Jakie biuro rachunkowe online wybrać? | 5 propozycji

author: Przemek Warzecha

Szukasz biura rachunkowego online? Zastanawiasz się jakie biuro wybrać? W naszym krótki zestawieniu znajdziesz porównanie ofert 5 najpopularniejszych biur rachunkowych. Do tego zestawienie kosztów oraz pakietów dodatkowych.

Krótkie zestawienie 5 biur rachunkowych online 

Poniższe zestawienie powstało w oparciu o informacje znalezione na stronach internetowych biur. Podczas sprawdzania ofert zwróć szczególną uwagę na ilość dokumentów jakie biuro zafakturuje w pakiecie cenowym, funkcje programu do wystawiania faktur (ile możesz wystawić) oraz dodatkowe oferowane opcje. Sprawdź też wszystkie opłaty dodatkowe – takie jak opóźnione dostarczenie dokumentów, wystawienie PIT-u, korekty faktur.

We wpisie wymiennie używamy nazw biuro rachunkowe i program – dlatego, że większość ofert łączy te dwie usługi (zapewniając obsługę księgową i oferując program do wystawiania faktur).

Spis Treści
Zwiń
Rozwiń

1. Biuro rachunkowe Infakt:

Biuro rachunkowe Infakt

Dzięki Infakt masz dostęp do faktur bezpośrednio z telefonu.

Opis biura rachunkowego:

Program powstał w 2008 roku w zebrał już ponad 440 000 użytkowników. Infakt oferuje program do fakturowania, księgowości oraz biuro rachunkowe. Na uwagę zasługuje również to że program posiada bezpłatną usługę zakładania firmy dla nowych osób.  Użytkownicy cenią program za prostotę obsługi i bardzo wygodną w użyciu aplikacje mobilną. Program InFakt jest dedykowany dla małych firm.

Dla przedsiębiorców którzy chcą oszczędzić czas i oddać sprawy księgowe w ręce profesjonalistów powstał plan „Ogólnopolskie biuro rachunkowe”. Jest to usługa dedykowana jednoosobowym działalnościom gospodarczym w której otrzymujemy kontakt z realnym księgowym który przejmie wyznaczone przez nas obowiązki. Cena takiej współpracy wyliczana jest dopiero po wyznaczeniu jak dużego wsparcia będziemy potrzebowali.

Strona: https://www.infakt.pl

Funkcje biura Infakt: 

  1. Wsparcie księgowych– TAK – czat, email, telefon
  2. Funkcje kadr i płac – NIE
  3. Magazynu – NIE
  4. Obliczania składek zus – TAK
  5. Pobierania danych klienta przez nip – TAK (kontrahentów zagranicznych trzeba wpisać ręcznie)
  6. Wystawianie dokumentu JPK – TAK
  7. Aplikacja mobilna – TAK
  8. Wystawiana faktur – TAK
  9. Funkcje CRM – NIE

Dostępne pakiety: 

  1. Plan Mini (99 zł netto) – obejmuje do 5 dokumentów kosztowych w miesiącu (4 zł za każdy dodatkowy dokument kosztowy), faktury przychodowe bez limitów.
  2. Plan Standard (149 zł netto) – obejmuje do 30 dokumentów kosztowych w miesiącu (3 zł za każdy dodatkowy dokument kosztowy), faktury przychodowe bez limitów.
  3. Plan Premium (299 zł netto)– obejmuje do 100 dokumentów kosztowych w miesiącu (2 zł za każdy dodatkowy dokument kosztowy), faktury przychodowe bez limitów.
  4. Plan Ryczałt (79 zł netto) – obejmuje możliwość wystawiania nieograniczonej ilości faktur przychodowych.

