Ahoj! Nazywam się Radek Klimek i jestem założycielem bloga SardynkiBiznesu.pl. Dziękuję za Twoje odwiedziny. Jeżeli to Twoja pierwsza wizyta na blogu, chciałbym Ci krótko opowiedzieć co znajdziesz na Sardynkach i dlaczego warto do nas regularnie wracać.

Co znajdziesz na blogu sardynkibiznesu

To taki krótki przewodnik, w którym oprowadzę Cię po moich „włościach”. Wycieczka będzie krótka, acz treściwa. Jeżeli poświęcisz mi kilka minut – nie będziesz żałować.

Zaczynamy!

Może na początek zainteresują Cię te podstrony:

  • O blogu – tutaj dokładnie opowiadam o tym jak powstał blog i co dokładnie znajdziesz
  • Nasza misja – tutaj znajdziesz nasze wartości i zasady, którymi się kierujemy tworząc blog
  • Newsletter – tu otrzymasz dostęp do pakietu bezpłatnych materiałów (dokumentów, makiet grafik i tabelek Excel)
  • Facebook – jeżeli korzystasz z tego narzędzia i chcesz być na bieżąco – zapraszam, a w szczególności zapraszam do Grupy Słuchaczy Podcastu.

Ważne! Na czas epidemii koronawirusa wysyłamy w newsletterze ważne informacje dotyczące zmian w prawie. Do tego wzory dokumentów – zarówno do uzupełnienia, jak i również z już wypełnionymi przykładami. Jeżeli chcesz takie informacje otrzymać – skorzystaj z linku wyżej i zapisz się na nasz newsletter. Wszystko otrzymasz całkowicie za darmo!

Wszystkie najważniejsze informacje znajdziesz również niżej, skorzystaj z rozwijanego menu.

Spis Treści
Zwiń
Rozwiń

Dla kogo Tworzymy?

Tworząc treści na Sardynkach myśleliśmy przede wszystkim o:

  • Właścicielach małych, lokalnych firm, obsługujących klientów indywidualnych (wszystkie lokale usługowe od gastronomii, poprzez kluby fitness, fryzjerów, aż po warsztaty samochodowe)
  • Osobach, które planują założyć firmę – zastanawiają się czy to dobry pomysł, potrzebują rady, pomocy,  szukają podpowiedzi, pomysłów dotyczących początków założenia własnej działalności gospodarczej
  • Osobach, które dopiero stawiają pierwsze kroki w mikrobiznesie – szukają informacji o skutecznej reklamie, marketingu i kwestiach związanych z obsługą techniczną i prawną firmy
  • Freelancerach – osobach, które głównie pracują z domu przy komputerze (programistach, grafikach, copywriterach)
  • PR-owcach i Marketingowcach w małych i średnich firmach – czyli osobach, które są odpowiedzialne za cały marketing i PR w biznesie – od tworzenia ofert, poprzez newslettery, aż po reklamy AdWords i Facebooka

Blog obecnie jest tworzony przez 4 osoby – marketingowca, radcę prawnego, programistę i redaktora.

Więcej o autorach znajdziesz w zakładce o blogu.

Więcej o tym czym się kierowałem zakładając blog przesłuchasz w pilotażowym odcinku mojego podcastu

Jakie treści u nas znajdziesz?

Znajdziesz tu artykuły poświęcone najważniejszym zagadnieniom związanym z prowadzeniem małej firmy: marketing, prawo, księgowość, public relations, zarządzanie i IT.

Chcemy dostarczyć Ci solidne fundamenty wiedzy z każdej dziedziny, tak, byś nie musiał spędzać bezproduktywnie godzin w internecie na poszukiwaniach potrzebnych informacji. Dlatego tworzymy głównie rozbudowane i wyczerpujące temat treści, które są przygotowane przez ekspertów w swoich profesjach.

Najważniejszą misją Sardynek jest rozwój Twojej firmy. Mamy nadzieję, że dzięki nam oszczędzisz dużo czasu i pieniędzy, a sam biznes przyniesie Ci prawdziwą lawinę przyjemności i satysfakcji.

Choć zawsze jest u nas obficie i merytorycznie (to najważniejsze), nie stronimy też od śmieszkowania, odważnych nawiązań i kolorowych porównań. Celujemy w lekki, przyjemny styl (pisania, tworzenia i opowieści). 

