIE (w pakiecie z asystentem księgowym dostępna jest jego pomoc, ale żaden asystent nie jest na stałe przypisany do konkretnej firmy. Dedykowanego opiekuna możemy uzyskać tylko w przypadku wyboru współpracy z dedykowanym zewnętrznym księgowym za pośrednictwem programu wFirma)
- Program informuje na bieżąco o zmianach w prawie dotyczących działalności klienta – NIE (wFirma jest programem do prowadzenia własnej działalności. W celu otrzymywania bieżących informacji na temat zmian w związku z prowadzoną działalności konieczne jest nawiązanie współpracy z biurem rachunkowym. Wybierając pakiet z asystentem księgowym, otrzymujemy możliwość zadawania pytań odnośnie zmian, ale nie zostaniemy o nich poinformowani automatycznie.) WFirma.pl informuje klientów o zmianach w przepisach mających wpływ na system, klienci otrzymują mailingi oraz informacja o aktualizacji systemu. Informacje widnieją przy logowaniu do serwisu.
- Bezpłatna migracja z innego biura rachunkowego – TAK
- Biuro specjalizuje się we współpracy z konkretnymi typami działalności – wFirma jest programem do samodzielnej księgowości, który umożliwia nawiązanie współpracy z zewnętrznym biurem rachunkowym. Każdy księgowy charakteryzuje się różnymi usługami, kwalifikacjami czy specjalizacjami.
- Usługa doradztwa prawnego – zależne od wybranego biura rachunkowego
- Dostępna pomoc w windykacji – TAK (wFirma oferuje szereg narzędzi jak wysyłka z systemu powiadomień mailowych o nieuregulowanych fakturach, wysyłka wezwań do zapłaty, wezwań z naliczeniem odsetek, ostatecznych wezwań do zapłaty. Można wystawić notę odsetkową a także system posiada katalog dłużników i wierzytelności. Możliwa jest również wysyłka przypomnień o nieuregulowanych fakturach SMSem ale potrzebna jest do tego integracja z SMS API. System posiada również integrację z giełdą długów dlugi.info – użytkownik ma możliwość wykupienia dodatku Rzetelny kontrahent i weryfikowania wiarygodności swoich partnerów biznesowych)
- Usługa przygotowania umów dla klienta – NIE (w celu przygotowania umów konieczne jest nawiązanie współpracy z zewnętrznym biurem rachunkowym)
- Reprezentacja przedsiębiorcy w ZUS i US – NIE (program wFirma umożliwia samodzielną komunikację z US i ZUS za pośrednictwem programu wFirma)
- Brak konieczności wysyłki fizycznych dokumentów/faktur – TAK (w przypadku prowadzenia samodzielnej księgowości. W przypadku wyboru biura rachunkowego jest to zależne od rodzaju i oferowanych usług przez wybrane biuro)
- Przedsiębiorca może korzystać z innego programu do faktur niż te oferowane przez biuro – TAK (Ważne, aby istniała możliwość pobrania pliku JPK V7 aby zautomatyzować import sprzedaży. Możliwe jest również ręczne wprowadzenie faktur a od 2023 roku automatyczne poprzez integrację z KSeF)
- Wsparcie w założeniu firmy: NIE (wFirma nie przeprowadza z przedsiębiorcą całego procesu zakładania firmy, pomaga jednak w wypełnianiu niektórych dokumentów jak np. VAT-R). Usługa taka jest natomiast dostępna w ramach współpracy z dedykowanym biurem rachunkowym.
Przykładowe ceny:
W przypadku programu wFirma posiadamy dwie opcje:
1. Samodzielne korzystanie z programu i samodzielne prowadzenie księgowości:
Cena – 49 zł netto miesięcznie lub 59 zł netto miesięcznie przy wyborze opcji Asystenta księgowego.
