Mierzenie czasu przy współpracy z klientem, to esencja pracy każdego freelancera. Jeżeli szukasz aplikacji i programów, które pomogą Ci mierzyć czas pracy, tak by szybko i łatwo rozloiczyć się z klientem – doskonale się składa. Wszystko co potrzebne znajdziesz niżej.
Mierzenie czasu pracy programy – geneza artykułu
W dzisiejszym artykule chciałem przedstawić 4 programy służące do pomiaru przepracowanego czasu czyli tak zwany time tracking. Dzięki tym programom będziemy mogli w jednym miejscu zapisać projekty nad którym pracujemy i za pomocą jednego kliknięcia oznaczyć rozpoczęcie i koniec czasu pracy.
Tak, by być w pełni przygotowanym, gdy godzina “W” wybije, by z nadejściem końca miesiąca szybko oszacować przepracowany czas, wycenić stawkę godzinową i wpisać odpowiednią kwotę na fakturze.
Jakie funkcje aplikacji do mierzenia czasu wzięliśmy pod uwagę?
Opracowując artykuł, postanowiliśmy przyjrzeć się i sprawdzić następujące cechy:
- Czy program posiada wersje mobilną (Android, IOS)?
- Czy posiada wtyczkę do przeglądarki?
- Czy posiada aplikacje desktopową?
- Czy posiada wersje darmową?
- Czy jest w języku Polskim?
- Czy posiada integracje z programami do organizacji zadań typu Asana, Trello itp?
- Czy umożliwia śledzenie czasu offline?
Skorzystaj ze spisu treści i przejdź do interesującego Cię fragmentu:
1. Toggl
Opis programu:
Program Toggl to schludny i prosty w użyciu program do pomiaru przepracowanego przez nas czasu lub czasu naszych pracowników. Posiada on przejrzysty kokpit pracy oraz umożliwi prostą integracje z wieloma innymi programami. Dzięki temu z każdego miejsca możemy szybko wyszukać projekt nad którym pracujemy i kliknąć przycisk startu pomiaru czasu.
Posiada praktyczne i przydatne funkcje, które okażą się niezwykle pomocne, jeżeli masz problem z samodyscypliną i często zapominasz, żeby zmierzyć czas, są to: przypomnienie, gdy zapomnisz włączyć timer oraz pomiar czasu, który spędzasz bezczynnie.
Wersja darmowa oferuje wystarczający zakres usług dla małego zespołu. Dopłacając do wersji płatnej otrzymamy dostęp do szczegółowych raportów oraz do praktycznej funkcji która od razu przelicza przepracowany czas na wysokość wynagrodzenia.
Dzięki integracji z przeglądarką lub z innym programem, możemy z dowolnego miejsca i urządzenia włączyć timer dla konkretnego zadania.
Niestety wersja płatna zaczyna się od 9 $ miesięcznie w planie rocznym i każdy dodatkowy członek zespołu kosztować nas będzie kolejną taką sumę. Dzięki specjalnej wtyczce można jednocześnie korzystać z metody Pommodoro o której można więcej przeczytać lub posłuchać w podcaście jaki nagrałem, znajdziesz go tutaj – Technika Tomato Timer / Pommodoro
Podstawowe informacje o aplikacji:
- Wersja mobilna – TAK
- Wtyczka do przeglądarki – TAK
- Wersja darmowa – TAK
- Program w języku Polskim – NIE
- Cena wersji płatnej – 9 lub 18 $ rocznie. Istnieje również wariant biznesowy w którym cena jest do ustalenia.
- Wersja próbna płatnej wersji – TAK (30 dni)
- Wsparcie techniczne – TAK (czat)
- Integracja z programami typu ASANA, Trello – TAK
- Śledzenie czasu offline – TAK
- Aplikacja desktopowa – TAK
- Integracja z kalendarzem Google – TAK
Funkcje w wersji darmowej
- Podział na projekty oraz klientów
- Pomiar czasu pracy
- Przypomnienie o pomiarze czasu
- Wykrywanie bezczynności
- Tryb pomodoro – wymagana instalacja wtyczki w przeglądarce
- Max 5 członków zespołu
- Ręczne dodawanie przepracowanego czasu
Funkcje w wersji płatnej
- Przypomnienia email
- Nielimitowana ilość członków zespołu (każda osoba jest płatna oddzielnie)
- Możliwość zapisania stawki godzinowej. Obok przepracowanego czasu pojawia się suma zarobionych pieniędzy.
- Podział projektu na “podprojekt” i śledzenie czasu każdego z nich
2. Harvest
Opis programu
Program Harvest jest bardzo popularnym oprogramowaniem wykorzystywanym przez użytkowników Mac. Jest również dostępny na komputery z Windows. Podobnie jak Toggl jest to program do monitorowania czasu spędzonego nad pracą. Program umożliwia tworzenie projektów oraz łączenie ich z konkretnymi klientami.
W wersji darmowej jest funkcja, dzięki której możemy zapisać naszą stawkę godzinową oraz dodać szacunkowy czas zrobienia projektu. Dzięki temu zobaczymy czy wyliczyliśmy wszystko dobrze czy projekt zajął nam więcej czasu niż myśleliśmy. Kolejnym plusem jest integracja z ponad 100 aplikacjami do zarządzania zespołami i nie tylko.
Niestety oprogramowanie nie posiada systemu zliczającego czas kiedy jesteśmy bezczynni przy komputerze. Program posiada wersję darmową ograniczoną do jednej osoby.
W momencie pierwszej rejestracji automatycznie uruchamiamy 30 dniową wersję próbną PRO.
Podstawowe informacje:
- Wersja mobilna – TAK
- Wtyczka do przeglądarki – TAK
- Wersja darmowa – TAK
- Program w języku Polskim – NIE
- Cena wersji płatnej – 12 $ miesięcznie za osobę
- Wersja próbna płatnej wersji – TAK (30 dni)
- Wsparcie techniczne – TAK (telefon + e-mail)
- Integracja z programami typu ASANA, Trello – TAK
- Śledzenie czasu offline – TAK
- Aplikacja desktopowa – TAK
- Integracja z kalendarzem Google – TAK
Funkcje w wersji darmowej
- Tylko jeden użytkownika na koncie
- 2 funkcjonujące projekty
- Funkcja mierzenia czasu
- Wystawianie faktur w nieograniczonej ilości
- Nielimitowana liczba klientów
Funkcje w wersji płatnej
- Logo firmy na fakturze
- Nielimitowana ilość projektów
- Możliwość dołączania plików do faktur
- Możliwość ustawienia stawki godzinowej i automatyczne przeliczenie czasu na wypłatę
3. Bitrix24
Opis programu:
Program Bitrix24 to kompleksowe narzędzie do prowadzenia firmy. Od tworzenia zadań, wystawiania faktur, kierowania zespołem, własnego dysku aż po sam timetracking. Wersja darmowa umożliwia korzystanie z niego aż 12 pracownikom i 1 administratorowi.
Funkcja timetrackingu można włączyć przy wykonywaniu każdego zadania.
Niestety posiada ona funkcji przeliczania czasu na wypłatę oraz stoper można włączyć i wyłączyć tylko z poziomu aplikacji Bitrix24 (aplikacja nie posiada np. dodatków do przeglądarek lub synchronizacji z aplikacjami do zarządzania zespołem).
Dużym plusem jest menu w języku Polskim.
Podstawowe informacje:
- Wersja mobilna – TAK
- Wtyczka do przeglądarki – NIE
- Wersja darmowa – TAK
- Program w języku Polskim – TAK
- Cena wersji płatnej – 71 zł/miesięcznie
- Wersja próbna płatnej wersji – BRAK
- Wsparcie techniczne – TAK (czat)
- Integracja z programami typu ASANA, Trello – NIE
- Śledzenie czasu offline – NIE
- Aplikacja desktopowa – TAK
- Integracja z kalendarzem Google – NIE (Tylko z Microsoft Outlook)
Funkcja timetrackingu i mierzenia czasu to tak naprawdę poboczna opcja tej aplikacji i, jeżeli chcesz jej używać, to lepiej ją rozpatrzyć w szerszym kontekście – czy potrzebujesz pozostałych opcji.