Przykładowe ceny: 

  1. Obsługa płacowa osoby świadczącej w danym miesiącu Przedsiębiorcy usługi w oparciu o umowę prawa cywilnego podlegającej i nie podlegającej tzw. Ozusowaniu – (10 / 30 zł)
  2. Rocznego zeznanie podatkowe o wszelkich dochodach wraz z uwzględnieni onymi ulgami. (50 – 100 zł zależy od stopnia skomplikowania)
  3. Wykonanie analizy sytuacji finansowej do kredytu – 50 zł
  4. Sporządzenie rocznego zeznania podatkowego PIT-38 lub PIT-28 oraz PIT 37 – 50 zł
  5. Sporządzenie nowej umowy o pracę oraz napisanie rozwiązania umowy o pracę – 150 / 50 zł
  6. Wystawienie faktury / noty korygującej – 5 zł
  7. Sporządzenie deklaracji rocznej o zryczałtowanym podatku dochodowym PIT-8AR – 75 zł
  8. Sporządzenie wpisu do CEIDG w celu rozszerzenia działalności. – 50 zł
  9. Rachunek zysków i strat za rok ubiegły – wycena indywidualna z księgowym
  10. Obliczenie podatku dochodowego – w cenie abonamentu.
  11. Obliczenie wysokości składki ZUS w rozliczeniu miesięcznym i kwartalnym.- w cenie abonamentu.
  12. Obliczenie pensji dla pracownika (w przypadku L4) – w cenie abonamentu.

Dodatkowe programy i aplikacje: 

1) Program do faktur

Darmowy:

  1. Wystawianie faktur bez limitów
  2. Zapis do PDF i wysyłka e-mailem 3 faktur miesięcznie
  3. Zapis 3 klientów

Płatny: 12 zł netto miesięcznie

  1. Wystawianie faktur bez limitów
  2. Nielimitowany zapis faktur do PDF i wysyłka e-mailem
  3. Nielimitowany zapis klientów miesięcznie

2) Program do księgowości:

Darmowy:

  1. Wystawianie 3 faktur miesięcznie
  2. Dodawanie 3 kosztów miesięcznie
  3. Automatyczne generowanie KPIR
  4. Automatyczne generowanie deklaracji VAT-7
  5. Automatyczne generowanie deklaracji PIT-5
  6. Aktualne składki ZUS
  7. Wysyłanie do urzędów deklaracji VATi PIT bezpośrednio z aplikacji
  8. Generuj i wysyłaj Jednolity Plik Kontrolny do urzędu skarbowego prosto z aplikacji inFakt

Płatny: 19,50 zł netto miesięcznie ( kolejny rok  39 zł miesięcznie)

  1. Wystawianie faktur bez limitu
  2. Dodawanie kosztów bez limitu
  3. Automatyczne generowanie KPIR
  4. Automatyczne generowanie deklaracji VAT-7
  5. Automatyczne generowanie deklaracji PIT-5
  6. Aktualne składki ZUS
  7. Wysyłanie do urzędów deklaracji VATi PIT bezpośrednio z aplikacji
  8. Generuj i wysyłaj Jednolity Plik Kontrolny do urzędu skarbowego prosto z aplikacji inFakt

2. Biuro rachunkowe Ifirma:

Biuro rachnkowe online Ifirma.

Ifirma portal dający dostęp do księgowej, biura rachunkowego oraz programu do faktur.

Opis biura rachunkowego:

Portal stworzony z myślą o małych przedsiębiorcach prowadzących działalność jednoosobową. Umożliwia samodzielne prowadzenie KPiR, rozliczenie na podstawie ryczałtu oraz obsługę pełnej dokumentacji z poziomu Internetu. Umożliwia również prostą integracje z platformą do prowadzenia sklepów internetowych.

Dodatkowo w ofercie znajdziesz program do fakturowania (w wersji darmowej), księgowość internetowa oraz darmowy CRM. W wersji darmowej otrzymujemy również możliwości zamówienia weryfikacji prowadzonej KPiR – za darmo, dwa razy w roku podatkowym.

Link do strony: https://www.ifirma.pl/

Funkcje biura Ifirma:

  1. Wsparcie księgowych –  TAK (telefon oraz email)
  2. Funkcje kadr i płac – TAK
  3. Magazyn – TAK
  4. Obliczania składek zus – TAK
  5. Pobierania danych klienta przez nip – TAK
  6. Wystawianie dokumentu JPK – TAK
  7. Aplikacja mobilna – TAK
  8. Wystawiana faktur – TAK
  9. Funkcje CRM – TAK

Dostępne pakiety:

  1. Pakiet MINI (do 10 dokumentów miesięcznie) – 99 zł miesięcznie

Kompletny Cennik – https://www.ifirma.pl/cennik#pelny-cennik-biura

2. Pakiet MIDI (do 30 dokumentów miesięcznie) – 129 zł miesięcznie

Kompletny cennik – https://www.ifirma.pl/cennik#pelny-cennik-biura

Każdy pakiet obejmuje:

  1. Prowadzenie Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów
  2. Prowadzenie Ewidencji Przychodów Zryczałtowanych
  3. Wyliczanie zobowiązań podatkowych z tytułu PIT i VAT
  4. Składanie deklaracji podatkowych drogą elektroniczną.
  5. Subkonta – dodaj nowego użytkownika i określ jego uprawnienia
  6. Wzory umów i wniosków z możliwością przechowywania i edycji
  7. Aplikacja Magazyn
  8. Sporządzanie rocznych zeznań podatkowych dla podatnika rozliczającego się indywidualnie (PIT-36 + PIT-O lub PIT-36L)
  9. Rejestrowanie i wyrejestrowywanie pracowników w ZUS
  10. Sporządzanie listy płac
  11. Wyliczanie zobowiązań wobec ZUS
  12. Przekazywanie do ZUS dokumentów ubezpieczeniowych
  13. Pełna integracja z Allegro i e-sklepami
  14. Narzędzia do zarządzania firmą (np. analiza kosztów i prognozy)
  15. Integrator Urządzeń Fiskalnych – POS w ifirma.pl
  16. Wydruk dokumentów wprost z aplikacji
  17. Dedykowana księgowa
  18. Program partnerski dla Biura Rachunkowego

Ceny przykładowych dokumentów:

  1. Obsługa pracownika – w ramach pakietu MIDI
  2. Rocznego zeznanie podatkowe o wszelkich dochodach – w abonamencie
  3. Wykonanie analizy sytuacji finansowej do kredytu  – usługa nie jest świadczona
  4. Sporządzenie rocznego zeznania podatkowego PIT-38 lub PIT-28 oraz PIT 37 – w abonamencie
  5. Sporządzenie nowej umowy o pracę oraz napisanie rozwiązania umowy o pracę  – w zakresie Klienta z panelu programu
  6. Wystawienie faktury / noty korygującej  – w zakresie Klienta
  7. Sporządzenie deklaracji rocznej o zryczałtowanym podatku dochodowym PIT-8AR – w abonamencie
  8. Sporządzenie wpisu do CEIDG w celu rozszerzenia działalności – 10 zł netto
  9. Rachunek zysków i strat za rok ubiegły – Ifirma obsługuje KPIR. Natomiast umożliwia samodzielne sprawdzenie rachunku zysków i strat w aplikacji z wykorzystaniem wykresów.
  10. Obliczenie podatku dochodowego – w abonamencie
  11. Obliczenie wysokości składki ZUS w rozliczeniu miesięcznym i kwartalnym  – w abonamencie
  12. Obliczenie pensji dla pracownika (w przypadku L4) – w abonamencie

Dodatkowe programy i aplikacje: 

1) Program do faktur:

Cena : 0zł (przy 10 fakturach miesięcznie) więcej –  Faktura + 100 zł na rok

Funkcje:

  1. Wszystkie rodzaje faktur
  2. Szablony dokumentów
  3. CRM
  4. Magazyn
  5. Wsparcie techniczne
  6. Zawsze aktualny
  7. JPK Faktura (w pakiecie Faktura +)
  8. Pełna lista funkcji – https://www.ifirma.pl/lista-funkcji/program-do-faktur

2) Księgowość Internetowa: (3 miesiące za darmo)

Cena: 45 zł miesięczne lub 37,50 przy płatności z góry za pół roku

Funkcje:

  1. Księgowanie – KpiR i Ryczałt
  2. Fakturowanie
  3. CRM
  4. Magazyn
  5. Wsparcie księgowego
  6. JPK
  7. Pełna lista funkcji: https://www.ifirma.pl/lista-funkcji/ksiegowosc-internetowa

3. Biuro rachunkowe WFirma

Opis biura rachunkowego:

Pogram do księgowości, biuro rachunków oraz program do fakturowania online. WFirma posiada również bardzo rozbudowany moduł Kadry i Płace który wspomaga przedsiębiorcę w kwestach związanych z kadrami i pracownikami. Program posiada również program do faktur oraz rozbudowany CRM. Na uwagę zasługuje integracja z platformami do prowadzenia sklepów internetowych. Wfirma wyposażona jest program do fakturowania, biuro rachunkowe oraz usługi księgowe. Użytkownik otrzymuje darmowy dostęp do platformy taelo.pl która umożliwia znalezienie pracowników do konkretnych zleceń.