Funkcje:
- Fakturowanie i CRM
- Księgowość na KPiR lub ryczałcie (od 2023 roku pełna księgowość)
- Nielimitowany OCR
- Transakcje zagraniczne
- e‑Deklaracje i e-ZUS
- JPK_V7
- Środki trwałe
- Płatności i Bank
- Kasa gotówkowa
- Rozliczenie samochodów
- Projekty i zadania
- Miękka windykacja
- Pomoc techniczna
- Wybierając pakiet za 59 zł otrzymujemy wsparcie opiekuna księgowego
- Pierwsze 30 dni jest za darmo
Dodatkowe programy i aplikacje:
1) Kadry i płace: 49 zł (59 zł w opcji z Asystentem Kadrowym) netto miesięcznie dodatkowo
2) Magazyn: 30 zł netto miesięcznie dodatkowo
3) Program do samodzielnego fakturowania i sprzedaży: 19 zł netto miesięcznie (przy korzystaniu z pakietu Księgowość online program do fakturowania i CRM jest w cenie)
4) Integrator e-commerce (integracja z platformą sklepów IdoSell oraz z Allegro): od 29 zł netto miesięcznie (cena za 100 zamówień oraz 1000 aukcji na platformie sprzedażowej). Dla osób obsługujących więcej aukcji dostępne są dodatkowe pakiety w cenie: 59 zł netto (500 zamówień i 5000 aukcji), 99 zł netto (1000 zamówień i 10000 aukcji), 199 zł netto (Brak limitu zamówień oraz aukcji)
5) Rzetelny kontrahent (sprawdzanie kontrahenta na giełdzie długów dlugi.info): od 10 zł netto miesięcznie do 10 zapytań. Dla obsób potrzebujących sprawdzić wiecej kontrahentów dostępne są większe pakiety w cenie: 22,50 zł netto (25 zapytań), 80 zł netto (100 zapytań), 150 zł netto (200 zapytań).
Szukasz najlepszej księgowości internetowej? Szczególnie zwróć uwagę na te elementy:
Podczas sprawdzania ofert zwróć szczególną uwagę na:
- Ilość dokumentów jakie biuro zafakturuje w pakiecie cenowym,
- Funkcje programu do wystawiania faktur (ile faktur możesz wystawić),
- Wszystkie opłaty dodatkowe – takie jak opóźnione dostarczenie dokumentów, wystawienie PIT-u, korekty faktur, obsługa pracowników, ZUS,
- Dodatkowe i interesujące opcje, które ułatwią Ci pracę z dokumentami, biorąc pod uwagę specyfikę Twojej branży (np. obsługę magazynu) – dlatego, że pod tym względem oferty księgowości przez internet sporo się różnią
Podsumowanie – które biuro rachunkowe online wybrać?
Które internetowe biuro rachunkowe z tego zestawienia polecamy (i korzystamy)?
Z całego zestawienia najlepiej prezentuje się Ototax.
Nie zamieściłem go w pierwszej wersji zestawienia (pisanej w 2019 roku), bo… nie wiedziałem o jego istnieniu. Na szczęście jedna z czytelniczek zwróciła uwagę na niego w komentarzach i to był strzał 10!
Do tego stopnia, że po dodaniu oferty Ototax do artykułu, rozwiązałem umowę z dotychczasowym biurem księgowym (stacjonarnym!).
Na początku 2022 roku przeniosłem do Ototax więc całą księgowość online i jestem bardzo zadowolony!
Usługi oferowane w Ototax są szerokie i, co najważniejsze, w przystępnej cenie. Biuro przypadnie do gustu na pewno freelancerom oraz małym firmom.
Warto też podkreślić, że w Ototax mam program do wystawiania faktur w cenie obsługi biura (w innych rozwiązaniach jest dodatkowo płatny)!
Które biuro rachunkowe online oferuje najkorzystniejszą cenę?
Podstawowe różnice w cenach wyglądają tak (zależą od ilości dokumentów jakie dostarczymy):
1) Pakiet do 10 dokumentów:
- Ototax – 119 zł + 25 zł obsługa ZUS – co daje 144 zł miesięcznie. Dodatkowy dokument kosztuje 4,50 zł.
- IFIRMA – 149 zł miesięcznie. Dodatkowy dokument kosztuje 7 zł.
2) Pakiet do 30/35 dokumentów:
- Ototax (35 dokumentów) 149 zł + 2,50 dodatkowy dokument (tutaj już mamy obsługę ZUS)
- IFIRMA (30 dokumentów) 179 zł miesięcznie + 7 zł dodatkowy dokument
Przed podjęciem decyzji należy się jeszcze zastanowić jakich dokumentów będziemy generować najwięcej. W Ototax do limitu dokumentów liczą się zarówno faktury kosztowe, jak i sprzedażowe. Natomiast w IFIRMA do limitu wliczają się wyłącznie faktury kosztowe (faktury sprzedażowe nie są wliczane).
Zachęcam by przed wyborem sprawdzić jednak płatność funkcji dodatkowych i dedykowanych, które mogą zmodyfikować naszą cenę bazową (w zależności od tego, jaki rodzaj dodatkowych usług będzie potrzebny).
