Jak dodać obrazek do WordPress?

author: Radek Klimek

Owszem, temat może wydawać się banalny, ale postanowiłem przygotować bardzo krótki wpis, z dwóch względów:

  1. Przyda się (mam nadzieję) osobom, które dopiero zaczynają przygodę z WordPressem.
  2. Przyda się to moim klientom, którzy korzystają z w/w systemu. Nie będę musiał za każdym razem żmudnie opisywać mailem procedury.



A więc po kolei:

Spis Treści
Zwiń
Rozwiń

1. Dodanie grafiki do szablonu WordPress

1. Logujemy się do panelu WordPress (www.nazwastrony.pl/wp-admin).
2. Podajemy nasz login i hasło.
3. Wchodzimy we wpis który nas interesuje.
4. Klikamy Dodaj medium w lewym górnym rogu

Dodanie medium w WordPress jest bardzo proste.

Dodanie obrazka (medium) następuje z głównego pola edycji wpisu.

5. Możemy wybrać dwa rodzaje plików. Albo pliki, które już znajdują się w szablonie – wcześniej załadowane (Biblioteka Mediów), albo takie, które chcemy dodać z dysku (dokładnie tak samo jak np. załącznik do e-maila):

Dwa sposoby na dodanie pliku do WordPress

Możemy albo dodać bezpośrednio z dysku lub skorzystać z wcześniej wgranych zdjęć.

2. Edycja grafiki pliku w szablonie WordPress:

Równie ważne jak dodanie pliku jest właściwe wyedytowanie pliku, tj. uzupełnienie go o odpowiednie opisy potrzebne dla użytkowników oraz robotów wyszukiwarek:

Do uzupełnienia mamy 4 pola, opis alt jest najważniejszy.

Najpierw wybieramy plik, potem po kolei możemy uzupełnić pola po prawej.

I Edycja zaraz po dodaniu pliku – opis. 

Gdy już załadujemy plik, wystarczy, że klikniemy na nim w bazie biblioteki mediów, w panelu po prawej stronie możemy wpisać:

a) Tytuł pliku (tytuł pod jakim będzie się wyświetlał na stronie).

b) Etykietę (jest to podpis, który widzimy pod obrazkiem).

c) Atrybut alt (bardzo ważne – zdanie, które powinno opisywać co znajduje się w w pliku. Opis alt – czyli alternatywny ma za zadanie informować roboty wyszukiwarek co jest na zdjęciu, a także może się wyświetlić, w momencie, gdy z jakiegoś powodu zdjęcie nie chce się załadować).

d) Opis (przyporządkowany do pliku, może jak najdokładniej odzwierciedlać to co w pliku się znajduje – wtedy łatwiej robotom dokładnie namierzyć jego zawartość po wpisaniu zapytania w wyszukiwarkę).

II Edycja zaraz po dodaniu – parametry: 

Ustawienie parametrów technicznych jest równie ważne.

Tu możemy ustawić rozmiar zdjęcia, jego położenie i co się będzie z nim działo po kliknięciu.

Możemy również ustalić rozmiar pliku, jego umieszczenie, a także co będzie się działo, gdy ktoś w niego kliknie.

a) Wyrównanie – możemy określić, do której strony plik ma być wyrównany lub czy ma być wyśrodkowany.

b) Odnośnik – to miejsce, które decyduje o tym, co ma się dziać z plikiem, gdy w niego ktoś kliknie. Możemy zdecydować aby plik otworzył się na stronie, otworzył się w osobnym oknie, by nic się nie otwierało lub by kliknięcie w obrazek prowadziło do innego linka (wtedy trzeba podpiąć jeszcze link).

c) Rozmiar – pozwala nam wybrać jeden z kilku rozmiarów i zwiększyć obrazek lub go zmniejszyć. Zwykle, gdy wielkość obrazka przekracza szerokość pola szablonu – szablon zmniejszy go automatycznie.

UWAGA! Należy pamiętać, że przy znacznym zwiększaniu małych plików bardzo tracimy na jakości obrazu. 