Więcej o tym czym kierujemy się tworząc materiały na blog w zakładce misja

Sardynki podzieliliśmy na następujące kategorie:

  • Porady – znajdziesz tu ogólne porady dotyczące prowadzenia firmy – od marketingu, poprzez pozycjonowanie, po zarządzanie zespołem
  • Podcasty – to „rdzeń” bloga – podcasty, które, aż kipią od praktycznych porad, które pomogą rozwinąć biznes i zaoszczędzić
  • Dingsy – w tej kategorii zamieściliśmy wszystkie praktyczne podpowiedzi – instrukcje krok po kroku pomagające w zarządzaniu małą firmą – najkrócej rzecz ujmując są to porady z gatunku „jak łatwo i szybko zrobić”
  • Przydatne programy przedsiębiorcy – przydatne programy i aplikacje, które ruszą firmę z kopyta – warto z nich korzystać!
  • Przydatne materiały – nasze autorskie materiały, z których możesz za darmo skorzystać: tabele, infografiki, kalkulatory – prawdziwy niezbędnik mikroprzedsiębiorcy
  • Przydatne książki przedsiębiorcy – recenzje książek, które pomagają rozwinąć mały biznes – znajdziesz tu krótkie streszczenia i wynotowane najciekawsze naszym zdaniem fragmenty i tezy
  • Prawo – zagadnienia dotyczące prowadzenia małej firmy od prawnej strony
  • Komentarze – tutaj mierzę się z aktualnymi zmianami w prawie i pomysłami rządzących dotyczących gospodarki i podatków. Staram się ocenić czy pomysły są dobre dla małych firm czy też wręcz przeciwnie.

Od czego zacząć? Najlepsze artykuły:

Pierwszą rzeczą jaką powinieneś zrobić, jest wskoczenie na pokład darmowego KursoWyzwania – Proste nawyki efektywnej pracy z komputerem.

Jeżeli zastanawiasz się, gdzie postawić pierwsze kroki, polecam Ci następujące artykuły na start:

  1. Kontrahent nie zapłacił faktury – jak odzyskać należności – instrukcja krok po kroku, samodzielnego, sądowego odzyskania swoich pieniędzy za niezapłaconą fakturę
  2. Czy warto prowadzić fanpage małej firmy? Czy konto w Facebooku i na Instragramie w małym biznesie ma sens?
  3. Wizytówka firmy w Google – kluczowe i darmowe narzędzie, które błyskawicznie pomoże Ci pozyskać klientów dla lokalnego biznesu
  4. Czy warto założyć firmę? – podcast o tym dlaczego warto być przedsiębiorcą
  5. Własna firma czy etat? – co wybrać, co się bardziej opłaca
  6. Jak uporządkować skrzynkę e-mailową? – sposoby, które pomogą Ci zaoszczędzić dużo czasu w pracy ze mailami
  7. Jak opisywać dokumenty, pliki, faktury? – czyli proste sposoby na zrobienie porządku w firmowej dokumentacji
  8. O czym pisać na Facebooku i Instagramie? – 18 gotowych pomysłów, na temat w social media
  9. Jak wycenić czas i pracę? – czyli jak ocenić to, ile warta jest nasza usługa i jaką stawkę godzinową ustalić
  10. Jak podejmować trudne decyzje w małej firmie? – na czym się skupić, jak waloryzować, co wziąć pod uwagę
  11. 38 sposobów na skuteczne zamykanie zadań – to znacznie przyspieszy Twoją pracę przy biurku z komputerem
  12. Jak zmienić nawyki i budować samodyscyplinę? – podstawa, dla osób, które same sobie muszą wyznaczać zadania i motywować się do pracy
  13. Jak zgłaszać błędy, poprawki pracując online? – mało popularny podcast na mojej stronie (a szkoda), bo jest w nim bardzo dużo treści, które oszczędzą Ci masę pracy
  14. Jak walczyć z uzależnieniem od smartfona? -jeżeli smartfon pożera Ci dużo czasu i zawalasz przez niego własne sprawy, ten podcast pomoże Ci okiełznać to diabelskie urządzenie

Kalkulatory i tabele, które pomogą Ci „ogarnąć” firmę

To co mi sprawia największą frajdę, do przygotowanie kalkulatorów i tabel, które pomogą Ci „sprowadzić firmę do Excela” i policzyć najważniejsze informacje: jakie powinny być stawki godzinowe, jak wyceniać projekty, jakie są koszty i zyski firmy:

Gdzie śledzić podcast i blog?

Jeżeli chcesz być informowany na bieżąco o nowych wpisach, odcinkach, możesz uzyskać informacje w następujących miejscach.

Chcesz się z nami skontaktować?

Jeżeli chcesz do nas napisać – zapraszam na stronę KONTAKT.