Warto pamiętać też, że księgowość online Ototax oferuje nam 10% rabatu na pierwsze 12 miesięcy współpracy (działa, przetestowałem), jeżeli skorzystamy z tego linku, a więc cena wychodzi jeszcze korzystniej!
Trudno w tym aspekcie rozpatrywać i porównywać InFakt, bo ceny zależą od księgowego, którego wybierzemy. Choć trzeba podkreślić, że jest to też zaletą – bo otrzymujemy wtedy obsługę dedykowanego opiekuna księgowego.
InFakt na pewno jest sensownym cenowo wyborem, gdy chcemy sami prowadzić swoją księgowość.
IFIRMA jako drugi wybór
Jako drugie miejsce wskazałbym biuro i księgowość online świadczoną przez IFIRMA.
Jest to biuro, która ma naprawdę świetne opinie w internecie, jest doskonale znane (poleca je między innymi Michał Szafrański), jest jednym z największych graczy na rynku, niewątpliwie mają bogate portfolio klientów i doświadczenie.
Radek korzysta z ich programu do wystawiania faktur do prowadzenia własnej firmy (mówił, że kontakt z supportem jest sprawny, szybki i bezproblemowy) i obsługi sklepu na Sardynkach.
Czym w skrócie różnią się wymienione w artykule oferty?
Ototax – oferuje pełną księgowość i program do faktur. Naszym zadaniem jest wystawianie faktur, dostarczanie dokumentów do programu i opłacanie należności wyliczonych przez dedykowanego księgowego.
IFRMA – platofrma oferuje dwa rozwiązania. Samodzielną księgowość za pomocą w pełni funkcjonalnego programu IFIRMA. Wtedy to na naszych barkach spoczywa dostarczanie dokumentów, wystawianie faktur, wszelkie wyliczenia oraz płatności. Możemy też zdecydować się na współpracę z dedykowanym księgowym gdzie, zapłacimy więcej, ale przejmie on z nas wszelkie zadania związane z księgowaniem i wyliczeniami należnych podatków, wysokości ZUS oraz innych.
inFakt – tutaj podobnie jak w IFIRMA mamy do wyboru program do samodzielnej księgowości gdzie wszystkie czynności księgowego spoczywają na nas lub wybranie droższej formy współpracy z dedykowanym księgowym, który zrobi to za nas.
Pobierz tabelę Excel z porównaniem funkcji biur/programów rachunkowych
Odbierz kod rabatowy na obsługę przez wybrane biuro rachunkowe online!
1. Kod rabatowy Ototax – 10% rabatu co miesiąc przez pierwsze 12 miesięcy
Kliknij w ten link – otrzymasz wtedy 10% rabatu na pierwsze 12 miesięcy współpracy!
2. Kod Rabatowy IFIRMA – 50 zł rabatu na pierwszą usługę biura rachunkowego
Wystarczy skorzystać z tego linku polecającego lub skorzystać w czasie 30 dni od rejestracji z specjalnego kodu rabatowego – GV6JCZDISC. Otrzymasz wtedy rabat 50 zł na pierwszą usługę biura rachunkowego.
3. InFakt – 10% rabatu na pierwszą płatność
Kliknij w ten link i otrzymasz 10% rabatu na pierwszą płatność w InFakcie.
Na koniec NAJWAŻNIEJSZE! Zanim wybierzesz biuro rachunkowe online to…
Ważne, ważne, ważne!
Przed skorzystaniem z usług warto ZAWSZE oszacować liczbę dokumentów i zadań dodatkowych, spisać sobie i wysłać e-maila za zapytaniem biur w zakresie ceny i dopytać o szczegóły obsługi.
Korzystasz z biura rachunkowego online? Podziel się opinią!
Jeżeli korzystasz z biura rachunkowego online lub usług księgowych online – napisz w komentarzu jak Ci się współpracuje, co doceniasz, a co Ci przeszkadza.
Data ostatniej aktualizacji: 13.07.2023
OK, działalność mam od 2009 roku. Dotychczas prowadziłem sobie wszystko sam w exelu itd. Ale JKP wprowadziło dodatkowe obstrzenia i postanowiłem w końcu znaleźć kompleksowy, dobry i online system do fakturowania, kpir i vat. Serio poświęciłem sporo czasu na przeszukiwanie sieci. W końcu padło na inFakt mam go od stycznia i jak narazie jest mile zaskoczony. Co mi się podoba najbardziej: 1) przejrzystość i logika -w jeden dzień opanowałem wszystko bez trudu, 2) dostęp i płynność -to działa, nie wiesza się, nie przeładowuje, po prostu działa, 3) skanowanie faktur kosztowych telefonem -no bajka! 4) pomoc -większość spraw znajduję w ‘pomocy’… Czytaj więcej »
Cześć Jakub, dziękuję bardzo za komentarz, mam nadzieję, że dla innych osób, które szukają dobrego biura rachunkowego okaże się pomocny. Pozdrawiam i życzę samych suckesów w biznesie.
W zestawieniu brakuje mojego ukochanego biura Ototax. Może nie jest to gigantyczna firma z tysiącami klientów, ale to lepiej. Z księgowym jest kontakt cały czas czego nie można powiedzieć o niektórych firmach z tego artykułu. 8 lat firmy, przerobiona ifirma i taxcare – brońcie mnie przed powrotem.
Dzień dobry, opiszemy program i dodamy z czasem do naszego zestawienia. Dziękujemy za informacje 🙂
Ototax jest mega!
Potwierdzam! Od roku mam tam księgowość i wszystko rzetelnie prowadzone. W innym biurze cena była wyższa a jeszcze wieczne problemy.
Ja wybrałam wFirmę – od kilku miesięcy korzystam z programu i jak na razie nie mam zastrzeżeń. Teraz pojawiła się nowa funkcja – rekrutacja – program jak dla mnie robi się coraz bardziej kompleksowy do obsługi, chociaż z tej funkcji jeszcze nie korzystałam.
wFirma – polecam bardzo
Cześć, wFirma nie znalazła się w zestawieniu, bo mają dość dziwną politykę traktowania partnerów piszących o ich oprogramowaniu. W szczegóły nie będę wchodził, ale mam nadzieję, że suport i wsparcie dla klientów mają na wyższym poziomie.
Mam w ototaxie księgowość od marca i szkoda, że teraz trafiłem na ten artykuł, bo nie zakładałem konta z rabatem, ale to najmniej ważne. Okazało się, że moje stacjonarne biuro wyliczało źle podatki na moją niekorzyść co od razu zostało przez nich wykryte. Mam korekty za 3 miesiące, poszli mi na rękę i skorygowali bezpłatnie dane, ale rok poprzedni poszedł się gonić, a poprzednia księgowa udaje, że to błąd programu a nie jej wina. Dramat!!! Na szczęście teraz mam Ototax i przesympatyczną panią Beatę, która zawsze jest pomocna 🙂
Co prawda mnie nie obsługują, ale zawsze można zapytać o jakiś rabat nawet jak już jesteś u nich – powiedzieć, że przegapiłeś ofertę i to uciekło. Może coś się uda wywalczyć 🙂 Dzięki za komentarz!
Sprawdziłem wfirme i ifirma i ototax i wybrałem ten ostatni. Szukałem tańszej opcji, bo moja księgowa podniosła ceny i ototax wyszedł mi jakieś 100 zl tanije. Choć z ifirma korzystałem z programu do wystawiania faktur, to jakoś tak podcas rozmowy ototax zrobił lepsze wrażenie. Jakoś tak konkretniej i przyjemniej. Zobaczymy jak pójdzie, bo jestem z drugiego końca Polski i nigdy nie korzystałem z usług księgowej online. Dzięki za artykuł!
Buenos Ajres! Dzięki za komentarz. Wpadnij za jakiś czas i napisz czy jesteś zadowolony z tego biura i czy zmiana była na plus.
Dostałem na skrzynkę pytanie jakiej księgowości online ja używam – jako autor bloga i przedsiębiorca 🙂 Ja od 8 (albo nawet 9) mam lokalne biuro rachunkowe z Tychów – nazywa się Partner i dobrze mi tam jest. Ceny są wyższe niż w biurach rachunkowych online, ale z drugiej strony mam dedykowaną księgową (najpierw Panią Magdę, teraz Panią Alicję), i nie mam takiego rygoru dokumentów, gdzie każdy mam liczony osobno. Do tego całkiem spoko ogarniają mi płatności dla osób fizycznych – gdzie wysyłam tylko potwierdzenia z PayU, także ja póki co nie planuję się przerzucać na coś innego.
ifirma już nie kosztuje 129 zł… czasy te już dawno minęły 🙂
Cześć, dzięki za komentarz, będziemy właśnie robić aktualizację tego artykułu.
ifirma już ponad 200 zł, druga podwyżka z rzędu.