III Edycja obrazka z samego wpisu: 

Obrazek możemy również w każdym momencie edytować z samego wpisu, wystarczy kliknąć na niego w trakcie edycji, a następnie kliknąć w ikonkę ołówka, która się w nim znajduje:

Tak wygląda edycja z samego wpisu.

Ta forma edycji jest zdecydowanie szybsza.

3. Gdzie się dodaje obrazek wyróżniający?

Wiele szablonów umożliwia nam dodanie obrazka wyróżniającego, czyli takiego, który będzie się znajdował w miniaturach wpisu i u samej góry wpisu (najczęściej) pełniąc rolę jego „okładki”.

By go dodać wystarczy kliknąć w okienko po lewej stronie – reszta edycji zostaje taka sama jak w powyższych punktach:

Obrazek wyróżniający.

Obrazek wyróżniający jest standardem w większości szablonów.

4. O jeszcze czym warto pamiętać?

Na koniec kilka rad, których przestrzeganie bardzo ułatwiało mi życie:

  • Obrazki najlepiej przygotować już w rozmiarach, w jakiej mają się znaleźć na stronie – wszystkie zmiany i rozciągania komplikują życie
  • Obrazek wyróżniający – bezwzględnie powinien mieć te same rozmiary (proporcje), które zaproponowali twórcy szablonu. Unikniemy wtedy brzydkiego „wykrzaczania” obrazka w różnych miejscach strony
  • Obrazki warto zoptymalizować (zmniejszyć ich rozmiar) przed dodaniem, by zajmowały mniej miejsca. To dobre dla SEO (optymalizacji strony pod wyszukiwarkę) oraz wygodne dla użytkowników – strona będzie się ładowała szybciej. Do optymalizacji polecam darmowe narzędzie: http://optimizilla.com/
  • ZAWSZE dodawaj atrybuty alt – to kluczowa kwestia, by Twoja strona była lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania. O tym jakie dodawać – napiszę kolejnym razem.
  • Nazwa pliku powinna być BEZ polskich znaków – wtedy przy przenosinach serwera/innych działaniach mamy pewność, że nic się nie wykrzaczy i obrazki nie znikną.

To tyle – jakby się pojawiły pytania – pisz śmiało w komentarzu!

 

Oceń artykuł
[Głosów: 0 Średnia: 0]

Podobał Ci się ten artykuł?

Zapisz się do newslettera, otrzymuj informacje o nowych artykułach, odbierz dostęp do ponad 60 wzorów dokumentów, szablonów, grafik i Exceli.

Zostaw komentarz
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Cześć jestem Radek i witam Cię na blogu SardynkiBiznesu.pl! Znajdziesz tu artykuły poświęcone najważniejszym zagadnieniom związanym z prowadzeniem małej firmy: marketing, prawo, księgowość, public relations, zarządzanie i IT. Mamy nadzieję, że dzięki nam oszczędzisz dużo nerwów, czasu i pieniędzy, a prowadzenie biznesu stanie się prostsze. Więcej

Pobierz bezpłatne Excele, wzory dokumentów i makiety grafik

W Strefie Sardynek znajdziesz ponad 60 wzorów plików, dokumentów i grafik które ułatwią Ci prowadzenie biznesu. Znajdziesz tu wzory dokumentów wraz z instrukcjami i przykładami. Wezwania do zapłaty, dokumenty sądowe dotyczące odzyskania pieniędzy, najbardziej potrzebne dokumenty pracownicze. Oprócz tego kalkulatory EXCEL liczenia kosztów, wyceny usług, stawek godzinowych oraz gotowe makiety graficzne dla portali społecznościowych (Facebook, Instagram, LinkedIn i inne).

Zapisz się na KursoWyzwanie Proste nawyki efektywnej pracy z komputerem.

Darmowe KursoWyzwanie, dedykowane dla osób, które dziennie spędzają minimum kilka godzin pracując przy komputerze. Jeżeli chcesz skupić się na pracy przy komputerze, przestać rozpraszać, zaplanować i zrealizować plan dnia, przestać odkładać zadania na później, pracować szybciej, wydajniej, efektywniej – to wskakuj na pokład!

Dołącz do KursoWyzwania!

Wypełnij formularz: