O blogu

Cześć, nazywam się Radek Klimek, w październiku 2013 roku zmieniłem pracę na etacie na rzecz założenia firmy.

Przechodziłem standardowy szlak bojowy drobnego, polskiego przedsiębiorcy – związany z  elementami walki z maszyną urzędniczą, zabieganiem o klienta i stale obecnym w moim życiu, praktycznym szybkim kursem płacenia jak najniższych podatków.

Jak powstała idea Sardynek? Na imprezie.

Jakoś tak się złożyło, że akurat mojej firmie stuknął roczek. W tym samym czasie spotkaliśmy się z kolegami z czasów liceum na koleżeńskim wspomnieniowo-rozrywkowym piwie i dość długo opowiadałem im co przez ów rok co mi się przydarzyło ciekawego w prowadzeniu biznesu. Jak wyglądają kwestie formalno-urzędnicze, rozliczenia faktur, szukanie kosztów, klientów podpisywania umów, etc.

W którymś momencie, ktoś rzucił hasło „warto by to było spisać”. A ponieważ od dziecka jestem niespełnionym pisarzem, a ostatnio mam tak, że czas między ideą, a realizacją pomysłu jest diablo krótki – narodził się pomysł na blog o prowadzeniu małej firmy „od zaplecza”. Z perspektywy osoby, która pracowała na etacie, założyła działalność, obsługiwała klientów B2B i B2C, sprzedawała swoje produkty i pracuje przede wszystkim w domu.

W 2018 roku dodatkowo wystartowałem z podcastem, w którym uzupełniam treści blogowe.

Do kogo kieruję treści?

Przede wszystkim myślałem o właścicielach małych, lokalnych firm, takich jak: kluby fitness, siłownie, lokalne sklepy spożywcze, małe hotele i pensjonaty, puby, restauracje, salony spa, kosmetyczne, zakłady fryzjerskie, warsztaty samochodowe.

To Wy znajdziecie u mnie najwięcej przydatnych treści. Jednakowoż, w trakcie procesu tworzenia okazało się, że to o czym opowiadam, może przydać się znacznie szerszemu gronu odbiorców. Tak więc, mam nadzieję, że uda mi się dotrzeć z podcastem i pomóc:

  • właścicielom lokalnych firm 
  • mikroprzedsiębiorcom pracującym w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej
  • właścicielom firm, którzy zatrudniają do 10 pracowników 
  • przedsiębiorcom, którzy dopiero co założyli firmę i stawiają pierwsze kroki w biznesie
  • freelancerom – grafikom, dziennikarzom, webmasterom, programistom
  • osobom, które pracują w domu (na stałe lub dorywczo)
  • osobom, które zawodowo spędzają dużo czasu przy komputerze (pracownikom biur i administracji)
  • osobom, które planują założyć własną firmę
  • osobom, które chcą usprawnić swoją pracę i maksymalnie wykorzystać czas
  • osobom, które tworzą i prowadzą blogi, profile na Facebooku, konta na Insagramie, czy kanały YouTube
  • bratnim marketingowym duszom, pracującym na własny rachunek, w małych firmach lub potężnych korporacjach

Dlaczego warto czytać mój blog i słuchać podcastu?

Gdzie śledzić podcast i blog? 

Jeżeli chcesz być informowany na bieżąco o nowych wpisach, odcinkach, możesz uzyskać informacje w następujących miejscach.

Zachęcam przede wszystkim do zapisu na newsletter – wtedy masz pewność, że na pewno nic Cię nie ominie!

I jeszcze dwa zdania na koniec…

Oczywiście to nie jest tak, że pozjadałem wszystkie rozumy i nigdy się nie mylę,a przedstawiane przeze mnie pomysły są najlepsze i niepodważalne. Większość rzeczy, o których opowiadam robiłem, wdrożyłem i przetestowałem sam – nie oznacza to jednak, że nie znajdzie się ktoś – kto nie zrobi tego lepiej, szybciej i sprawniej.

Liczę na to, że będziecie ze mną współtworzyć ten blog: komentować, odpisywać, wskazywać rzeczy, które można zrobić inaczej, lepiej. Mam nadzieję, że podzielicie się swoimi pomysłami na usprawnienie biznesu, podpowiecie z jakich programów najlepiej korzystać.

Więcej o mnie usłyszysz w zerowym odcinku bloga, w którym opowiadam więcej o sobie, tym czym się zajmuję, z czego żyję i dlaczego tworzę treści.

Zobacz odcinek 00 podcastu: dlaczego i po co tworzę

A jeżeli masz jakieś pytania –  napisz do mnie – dane znajdziesz w zakładce KONTAKT 🙂