Opis programu:
Arkusze Google to darmowe rozszerzenie Google. Działają identycznie jak Microsoft Office.
Nie jest to typowe narzędzie do pomiaru czasu, ale w połączeniu z najprostszą aplikacją stopera możemy z niego zrobić nasz własny kalkulator czasowy. Arkusze Google są dostępne online jak i offline na każdym naszym urządzeniu dzięki czemu możemy w każdym miejscu u uzupełnić nasze tabelki. Jedynym minusem jest konieczność własnoręcznego wprowadzania przepracowanego czasu.
Podstawowe informacje:
- Wersja mobilna – TAK
- Wtyczka do przeglądarki – TAK
- Wersja darmowa – TAK
- Program w języku Polskim – TAK
- Cena wersji płatnej – BRAK
- Wersja próbna płatnej wersji – BRAK
- Wsparcie techniczne – TAK (gotowe instrukcje na stronie www)
- Integracja z programami typu ASANA, Trello – NIE
- Śledzenie czasu offline – NIE
- Aplikacja desktopowa – NIE
- Integracja z kalendarzem Google – NIE
Podsumowanie – który program do mierzenia czasu wybrać?
Arkusze Google. Co tu dużo mówić. To chyba najprostszy w użyciu program. Wystarczy wpisać nazwę projektu dodać czas pracy i za pomocą formuły przemienić go na wysokość wypłaty. Arkusze Google są w zupełności darmowe, a dostęp do nich posiadamy bezpośrednio z konta Gmail. Kolejnym plusem jest nielimitowana liczba udostępnień i projektów. Na minus jest konieczność ręcznego wpisywania i przeliczania czasu za pomocą formuł. Ale tak naprawdę, dla początkującego freelancera lub osoby, która nie realizuje masy projektów – są w zupełności wystarczające.
Znam kilku freelancerów, którzy od lat korzystają z arkuszy Google’a i nie czują potrzeby przeskoczenia na inne, zaawansowane narzędzia. Arkusze Google są łatwe, szybkie i wygodne w obsłudze. By z nich korzystać wystarczy tylko pamiętać o wpisywaniu danych. Arkuszego Google mają jeszcze jedną zaletę. Są bardzo przejrzyste, jeżeli musimy cofnąć się w czasie i sprawdzić wycenę minionych projektów (a to zdarza się nader często).
Warto przetestować każdy z powyższych programów i sprawdzić który tak naprawdę będzie nam najlepiej odpowiadał. Toogl posiada chyba najbardziej przejrzysty interfejs i ciekawe funkcje dodatkowe.
Harvest już na wstępnie oferuje nam darmowe obliczanie wypłaty oraz wystawianie faktur. Niestety wersja darmowa ograniczona jest do 2 projektów i jednej osoby na konto.
Bitrix2 to program, który posiada wszystko, a mierzenie czasu, jest tylko jedną z jego funkcji (do tego ograniczoną względem innych programów). Jeżeli interesuje nas tylko funkcja zliczania czasu t,o nie jest to dobry wybór. Natomiast jeżeli chcemy zarządzać całym zespołem, wystawiać faktury, tworzyć intranet firmy, liczyć czas pracy czy korzystać z wielu innych funkcji to warto poświecić czas na zapoznanie się z program. Zwłaszcza z powodu, że program jest w języku polskim i umożliwia uczestnictwo aż 12 osób w wersji darmowej.
Zobacz inne porównania programów które przygotowaliśmy:
- Darmowe programy do screenshotów
- Hosting dla małej firmy – ranking
- Programy do blokowania stron internetowych
- Programy do montażu filmów po polsku i angielsku
- Programy do automatyzacji wysyłki e-maili
A Ty z jakiego programu korzystasz by mierzyć czas?
Korzystasz z jakiejś aplikacji do mierzenia czasu? A może masz swoją ulubioną z powyższych? Napisz w komentarzu i ułatw wybór innym osobom.
Przygotowanie artykułu – Przemek Warzecha
Worktime wygląda ciekawie. Jeszcze nie korzystam ale zamierzam wypróbować
Polski produkt idealny dla WA