Zastanawiasz się jakie internetowe biuro rachunkowe oferujące pełną księgowość online warto wybrać? W naszym konkretnym rankingu znajdziesz porównanie 3 najpopularniejszych ofert oraz jednego mikrodzika, który na ich tle wypadł najlepiej. Przyjrzeliśmy się zestawieniu kosztów, cenników, cen oraz pakietów dodatkowych. Znajdziesz też kody rabatowe – wszystko czytelnie i w jednym miejscu.
Szybki ranking — wybierz księgowość online dla twojej firmy w 60 sekund:
1. Najlepsze biuro dla osób, które chcą założyć firmę lub prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą
Jeżeli miałbym Ci polecić najlepsze biuro rachunkowe online z tego rankingu, byłoby to:
- Ototax (od 160 zł z ZUS / miesiąc + 10% rabatu co miesiąc przez pierwszy rok).
Sam korzystam z ich usług od 2022 roku, bo przeskoczyłem do nich od mojej lokalnej księgowej. Wyróżnia ich:
- jedna z najlepszych cen na rynku za obsługę księgowości,
- super pomocna obsługa (nie ma głupich pytań),
- program do fakturowania w cenie,
- klarowny i szczegółowy cennik na stronie (niewiele biur tak ma),
- bardzo dobre opinie (zerknij do komentarzy na dole tego artykułu).
To biuro księgowe online idealne dla tych, którzy zakładają pierwszą firmę w życiu lub prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą i szukają kogoś, kto ogarnie księgowość na tip-top.
Tu możesz sprawdzić od ilu lat z nimi współpracuję, i jak się ta współpraca układa (artykuł aktualizuję co roku o nowe wnioski).
2. Biuro rachunkowe, które pomoże Ci w założeniu firmy (jeżeli pierwszy raz w życiu startujesz z biznesem)
Chcesz, żeby ktoś Ci pomógł i poprowadził za rękę, jeżeli chodzi o zgłoszenia, urzędy i dokumenty? Sprawdź:
- Ototax (mniejsza i prężnie działająca firma),
- iFirma (doskonale znana i sprawdzona marka, jedna z największych na polskim rynku).
Te firmy pomagają ogarnąć całą papierkologię. Mają przygotowane procedury i specjalny, szybki proces wdrożenia krok po kroku dla nowych klientów.
3. Gdzie dostaniesz najwyższy rabat na usługi biura?
- Ototax (10% rabatu na całość obsługi przez 12 (!) kolejnych miesięcy),
- iFirma (50 zł rabatu za pierwszy miesiąc).
Jak skorzystać z rabatów? Wystarczy kliknąć link w tym artykule, zarejestrować się do 30 dni i rabat otrzymasz automatycznie do Twojego rozliczenia z biurem.
4. Najlepsza cena za obsługę, jeżeli wystawiasz 30 – 40 i więcej dokumentów na miesiąc
- iFirma — Twoje faktury sprzedażowe nie będą wliczone do limitu dokumentów (ale warto się upewnić PRZED podpisaniem umowy jak działa ten mechanizm i jak to weryfikują, żeby na koniec miesiąca nie było niespodzianki).
5. Gdzie możesz wybrać konkretnego księgowego online?
- inFakt — przeglądasz ich listę partnerów i wybierasz biuro rachunkowe lub księgową, którzy będą Cię obsługiwać. Super opcja, jeśli osobiście chcesz wybrać osobę, która będzie się opiekowała Twoim zapleczem księgowym.
W inFakt możesz porównać ceny, ofertę, opinie ich zweryfikowanych partnerów księgowych. To idealne rozwiązanie, jeśli sam/a chcesz wybrać, kto ma zająć się księgowością Twojej firmy. Inne biura narzucają opiekuna księgowego “z góry”, którego dostajesz w pakiecie po podpisaniu umowy.
6. Najtańsza oferta, jeżeli chcesz prowadzić swoje dokumenty księgowe samodzielnie
- wFirma — 49 zł za miesiąc (miesięczna płatność bez asystenta) / 59 zł (miesięczna płatność z asystentem).
7. Dedykowana prosta oferta i najniższa cena specjalnie dla ryczałtowców bez VAT
- inFakt — (99 zł za miesiąc z prowadzeniem księgowości).
Mają specjalną usługę, w rewelacyjnej cenie, adresowaną właśnie dla najmniejszych firm, które nie rozliczają Vat-u. Zdecydowanie warto się jej przyjrzeć!
8. Najlepsza oferta, jeśli chcesz samodzielnie prowadzić księgowość i potrzebujesz rozbudowanego programu do księgowości (z mnóstwem funkcji)
- wFirma — program dedykowany do samodzielnej księgowości + dodatkowe moduły, które dostosujesz do swojej działalności. To prawdziwy kombajn, idealny, jeśli w firmie masz kogoś, kto sam ogarnia księgowość, faktury i dokumenty sprzedażowe.
Jeżeli potrzebujesz więcej informacji, chcesz poznać i porównać ofertę, cenniki, skorzystaj ze spisu treści i przejdź do interesującego Cię fragmentu:
Zanim podpiszesz umowę — poproś o odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania! Zapytaj o te 17 żelaznych punktów!
Przygotowaliśmy dla Ciebie uniwersalny gotowiec, który pomoże Ci dokonać najlepszego wyboru. Zadaj te pytania, zanim zdecydujesz się związać umową:
- Ile się płaci za Twój, konkretny rodzaj działalności (niektóre biura doliczają więcej do konkretnych rodzajów działalności, np. vatowcom).
- Dedykowany księgowy do twojej dyspozycji: czy otrzymasz wsparcie konkretnej osoby (tak, byś nie musiał za każdym razem streszczać i omawiać problemów nowemu pracownikowi supportu)?
- Pomoc w założeniu biznesu czy pomogą Ci z dokumentami, urzędami, wnioskami i formularzami? przenoszeniu dokumentów? Czy musisz za to dodatkowo zapłacić, czy przeniosą Cię bezpłatnie?
- Program do fakturowania i jego cena: czy musisz dodatkowo płacić za program czy jest to w cenie abonamentu? Jakie są warianty / pakiety programu? Czy posiadają dedykowany program, czy możesz korzystać z zewnętrznego rozwiązania? Jakie funkcje posiada? Czy istnieje limit dokumentów, które możesz wystawić?
- Limit dokumentów w pakiecie. Ile dokumentów możesz rozliczyć pakiecie? Jaka jest cena za każdy dodatkowy dokument, który przekroczy ograniczenie?
- Faktury sprzedażowe / kosztowe w cenie: czy do limitu dokumentów wliczają zarówno te sprzedażowe i te kosztowe?
- Ile kosztuje obsługa ZUS: ile płacisz za rozliczanie składek i ubezpieczeń za siebie i ewentualnych pracowników (również tych na umowę zlecenie / dzieło)? Czy jest to w cenie obsługi czy płatne dodatkowo?
- Koszty pojedynczych rozliczeń PIT, podatków: jakie są koszty dodatkowych czynności, takich jak PIT / podatki / umowy z pracownikami?
- Urzędy i reprezentacja: czy będą Cię reprezentować w urzędach i załatwiać za Ciebie typowe sprawy?
- Ubezpieczenie: czy są ubezpieczeni (obecnie jest to standardem)?
- Wysyłka dokumentów: czy można wysyłać dokumenty w formie skanów / PDF, zdjęć czy zawsze muszą być drukowane — i jakie są za to ceny (wysyłanie dokumentów papierowych jest strasznie upierdliwe)?
- Dostępność i rodzaje konsultacji: czy oferują konsultacje w sprawach podatków i rozliczeń, a także ich dostępność (np. telefonicznie, mailowo, osobiście)? To ważna rzecz, bo przepisy często się zmieniają i co miesiąc pojawiają się nowe wątpliwości (np. dotyczące ksef lub poprawnego wprowadzenia danych z faktur)
- Jasność i przejrzystość cennika: czy cennik jest jasny i zrozumiały, bez ukrytych kosztów? Czy jest w nim wymieniona lista wszystkich usług dodatkowych? Czy jest dostępny na stronie internetowej?
- Obsługa prawna i podatkowa: czy oferują dodatkowe wsparcie w rozwiązywaniu kwestii prawnych i podatkowych, które mogą wystąpić podczas prowadzenia działalności (czy jest, co jest w cenie, a co płatne dodatkowo)?
- Opinie i referencje: czy mogą się pochwalić pozytywnymi opiniami od innych klientów?
- Elastyczność w zakresie zmiany pakietów: czy jest możliwość łatwej zmiany pakietu (ważne, jeśli przeszacujesz ilość pracy lub dokumentów, jakie będziesz wystawiał)?
- Pomoc w windykacji należności: czy oferują wsparcie w procesie windykacji, pomagając w odzyskiwaniu zaległych płatności od kontrahentów? Czy pomogą / podpowiedzą gdzie i do kogo się zgłosić, od czego zacząć, żeby odzyskać pieniądze?
Które biuro rachunkowe online oferuje najkorzystniejszą cenę (przy opiece dedykowanego księgowego)?
Podstawowe różnice w cenach wyglądają tak (zależą od ilości dokumentów, jakie dostarczymy):
1) Pakiet do 10 dokumentów (obsługa ZUS jest wliczona):
Dla nievatowców:
- iFirma – 149 zł miesięcznie. Każde 5 dodatkowych dokumentów kosztuje 30 zł (liczone w pakiecie po pięć).
- Ototax – 160 zł miesięcznie. Dodatkowy dokument kosztuje 7 zł.
Dla vatowców:
- Ototax – 175 zł miesięcznie. Dodatkowy dokument kosztuje 7 zł.
- iFirma – 189 zł miesięcznie. Każde 5 dodatkowych dokumentów kosztuje 30 zł (liczone w pakiecie po pięć).
2) Pakiet do 30/35 dokumentów (obsługa ZUS jest wliczona):
Tu zdecydowanie warto wybrać Ototax, w pakiecie mamy 35 dokumentów do rozliczenia, po przekroczeniu limitu mamy niską stawkę za każdy dodatkowy dokument:
- 190 zł miesięcznie dla nievatowców + 3,50 zł dodatkowy dokument ponad limit.
- 220 zł miesięcznie dla vatowców + 3,50 zł dodatkowy dokument ponad limit.
Ważne! Upewnij się czy program do fakturowania jest w cenie usługi księgowej!
W OtoTax masz program do fakturowania w cenie obsługi. Nie musisz nic dodatkowo za niego płacić.
Natomiast w iFirma, jeżeli będziesz wystawiać powyżej 3 dokumentów miesięcznie, musisz doliczyć do ceny obsługi dodatkową licencję za wyższy pakiet programu (12,50 zł / miesięcznie).
Zwróć uwagę na rodzaj wystawianych dokumentów!
Przed podjęciem decyzji należy się jeszcze zastanowić jakich dokumentów będziesz generować najwięcej. W Ototax do limitu wliczają się faktury kosztowe, jak i sprzedażowe.
Natomiast w iFirma do limitu wskakują wyłącznie faktury kosztowe (sprzedażowe, które Ty wystawiasz, nie są wliczane).
To zdecydowanie korzystniejsze rozwiązanie, jeżeli chcesz sprzedawać produkty cyfrowe (szkolenia, kursy, e-booki) lub wystawiać takich dokumentów więcej niż 30-40 w miesięcznie.
I rabaty na koniec… Możesz sporo zaoszczędzić!
Jeżeli skorzystasz z linków na naszej stronie i zarejestrujesz się w programie to otrzymasz dodatkowe rabaty!
- W Ototax dostajesz 10% rabatu przez 12 miesięcy (zniżka co miesiąc przez pierwszy rok),
- W iFirma dostajesz 50 zł jednorazowego bonusu przy pierwszej rejestracji
Internetowe biuro rachunkowe, które polecam?
Jeżeli nie chcesz czytać całego artykułu, ale chcesz, żebym od razu polecił Ci biuro, które sprawnie ogarnie Twoją rachunkowość (zwłaszcza jeśli Twoje pierwsze kroki w biznesie) to wypróbuj Ototax (jeżeli klikniesz w ten link to od razu naliczy Ci się rabat 10% na cały rok!).
Pomagają mi od stycznia 2022 i nigdy nie zamieniłbym ich obsługi na żadną inną – przeczytaj recenzję obsługi i zobacz jak wygląda nasza współpraca .
Dlaczego właśnie Ototax?
- Mają bardzo korzystne ceny – jedne z najbardziej konkurencyjnych na rynku
- Mają jasny i przejrzysty cennik na stronie — możesz sprawdzić kwoty KAŻDEJ usługi płatnej dodatkowo
- Otrzymujesz dedykowanego opiekuna i wsparcie (to ważne!) – u mnie jest to Super Pan Krzysztof, który wielokrotnie ratował mi tyłek.
- Nie zostawią Cię samego, pomogą, gdy czegoś nie wiesz i mają świetny poziom obsługi – naprawdę zależy im na kliencie. Mocno to docenisz, jeżeli planujesz wystartować z pomysłem na biznes lub przenieść dokumentację.
- Nie ma głupich pytań – gdy coś jest niejasne, chcesz o coś zapytać, czegoś nie rozumiesz, szybko i wyczerpująco odpowiedzą na wszystkie wątpliwości.
- W pakiecie mogę korzystać ze zintegrowanego programu do fakturowania (nie trzeba za niego dodatkowo płacić).
- Mają najlepszą ofertę rabatową ze wszystkich ofert, jakie przejrzałem — dają 10% rabatu dla nowych klientów aż na rok (naliczany co miesiąc).
1. Ototax – korzystam, polecam, a do tego mają najwyższy rabat dla nowych klientów. Idealne dla początkujących przedsiębiorców, którzy startują z pomysłem na biznes
Po kliknięciu w button naliczy się kod rabatowy. Jeżeli się zarejestrujesz do 30 dni, doliczy się do Twojego konta. Przez rok od każdej płatności dostaniesz 10% rabatu.
Co oferuje Ototax?
W Ototax możesz korzystać z dwóch podstawowych pakietów: Freelancer oraz Mała firma.
Różnica w cenie wynika z ilości dokumentów możliwych do zaksięgowania w miesiącu oraz pierwszeństwie w udzieleniu pomocy.
Ototax oferuje intuicyjny program do faktur oraz obsługę dedykowanego opiekuna, dzięki czemu na początku tej trudnej, biznesowej drogi, możemy liczyć na mocne wsparcie.
Dla fanów posługiwania się skanami i wersjami cyfrowymi papierów, bardzo przydatną funkcją jest możliwość przesyłania wszelkich dokumentów elektronicznie.
Gdy chcemy przekazać wydrukowane oryginały fizycznie, to całkowicie za darmo możemy zamówić kuriera, który od nas je odbierze i przekaże je do siedziby.
Ototax umożliwia też zmianę pakietu oraz rezygnację w dowolnym momencie za darmo.
Pomogą Ci przejść przez wszystkie procedury, złożyć dokumenty i odpowiedzą na wszystkie, nawet najprostsze pytania.
Funkcje w pakiecie Ototax:
- Wsparcie i pomoc – TAK (w obydwu pakietach: czat, e-mail, telefon, wizyta osobista)
- Funkcje kadr i płac – TAK
- Funkcje magazynu – NIE
- Obliczanie składek ZUS – TAK
- Pobierania danych klienta przez NIP – TAK
- Wystawianie dokumentu JPK – TAK
- Aplikacja mobilna – NIE
- Wystawianie faktur – TAK
- Funkcje CRM – NIE
- Godziny pracy – Od poniedziałku do soboty od 8:00 do 20:00. Dostęp do programu 24/7.
- Dedykowany opiekun – TAK
- Informują na bieżąco o zmianach w prawie – TAK
- Bezpłatna migracja – TAK
- Doradztwo podatkowe – TAK (jest ono w cenie tak długo, jak dotyczy danej działalności gospodarczej)
- Dostępna pomoc w windykacji – TAK (pomoc to przede wszystkim informacje co można zrobić, aby odzyskać należność jak najszybciej i możliwie najtaniej. Natomiast jeśli wykracza to poza doradztwo prawne, czyli przygotowanie np. dokumentów: wezwanie do zapłaty, wyliczanie odsetek, przygotowanie nakazu – to podlega już wycenie indywidualnej)
- Przygotowanie umów dla klienta – TAK, dodatkowo płatne (cena przygotowania umowy zaczyna się od 50 zł)
- Reprezentacja w urzędach – TAK
- Brak konieczności wysyłki fizycznych dokumentów – TAK
- Możesz użyć innego programu niż z pakietu – TAK
- Wsparcie w założeniu biznesu: TAK
Dostępne pakiety (włącznie z obsługą ZUS):
- Freelancer (160 zł dla nievatowców / 175 zł dla vatowców) – obejmuje możliwość zaksięgowania do 10 dokumentów. Każdy dodatkowy dokument jest w cenie 7 zł.
- Mała firma (190 zł da nievatowców / 220 zł dla vatowców) – obejmuje możliwość zaksięgowania do 35 dokumentów. Każdy dodatkowy dokument jest w cenie 3,50 zł.
W pakiety wliczyliśmy obsługę ZUS dla przedsiębiorcy w kwocie 25 zł (dla pracownika jest dodatkowo płatna w kwocie 30 zł miesięcznie).
WAŻNE – w Ototax do limitu dokumentów wliczają się zarówno dokumenty kosztowe, jak i sprzedażowe.
Dodatkowe programy i aplikacje:
- Program do fakturowania
- Kanał Q&A (zadawaj pytania bez limitu)
- Bezpieczna chmura (przekazuj szybko dokumenty)
- API Kurier (odbieranie dokumentów z dowolnego miejsca w Polsce jednym kliknięciem. Prowadzenie dokumentacji w formie papierowej jest dodatkowo płatne w cenie 30 zł netto / miesięcznie)
W cenie:
- Możliwość wystawiania różnych rodzajów proform, faktur (w tym zagranicznych po polsku i angielsku)
- Możliwość pobierania danych kontrahenta z GUS oraz sprawdzanie na białej liście VAT
- System pozwala na pracę na różnych szablonach i z własnym logo
- Wysyłka dokumentów drogą elektroniczną lub tradycyjną
- Kompleksowy wgląd do dokumentacji 24 godziny / 7 dni w tygodniu
- Prosty w obsłudze zintegrowany program do fakturowania
- Doradztwo prawne w ramach prowadzonej działalności gospodarczej
Zadania, jakie wykona opiekun:
- Księgowanie sprzedaży, zakupów, KPiR, ewidencja przychodów (ryczałt)
- Składanie deklaracji podatkowych drogą elektroniczną (JPK_VDEK)
- Wyliczanie składek właściciela i pracowników oraz obsługa kadr i lista płac
- Przekazywanie dokumentów ubezpieczeniowych
- Obsługa rejestru sprzedaży i zakupów VAT
- Wyliczanie zaliczek podatkowych
- Prowadzenie wsparcia dla zwolnionych z VAT oraz obsługa informacji VAT-UE
- Księgowanie zagranicznych dokumentów (3 w cenie)
- Księgowanie kasy fiskalnej (1 kasa = 1 dokument)
- Obsługa i rejestr raportów kasowych
- Prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz amortyzacja środków trwałych (Wprowadzenie do działalności środka trwałego to jednorazowa opłata w wysokości 25 zł netto. Comiesięczna amortyzacja środków trwałych jest nadal bezpłatna)
- Rozliczanie leasingu i kredytów firmowych oraz księgowanie wydatków na samochód
- Oznaczanie GTU
- Rozliczenie roczne PIT (z małżonkiem lub bez)
2. iFirma – potentat księgowości online. Duża, znana marka. Bez limitu faktur, które wystawiasz
WAŻNE — rabat naliczy się tylko w przypadku opłacenia pierwszej usługi w czasie 30 dni od pierwszej rejestracji.
Co oferuje iFirma?
iFirma pomaga jednoosobowym działalnościom gospodarczym oraz spółkom osobowym rozliczanymi w ramach księgowości uproszczonej. Otrzymujesz: dedykowaną księgową, program do fakturowania sprzedaży, możliwość integracji z platformami do prowadzenia sklepów www system CRM.
Dokumenty przesyłasz bezpośrednio do serwisu: poprzez przeglądarkę WWW lub z poziomu aplikacji mobilnej. Możesz je przesyłać na bieżąco lub zbiorczo raz w tygodniu/miesiącu, a ich wysyłka możliwa jest 24 h / 7 dni w tygodniu.
Masz dostęp do gotowych szablonów (są zgodne z wymogami Fiskusa), a dane kupującego możesz pobrać bezpośrednio z bazy REGON (wpisując NIP kupującego).
Twój opiekun wprost z systemu wysyła kwoty rozliczeniowe podatków do urzędu skarbowego, składek do zapłaty do zakładu ubezpieczeń społecznych, a także sporządzone ewidencje podatkowe (do których dostęp masz także na bieżąco po zalogowaniu do panelu). Wysyła też deklaracje do właściwego urzędu. Dzięki integracji możesz podejrzeć je w programie. Dzięki temu możesz szybko o prosto opłacić należne podatki i składki ubezpieczeniowe.
Funkcje iFirma:
- Wsparcie i pomoc – TAK (e-mail, telefon)
- Funkcje kadr i płac – TAK, możliwość współpracy także ze specjalistą z zakresu kadr
- Funkcje magazynu – TAK
- Obliczanie składek ZUS – TAK
- Pobierania danych klienta przez NIP – TAK (dane pobierane z bazy REGON)
- Wystawianie dokumentu JPK – TAK
- Aplikacja mobilna – TAK
- Wystawianie faktur – TAK
- Funkcje CRM – TAK
- Godziny pracy – Od poniedziałku do piątku. Kontakt telefoniczny: zapewniony w godzinach 9:00 do 14:00 (dla kontaktu poza tymi godzinami: jeśli Twój opiekun nie może przerwać obecnej pracy – oddzwoni w kolejnym dniu roboczym). Odpowiedzi e-mailowe udzielane w terminie maksymalnie 2 dni roboczych.