Strona: https://wfirma.pl/

Funkcje biura Wfirma 

  1. Wsparcie księgowych –  TAK (kontakt poprzez komunikator w aplikacji wfirma)
  2. Funkcje kadr i płac – TAK
  3. Magazyn – TAK
  4. Obliczania składek zus – TAK
  5. Pobierania danych klienta przez nip – TAK
  6. Wystawianie dokumentu JPK – TAK
  7. Aplikacja mobilna – TAK
  8. Wystawiana faktur – TAK
  9. Funkcje CRM – TAK

Przykładowe ceny: 

W przypadku programu wfirma posiadamy dwie opcje:

1.Samodzielne korzystanie z programu i samodzielne prowadzenie rachunkowości:

Cena – 149 zł netto miesięcznie

Funkcje:

  1. Dedykowany księgowy
  2. Dedykowany doradca
  3. Dedykowany kadrowy
  4. Najwyższy pakiet wFirma.pl
  5. Sklep internetowy pasejo.pl
  6. System taelo.pl

2. Druga opcja to skorzystanie z  biura rachunkowego współpracującego z  platformą Eido – (https://eido.pl/kontakt). W tym wariancie korzystamy z programu WFimra z obsługą księgowych. Poniżej ceny przykładowych usług.

  1. Obsługa pracownika – 20 zł netto miesięcznie (cena za 1 pracownika)
  2. Rocznego zeznanie podatkowe o wszelkich dochodach – w abonamencie księgowym.
  3. Wykonanie analizy sytuacji finansowej do kredytu  – od 50 zł netto, w zależności od stopnia skomplikowania
  4. Sporządzenie rocznego zeznania podatkowego PIT-38 lub PIT-28 oraz PIT 37 – w abonamencie kadrowym (50 zł netto miesięcznie)
  5. Sporządzenie nowej umowy o pracę oraz napisanie rozwiązania umowy o pracę  – w abonamencie kadrowym (50 zł netto miesięcznie)
  6. Wystawienie faktury / noty korygującej  – klient sam wystawia faktury za pośrednictwem programu wfirma. Koszt noty korygującej to 10 zł netto
  7. Sporządzenie deklaracji rocznej o zryczałtowanym podatku dochodowym PIT-8AR – w abonamencie kadrowym (50 zł netto miesięcznie)
  8. Sporządzenie wpisu do CEIDG w celu rozszerzenia działalności – 10 zł netto
  9. Rachunek zysków i strat za rok ubiegły – brak możliwości
  10. Obliczenie podatku dochodowego – w abonamencie kadrowym (50 zł netto miesięcznie)
  11. Obliczenie wysokości składki ZUS w rozliczeniu miesięcznym i kwartalnym  – w abonamencie kadrowym (50 zł netto miesięcznie)
  12. Obliczenie pensji dla pracownika (w przypadku L4) – w abonamencie kadrowym (50 zł netto miesięcznie)

Dodatkowe programy i aplikacje: 

Księgowość online:

Cena 33,33 zł netto miesięcznie (w planie rocznym) w planie razem z magazynem 58,33 zł netto

  1. Fakturowanie i CRM
  2. Księgowość podatkowa
  3. Ewidencja środków trwałych
  4. Kasa / Bank
  5. Ewidencja przebiegu pojazdów
  6. e-Deklaracje, e-ZUS i JPK
  7. Analizy i raporty
  8. Wsparcie ekspertów
  9. Pierwsze 30 dni jest za darmo

Zestaw pełnych funkcji konkretnych pakietów. – https://wfirma.pl/porownanie-pakietow

4. Biuro Rachunkowe TAX CARE

Biuro rachunkowe Tax Care

Tax Care to jedno z największych biur rachunkowych w Polsce.

Opis biura rachunkowego:

Jedna z największych firm zajmujących się rachunkowością online w Polsce. Taxcare oferuje kompleksową obsługę zaczynając od wystawiania faktur, poprzez księgowość, funkcje biura rachunkowego, opiekę prawną oraz informatyczną. Klienci mogą również skorzystać z pakiety LUX MED. Z każdego elementu możemy korzystać z poziomu przeglądarki. Warto wspomnieć że TaxCare jest w pełni zsynchronizowane z w pełni darmowym programem Chmura Faktur (program wygrał nasz ranking darmowych programów do wystawiania faktur). TaxCare oferuje również wsparci przy zakładaniu własnej działalności. Jednak na tle innych programów TaxCare jest niestety najdroższym wyborem.

Strona: https://taxcare.pl/

Funkcje jakie spełnia biuro rachunkowe:

  1. Wsparcie księgowych – TAK  (email, telefon, kontakt osobisty)
  2. Funkcje kadr i płac – NIE
  3. Magazynu – NIE
  4. Obliczania składek zus – TAK
  5. Pobierania danych klienta przez nip – TAK
  6. Wystawianie dokumentu JPK – TAK
  7. Aplikacja mobilna – NIE (wersja przeglądarkowa)
  8. Wystawiana faktur – TAK (Chmura Faktur)
  9. Funkcje CRM – NIE

Dostępne pakiety:

Biznes pakiet dla uproszczonej księgowości dla jednoosobowych działalności:

10 dokumentów miesięcznie – 179 zł netto

30 dokumentów miesięcznie – 229 zł netto

60 dokumentów miesięcznie-  329 zł netto

90 dokumentów miesięcznie –  399zł netto

120 dokumentów miesięcznie – 499zł netto

150 dokumentów miesięcznie  – 599 zł netto

Cenny przykładowych dokumentów:  

  1. Obsługa płacowa osoby świadczącej w danym miesiącu przedsiębiorcy usługi w oparciu o umowę prawa cywilnego podlegającej i nie podlegającej tzw. Ozusowaniu – obsługa kadrowo płacowa w cenie za jednego pracownika : umowa o pracę 49 zł netto/miesięcznie, umowa zlecenie 35 zł netto/miesięcznie, umowa o dzieło 25 zł netto/ miesięcznie
  2. Roczne zeznanie podatkowe o wszelkich dochodach  – 49 zł
  3. Wykonanie analizy sytuacji finansowej do kredytu – brak
  4. Sporządzenie rocznego zeznania podatkowego PIT-38 lub PIT-28 oraz PIT 37 – w obsłudze kadrowo płacowej
  5. Sporządzenie nowej umowy o pracę oraz napisanie rozwiązania umowy o pracę – w obsłudze kadrowo płacowej
  6. Wystawienie faktury / noty korygującej – 5 zł
  7. Sporządzenie deklaracji rocznej o zryczałtowanym podatku dochodowym PIT-8AR – w abonamencie
  8. Sporządzenie wpisu do CEIDG w celu rozszerzenia działalności. – w abonamencie
  9. Rachunek zysków i strat za rok ubiegły – w abonamencie
  10. Obliczenie podatku dochodowego – w abonamencie
  11. Obliczenie wysokości składki ZUS w rozliczeniu miesięcznym i kwartalnym.- w abonamencie
  12. Obliczenie pensji dla pracownika (w przypadku L4) – w obsłudze kadrowo płacowej 

Dodatkowe programy i aplikacje

Pakiet medyczny: 119 zł netto/miesięcznie

  1. Dostęp do lekarzy podstawowej opieki medycznej (internista, pediatra, lekarz medycyny rodzinnej)
  2. 18 specjalistów bez skierowania
  3. 11 specjalistów ze skierowaniem

Abonament Prawny: 99 zł/netto miesięcznie (pierwsze 3 miesiące za darmo)

  1. Ocena sytuacji prawnej przedsiębiorstwa
  2. Interpretacje i porady prawne
  3. Projektowanie i opiniowanie umów oraz dokumentów

Abonament IT: 49 zł miesięcznie + jednorazowa opłata instalacyjna 29zł (pierwsze 3 miesiące za darmo)

  1. Wsparcie i diagnostyka na co dzień i w nagłych przypadkach
  2. Konfiguracja i optymalizacja urządzeń oraz procesów
  3. Diagnostyka niestabilnej lub powolnej pracy komputera

Abonament kadrowy – 25 zł netto/miesięcznie

  1. Pełna obsługa związana z administracją personalną
  2. Przygotowanie i prowadzenie: list płac, akt osobowych
  3. Kontakt z ZUS

5. Biuro rachunkowe Ototax

Księgowość i biuro rachunkowe online - Ototax dla małych firm.

Ototax odbierze od Ciebie dokumenty i prześle do biura za pomocą kuriera w zupełności za darmo!

Opis biura rachunkowego:

Ototax to biuro rachunkowe z dostępem online oraz możliwością bezpośredniego spotkania się ze swoim księgowym. Ototax oferuje swoim klientom dwa podstawowe pakiety: Freelancer oraz Mała firma, gdzie główną różnicą jest ilość dokumentów możliwych do zaksięgowania w miesiącu oraz pierwszeństwo przy udzielaniu pomocy.

Ototax oferuje zintegrowany program do faktur oraz obsługę księgowego, dzięki czemu dopełnimy wszelkich spraw formalnych niezbędnych do prowadzenia firmy. Bardzo przydatną funkcją jest możliwość przesyłania wszelkich dokumentów elektronicznie, a w przypadku jeżeli chcemy przekazać dokumenty fizycznie to całkowicie za darmo możemy zamówić kuriera, który odbierze od nas dokumenty i przekaże je do biura rachunkowego. Ototax umożliwia też zmianę pakietu oraz rezygnację z usługi w dowolnym momencie.

Kod rabatowy dla czytelników bloga

Po wpisaniu specjalnego kodu na stronie dla naszych czytelników naliczy się rabat w wysokości -10% na usługę miesięcznie.

Kod rabatowy – SardynkiBiznesu.pl 

Strona: https://ototax.pl/

Funkcje biura:

  1. Wsparcie księgowych– TAK (czat, e-mail, telefon, wizyta osobista w biurze księgowego)
  2. Funkcje kadr i płac – TAK
  3. Magazynu – NIE
  4. Obliczania składek zus – TAK
  5. Pobierania danych klienta przez nip – TAK
  6. Wystawianie dokumentu JPK – TAK
  7. Aplikacja mobilna – NIE (aplikacja jest w przygotowaniu, będzie dostępna w IV kw. 2021r. lub I kw. 2022r. – system obecnie jest responsywny i wyświetla poprawnie dane na urządzeniach mobilnych)
  8. Wystawiania faktur – TAK
  9. Funkcje CRM – NIE

Dostępne pakiety: 

  1. Freelancer (99 zł netto) – obejmuje możliwość zaksięgowania do 10 dokumentów księgowych. Każdy dodatkowy dokument jest w cenie 4,50 zł.
  2. Mała firma (139 zł netto) – obejmuje możliwość zaksięgowania do 35 dokumentów księgowych. Każdy dodatkowy dokument jest w cenie 2,50 zł.

Ceny przykładowych dokumentów:

  1. Obsługa płacowa osoby świadczącej w danym miesiącu Przedsiębiorcy usługi w oparciu o umowę prawa cywilnego podlegającej i nie podlegającej tzw. Ozusowaniu – (0 zł bez ZUS / 30 zł z ZUS)
  2. Rocznego zeznanie podatkowego o wszelkich dochodach wraz z uwzględnionymi ulgami –  w cenie usługi, jeśli dochody z DG są objęte abonamentem, a w przypadku dodatkowych źródeł dochodu cena do uzgodnienia
  3. Wykonanie analizy sytuacji finansowej do kredytu – od 50 zł
  4. Sporządzenie rocznego zeznania podatkowego PIT-38 lub PIT-28 oraz PIT 37 – od 50 zł
  5. Sporządzenie nowej umowy o pracę oraz napisanie rozwiązania umowy o pracę – od 50 zł
  6. Wystawienie faktury / noty korygującej – klient wystawia sam faktury w programie do faktur, w przypadku wystawiania faktur przez księgowego – cena do uzgodnienia
  7. Sporządzenie deklaracji rocznej o zryczałtowanym podatku dochodowym PIT-8AR – cena do uzgodnienia
  8. Sporządzenie wpisu do CEIDG w celu rozszerzenia działalności. – 30 zł
  9. Rachunek zysków i strat za rok ubiegły – cena do uzgodnienia
  10. Obliczenie podatku dochodowego – w cenie usługi
  11. Obliczenie wysokości składki ZUS w rozliczeniu miesięcznym i kwartalnym – w cenie usługi
  12. Obliczenie pensji dla pracownika (w przypadku L4) – 30 zł

Dodatkowe programy i aplikacje: 

  1. Program do faktur
  2. Kanał Q&A (zadawaj pytania bez limitu)
  3. Bezpieczna chmura (przekazuj szybko dokumenty)
  4. API Kurier (odbieranie dokumentów księgowych z dowolnego miejsca w Polsce jednym kliknięciem)

W cenie usługi:

  • Możliwość wystawiania różnych rodzajów faktur, proform, w tym faktur zagranicznych (po polsku i angielsku)
  • Możliwość pobierania danych kontrahenta z GUS oraz sprawdzanie na białej liście VAT
  • Możliwość dodania firmowego loga na fakturze
  • Wysyłka dokumentów drogą elektroniczną lub tradycyjną
  • Kompleksowy wgląd do rozliczeń 24/7
  • Prosty w obsłudze program do fakturowania
  • Doradztwo prawne w ramach prowadzonej działalności gospodarczej

Zadania jakie wykona księgowy

  • Księgowanie sprzedaży, zakupów, KPiR, ewidencja przychodów (ryczałt)
  • Składanie deklaracji podatkowych drogą elektroniczną (JPK_VDEK)
  • Wyliczanie ZUS właściciela i pracowników oraz obsługa kadr i lista płac
  • Przekazywanie dokumentów ubezpieczeniowych
  • Obsługa rejestru sprzedaży i zakupów VAT
  • Wyliczanie zaliczek na podatek dochodowy i podatek VAT
  • Prowadzenie księgowości dla zwolnionych z VAT oraz obsługa informacji VAT-UE
  • Księgowanie zagranicznych dokumentów (3 w cenie)
  • Księgowanie kasy fiskalnej (1 kasa = 1 dokument)
  • Obsługa i rejestr raportów kasowych
  • Prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz amortyzacja środków trwałych
  • Rozliczanie leasingu i kredytów firmowych oraz księgowanie wydatków na samochód
  • Oznaczanie towarów i usług GTU
  • Rozliczenie roczne PIT (z małżonkiem lub bez)

Podsumowanie

Mikroprzedsiębiorcy o ograniczonym budżecie poszukujący podstawowych funkcji biura rachunkowe powinni przede wszystkim sprawdzić Infakt lub Ifirmę. Oferują one dobry stosunek ceny do ilości rzeczy które możemy zrobić z wykorzystaniem programu. WFirma jest ciekawą opcją jeżeli rozważamy samodzielne prowadzenie części zadań rachunkowych. Ototax przypadnie do gustu na pewno freelancerom oraz małym firmom, usługi oferowane w Ototax są naprawdę szerokie i co najważniejsze w przystępnej cenie.

Pamiętaj, by korzystając z Ototax wpisać kod – SardynkiBiznesu.pl – otrzymasz wtedy 10% rabatu!

Jeżeli szukamy kompleksowych i rozbudowanych usług na wielu polach, za które jesteśmy w stanie zapłacić więcej, warto przyjrzeć się ofercie TAX Care.

Przed skorzystaniem z usług warto jednakże oszacować liczbę dokumentów i zadań dodatkowych, spisać sobie i wysłać e-maila za zapytaniem biur w zakresie ceny i dopytać o szczegóły obsługi.

Redakcja, zebranie informacji do artykułu: Przemek Warzecha 

Oceń artykuł
[Głosów: 6 Średnia: 5]

Podobał Ci się ten artykuł?

Zapisz się do newslettera, otrzymuj informacje o nowych artykułach, odbierz dostęp do ponad 60 wzorów dokumentów, szablonów, grafik i Exceli.

Zostaw komentarz
Subscribe
Powiadom o
guest
7 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Jakub
1 rok temu

OK, działalność mam od 2009 roku. Dotychczas prowadziłem sobie wszystko sam w exelu itd. Ale JKP wprowadziło dodatkowe obstrzenia i postanowiłem w końcu znaleźć kompleksowy, dobry i online system do fakturowania, kpir i vat. Serio poświęciłem sporo czasu na przeszukiwanie sieci. W końcu padło na inFakt mam go od stycznia i jak narazie jest mile zaskoczony. Co mi się podoba najbardziej: 1) przejrzystość i logika -w jeden dzień opanowałem wszystko bez trudu, 2) dostęp i płynność -to działa, nie wiesza się, nie przeładowuje, po prostu działa, 3) skanowanie faktur kosztowych telefonem -no bajka! 4) pomoc -większość spraw znajduję w 'pomocy’… Czytaj więcej »

Radek Klimek
Admin
1 rok temu
Reply to  Jakub

Cześć Jakub, dziękuję bardzo za komentarz, mam nadzieję, że dla innych osób, które szukają dobrego biura rachunkowego okaże się pomocny. Pozdrawiam i życzę samych suckesów w biznesie.

Joasia
Joasia
4 miesięcy temu

W zestawieniu brakuje mojego ukochanego biura Ototax. Może nie jest to gigantyczna firma z tysiącami klientów, ale to lepiej. Z księgowym jest kontakt cały czas czego nie można powiedzieć o niektórych firmach z tego artykułu. 8 lat firmy, przerobiona ifirma i taxcare – brońcie mnie przed powrotem.

Marek
Marek
1 miesiąc temu
Reply to  Joasia

Ototax jest mega!

Kamila
Kamila
2 miesięcy temu

Ja wybrałam wFirmę – od kilku miesięcy korzystam z programu i jak na razie nie mam zastrzeżeń. Teraz pojawiła się nowa funkcja – rekrutacja – program jak dla mnie robi się coraz bardziej kompleksowy do obsługi, chociaż z tej funkcji jeszcze nie korzystałam.

Marcin
Marcin
1 miesiąc temu
Reply to  Kamila

wFirma – polecam bardzo

Cześć jestem Radek i witam Cię na blogu SardynkiBiznesu.pl! Znajdziesz tu artykuły poświęcone najważniejszym zagadnieniom związanym z prowadzeniem małej firmy: marketing, prawo, księgowość, public relations, zarządzanie i IT. Mamy nadzieję, że dzięki nam oszczędzisz dużo nerwów, czasu i pieniędzy, a prowadzenie biznesu stanie się prostsze. Więcej

Pobierz bezpłatne Excele, wzory dokumentów i makiety grafik

W Strefie Sardynek znajdziesz ponad 60 wzorów plików, dokumentów i grafik które ułatwią Ci prowadzenie biznesu. Znajdziesz tu wzory dokumentów wraz z instrukcjami i przykładami. Wezwania do zapłaty, dokumenty sądowe dotyczące odzyskania pieniędzy, najbardziej potrzebne dokumenty pracownicze. Oprócz tego kalkulatory EXCEL liczenia kosztów, wyceny usług, stawek godzinowych oraz gotowe makiety graficzne dla portali społecznościowych (Facebook, Instagram, LinkedIn i inne).

Zapisz się na KursoWyzwanie Proste nawyki efektywnej pracy z komputerem.

Darmowe KursoWyzwanie, dedykowane dla osób, które dziennie spędzają minimum kilka godzin pracując przy komputerze. Jeżeli chcesz skupić się na pracy przy komputerze, przestać rozpraszać, zaplanować i zrealizować plan dnia, przestać odkładać zadania na później, pracować szybciej, wydajniej, efektywniej – to wskakuj na pokład!

Dołącz do KursoWyzwania!

Wypełnij formularz: