Zestawienie najpopularniejszych programów do email marketingu.

Jaki program do wysyłki newsletterów i mailingów wybrać? 4 propozycje

Zastanawiasz się jaki program do wysyłki maili i newsletterów będzie najlepszy dla Twojej firmy? Chcesz sprawdzić i porównać ich funkcje? Interesuje Cię wyłącznie wersja darmowa i nie wiesz, który producent ma najkorzystniejszą ofertę?  W tym artykule znajdziesz 4 ciekawe i najpopularniejsze programy do komunikacji e-mailem z klientami lub użytkownikami Twojej strony.

4 najlepsze programy mailingowe – o czym przeczytasz? 

Niżej przeczytasz porównanie funkcji i cen 4 popularnych aplikacji, które pomagają wysyłać newslettery, e-maile i autorespondery. Porównamy w nich obecność kilkunastu opcji oraz skupimy się na zaletach wersji darmowych. Oprócz tego możesz sprawdzić dostępne funkcje w tabelce Excel, którą przygotowaliśmy.

Dowiesz się między innymi:

  • Jakie dodatkowe funkcje zawiera program
  • Czy jest darmowy (i jaki jest limit kontaktów w darmowej bazie)
  • Jak wygląda kwestia pomocy technicznej
  • Jak wygląda kwestia opłat i progów cenowych
  • Czy są dodatkowe edytory formularzy
  • Czy są dodatkowe edytory landing page’y
  • Czy można zarządzać programem z poziomu aplikacji mobilnej
  • Czy program posiada intuicyjny system do tworzenia e-maili
  • Czy płacimy za każdy zapisany e-mail czy za osobę zapisaną na osobną listę

Mam nadzieję, że dzięki temu artykułowi nie będziesz musiał/asz szperać, szukać po innych stronach potrzebnych informacji, tylko cała skomasowaną wiedzę otrzymasz tu i będzie Ci łatwo porównać najbardziej potrzebne opcje.

Spis Treści
Zwiń
Rozwiń

1. GetResponse

Program do email marketingu GetResponse.
GetResponse to jedna z najbardziej popularnych platform do wysyłki e-maili.

Nazwa programu: Get Response 

Cennik

Opis programu:

Get Resposnse to pierwsza (i najstarsza) polska platforma do email marketingu, tworzenia stron landing page, organizowania webinarów oraz prosty CRM. Czyli tak naprawdę w jednym miejscu otrzymujemy pełen zestaw narzędzi marketingowych.

Jest to jedno z dwóch wiodących rozwiązań do wysyłania newsletterów w Polsce. I, mam wrażenie, śledząc inne blogi, że jest to również najchętniej porzucane narzędzie do wysyłania e-maili na rzecz lepszych rozwiązań.

Cały panel jest bardzo intuicyjny w obsłudze, a wsparcie techniczne jest całkowicie w języku polskim. Posiada multum ciekawych opcji, w tym opcję dostosowania czasu wysyłki e-maila do strefy czasowej odbiorcy i system perfect timing (czyli wysyłkę, e-maila, w momencie, gdy istnieje największa szansa, że odbiorca go otworzy).

Jednocześnie dla osób które stawiają pierwsze kroki w marketingu organizowane są regularne webinary. Można również skorzystać z przydatnych filmów szkoleniowych na kanale YouTube. Dzięki intuicyjnemu edytorowi drag and drop każdy stworzy indywidualny i niepowtarzalny mailing do swoich klientów.

Pierwsze 30 dni jest w zupełności za darmo (do 1000 kontaktów). 

GetResponse poza językiem polskim obsługuje takie języki jak: angielski, rosyjski, niemiecki, francuski, włoski, brazylijski.

To system do newsletterów, którego sam używam od lat, byłem z niego bardzo zadowolony (między innymi w oparciu o GetResponse funkcjonuje jeszcze newsletter SardynekBiznesu). Chwalę (i chwaliłem) go sobie zwłaszcza za intuicyjny interfejs, szybką i fachową pomoc techniczną przez czat i opcje dodatkowe: tworzenie landing page i formularzy.

Niestety wszystkie znaki na niebie i ziemi pokazują, że za niedługo weźmiemy rozwód, bo pojawia się coraz więcej problemów, które są nielogiczne, niefunkcjonalne i nie widać ze strony producenta chęci ich naprawienia.

Pomoc techniczna o ile jest miła i komunikatywna, choć niestety coraz częściej daje mi znać, że czegoś aplikacja nie robi, czegoś nie da się zrobić i tak dalej.

Trafiłem na kilku polskich, znanych marketerów, którzy narzekają na to oprogramowanie i przeskoczyli na coś innego, i chyba dołączę do ich grona (jak tak się stanie, dam Ci znać).

Rzeczy, które ostatnio doprowadzają mnie do szału w tym oprogramowaniu:

  • Na koncie klienta najpierw bez ostrzeżenia nam zawiesili działania (co było słuszne, bo dodawały się boty), ale poinformowali nas o tym po zawieszeniu, stawiając przed faktem dokonanym (jakby nie można było wcześniej poprosić o przeciwdziałanie). Jednocześnie wyłączyli wszystkie autorespondery, odcinając całkowicie od automatyzacji działań takiej jak pobieranie kuponów rabatowych
  • Brak możliwości edycji wiadomości z potwierdzeniem subskrypcji – trzeba korzystać z ich gotowych, predefiniowanych szablonów z uzupełnioną treścią, co jest irytujące, bo są tam słowa, których normalnie w takich sytuacjach bym nie użył
  • Archaiczne landing page i wzory e-maili – jak z minionego stulecia – niby wzorów jest dużo do wyboru, ale tak naprawdę nie ma z czego wybierać
  • Idiotyczna Re-Captcha przy formularzach (wymagają, by dodać opcję Captcha do formularzy, ale nie są w stanie zrobić tego w ten sposób, by ładowała się ona od razu w pierwszym kroku, tylko po wypełnieniu cały formularz ładuje się jeszcze raz z dodatkową Captchą, którą trzeba odhaczyć- jest to kompletnie nieintuicyjne)
  • Duże problemy z dostarczalnością do skrzynek na popularnych portalach (Wirtualna Polska,  Onet) – ale zasięgnąłem języka, i z tego co wiem, to jest problem wszystkich aplikacji do mailingu – popularne polskie portale tak ustawiają swoje skrzynki, że dużo wiadomości utyka na etapie serwerów.

Reasumując – GetResponse jest dobry, żeby „liznąć” o co chodzi w e-mail marketingu, ze względu na interfejs i pomoc po polsku idealnie sprawdza się, by zacząć od niego budować swoją pierwszą listę adresową i nauczyć się obsługi i mechanizmu programów do wysyłki newsletterów. Jest idealny dla początkujących blogerów, małych firm i niewielkich sklepów, natomiast jeżeli planujesz więcej działań, to lepiej wybrać od razu inną aplikację, żeby później nie szarpać się i nie trudzić z przenoszeniem. Plusem jest też relatywnie niska cena.

Funkcje:

  1. Wersja próbna: Tak. 30 dniowa wersja próbna. Limit kontaktów 1000
  2. Czy płaci się za osobę / czy za zapisany kontakt?: Kontakt
  3. Edytor landing page: Tak
  4. Edytor formularzy na stronę: Tak
  5. Przykładowe progi cenowe/kontakty miesięcznie: 1000 – 50 zł. , 10 000 – 250 zł, 25 000 – 550 zł (progi zależą od wariantu – czyli tego na ile opcji się zdecydujesz). 
  6. Program w języku polskim: Tak
  7. System drag and drop do tworzenia e-maili: Tak
  8. Pomoc techniczna: Tak (czat, mail, infolinia)
  9. Aplikacja mobilna – TAK
  10. Integracja z platformami e-commerce – TAK
  11. Integracja z systemem CRM – TAK
  12. Testy A/B – TAK
  13. Formularze pop-up – TAK
  14. Program w chmurze – TAK
  15. Automatyczna wysyłka serii maili – TAK

Dodatkowe funkcje:

  • Szkolenia w realu, samouczki, webinary
  • Możliwość uzyskania certyfikatu z email marketingu

2. MailChimp

Program do wysyłki maili Mailchimp
Amerykański produkt z którego możemy korzystać za DARMO bez limitu czasowego!

Nazwa programu: Mailchimp

Cennik

Opis programu:

Mailchimp to jeden z najpopularniejszych programów do wysyłki newsletterów na świecie. Większość innych platform i dostawców oprogramowania posiada zintegrowane z nim rozwiązania.

Jest program do e-mail marketingu który posiada darmową wersję do 2000 kontaktów! Minusem jest to, że program jest w całości po angielsku (mimo to jego obsługa jest bardzo intuicyjna). Tworzenie maili, szablonów formularzy czy landing page’y nie stanowi problemu dzięki bardzo szerokie gamie instrukcji , samouczków oraz forum użytkowników.

Pomoc techniczna jest oferowana po angielsku w formie kontaktu mailowego oraz czatu (czasem z botem). Mailchimp postawił na szeroko rozbudowaną ofertę instrukcji na rzecz aktywnego supportu. W wersji darmowej support jest dostępny tylko przed 30 dni.

Szczególnie atrakcyjna jest opcja forever free – w której za darmo możemy korzystać z wysyłki wiadomości do bazy 2000 kontaktów. 

Funkcje:

  1. Wersja próbna: NIE. Dostępna jest wersja forever free – do 2000 kontaktów.
  2. Czy płaci się za osobę / czy za zapisany kontakt?: Kontakt
  3. Edytor landing page: TAK
  4. Edytor formularzy na stronę: TAK
  5. Progi cenowe/kontakty miesięcznie:  1500 – 78 zł, 10 000 – 293 zł, 25 000 – 737 zł miesięcznie
  6. Program w języku polskim: NIE
  7. System drag and drop do tworzenia e-maili: TAK
  8. Pomoc techniczna: TAK (mail, czat). W wersji darmowej jest to 30 dni.
  9. Aplikacja mobilna: TAK
  10. Integracja z platformami e-commerce – TAK
  11. Integracja z systemem CRM – TAK
  12. Testy A/B – TAK
  13. Formularze pop-up – TAK
  14. Program w chmurze – TAK
  15. Automatyczna wysyłka serii maili – TAK

Dodatkowe funkcje:

  • Darmowa wersja do 2000 odbiorców bez limitu czasowego
  • Możliwość prowadzenia sklepu internetowego

3. MailerLite

Program do wysyłki maili mailerlite
MailerLite – prosto, szybko i za darmo!

Nazwa programu: MailerLite

Cennik

Opis programu:

Program MailerLite to prosty w obsłudze program do wysyłki maili, tworzenia formularzy czy edycji landing page’y. Interfejs programu jest dostępny w języku polskim, natomiast pomoc techniczna jest świadczona w języku angielski. Po angielsku są również przygotowane instrukcje, materiały video i tutoriale.

MailerLite oferuje nam 1000 kontaktów oraz wysyłkę do 12 000 maili w miesiącu w zupełności za darmo, bez limitu czasowego (wersji trial). Warto jednak pamiętać o tym, że plan darmowy jest uboższy w opcje (między innymi suport) niż wariant płatny.

Kolejną zaletą jest to, że w przypadku naliczeń osób zapisanych na liście, płacimy za zapisaną osobę, a nie kontakt (czyli ten sam e-mail może być zapisany na czterech różnych listach, a mimo to program go policzy jako jeden dodany kontakt).

Funkcje:

  1. Wersja próbna: TAK. 14 dni okresu próbnego lub wersja FREE do 1000 kontaktów (w uboższym wariancie). 
  2. Czy płaci się za osobę / czy za zapisany kontakt?: Osoba
  3. Edytor landing page: TAK
  4. Edytor formularzy na stronę: TAK
  5. Progi cenowe/kontakty/ miesięcznie:  1000 – 39 zł, 10 000 – 195 zł, 25 000 – 468 zł miesięcznie
  6. Program w języku polskim: TAK
  7. System drag and drop do tworzenia e-maili: TAK
  8. Pomoc techniczna: TAK (mail, czat – wersja płatna) ale nie w języku Polskim
  9. Aplikacja mobilna: TAK (tylko iOS)
  10. Integracja z platformami e-commerce – TAK
  11. Integracja z systemem CRM – TAK
  12. Testy A/B – TAK
  13. Formularze pop-up – TAK
  14. Program w chmurze – TAK
  15. Automatyczna wysyłka serii maili – TAK

Dodatkowe funkcje:

  • Darmowa wersja do 1000 kontaktów i 12 000 wysłanych maili miesięcznie – bez limitu czasowego

4. ActiveCampaign

Nazwa programu: ActiveCampaign

Cennik

Opis programu:

Rozbudowany program do email marketingu i nie tylko. ActiveCampaign zawiera CRM, możliwość wystawiania faktur oraz marketing SMS. Mnogość funkcji oznacza jednak większą ilość czasu którą należny poświęcić, aby w pełni wykorzystać jego potencjał. Program oferuje szeroki wachlarz szablonów e-mail oraz umożliwia tworzenie własnych szablonów za pomocą systemu drag & drop.

Program polecają zarówno Bartek Popiel (link do rekomendacji) i Michał Szafrański (wspomina o tym w swojej książce Zaufanie czyli waluta przyszłości). Co ciekawe, obaj korzystali wcześniej z GetResponse i na ActiveCampaign, w którymś momencie się przesiedli

Główny interfejs programu jest przygotowany głównie w języku angielskim. Istnieje możliwość zamiany na język Polski, ale nie wszystkie opcje zostały przetłumaczone. Na YouTube znajdziemy playlistę z filmami szkoleniowymi jak korzystać z programu. Filmy są również w języku angielskim.

Zaletą aplikacji również jest to, że płacimy za zapisaną osobę, a nie dodany kontakt. Podobnie więc jak Mailer Liter, aplikacja jest idealna jeżeli planujesz dużą segmentację i dodanie tego samego e-maila do różnych list. Choćby ten sam adres figurował na dziesięciu różnych listach, liczony jest jako jeden.

Funkcje:

  1. Wersja próbna: TAK. 14 dni okresu próbnego
  2. Czy płaci się za osobę / czy za zapisany kontakt?: Osoba
  3. Edytor landing page: TAK
  4. Edytor formularzy na stronę: TAK
  5. Progi cenowe/kontakty/ miesięcznie:  1000 – 65 zł, 10 000 – 424 zł, 25 000 – 688 zł miesięcznie
  6. Program w języku polskim: NIE
  7. System drag and drop do tworzenia e-maili: TAK
  8. Pomoc techniczna: TAK (mail)
  9. Aplikacja mobilna: TAK
  10. Integracja z platformami e-commerce – TAK
  11. Integracja z systemem CRM – TAK
  12. Testy A/B – TAK
  13. Formularze pop-up – TAK
  14. Program w chmurze – TAK
  15. Automatyczna wysyłka serii maili – TAK

Dodatkowe funkcje:

  • SMS marketing

 Podsumowanie, który program do e-mail marketingu wybrać?

Linki do poszczególnych programów:

  1. Get Response 
  2. Mailchimp
  3. Mailer Lite
  4. ActiveCampaign

Pozostałe usługi mailingowe:

  1. Mailmunch – program do wysyłki zautomatyzowanego mailingu. Niestety odrzucili nasza prośbę o dołączenie do programu partnerskiego.

Ja od zarania historii związanej z wysyłką e-maili w mojej firmie korzystam z GetResponse’a.

Czy warto z niego korzystać? 

Powiem tak. To dobry system do wysyłki newsletterów na początek, dla niewielkich list, kiedy nie musisz dzielić odbiorców. GetResponse jest dobry do nauki i sprawdzenia o co chodzi z wysyłką newsletterów. Ze względu na niską cenę i sporo ciekawych funkcjonalności to doskonałe narzędzie na początek dla niedużych sklepów, początkujących blogerów czy małych firm. Gdy stawiasz przede wszystkim na opis funkcjonalności i interfejsu w języku polskim i pełne wsparcie po polsku.

Do 2000 – 3000 kontaktów, przy maksymalnie kilku listach automatyzacyjnych, będzie dla Ciebie w zupełności wystarczające. Sugeruję jednak przy nim nastawić się na niego jak na „przetarcie” drogi, z której wskoczysz po czasie na wyższy poziom (gdy zaczniesz na newsletterach zarabiać pierwsze pieniądze). To coś jak kupno samochodu – pierwszy, to zwykle wybór do zajechania, po to by nauczyć się jeździć, nabrać nawyków i finalnie przeskoczyć na coś lepszego.

Natomiast jak chcesz poważniej wejść w temat „bardziej”, segmentować listy, sprzedawać, wysyłać wiele wiadomości – wybierz od razu, któregoś z poważnych, zagranicznych dostawców. Niestety, po latach łapię się na tym, że GetResponse wygląda przy nich jak ubogi kuzyn.

Jeżeli jednak wolisz program całkowicie za darmo – rozsądnym wyborem będzie Mailchimp, możliwość wysyłki newsletterów bez limitu czasowego (wersji trial), całkowicie  za free do 2000 kontaktów to przezajebista opcja. Minusem niestety jest to, że Polska nie jest głównym celem sprzedaży twórców programów i tak interfejs jest całkowicie po angielsku.