- Dedykowany opiekun – TAK (możliwość kontaktu także z managerem)
- Informacje na bieżąco o zmianach w prawie dotyczących działalności klienta – TAK
- Bezpłatna migracja – TAK
- Specjalizacja we współpracy z konkretnymi typami działalności – TAK (jednoosobowe działalności gospodarcze, spółki cywilne, nievatowcy)
- Doradztwo prawne – NIE
- Dostępna pomoc w windykacji – NIE
- Przygotowanie umów dla klienta – NIE (iFirma dostarcza jednak „szablonowe” umowy)
- Reprezentacja w urzędach – TAK
- Brak konieczności wysyłki fizycznych dokumentów – TAK
- Możesz używać innego programu – TAK (dodatkowo płatne)
- Wsparcie w założeniu biznesu – TAK
Dostępne pakiety przy wyborze personalnego księgowego:
1. Zwolnieni z VAT (do 10 dokumentów kosztowych miesięcznie) – 149 zł miesięcznie — dla ryczałtu, zwolnionego z VAT
2. Pakiet standardowy (do 10 dokumentów miesięcznie) – 189 zł miesięcznie
Każde dodatkowe 5 dokumentów do rozliczenia, kosztuje 30 zł (nie da się dopłacić za pojedynczy dokument, więc jeżeli przekroczysz limit o jeden — płacisz za pełen pakiet).
WAŻNE – w iFirma tylko dokumenty kosztowe liczą się do miesięcznego limitu. Sprzedażowe są bez limitu, ale dostajemy sygnały od czytelników, że warto pilnować, czy na pewno dobrze je księgują.
Każdy pakiet obejmuje:
- Prowadzenie Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów lub Ewidencji Przychodów Zryczałtowanych
- Wyliczanie zobowiązań podatkowych
- Składanie deklaracji podatkowych drogą elektroniczną.
- Wzory umów i wniosków z możliwością przechowywania i edycji
- Aplikacja Magazyn
- Wyliczanie zobowiązań wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
- Przekazywanie dokumentów ubezpieczeniowych i składowych
- Pełna integracja z Allegro i e-sklepami
- Narzędzia do zarządzania (np. analiza kosztów i prognozy)
- Integrator Urządzeń Fiskalnych – POS
- Wydruk dokumentów wprost z aplikacji
- Dedykowanego opiekuna
Dodatkowe programy i aplikacje:
1) Program do fakturowania:
Cena: 0 zł (przy 3 plikach miesięcznie) w przypadku większej ilości trzeba wybrać pakiet+ w cenie 12,50 zł/miesiąc przy płatności za 12 miesięcy.
Funkcje:
- Fakturowanie (pakiet + oferuje brak limitu wystawiania dokumentów w serwisie oraz wystawienia do 1000 dokumentów poprzez integrację ze sklepami)
- Magazyn
- CRM (bez opcji Ofert i Raportów szczegółowych)
- Zgodność z przepisami
- Aplikacja Android/IOS
- Wsparcie techniczne
- GTU
- Moduł eCommerce (dostępny w pakiecie +)
- API (dostępny w pakiecie +)
- JPK FA
- Zestawienia w PDF, xls
2) Samodzielna Księgowość: (30 dni za darmo)
Cena: 49 zł miesięczne (przy płatności za 6 lub 12 miesięcy) lub 54 zł miesięcznie
Funkcje:
- Prowadzenie Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów lub Ewidencji Przychodów Zryczałtowanych
- Rozliczanie wynagrodzeń pracowników (umowy o pracę, zlecenie, o dzieło)
- Fakturowanie
- Magazyn
- CRM w tym Oferty i Raporty szczegółowe
- Zgodność z przepisami
- Aplikacja Android/Ios
- Moduł eCommerce
- API
- Obsługa Techniczna
- GTU
- JPK
- Wsparcie rozliczeń (wspiera BOK)
- Rozliczenie składek i zaliczek podatkowych (samodzielnie w aplikacji) – składanie deklaracji podatkowych drogą elektroniczną.
- Kalendarz (przypomnienia o niezbędnych płatnościach i obowiązkach związanych z biznesem)
- Narzędzia do zarządzania (np. analiza kosztów i prognozy)
- Integrator Urządzeń Fiskalnych
- Wydruk dokumentów wprost z aplikacji
3. inFakt — program do faktur + opcja współpracy z księgowym, którego sam wybierzesz
Aby uzyskać 10% zniżki na pierwszą płatność, zarejestruj się koniecznie przez link powyżej.
Opis oferty inFakt:
Program powstał w 2008 roku. Wybrało go ponad 440 000 użytkowników.
Użytkownicy cenią program za prostotę obsługi i bardzo wygodną w użyciu aplikacje mobilną. Program inFakt jest dedykowany dla małych firm.
InFakt oferuje możliwość nawiązania bezpośredniej współpracy z dedykowanym opiekunem.
Partnerzy są zweryfikowani. Możesz podejrzeć ich oceny, opinie oraz wybrać zakres usług i cenę. Czyli tutaj to Ty wybierasz kto będzie się zajmował Twoim biznesem, a nie jest ta osoba “wyznaczona” z góry.
Funkcje w pakiecie inFakt:
- Wsparcie i pomoc – TAK (czat, email, telefon)
- Funkcje kadr i płac – NIE
- Funkcje magazynu – NIE
- Obliczania składek ZUS – TAK
- Pobieranie danych klienta przez NIP – TAK (kontrahentów zagranicznych trzeba wpisać ręcznie)
- Wystawianie dokumentu JPK – TAK
- Aplikacja mobilna – TAK
- Wystawianie faktur – TAK
- Funkcje CRM – NIE
- Godziny pracy – infolinia ekspertów, którzy są dostępni od poniedziałku do soboty w godzinach 7:00 do 22:00
- Dedykowany opiekun – TAK (w przypadku zlecenia pełnej obsługi)
- Informacje na bieżąco o zmianach w prawie – TAK
- Bezpłatna migracja – TAK
- Doradztwo podatkowe – TAK (dodatkowo płatne 250 zł netto za 30 minut rozmowy)
- Dostępna pomoc w windykacji – TAK (inFakt nalicza w tym przypadku prowizję)
- Wzory umów dla klienta – TAK (w przypadku zlecenia pełnej obsługi)
- Reprezentacja w urzędach – NIE (tylko w przypadku zlecenia pełnej obsługi)
- Brak konieczności wysyłki fizycznych dokumentów – TAK
- Możesz używać innego programu – NIE
- Wsparcie w założeniu biznesu – TAK
Dostępne pakiety:
- Zleć księgowość (od 189 zł miesięcznie) – cena współpracy z pracownikiem inFaktu zależna jest od ilości dokumentów generowanych w ciągu miesiąca oraz rodzaju Twojej działalności (czy jesteś płatnikiem VAT, czy masz spółkę, jednoosobową działalność). Bardzo łatwo jednak wskoczyć w wyższy limit.
- Smart dla ryczałtowców bez VAT (99 zł miesięcznie) – sensowne rozwiązanie, w którym inFakt prowadzi Twoją księgowość. W tej opcji NIE MASZ przyznanego dedykowanego opiekuna.
Program do samodzielnej księgowości:
W limit dokumentów wliczane są faktury przychodowe i kosztowe, dowody wewnętrzne, raporty fiskalne i rachunki. Limity dokumentów do wyboru to: 3, 6, 10, 20, 40, 100, 200, 500, 2500.
W przypadku przekroczenia limitu konieczna jest dopłata. Wysokość dopłaty ustalana jest indywidualnie. Poniższe ceny są podane dla planów na 40 dokumentów miesięcznie.
Aplikacja podstawowa (30 dni za darmo): 25 zł netto miesięcznie
- Możliwość jednoczesnego zapisania tylko 3 klientów
- Ograniczona ilość edycji dokumentów (wystawiony plik można tylko raz edytować)
- Pobieranie danych klienta na podstawie numeru NIP
- Generowanie JPK_FA
- Dodawanie opcji szybkich płatności
- Funkcja przypominania klientom o brakach w płatnościach (wiesz jakiego kontrahenta i na jaką kwotę musisz “ścigać”)
- Funkcja logowania dwuetapowego
- Brak możliwości połączenia konta bankowego z aplikacją inFakt
- Konto dla współpracowników
Aplikacja optymalna (30 dni za darmo): 55 zł netto miesięcznie
- Wystawianie faktur bez limitów przychodowych
- Nielimitowany zapis dokumentów do PDF i wysyłka e-mailem
- Nielimitowany zapis klientów miesięcznie
- Szybkie płatności
- Opłacanie kosztów, składek i opłat skarbowych prosto z aplikacji
- Dostęp do salda bankowego bezpośrednio z inFaktu
- System automatycznie generuje KPIR, JPK_FA
- Aktualne składki
- Możesz wysłać do urzędu skarbowego deklarację podatkową bezpośrednio z aplikacji
- Opłacanie kosztów, opłat dla urzędu skarbowego, składek za pomocą szybkich płatności
- Możliwość dokonania opłat podatkowych i składek na raty
- Integracja ze sklepem
- Windykacja prosto z aplikacji
- Wszystkie funkcje dostępne w planie darmowym
Aplikacja premium (30 dni za darmo): 85 zł netto miesięcznie
- Infolinia wsparcia (pon. – sob.: 7 – 22)
- Automatyczne wygenerowanie oznaczenia dokumentów, kosztów, podatków jako opłacone z Twojego konta bankowego
- Automatyczne odczytywanie danych z plików
- Integracje i API
- Wszystkie funkcje dostępne w planie darmowym
- Wszystkie funkcje dostępne w planie optymalnym
4. wFirma.pl — program do samodzielnej księgowości
Opis oferty wFirma:
System wFirma.pl jest programem do samodzielnej obsługi dokumentów sprzedażowych, fakturowania wraz z CRM oraz możliwością skorzystania z dodatkowej obsługi zaufanych księgowych (musisz osobno ustalić stawki). wFirma posiada rozbudowany moduł Kadry i Płace, który wspomaga w kwestiach związanych z zatrudnianiem i rozliczaniem pracowników. W systemie wFirma istnieje możliwość rozliczania należnych podatków i składek wraz z integracją bezpośrednio z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.
Dostępny jest też moduł magazyn, który upraszcza prowadzenie sprzedaży przez internet i nie tylko. Na uwagę zasługuje integracja z platformami do prowadzenia sklepów oraz pełna dwukierunkowa integracja z Allegro.
Program automatycznie pomoże Ci zadbać o finanse i obliczać zaliczki na podatek dochodowy. Wystawisz dowolne faktury i wyliczysz podatki.
Funkcje systemu wFirma:
Ważne! Większość z poniższych rzeczy zaznaczonych jako TO ZALEŻY, można wdrożyć, jeśli zdecydujesz się na współpracę z zewnętrznym księgowym. Każdy z nich ma inny cennik i inne zasady współpracy.
- Wsparcie – TAK (dział wsparcia dotyczy programu, pomoc techniczna oraz asystenci są dostępni w dni robocze w godzinach 7-21)
- Funkcje kadr i płac – TAK (dodatkowo płatne)
- Funkcje magazynu – TAK (dodatkowo płatne)
- Obliczania składek ZUS – TAK
- Pobierania danych klienta przez NIP – TAK
- Wystawianie dokumentu JPK – TAK
- Aplikacja mobilna – NIE (system jest responsywny i dostępny z przeglądarki www urządzeń mobilnych)
- Wystawianie faktur – TAK
- Funkcje CRM – TAK
- Godziny pracy – TO ZALEŻY (dostęp do programu 24 / 7 W przypadku wyboru wariantu z asystentem, dostęp do jego usług jest codziennie w godzinach 7-21).
