O blogu

Cześć, nazywam się Radek Klimek, w październiku 2013 roku zmieniłem pracę na etacie na rzecz założenia firmy.

Przechodziłem standardowy szlak bojowy drobnego, polskiego przedsiębiorcy – związany z  elementami walki z maszyną urzędniczą, zabieganiem o klienta i stale obecnym w moim życiu, praktycznym szybkim kursem płacenia jak najniższych podatków.

Jak powstała idea Sardynek?

Mojej firmie stuknął roczek. W tym samym czasie spotkaliśmy się z kolegami z czasów liceum na koleżeńskim wspomnieniowo-rozrywkowym piwie i dość długo opowiadałem im co przez ów rok co mi się przydarzyło ciekawego w prowadzeniu biznesu. Jak wyglądają kwestie formalno-urzędnicze, rozliczenia faktur, szukanie kosztów, klientów podpisywania umów, etc.

W którymś momencie, ktoś rzucił hasło „warto by to było spisać”. A ponieważ od dziecka jestem niespełnionym pisarzem to narodził się pomysł na blog o prowadzeniu małej firmy „od zaplecza”. Z perspektywy osoby, która pracowała na etacie, założyła działalność, obsługiwała klientów B2B i B2C, sprzedawała swoje produkty i pracuje przede wszystkim w domu.

Blog miał lepsze i gorsze momenty, z regularnością treści bywało… różnie. Nie zawsze miałem czas, chęć, ochotę. Zawsze coś mnie odciągało.

Ten stan rzeczy zmienił się pod koniec 2018 roku. Uznałem, że albo trzeba się wziąć za Sardynki porządnie, albo odpuścić. Nie ma sensu czegoś robić na pół gwizdka. Na szczęście wygrała ta pierwsza opcja. Wystartowałem z podcastem, zaprosiłem kilka fantastycznych osób do współpracy i razem „ruszyliśmy z kopyta”.

Od maja 2019 roku udaje się realizować postanowienie dodawania nowego wpisu co 5 dni. I mam nadzieje, że wytrzymam w nim jak najdłużej.

Do kogo kieruję treści?

Przede wszystkim myślałem o właścicielach małych, lokalnych firm, takich jak: kluby fitness, siłownie, lokalne sklepy spożywcze, małe hotele i pensjonaty, puby, restauracje, salony spa, kosmetyczne, zakłady fryzjerskie, warsztaty samochodowe.

To Wy znajdziecie u mnie najwięcej przydatnych informacji. Tak więc, mam nadzieję, że uda mi się dotrzeć z podcastem i pomóc:

  • mikroprzedsiębiorcom pracującym w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej
  • osobom, które planują założyć własną firmę – zastanawiają się czy to dobry pomysł, szukają podpowiedzi, pomysłów dotyczących pierwszych kroków w małym biznesie
  • właścicielom lokalnych firm, którzy zatrudniają do 10 pracowników 
  • pracownikom marketingu w małych firmach 
  • przedsiębiorcom, którzy dopiero co założyli firmę i stawiają pierwsze kroki w biznesie
  • freelancerom – grafikom, dziennikarzom, webmasterom, programistom
  • osobom, które pracują w domu (na stałe lub dorywczo)
  • osobom, które zawodowo spędzają dużo czasu przy komputerze (pracownikom biur i administracji)
  • osobom, które chcą usprawnić swoją pracę i maksymalnie wykorzystać czas na produktywne zajęcia
  • osobom, które tworzą treści w internecie i prowadzą blogi, profile na Facebooku, konta na Insagramie, czy kanały YouTube
  • bratnim marketingowym duszom, pracującym na własny rachunek, w małych firmach lub potężnych korporacjach

Dlaczego warto czytać mój blog i słuchać podcastu?

Sardynkom przyświecają dwie główne idee – oszczędność czasu i pieniędzy. Wierzę, że dostarczę Ci pomysły i podpowiedzi, dzięki którym Twoja firma będzie stale się rozwijać, przynosić większy dochód, a Ty zyskasz spokój i pasję prowadzenia biznesu. I dużo więcej czasu na hobby, przyjemności i spędzanie czasu z rodziną oraz przyjaciółmi.

Znajdziesz u mnie praktyczne porady dotyczące prowadzenia, zarządzania i marketingu w firmie (w wersji szybkich, praktycznych, tanich i łatwych do wdrożenia pomysłów), prawa, recenzje produktów, programów, aplikacji i książek związanych z prowadzeniem biznesu.

Więcej o tym czym się kieruję przy tworzeniu przeczytasz w zakładce misja.

Gdzie śledzić podcast i blog? 

Jeżeli chcesz być informowany na bieżąco o nowych wpisach, odcinkach, możesz uzyskać informacje w następujących miejscach.

Zachęcam przede wszystkim do zapisu na newsletter – wtedy masz pewność, że na pewno nic Cię nie ominie!

Kto tworzy ze mną? 

Od 2018 roku udało mi się do współpracy kilka osób, dzięki którym możemy Ci zaprezentować dużo więcej treści z szerszej tematyki. I tak blog współtworzą ze mną:

  • Przemek Warzecha – który odpowiada za redakcję, przygotowanie artykułów, obróbkę podcastów, czuwanie nad całością.
  • Michał Staniecko – przygotowujący materiały dotyczące WordPress, stron internetowych oraz obsługę techniczną stronę.
  • Jerzy Stanisław Josse – radca prawny, zajmujący się treściami związanymi z prawem i tematami okołoprawnymi dotyczącymi działalności gospodarczej.

Polecam zakładkę nasza misja. Tam znajdziesz dużo więcej informacji.

I jeszcze dwa zdania na koniec…

Oczywiście to nie jest tak, że pozjadałem wszystkie rozumy i nigdy się nie mylę,a przedstawiane przeze mnie pomysły są najlepsze i niepodważalne. Większość rzeczy, o których opowiadam robiłem, wdrożyłem i przetestowałem sam – nie oznacza to jednak, że nie znajdzie się ktoś kto nie zrobi tego lepiej, szybciej i sprawniej.

Liczę na to, że będziecie ze mną współtworzyć ten blog: komentować, odpisywać, wskazywać rzeczy, które można zrobić inaczej, lepiej. Mam nadzieję, że podzielicie się swoimi pomysłami na usprawnienie biznesu.

Więcej o mnie usłyszysz w otwierającym odcinku podcastu, w którym opowiadam więcej o sobie, tym czym się zajmuję, z czego żyję i dlaczego tworzę treści.

Zobacz odcinek 00 podcastu: dlaczego i po co tworzę

A jeżeli masz jakieś pytania lub sugestie –  napisz do mnie – dane znajdziesz w zakładce KONTAKT 🙂

Oceń artykuł
[Głosów: 0 Średnia: 0]