W przypadku gdy, chcesz postawić na rozbudowaną segmentację e-maili i dany kontakt będzie mógł się znajdować na więcej niż dwóch listach – to warto przyjrzeć się Mailer Lite i ActiveCampaign. W nich płacisz tylko raz za dodany e-mail – bez względu na to, na ilu listach się znajduje.

Z Mailer Lite korzysta między innymi Agnieszka Skupieńska z bloga tosieoplaca.pl (Aga jest dość dobrze znana w branży, robi solidne, porządne materiały, wydała między innymi książkę o tym jak zarobiła pierwszy milion w sklepie internetowym.

ActiveCampaign zbiera bardzo pozytywne opinie od doskonale znanych osób, które posiadają listy e-mailowe składające się z dziesiątek tysięcy subskrybentów, a narzędzia e-mail są dla nich kluczowe tak w komunikacji, jak i sprzedaży produktów. Chodzi mi o: Michała Szafrańskiego (https://jakoszczedzacpieniadze.pl/), czyli najbardziej znanego polskiego blogera finansowego i Bartka Popiela (http://liczysiewynik.pl/) – czyli jednego z najlepszych w Polsce speców od produktywności.

Pobierz tabelę Excel z porównaniem funkcji programów

Kliknij i pobierz tabelę Excel – znajdziesz w niej wszystkie funkcje, dzięki czemu porównasz ze sobą programy i wybierzesz odpowiedni dla Twoich potrzeb.

Potrzebujesz wzór polityki prywatności dla swojej firmy lub bloga?

Zapoznaj się z tymi materiałami, które są bardzo ważne, jeżeli chcesz wysyłać newslettery do swoich klientów / użytkowników:

  • Jak przygotować politykę prywatności dla bloga lub małej firmy? | PODCAST 46 – podcast, w którym opowiadamy o tym jak powinna wyglądać polityka prywatności dla stronie lokalnej firmy www, strony autorskie lub bloga. Sprawdź dlaczego musisz mieć gotowy regulamin strony, jeżeli chcesz wysyłać newslettery oraz na jakie aspekty RODO musisz zwrócić uwagę.
  • Polityka prywatności wzór – pobierz gotowy wzór polityki prywatności: instrukcja wypełnienia plus gotowe przykłady.

Zobacz inne porównania programów które przygotowaliśmy:

Z którego programu korzystasz? Masz inne pytania?

Masz jakiekolwiek pytania dotyczące wspomnianych programów do wysyłki newsletterów? A może już korzystasz z programu i chcesz się podzielić wrażeniami? Pisz w komentarzu!

Błagam, tylko nie dodawajcie ordynarnego SPAM-u reklamowego – takie komentarze będę usuwał. Zależy mi na faktycznych, konkretnych, celnych uwagach – w tym co się Wam podoba, a co nie. Pisząc komentarz – nie zapomnij podlinkować swojej firmy!

Wyszukiwanie informacji: Przemek Warzecha

Aktualizacja artykułu: 14.12.2020 

Artykuł zawiera linki afiliacyjne. Oznacza to, że jeżeli zdecydujesz się na zakup, my otrzymamy z tego niewielką prowizję. Link afiliacyjny nie ma wpływu na wysokość ceny i nic Cię nie kosztuje. Więcej informacji na temat tego jak i na czym zarabiamy znajdziesz w zakładce misja bloga

Podobał Ci się ten artykuł?

Zapisz się do newslettera, otrzymuj informacje o nowych artykułach, odbierz dostęp do ponad 60 wzorów dokumentów, szablonów, grafik i Exceli.

Obowiązki pracodawcy wobec pracownika w pandemii koronawirusa - o czym trzeba pamiętać? Następny artykuł
Obowiązki pracodawcy wobec pracownika w pandemii koronawirusa - o czym trzeba pamiętać?
Pierwsze kroki w zawodzie trenera - rozmowa z Michałem Tereszkiewiczem | PODCAST 27 Poprzedni artykuł
Pierwsze kroki w zawodzie trenera - rozmowa z Michałem Tereszkiewiczem | PODCAST 27
Zostaw komentarz
Subscribe
Powiadom o
guest
2 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Piotr
Piotr
3 miesięcy temu

a co sadzisz o MailMunch?