- Dedykowany opiekun – TO ZALEŻY (w pakiecie z asystentem dostępna jest jego pomoc, ale żaden asystent nie jest na stałe przypisany do konkretnego klienta)
- Program informuje na bieżąco o zmianach w prawie dotyczących działalności klienta – NIE (ale są informacje o zmianach, które mają wpływ na działanie systemu)
- Bezpłatna migracja – TAK
- Specjalizacja się we współpracy z konkretnymi typami działalności – TO ZALEŻY
- Doradztwo prawne – TO ZALEŻY
- Dostępna pomoc w windykacji – TAK (kilka ułatwień z poziomu interfejsu programu)
- Przygotowanie umów dla klienta – TO ZALEŻY
- Reprezentacja w urzędach – TO ZALEŻY
- Brak konieczności wysyłki fizycznych dokumentów – TAK
- Wsparcie w założeniu biznesu: NIE (pomaga jednak w wypełnianiu niektórych dokumentów).
Przykładowe ceny:
W przypadku programu wFirma posiadamy dwie opcje:
1. Samodzielna obsługa programu i prowadzenie księgowości:
Cena – 49 zł netto miesięcznie lub 59 zł netto miesięcznie przy wyborze opcji asystenta.
Funkcje:
- Fakturowanie i CRM
- Księgowość na KPiR lub ryczałcie (od 2023 roku pełna księgowość)
- Nielimitowany OCR
- Transakcje zagraniczne
- e‑Deklaracje
- JPK_V7
- Środki trwałe
- Płatności i Bank
- Kasa gotówkowa
- Rozliczenie samochodów
- Projekty i zadania
- Miękka windykacja
- Pomoc techniczna
- Wybierając pakiet za 59 zł otrzymujemy wsparcie opiekuna
- Pierwsze 30 dni jest za darmo
Dokupienie dodatkowych modułów:
- Kadry i płace: 49 zł (59 zł w opcji z asystentem kadrowym) netto miesięcznie dodatkowo
- Magazyn: 30 zł miesięcznie dodatkowo
- Program do samodzielnego fakturowania i sprzedaży: 19 zł netto miesięcznie (w cenie w wyższym pakiecie)
- Integrator e-commerce (integracja z platformą sklepów IdoSell oraz z Allegro): od 29 zł netto miesięcznie (cena za 100 zamówień oraz 1000 aukcji na platformie sprzedażowej). Dla osób obsługujących więcej aukcji dostępne są dodatkowe pakiety.
- Rzetelny kontrahent (sprawdzanie na giełdzie długów dlugi.info): od 10 zł netto miesięcznie do 10 zapytań. Dla osób potrzebujących sprawdzić więcej partnerów dostępne są większe pakiety.
Faktury, podatki i funkcjonalności — jak zebrałem wiedzę do tego artykułu?
Poniższe zestawienie powstało na podstawie informacji, które udało mi się odnaleźć w internecie.
Z każdą firmą wymienioną w rankingu kontaktowałem się osobiście w celu potwierdzenia informacji.
We wszystkich przypadkach korzystałem z pomocy technicznej. Obsługa na czacie była naprawdę ekspresowa i wyczerpująca – odpowiedzi uzyskałem od ręki. Konsultanci dają radę, robią dobrą robotę i widać, że znają dobrze ofertę. Wysoki poziom obsługi robi wrażenie.
Pamiętaj, że najczęściej możesz skorzystać z 3 różnych usług:
- Program do wystawiania faktur online
- Program do samodzielnej księgowości online (kiedy sam sobie ogarniasz dokumenty księgowe)
- Obsługa pełnego zakresu księgowości online (wtedy to firma “załatwia sprawę” obsługi)
Do tego programy mają różne warianty i ceny (więcej funkcji, wyższa cena).
Ważne!
Kwoty podane w artykule są kwotami NETTO. Jeżeli NIE JESTEŚ / NIE BĘDZIESZ vatowcem musisz do nich doliczyć 23% podatku VAT.
Zastanawiałem się, czy to przeliczyć i podać stawki brutto, ale wszyscy podają kwoty netto w swoich ofertach, więc już nie chciałem wprowadzać dodatkowego chaosu.
Podziel się opinią o swoim biurze i daj znać innym!
Jeżeli w swojej firmie korzystasz z usług prowadzenia księgowości online – napisz w komentarzu, jak Ci się współpracuje, co doceniasz, czy warto je wypróbować albo co Ci przeszkadza. Masz inne pytanie? Możesz liczyć na naszą pomoc. Z chęcią odpowiemy / wyjaśnimy / doprecyzujemy!
Data ostatniej aktualizacji: 16.09.2024
Artykuł zawiera linki afiliacyjne. Oznacza to, że jeżeli zdecydujesz się na zakup programu do wysyłki mailingów z tego rankingu, my otrzymamy z tego niewielką prowizję. Link afiliacyjny nie ma wpływu na wysokość ceny i nic Cię nie kosztuje. Więcej informacji na temat tego jak i na czym zarabiamy znajdziesz w zakładce misja bloga.
OK, działalność mam od 2009 roku. Dotychczas prowadziłem sobie wszystko sam w exelu itd. Ale JKP wprowadziło dodatkowe obstrzenia i postanowiłem w końcu znaleźć kompleksowy, dobry i online system do fakturowania, kpir i vat. Serio poświęciłem sporo czasu na przeszukiwanie sieci. W końcu padło na inFakt mam go od stycznia i jak narazie jest mile zaskoczony. Co mi się podoba najbardziej: 1) przejrzystość i logika -w jeden dzień opanowałem wszystko bez trudu, 2) dostęp i płynność -to działa, nie wiesza się, nie przeładowuje, po prostu działa, 3) skanowanie faktur kosztowych telefonem -no bajka! 4) pomoc -większość spraw znajduję w ‘pomocy’… Czytaj więcej »
Cześć Jakub, dziękuję bardzo za komentarz, mam nadzieję, że dla innych osób, które szukają dobrego biura rachunkowego okaże się pomocny. Pozdrawiam i życzę samych suckesów w biznesie.
W zestawieniu brakuje mojego ukochanego biura Ototax. Może nie jest to gigantyczna firma z tysiącami klientów, ale to lepiej. Z księgowym jest kontakt cały czas czego nie można powiedzieć o niektórych firmach z tego artykułu. 8 lat firmy, przerobiona ifirma i taxcare – brońcie mnie przed powrotem.
Dzień dobry, opiszemy program i dodamy z czasem do naszego zestawienia. Dziękujemy za informacje 🙂
Ototax jest mega!
Potwierdzam! Od roku mam tam księgowość i wszystko rzetelnie prowadzone. W innym biurze cena była wyższa a jeszcze wieczne problemy.
Ja wybrałam wFirmę – od kilku miesięcy korzystam z programu i jak na razie nie mam zastrzeżeń. Teraz pojawiła się nowa funkcja – rekrutacja – program jak dla mnie robi się coraz bardziej kompleksowy do obsługi, chociaż z tej funkcji jeszcze nie korzystałam.
wFirma – polecam bardzo
Cześć, wFirma nie znalazła się w zestawieniu, bo mają dość dziwną politykę traktowania partnerów piszących o ich oprogramowaniu. W szczegóły nie będę wchodził, ale mam nadzieję, że suport i wsparcie dla klientów mają na wyższym poziomie.
Mam w ototaxie księgowość od marca i szkoda, że teraz trafiłem na ten artykuł, bo nie zakładałem konta z rabatem, ale to najmniej ważne. Okazało się, że moje stacjonarne biuro wyliczało źle podatki na moją niekorzyść co od razu zostało przez nich wykryte. Mam korekty za 3 miesiące, poszli mi na rękę i skorygowali bezpłatnie dane, ale rok poprzedni poszedł się gonić, a poprzednia księgowa udaje, że to błąd programu a nie jej wina. Dramat!!! Na szczęście teraz mam Ototax i przesympatyczną panią Beatę, która zawsze jest pomocna 🙂
Co prawda mnie nie obsługują, ale zawsze można zapytać o jakiś rabat nawet jak już jesteś u nich – powiedzieć, że przegapiłeś ofertę i to uciekło. Może coś się uda wywalczyć 🙂 Dzięki za komentarz!
Sprawdziłem wfirme i ifirma i ototax i wybrałem ten ostatni. Szukałem tańszej opcji, bo moja księgowa podniosła ceny i ototax wyszedł mi jakieś 100 zl tanije. Choć z ifirma korzystałem z programu do wystawiania faktur, to jakoś tak podcas rozmowy ototax zrobił lepsze wrażenie. Jakoś tak konkretniej i przyjemniej. Zobaczymy jak pójdzie, bo jestem z drugiego końca Polski i nigdy nie korzystałem z usług księgowej online. Dzięki za artykuł!
Buenos Ajres! Dzięki za komentarz. Wpadnij za jakiś czas i napisz czy jesteś zadowolony z tego biura i czy zmiana była na plus.
Dostałem na skrzynkę pytanie jakiej księgowości online ja używam – jako autor bloga i przedsiębiorca 🙂 Ja od 8 (albo nawet 9) mam lokalne biuro rachunkowe z Tychów – nazywa się Partner i dobrze mi tam jest. Ceny są wyższe niż w biurach rachunkowych online, ale z drugiej strony mam dedykowaną księgową (najpierw Panią Magdę, teraz Panią Alicję), i nie mam takiego rygoru dokumentów, gdzie każdy mam liczony osobno. Do tego całkiem spoko ogarniają mi płatności dla osób fizycznych – gdzie wysyłam tylko potwierdzenia z PayU, także ja póki co nie planuję się przerzucać na coś innego.
ifirma już nie kosztuje 129 zł… czasy te już dawno minęły 🙂
Cześć, dzięki za komentarz, będziemy właśnie robić aktualizację tego artykułu.
ifirma już ponad 200 zł, druga podwyżka z rzędu.
Super lektura!! Jestem klientem OTOTAX od dwóch lat. Prawda wszystko co tu pisze, zero zastrzeżeń, ZERO a księgowych miałem z pięciu w ostatnich latach. Jakość bezkonkurencyjna, fajne zasady, przejrzysty cennik i co najważniejsze odpowiedź dostaje się zawsze nawet na głupie pytania bez poczucia, że jest się laikiem. Super wyjaśniają i zawsze cierpliwie. I ten głos na infolinii mmm pana z lektora z Lidla miód na moje serce być tak ciepło przywitanym 🙂
Uwaga, ostrzegam przed IFIRMA ! Zmiana oferty i wzrost o 100% ceny, artykuł nie uwzględnia zmian. Jak się chce w ifirmie zaksięgować 30-40 dokumentów to księgowość kosztuje prawie 400 zł !!! Niby nie liczą sprzedaży, ale też jej nie weryfikują jak biuro, pseudoksięgowość