
SardynkiBiznesu.pl – od czego zacząć?
Ahoj! Nazywam się Radek Klimek i jestem założycielem bloga SardynkiBiznesu.pl. Dziękuję za Twoje odwiedziny. Jeżeli to Twoja pierwsza wizyta na blogu, chciałbym Ci krótko opowiedzieć co znajdziesz na Sardynkach i dlaczego warto do nas regularnie wracać.
To taki krótki przewodnik, w którym oprowadzę Cię po moich „włościach”.
Zaczynamy!
Na początek nasze „hity”, czyli rzeczy, któe są najchętniej sprawdzane przez użytkowników i klientów:
- Darmowy polityka prywatności – gotowy wzór, idealny dla małej firmy
- Gotowy regulamin sklepu internetowego i strony www – jeżeli chcesz sprzedawać w internecie lub prowadzić newsletter – pozycja obowiązkowa!
Sprawdź również te podstrony:
- Przewodnik po sklepie i darmowych materiałach – prosty i schludny przegląd wszystkiego co mamy najlepsze na blogu – w tym darmowa Strefa Sardynek, z przydatnymi materiałami
- O blogu – tutaj dokładnie opowiadam o tym jak powstał blog i co dokładnie znajdziesz
- Nasza misja – tutaj znajdziesz nasze wartości i zasady, którymi się kierujemy tworząc blog
- Newsletter – zapisując się otrzymasz dostęp do pakietu bezpłatnych materiałów (dokumentów, makiet grafik i tabelek Excel)
Wszystkie najważniejsze informacje znajdziesz również niżej, skorzystaj z rozwijanego menu.
Dla kogo Tworzymy?
Tworząc treści na Sardynkach myśleliśmy przede wszystkim o:
- Właścicielach małych, lokalnych firm, obsługujących klientów indywidualnych (wszystkie lokale usługowe od gastronomii, poprzez kluby fitness, fryzjerów, aż po warsztaty samochodowe)
- Osobach, które planują założyć firmę – zastanawiają się czy to dobry pomysł, potrzebują rady, pomocy, szukają podpowiedzi, pomysłów dotyczących początków założenia własnej działalności gospodarczej
- Osobach, które dopiero stawiają pierwsze kroki w mikrobiznesie – szukają informacji o skutecznej reklamie, marketingu i kwestiach związanych z obsługą techniczną i prawną firmy
- Freelancerach – osobach, które głównie pracują z domu przy komputerze (programistach, grafikach, copywriterach)
- PR-owcach i Marketingowcach w małych i średnich firmach – czyli osobach, które są odpowiedzialne za cały marketing i PR w biznesie – od tworzenia ofert, poprzez newslettery, aż po reklamy AdWords i Facebooka
Blog obecnie jest tworzony przez 4 osoby – marketingowca, radcę prawnego, programistę i redaktora.
Więcej o autorach znajdziesz w zakładce o blogu.
Więcej o tym czym się kierowałem zakładając blog przesłuchasz w pilotażowym odcinku mojego podcastu
Jakie treści u nas znajdziesz?
Znajdziesz tu artykuły poświęcone najważniejszym zagadnieniom związanym z prowadzeniem małej firmy: marketing, prawo, księgowość, public relations, zarządzanie i IT.
Chcemy dostarczyć Ci solidne fundamenty wiedzy z każdej dziedziny, tak, byś nie musiał spędzać bezproduktywnie godzin w internecie na poszukiwaniach potrzebnych informacji. Dlatego tworzymy głównie rozbudowane i wyczerpujące temat treści, które są przygotowane przez ekspertów w swoich profesjach.
Najważniejszą misją Sardynek jest usprawnienie Twojej firmy. Mamy nadzieję, że dzięki nam oszczędzisz dużo czasu i pieniędzy, a sam biznes przyniesie Ci prawdziwą lawinę przyjemności i satysfakcji.
Choć zawsze jest u nas obficie i merytorycznie (to najważniejsze), nie stronimy też od śmieszkowania, odważnych nawiązań i kolorowych porównań. Celujemy w lekki, przyjemny styl (pisania, tworzenia i opowieści).
Więcej o tym czym kierujemy się tworząc materiały na blog w zakładce misja
Sardynki podzieliliśmy na następujące kategorie:
- Porady – znajdziesz tu ogólne porady dotyczące prowadzenia firmy – od marketingu, poprzez pozycjonowanie, po zarządzanie zespołem
- Podcasty – to „rdzeń” bloga – podcasty, które, aż kipią od praktycznych porad, które pomogą rozwinąć biznes i zaoszczędzić
- Dingsy – w tej kategorii zamieściliśmy wszystkie praktyczne podpowiedzi – instrukcje krok po kroku pomagające w zarządzaniu małą firmą – najkrócej rzecz ujmując są to porady z gatunku „jak łatwo i szybko zrobić”
- Przydatne programy przedsiębiorcy – przydatne programy i aplikacje, które ruszą firmę z kopyta – warto z nich korzystać!
- Przydatne materiały – nasze autorskie materiały, z których możesz za darmo skorzystać: tabele, infografiki, kalkulatory – prawdziwy niezbędnik mikroprzedsiębiorcy
- Przydatne książki przedsiębiorcy – recenzje książek, które pomagają rozwinąć mały biznes – znajdziesz tu krótkie streszczenia i wynotowane najciekawsze naszym zdaniem fragmenty i tezy
- Prawo – zagadnienia dotyczące prowadzenia małej firmy od prawnej strony
- Komentarze – tutaj mierzę się z aktualnymi zmianami w prawie i pomysłami rządzących dotyczących gospodarki i podatków. Staram się ocenić czy pomysły są dobre dla małych firm czy też wręcz przeciwnie.
Od czego zacząć? Najlepsze artykuły:
Jeżeli zastanawiasz się, gdzie postawić pierwsze kroki, polecam Ci następujące artykuły na start:
- Kontrahent nie zapłacił faktury – jak odzyskać należności – instrukcja krok po kroku, samodzielnego, sądowego odzyskania swoich pieniędzy za niezapłaconą fakturę
- Czy warto prowadzić fanpage małej firmy? Czy konto w Facebooku i na Instragramie w małym biznesie ma sens?
- Wizytówka firmy w Google – kluczowe i darmowe narzędzie, które błyskawicznie pomoże Ci pozyskać klientów dla lokalnego biznesu
- Czy warto założyć firmę? – podcast o tym dlaczego warto być przedsiębiorcą
- Własna firma czy etat? – co wybrać, co się bardziej opłaca
- Jak uporządkować skrzynkę e-mailową? – sposoby, które pomogą Ci zaoszczędzić dużo czasu w pracy ze mailami
- Jak opisywać dokumenty, pliki, faktury? – czyli proste sposoby na zrobienie porządku w firmowej dokumentacji
- O czym pisać na Facebooku i Instagramie? – 18 gotowych pomysłów, na temat w social media
- Jak wycenić czas i pracę? – czyli jak ocenić to, ile warta jest nasza usługa i jaką stawkę godzinową ustalić
- Jak podejmować trudne decyzje w małej firmie? – na czym się skupić, jak waloryzować, co wziąć pod uwagę
- 38 sposobów na skuteczne zamykanie zadań – to znacznie przyspieszy Twoją pracę przy biurku z komputerem
- Jak zmienić nawyki i budować samodyscyplinę? – podstawa, dla osób, które same sobie muszą wyznaczać zadania i motywować się do pracy
- Jak zgłaszać błędy, poprawki pracując online? – mało popularny podcast na mojej stronie (a szkoda), bo jest w nim bardzo dużo treści, które oszczędzą Ci masę pracy
- Jak walczyć z uzależnieniem od smartfona? -jeżeli smartfon pożera Ci dużo czasu i zawalasz przez niego własne sprawy, ten podcast pomoże Ci okiełznać to diabelskie urządzenie
- Jak napisać politykę prywatności dla strony www lub bloga? – Podcast, w którym znajdziesz najważniejsze podpowiedzi dotyczące tego tematu. Możesz też pobrać wzór polityki prywatności dla strony www lub bloga.
Kalkulatory i tabele, które pomogą Ci „ogarnąć” firmę
To co mi sprawia największą frajdę, do przygotowanie kalkulatorów i tabel, które pomogą Ci „sprowadzić firmę do Excela” i policzyć najważniejsze informacje: jakie powinny być stawki godzinowe, jak wyceniać projekty, jakie są koszty i zyski firmy:
- Kalkulator opłacalności działań reklamowych – policzysz czy Twoje działania reklamowe są efektywne i czy firma zarabia na nich czy traci. Dotyczy zarówno działań online (Facebook, AdWords), jak i offline (ulotki). Kalkulator jest uzupełnieniem mojego tekstu dotyczącego mierzenia konwersji w małej firmie.
- Kalkulator wyceny usług i stawek godzinowych – jeżeli zastanawiasz się, jaką stawkę podać klientowi za projekt, sprawdzić ile jest warta godzina pracy przy projekcie – to ten kalkulator jest dla Ciebie! Powstał jako uzupełnienie podcastu o wycenie stawek godzinowych w małej firmie.
Gdzie śledzić podcast i blog?
Jeżeli chcesz być informowany na bieżąco o nowych wpisach, odcinkach, możesz uzyskać informacje w następujących miejscach.
- Newsletter SardynkiBiznesu.pl – zapisz się, żeby nie przegapić nowych wpisów
- Strona Sardynek na Facebooku
- Kanał YouTube
- Podcast w serwisie Spreaker
- Podcast w iTunes
- Podcast w serwisie Stitcher
- Podcast w serwisie Spotify
Chcesz się z nami skontaktować?
Jeżeli chcesz do nas napisać – zapraszam na stronę KONTAKT.