Platformy do płatności internetowych powstały, aby ułatwić klientom zakupy produktów w sklepach internetowych. Chcesz założyć sklep internetowy? A może marzy Ci się sprzedawanie kursów lub e-booków? W tym artykule znajdziesz szczegółowe porównanie 5 najpopularniejszych w Polsce platform umożliwiających dokonywanie płatności internetowych w sklepach online.
Platformy do płatności online – co znajdziesz w tym artykule?
Niżej znajdziesz porównanie 5 popularnych rozwiązań, umożliwiających płatności internetowe – dla stron, sklepów i blogów.
Porównaliśmy prawie 30 funkcji, sprawdziliśmy koszty prowizji oraz dodatkowe możliwości (takie jak opcja płacenia kartą i pobierania opłat cyklicznych w formie abonamentu).
Zamieściliśmy też tabelkę Excel do pobrania, dzięki której sprawdzisz i szybko porównasz wszystkie funkcje.
Skontaktowaliśmy się z pomocą techniczną każdego z dostawców, by zweryfikować i sprawdzić podane informacje.
Mamy nadzieję, że dzięki temu wybierzesz rozwiązanie, idealnie dopasowane do Twoich potrzeb i zapewni Ci strumień pieniędzy od zadowolonych klientów.
Skorzystaj ze spisu treści i przejdź do interesującego Cię fragmentu:
5 najlepszych platform do płatności internetowych – wybierz rozwiązanie idealne dla siebie!
1. Przelewy24 – brak opłaty aktywacyjnej + rewelacyjna pomoc techniczna
Przelewy 24 – płatności online (recenzja)
Przelewy24 zapewnia szeroki wachlarz usług płatniczych na rynku, wysoki poziom obsługi i kompleksowe rozwiązania technologiczne. Operator podchodzi do każdego klienta indywidualnie, zarówno do małych, lokalnych biznesów jak i do międzynarodowych przedsiębiorstw. Przelewy24 udostępnia ponad 350 metod płatności online, i dotąd zaufało im już ponad 150 000 Partnerów.
Odroczone płatności w Przelewy24 – usługa P24NOW
Nowym, innowacyjnym produktem dostępnym tylko w Przelewy24 (w momencie pisania artykułu) jest usługa P24NOW: jest to ogólnodostępna metoda płatności „trzy w jednym”:
- limit odnawialny aż do 10 000 zł,
- płatność odroczona do 54 dni
- i korzystne raty
Co ważne – sprzedający otrzymuje zapłatę od razu po dokonaniu zakupu przez klienta. Produkt został zaprojektowany tak, aby zarówno partnerom biznesowym jak i kupującym zapewnić komfort, bezpieczeństwo i łatwość obsługi na każdym etapie.
Płatności BLIK i PayPal na stronie dostępne w Przelewy24 + brak opłaty aktywacyjnej
Poza tym Przelewy24 jako platforma do płatności internetowych oferuje płatność kartą, e-przelewem, e-transferem (Pay-By-Link) oraz bardzo popularna płatność poprzez BLIK. Poza tym Przelewy24 umożliwiają też płatność za pośrednictwem PayPal. Dużym plusem jest brak opłaty aktywacyjnej, dzięki czemu każdy może na spokojnie przetestować platformę bez ponoszenia kosztów.
Przelewy24 kontakt – ekspresowa szybkość odpowiedzi!
Jednocześnie chcieliśmy pochwalić Przelewy24 za rewelacyjny i szybki w kontakt i profesjonalne podejście do pytań, które zadaliśmy odnośnie funkcji platformy.
Funkcje platformy:
- Opłata aktywacyjna: NIE (przelew weryfikacyjny 1,5 zł – po sprawdzeniu kwota jest zwracana na konto)
- Prowizja za e-transfer (Pay-By-Link): 1,9%
- Prowizja za e-przelew: 1,9%
- Płatność karta: 1,9% + 30 gr
- Płatności ratalne: TAK (Alior Bank, mBank, Santander, BNP Paribas – standardowo z Alior Bank i mBank aby skorzystać z pozostałych dwóch konieczne są indywidualne ustalenia)
- Czy strona transakcyjna jest dostosowana do urządzeń mobilnych: TAK
- Paysafecard: NIE
- Płatność QR Code: TAK (możliwość generowania linków do płatności, które Partnerzy mogą zaszywać w QR code przy użyciu zewnętrznych aplikacji, umożliwiając tym samym późniejszy dostęp do płatności z zaszytego linku poprzez zeskanowanie QR code’u)
- Ilość darmowych wypłat w miesiącu: BEZ LIMITU (darmowe wypłaty środków na rachunki w polskich bankach – 3 opcje wypłat (kwotowa, czasowa i na żądanie). W przypadku wypłat na rachunek w banku zagranicznym, wiąże się z kosztem 40 PLN za pojedynczą wypłatę).
- Płatność BLIK: TAK
- Rodzaje obsługiwanych kart: VISA, MasterCard, Maestro, JCB, Diners, Discover
- Rodzaje płatności mobilnych: BLIK, Google Pay, Apple Pay
- Integracja z PayPal: TAK
- Szybkość wypłaty środków: Tego samego dnia lub najpóźniej następnego dnia roboczego
- Wymagana jest działalność gospodarcza do korzystania z platformy: TAK
- Możliwe jest stworzenie płatności cyklicznych dla klientów: TAK – oferuje rozwiązania umożliwiające zarówno obsługę płatności cyklicznych (wdrożenie możliwe w przypadku kart i BLIKa), płatności MIT (merchant initiated transactions) jak i rozwiązania 1-klikowe (wdrożenie możliwe w przypadku kart i BLIKa) maksymalnie skracające ścieżkę płatności klienta
- Czy dostępne jest konto testowe: TAK (oferuje dostęp do środowiska testowego sandbox. Dodatkowo na stronie Przelewy24 dostępny jest sklep demo, umożliwiający przetestowanie naszych rozwiązań z perspektywy płatnika)
- Możliwe integrację z CMS: TAK (Gotowe wtyczki do pobrania u operatora: PrestaShop, Magento, WooCommerce)
- Opłata za zwrot do klienta: NIE
- Chargeback: TAK
- Firma jest polska: TAK
- White Label: TAK
- Język polski: TAK
- Direct biling: NIE
- Funkcja odroczonych płatności: TAK (platforma obsługuje płatności płatności PayPo i P24NOW – jest to nowy produkt dostępny tylko w Przelewy24, który łączy w sobie 3 usługi: umożliwia dostęp do limitu kredytowego, który można wykorzystywać na odroczenie terminu płatności do 54 dni lub rozłożenie płatności na raty)
- Czy jest możliwe przyjmowanie przelewów z kont zagranicznych: TAK (w tym Czechy, Słowacja, Niemcy)
- Czy jest możliwość przyjmowania przelewów w innej walucie niż PLN: TAK (Przelewy24 obsługuje płatności walutowe w 50 walutach. Transakcje walutowe główne obsługiwane są w oparciu o transakcje kartowe. Dodatkowo serwis Przelewy24 obsługuje e-przelewy w walutach obcych na rynkach zagranicznych w tym: Czechy, Słowacja, Niemcy)
- Czy konieczne jest przewalutowanie: TAK – Serwis Przelewy24 udostępnia następujące możliwości realizacji transakcji walutowych:
- DCC (Dynamic Currency Conversion) – usługa dedykowana jest sklepom oferującym produkty nominowane w PLN. Posiadacz karty obciążony jest kwotą w swojej walucie, widniejącej na rachunku. Sprzedający otrzymuje środki w złotówkach
- Sklepom oferującym produkty w innych walutach niż PLN, umożliwiają realizację transakcji oraz wypłat, bezpośrednio na rachunki walutowe (1:1), z uniknięciem kosztów z tytułu przewalutowania
Przykładowe koszty prowizyjne zależne od wysokości transakcji:
W przypadku płatności e-transfer, e-przelew: 1,9%:
- 50 zł transakcji = prowizja dla platformy Przelewy24 w wysokości 0,95 zł
- 100 zł transakcji = prowizja dla platformy Przelewy24 w wysokości 1,9 zł
- 1000 zł transakcji = prowizja dla platformy Przelewy24 w wysokości 19 zł
- 10 000 zł transakcji = prowizja dla platformy Przelewy24 w wysokości 190 zł
W przypadku płatności kartą:
- 50 zł transakcji = prowizja dla platformy Przelewy24 w wysokości 1,25 zł
- 100 zł transakcji = prowizja dla platformy Przelewy24 w wysokości 2,2 zł
- 1000 zł transakcji = prowizja dla platformy Przelewy24 w wysokości 19,30 zł
- 10 000 zł transakcji = prowizja dla platformy Przelewy24 w wysokości 190,30 zł
Plusy:
- Darmowa aktywacja usługi – kwota 1,5 zł jest zwracana na konto
- Darmowe wypłaty środków.
- Dostęp do szerokiego wachlarza najnowszych rozwiązań płatniczych, umożliwiających dokonywanie wpłat przy udziale metod płatności preferowanych przez klientów
- Brak limitu darmowych wypłat
Minusy:
- Brak Direct Billing
- Brak Paysafecard
2. CashBill – najkorzystniejsze cenowo rozwiązanie + idealne jeżeli nie masz firmy
CashBill – płatności online (recenzja)
Platforma do e-płatności CashBill posiada podstawowe funkcje takie jak obsługa płatności kartą, e-przelewem czy e-transferem. Umożliwia płatność BLIKiem, paysafecard czy za pomocą PayPal. W związku z paysafecard CashBill wyróżnia się ż błyskawiczną wypłata środków. Są dostępne już następnego dnia roboczego od złożenia zlecenia. Dodatkowo oferują profesjonalną obsługę klienta zarówno mailowo jak i telefonicznie.
Płatności elektroniczne CashBill – najtańsze w naszym zestawieniu!
CashBill to polska spółka akcyjna która już na start oferuje naprawdę korzystną stawkę prowizji od sprzedaży bo zaledwie 1,5%. Jest to najniższa stawka w naszym zestawieniu. Platforma nie posiada opłaty aktywacyjnej, a tylko autoryzację konta (2zł) dzięki czemu możemy spokojnie ją przetestować bez ponoszenia kosztów dużych kosztów na start.
Płatność online kartą w CashBill – konieczność bezpłatnej integracji
Do płatności kartą konieczne jest nawiązanie jednocześnie współpracy z First Data Polska. Warto jednak podkreślić, że nie wiąże się to z żadnymi dodatkowymi opłatami. Ot, dodatkowa integracja.
Funkcje platformy:
- Opłata aktywacyjna: NIE (podczas rejestracji konta należy zrealizować przelew w wysokości 2 zł, aby potwierdzić dane firmowe i tym samym autoryzować konto)
- Prowizja za e-transfer (Pay-By-Link): 1,5%
- Prowizja za e-przelew: 0,5%
- Płatność karta: 1,5%
- Płatności ratalne: TAK (Raty świadczy Alior Bank. Warunki opłat w ratach: * prowizja za udzielenie kredytu – 8% wartości kredytu;
* oprocentowanie – również 8%;
* przelew weryfikacyjny do banku – 1 PLN;
* wartość kredytu – min. 300 PLN, max. 4 810 PLN (dla usług) i 10 000 PLN (dla towarów).) - Czy strona transakcyjna jest dostosowana do urządzeń mobilnych: TAK
- Paysafecard: TAK (wypłata środków realizowana jest maksymalnie w ciągu najbliższego dnia roboczego)
- Płatność QR Code: NIE
- Ilość darmowych wypłat w miesiącu: BEZ LIMITU
- Płatność BLIK: TAK
- Rodzaje obsługiwanych kart: VISA, MasterCard, Diner’s Club, JCB, American Express
- Rodzaje płatności mobilnych: BLIK, SMS Premium, Direct Billing.
- Integracja z PayPal: TAK
- Szybkość wypłaty środków: najpóźniej w ciągu kolejnego dnia roboczego
- Wymagana jest działalność gospodarcza do korzystania z platformy: NIE
- Możliwe jest stworzenie płatności cyklicznych dla klientów: NIE
- Czy dostępne jest konto testowe: NIE
- Możliwe integrację z CMS: TAK (pełna lista znajduje się na stronie dostawcy)
- Opłata za zwrot do klienta: NIE
- Chargeback: TAK (Brak opłat)
- Firma jest polska: TAK
- White Label: TAK
- Język polski: TAK
- Direct biling: NIE
- Odroczony termin płatności: NIE (Płatności Twisto. Aktualnie dana funkcjonalność jest wprowadzana i wkrótce będzie w ofercie operatora)
- Czy jest możliwe przyjmowanie przelewów z kont zagranicznych: TAK
- Czy jest możliwość przyjmowania przelewów w innej walucie niż PLN: TAK (warunkiem jednak jest to aby cena produktu na stronie była w PLN)
- Czy konieczne jest przewalutowanie: TAK
Przykładowe koszty prowizyjne zależne od wysokości transakcji:
W przypadku płatności e-transferem lub kartą: 1,5%
- 50 zł transakcji = prowizja dla platformy CashBill w wysokości 0,75 zł
- 100 zł transakcji = prowizja dla platformy CashBill w wysokości 1,5 zł
- 1000 zł transakcji = prowizja dla platformy CashBill w wysokości 15 zł
- 10 000 zł transakcji = prowizja dla platformy CashBill w wysokości 150 zł
W przypadku płatności e-przelewem: 0,5%
- 50 zł transakcji = prowizja dla platformy CashBill w wysokości 0,25 zł
- 100 zł transakcji = prowizja dla platformy CashBill w wysokości 0,5 zł
- 1000 zł transakcji = prowizja dla platformy CashBill w wysokości 5 zł
- 10 000 zł transakcji = prowizja dla platformy CashBill w wysokości 50 zł
Plusy:
- Niski koszt aktywacji usługi
- Darmowe zwroty i wypłaty
- Niska prowizja – najniższa w zestawianiu
- Darmowe wypłaty środków w trakcie miesiąca
- Posiadając niezarejestrowaną działalność gospodarczą też można korzystać z usług CashBill
Minusy:
- Brak konta testowego
3. Fondy – doskonała obsługa klienta + szeroka oferta płatności zagranicznych
Fondy – płatności online (recenzja)
Fondy posiada takie funkcje jak płatność kartą czy e-transfer, a już w niedalekiej przyszłości mają zostać wprowadzone również płatności ratalne. Fondy nie posiada też opłaty aktywacyjnej. Każdy może przetestować platformę za darmo i w prosty sposób podłączyć ją do swojego sklepu dzięki przygotowanym integracjom.
Platforma do płatności dla firm realizujących płatności zagraniczne
Platforma do płatności internetowych Fondy do gustu przypadnie szczególnie przedsiębiorcom myślącym globalnie i oferującym swoje produkty na rynkach zagranicznych. Fondy umożliwi wykonywanie transakcji zagranicznych i przyjmowanie opłat w ponad 100 walutach bez niepotrzebnego przewalutowania. System nie posiada też blokady regionalnej, a więc obsługuje płatności z dowolnego miejsca na ziemi.
Fondy oferuje obsługę klienta na wysokim poziomie
Pochwalić też możemy profesjonalną obsługę klienta, która pomogła nam zebrać wszystkie informacje o programie.
Funkcje platformy:
- Opłata aktywacyjna: NIE
- Prowizja za e-transfer (Pay-By-Link): 1,4% + 0,2€
- Prowizja za e-przelew: BRAK FUNKCJI
- Płatność karta: 1,8% + 0,2€
- Płatności ratalne: NIE (Będą w przyszłości)
- Czy strona transakcyjna jest dostosowana do urządzeń mobilnych: TAK
- Paysafecard: TAK
- Płatność QR Code: TAK
- Ilość darmowych wypłat w miesiącu: BRAK – cena jest ustalana indywidualne (sklepy Europy Zachodniej płacą 10 Euro miesięcznie plus 5 Euro za każdą wypłatę. Dla polskich klientów często nie ma żadnych dodatkowych opłat lub 5 Euro miesięcznie i 2 Euro za wypłatę)
- Płatność BLIK: TAK
- Rodzaje obsługiwanych kart: VISA i Mastercard
- Rodzaje płatności mobilnych: Apple Pay, Google Pay, BLIK
- Integracja z PayPal: TAK (Merchant musi mieć też konto w PayPal)
- Szybkość wypłaty środków: 2 X w tygodniu lub w każdy piątek za poprzedni tydzień
- Wymagana jest działalność gospodarcza do korzystania z platformy: TAK
- Możliwe jest stworzenie płatności cyklicznych dla klientów: TAK
- Czy dostępne jest konto testowe: NIE
- Możliwe integrację z CMS: TAK
- Opłata za zwrot do klienta: 0,5€
- Chargeback: TAK (15 Euro)
- Firma jest polska: NIE (jeden oddział w Londynie, drugi w Dublinie)
- Funkcja White Label: TAK
- Język polski: TAK
- Czy jest direct billing: NIE
- Czy jest funkcja odroczonego terminu płatności: NIE (Prawdopodobnie zostaną wprowadzone w ostatnim kwartale roku 2021)
- Czy jest możliwe przyjmowanie przelewów z kont zagranicznych: TAK
- Czy jest możliwość przyjmowania przelewów w innej walucie niż PLN: TAK
- Czy konieczne jest przewalutowanie: Bez przewalutowania można wypłacać: PLN, EUR, USD , GBP oraz CZK i HUF. Resztę można przewalutować po kursach międzybankowych, czyli możliwie najniższych.
Przykładowe koszty prowizyjne zależne od wysokości transakcji:
W przypadku płatności e-transfer: 1,4% + 0,2€ (ok 0,92 zł) – zwróć uwagę, że koszt obsługibędzie rosnąć, jeżeli będziesz miał dużo transakcji za mniejsze kwoty – do każdej transakcji doliczana jest podstawa
- 50 zł transakcji = prowizja dla platformy Fondy w wysokości około 1,62 zł
- 100 zł transakcji = prowizja dla platformy Fondy w wysokości około 2,32 zł
- 1000 zł transakcji = prowizja dla platformy Fondy w wysokości około 14,92 zł
- 10 000 zł transakcji = prowizja dla platformy Fondy w wysokości około 140,92 zł
W przypadku płatności kartą: 1,8% + 0,2€
- 50 zł transakcji = prowizja dla platformy Fondy w wysokości około 1,82 zł
- 100 zł transakcji = prowizja dla platformy Fondy w wysokości około 2,72 zł
- 1000 zł transakcji = prowizja dla platformy Fondy w wysokości około 18,92 zł
- 10 000 zł transakcji = prowizja dla platformy Fondy w wysokości około 180,92 zł
Plusy:
- Brak opłaty aktywacyjnej
- Możliwość przyjmowania transakcji z każdego miejsca na ziemi – idealne do transferów międzynarodowych
- Prosta integracja z sklepem internetowym
- Dobry kontakt z supportem
- Dostępne są płatności cykliczne
- 6 walut, które można wypłacać bez przewalutowania: PLN, EUR, USD , GBP, CZK , HUF
- Lokalne metody płatności w całej Europie, np. Holandia – iDeal, Belgia – Bancontact , Niemcy – klarna ( giropay & sofort) , generalnie ponad 100 banków w całej UE
Minusy:
- Brak darmowych wypłat środków z konta
- Opłata za zwrot środków do klienta
- Cena zależna od kursu euro
4. Tpay – popularna platforma do płatności internetowych wśród twórców kursów online
Tpay – płatności online (recenzja)
Tpay to polska bramka płatności, która oferuje szerokie funkcjonalności swoim klientom. Integrując swój sklep internetowy z Tpay umożliwiamy klientom wykonywanie płatności poprzez: e-przelew, e transfer oraz standardowe płatności kartą.
Do płatności kartą (w tym cyklicznych) w Tpay konieczne będzie podpisanie dodatkowej umowy z innym operatorem płatności – Elavon.
Elavon będzie odpowiadał za przeprowadzanie transakcji wykonanych kartą, dotyczy to również płatności cyklicznych (opłat abonamentowych z użyciem karty).
Szeroka możliwość płatności mobilnych + super rozwiązanie: płatność w Messengerze
Tpay może pochwalić się szeroką gamą płatności mobilnych gdyż ma dostępny BLIK, Google Pay, PayPal, MasterPass oraz Visa Checkout. Funkcja która sprawdzi się rewelacyjne to możliwość płatności za nasze produkty bezpośrednio w Messengerze. Tpay jako pierwszy w Polsce wprowadził taki rodzaj płatności internetowej.
Kolejna funkcja która wyróżnia Tpay jest tak zwany Widget one-click. Umożliwia on dokonanie płatności z banera reklamowego, bez przenoszenia użytkownika do innych podstron. Można go wdrożyć w wielu miejscach, w zależności od potrzeb, np. za checkoutem, dzięki czemu umożliwiamy add-selling tuż po opłaceniu koszyka zakupowego. Widget daje możliwość wprowadzenia kodu BLIK i zatwierdzenia płatności jednym kliknięciem.
Prowizja bramki płatności Tpay- podstawa + prowizja procentowa
Przed wybraniem Tpay należy zastanowić się jakie produkty będziemy sprzedawać: tanie czy drogie? Do każdej transakcji Tpay dolicza opłatę 0,39 zł (plus prowizję procentową). Nie jest to dużo, ale jeżeli celujesz w masową sprzedaż tanich produktów, to możesz odczuć te dodatkowe koszty.
Płatności kartą oraz płatności cykliczne w Tpay
W przypadku płatności kartą będzie obowiązywał nas cennik Elavon, który pobiera prowizję 1,1% w przypadku transakcje Europejskich i 2,5% od transakcji pozaeuropejskich.
Co również ważne, takie opłaty jak koszt zwrotu oraz opłata za wypłatę środków, to koszty które można negocjować indywidualnie po kontakcie z Tpay.
Funkcje platformy:
- Opłata aktywacyjna: NIE (jest jednak opłata weryfikacyjna w wysokości 10 zł opłata. Jest to opłata pobierana za każdym razem kiedy będziemy chcieli dodać nowy rachunek bankowy. Jest ona bezzwrotna.)
- Prowizja za e-transfer (Pay-By-Link): 1,59% + 0,39 zł
- Prowizja za e-przelew: 1,59% + 0,39 zł
- Płatność karta: WYMAGA DODATKOWEJ REJESTRACJI (Nie jest to opcja dostępna bezpośrednio w Tpay. W celu aktywowania płatności kartą konieczne jest połączenie Tpay z Elavon. Wtedy możliwe są płatności kartą. Elavon informuje, że obsługuje 95% rodzajów kart dostępnych na rynku)
- Płatności ratalne: TAK (Wszystkie informacje znajdują się na stronie pośrednika)
- Czy strona transakcyjna jest dostosowana do urządzeń mobilnych: TAK
- Paysafecard: NIE
- Płatność QR Code: TAK
- Ilość darmowych wypłat w miesiącu: 4 (Każda kolejna to 2 zł)
- Płatność BLIK: TAK
- Rodzaje obsługiwanych kart: (Po nawiązaniu współpracy z Elavon możliwa jest obsługa 95 % dostępnych na rynku kart).
- Rodzaje płatności mobilnych: Google Pay, BLIK, PayPal (Masterpass , Visa Checkout – przy współpracy z Elavon)
- Integracja z PayPal: TAK
- Szybkość wypłaty środków: Do 3 dni roboczych. Zazwyczaj drugiego dnia
- Wymagana jest działalność gospodarcza do korzystania z platformy: TAK
- Możliwe jest stworzenie płatności cyklicznych dla klientów: NIE (Ponownie aby korzystać z płatności konieczne jest nawiązanie współpracy z Elavon. Wtedy funkcja jest dostępna)
- Czy dostępne jest konto testowe: TAK (wystarczy podać adres email i nazwa firmy. Otrzymamy wtedy dostęp do panelu akceptanta)
- Możliwe integrację z CMS: TAK (Magento, OpenCart, PrestaShop, QuickCardt, Shoper, WooCommerce, WP-ecommerce, EasyDigital. Pełna lista integracji znajduje się na stronie operatora).
- Opłata za zwrot do klienta: 0,90 zł (niezależnie od kwoty)
- Chargeback: NIE
- Firma jest polska: TAK
- White Label: TAK
- Język polski: TAK
- Direct Biling: NIE
- Funkcja odroczonych płatności: TAK (Bank Pekao)
- Czy jest możliwe przyjmowanie przelewów z kont zagranicznych: TAK (płatności zagraniczne przyjmowane są pomocą kart i PayPal)
- Czy jest możliwość przyjmowania przelewów w innej walucie niż PLN: NIE (płatności zagraniczne przyjmowane są pomocą kart i PayPal)
- Czy konieczne jest przewalutowanie: TAK (płatności zagraniczne przyjmowane są za pomocą kart i PayPal. W przypadku kart, przewalutowanie występuje w zależności od regionu świata, zgodnie z wytycznymi Elavon)
WAŻNE! Jak wyglądają dodatkowe opłaty związane z współpracą z Elavon:
Pamiętaj, że w przypadku Tpay w kilku opcjach jest wymagana dodatkowa konfiguracja z Elavon. Z jakimi kosztami się to wiąże?
- Prowizja pobierana od kart Visa, Mastercard, Maestro Secure wydanych: w Europejskim Obszarze Gospodarczym – 1,1%
- Prowizja pobierana od kart Visa, Mastercard, Maestro Secure wydanych: poza Europejskim Obszarem Gospodarczym – 2,5%
- Minimalna miesięczna suma prowizji – 35 zł (tą kwotę trzeba zapłacić nawet jeżeli nic nie sprzedamy)
- Opłata pobierana miesięcznie z tytułu zabezpieczenia transakcji oraz utrzymania danych w systemie – 9.6 zł
- Jednorazowa opłata za aktywację – 39 zł
Przykładowe koszty prowizyjne zależne od wysokości transakcji:
W kontekście Tpay należy pamiętać, że do każdej transakcji doliczana jest stałą stawka 0,39 zł. W przypadku pojedynczych dużych zamówień nie jest to tak zauważalne, sytuacja zmienia się jednak w przypadku zamówień wielu przedmiotów za niską cenę.
W przypadku płatności e-transfer, e-przelew: 1,59% + 0,39zł
- 50 zł transakcji = prowizja dla Tpay wynosi 1,19 zł
- 100 zł transakcji = prowizja dla platformy w wysokości 1,98 zł
- 1000 zł transakcji = prowizja dla platformy w wysokości 16,29 zł
- 10 000 zł transakcji = prowizja dla platformy w wysokości 159, 39 zł
W przypadku transakcji / płatności cyklicznych wykonywanych kartą przy współpracy z Elavon:
- 50 zł transakcji = prowizja dla Elavon wynosi: Europejski obszar gospodarczy 0,55 zł , Poza Europejskim obszarem gospodarczym 1,25 zł
- 100 zł transakcji = prowizja dla platformy Elavon w wysokości: Europejski obszar gospodarczy 1,1 zł , Poza Europejskim obszarem gospodarczym 2,5 zł
- 1000 zł transakcji = prowizja dla platformy Elavon w wysokości: Europejski obszar gospodarczy 11 zł , Poza Europejskim obszarem gospodarczym 25 zł
- 10 000 zł transakcji = prowizja dla platformy Elavon w wysokości: : Europejski obszar gospodarczy 110 zł , Poza Europejskim obszarem gospodarczym 250 zł
Plusy:
- Niskie prowizje od transakcji
- Duża liczba dostępnych integracji
- Dostępne konto testowe
- Wiele portfeli płatniczych i płatności mobilnych
- Chętnie wybierany przez osoby, które sprzedają kursy i szkolenia
Minusy:
- Brak usług paysafecard oraz Direct Billing.
- Obsługa płatności kartą (i płatności cyklicznych) – konieczność nawiązania współpracy z Elavon – TPay nie obsługuje samodzielnie płatności kartą
- Do każdej transakcji doliczana jest podstawa + prowizja procentowa
5. Blue Media – idealne dla osób bez własnej działalności + możliwość negocjacji stawki już na początku współpracy
Blue Media – płatności online (recenzja)
Blue Media to polska platforma do płatności internetowych która przypadnie do gustu szczególnie tym którzy jeszcze nie założyli własnej działalności. Tak, Blue Media umożliwia współprace z klientami indywidualnymi. Dzięki temu jeżeli działasz jeszcze na działalności nierejestrowanej to Blue Media jest właśnie dla Ciebie.
Możliwość negocjacji ceny już na starcie
Kontaktując się w Blue Media już na start otrzymaliśmy pytanie jakie są obroty naszego sklepu w celach negocjacji stawki prowizji. Jest to bardzo miłe ze strony dostawcy, że sam na start wychodzi z propozycją negocjacji, wiec jeżeli tylko macie możliwość oszacowania lub przedstawienia obrotów swojego sklepu warto już w pierwszym kontakcie postarać się o atrakcyjniejszą stawkę prowizji.
Bramka płatności bez działalności gospodarczej
Platforma do płatności internetowych Blue Media oferuje nam takie usługi jak e-przelew, e-transfer, płatności karta czy też płatności mobilne (w tym płatność BLIK oraz Google Pay). Jak już wcześniej wspomnieliśmy dużym plusem jest możliwość podpisania umowy bez posiadania własnej działalności gospodarczej, lecz mimo wszystko konieczne będzie poniesienie opłaty aktywacyjnej.
Funkcje platformy:
- Opłata aktywacyjna: TAK (19 zł dla działalności gospodarczych / 99 zł dla działalności niezarejestrowanej)
- Prowizja za e-transfer (Pay-By-Link): 1,19% (jest to podstawowa stawka którą można negocjować w zależności od obrotu sklepu)
- Prowizja za e-przelew: 1,19% (Jest to podstawowa stawka którą można negocjować w zależności od obrotu sklepu)
- Płatność karta: TAK 1,19%
- Płatności ratalne: TAK (Alior Bank, PaySmartney)
- Czy strona transakcyjna jest dostosowana do urządzeń mobilnych: TAK
- Paysafecard: NIE
- Płatność QR Code: NIE
- Ilość darmowych wypłat w miesiącu: BEZ LIMITU (Dla kont PLN wypłaty są darmowe, dla pozostałych kont tylko 4 razy w miesiącu jest darmowe a potem to koszt 2 euro za wypłatę)
- Płatność BLIK: TAK
- Rodzaje obsługiwanych kart: Visa, MasterCard
- Rodzaje płatności mobilnych: Apple Pay, Google Pay, BLIK
- Integracja z PayPal: TAK
- Szybkość wypłaty środków: Jeden dzień roboczy (Można
uzgodnić wypłaty na rządzenie lub w okresach np. tygodniowych) - Wymagana jest działalność gospodarcza do korzystania z platformy: NIE
- Możliwe jest stworzenie płatności cyklicznych dla klientów: TAK
- Czy dostępne jest konto testowe: TAK
- Możliwe integrację z CMS: TAK (Magento, PrestaShop, WooCommerce, opencart, shopware, Sylius, cs.cart)
- Opłata za zwrot do klienta: NIE
- Chargeback: TAK (10 zł)
- Firma jest polska: TAK
- White Label: TAK
- Język polski: TAK
- Direct biling: NIE
- Odroczony termin płatności: TAK
- Czy jest możliwe przyjmowanie przelewów z kont zagranicznych: NIE (Ma to jednak ulec zmianie. Tak zostaliśmy poinformowanie przez operatora)
- Czy jest możliwość przyjmowania przelewów w innej walucie niż PLN: TAK (EUR, USD, GBP w rozliczeniu waluta do waluty)
- Czy konieczne jest przewalutowanie: TAK (Dla walut poza EUR, USD, GBP oferujemy możliwość założenia konta z rozliczeniem środków za transakcje, które przesyłamy na konto w EUR)
Przykładowe koszty prowizyjne zależne od wysokości transakcji:
W przypadku płatności e-transfer, e-przelew i kartą: 1,19%
- 50 zł transakcji = prowizja dla platformy Blue Media w wysokości 0,60 zł
- 100 zł transakcji = prowizja dla platformy Blue Media w wysokości 1,19 zł
- 1000 zł transakcji = prowizja dla platformy Blue Media w wysokości 11,9 zł
- 10 000 zł transakcji = prowizja dla platformy Blue Media w wysokości 119 zł
Plusy:
- Duża ilość niestandardowych opcji płatności, takich jak: płatność subskrypcyjna, opcja blokady środków na koncie jako depozytu, płatność odroczona, płatność ratalna
- Dostępna płatność subskrypcyjna za pomocą płatności BLIK. Klienci nie muszą już podawać numeru karty, aby zakupić produkt/usługę w modelu subskrybcyjnym
- Możliwość współpracy bez zarejestrowanej działalności gospodarczej – uwaga: zależne od tego na jakiej platformie oparty jest sklep
- Możliwość wynegocjowania lepszych warunków
- Wiele dostępnych integracji.
- Brak opłat za zwrot płatności do klienta
Minusy:
- Wysoka prowizja – 1,19% (Operator jednak na star umożliwia negocjacje stawki)
- Brak obsługi paysafecard
6. PayU – brak odpowiedzi supportu
Jednym z najpopularnejiszych dostawców płatności elektronicznych online jest PayU.
Niestety nie udało nam się uzyskać odpowiedzi na nasze pytania od wsparcia klienta (próbowaliśmy kilka razy). Nie chcemy wprowadzić naszych czytelników w błąd szukając informacji i nie weryfikując ich u dostawcy.
Biorąc pod uwagę aktywność i zaangażowanie pozostałych wymienionych dostawców uznaliśmy, że chcemy tylko poinformować o dostępności PayU na rynku, ale wszelkie szersze informacje kierujemy do ich wsparcia klienta. Mamy nadzieję, że dla Ciebie znajdą czas.
Podsumowanie – jaką platformę do płatności wybrać?
Która platforma do płatności elektronicznych z naszego zestawienia pobiera NAJNIŻSZĄ prowizję?
Jeżeli zależy Ci na najniższej prowizji na start to najlepszym wyborem z zestawienia będzie Blue Media.
Prowizja którą pobierają to 1,19%.
Jaką bramkę płatności wybrać, jeżeli nie masz firmy?
Jeżeli nie jesteś pewien czy chcesz zakładać firmę lub wahasz się czy Twój pomysł na biznes wypali i chcesz spokojnie zacząć go rozwijać bez konieczności rezygnowania z etatu to CashBill lub Blue Media będzie odpowiednim rozwiązaniem. Jedyny wymóg to nierejestrowana działalność gospodarcza. Ważne by jednak pamiętać, że w Blue Media opłata aktywacyjna dla osób bez firmy to aż 99 zł.
Jaką bramka płatności zapewni Ci możliwość szybkiej płatności BLIKiem?
Możliwość płatności BLIKiem to już standard dlatego zawierają ją wszystkie bramki płatności z naszego zestawienia.
Jaką bramka płatności zapewni Ci możliwość płatności paysafecard?
Paysafecard to karta przedpłacona. Osoby, które nie chcą podawać numeru karty będą mogły zrobić zakupy w naszym sklepie wykorzystując właśnie tą płatność i nie będą musiały się martwić, że dane karty gdzieś wyciekną. Paysafecard oferują tacy dostawcy jak CashBill oraz Fondy.
Który dostawca
umożliwia płatności kartą oraz płatności cykliczne (idealne do sprzedaży w formie abonamentu)?
Chcesz oprzeć swój sklep o model abonamentowy? Jest to szczególnie przydatne jeżeli twój sklep oferuje treści, które są stale aktualizowane i warunkiem dostępu do nich jest comiesięczne opłacenie członkostwa (podobnie jak działają karnety na siłowniach lub platformy streamingowe z filmami).
Jeżeli szukasz takiej opcji, to bramka płatności musi być wyposażona w płatności cykliczne za pośrednictwem karty debetowej lub kredytowej. Taka funkcja jest dostępna miedzy innymi w Blue Media, Przelewy24 oraz Fondy. Jest też dostępna w Tpay, ale tam koniecznie jest dodatkowe nawiązanie współpracy z firmą Elavon w celu obsługi kart płatniczych.
Brak opłat na start? Która bramka płatności nie pobiera opłaty aktywacyjnej?
Nie chcesz ponosić żadnych kosztów dopóki Twój sklep nie zacznie sprzedawać? Zdecyduj się na Przelewy24 lub Fondy. Te platformy do płatności online nie pobierają żadnych opłat aktywacyjnych. Trzeba jednak przyznać, że CashBill (2 zł) oraz Tpay (10 zł) praktycznie też nie wymagają specjalnie wysokich nakładów finansowych.
Która firma posiada najlepsze wsparcie techniczne?
Zbierając materiały do tego artykułu, najpełniejszej i najszybciej informacji udzieliła nam firma Przelewy24 – polecamy!
Również Fondy. stanął na wysokości zadania i ich support spisał się na medal.
Na co zwrócić uwagę zanim zaczniemy szukać odpowiedniej bramki płatniczej?
Zanim wybierzesz najlepszą platformę do płatności internetowych, zobacz na co warto zwrócić uwagę (zwłaszcza, gdy jesteś nowy / nowa w tym biznesie i będzie to Twój pierwszy produkt lub sklep internetowy).
Niżej znajdziesz 5 kluczowych pytań, na które warto sobie odpowiedzieć, zanim wybierzesz najlepsze, dostsowane do Twojego sklepu online, rozwiązanie.
1. Aktualne lub szacunkowe obroty w naszym sklepie internetowym
Większość operatorów umożliwia negocjowanie stawek prowizji w zależności od obrotu sklepu. Jeżeli planujesz przejście z jednej bramki do innej, koniecznie przygotuj takie zestawienie i zapytaj o możliwość negocjacji ceny zanim zwiążesz się umową.
Druga sprawa to kwestia ceny i ilości produktów lub usług, które planujesz sprzedawać za pomocą platformy do transakcji.
Część operatorów oferuje rozliczenie w systemie prowizyjnym, część natomiast – do prowizji dolicza niewielką podstawę za każdy udany zakup.
Jeżeli stała kwota doliczana do transakcji przez operatora to 30 groszy, to nie będzie to problem jeżeli sprzedajesz produkty po 100 zł sztuka. Będzie to jednak spory, dodatkowy koszt, jeżeli sprzedajesz pojedynczo, tanie przedmioty po 5 zł.
2. Dostępność odpowiednich integracji ze sklepem internetowym
Sprawdź czy platforma do transakcji online umożliwia integrację z Twoim sklepem internetowym. Jeżeli nie jesteś tego pewien / pewna – skontaktuj się z osobą, która zajmuje się obsługą Twojego sklepu online i strony internetowej.
Brak integracji, to konieczność poświęcenia dodatkowych środków, czasu i większe ryzyko awarii oraz błędów.
3. Czy Twoje konto firmowe jest w Polsce czy nie?
Wypłaty z kont zagranicznych często wiążą się z dodatkową prowizją dla operatora płatności. Nie są to wysokie koszty, jeżeli wypłaty dokonujemy raz w miesiącu, ale jeżeli ta liczba wzrośnie to pobrana z tego tytułu kwota może być odczuwalna.
4. Możliwości związane z wypłatą środków
Platformy oferują różne możliwości związane z wypłatami zgromadzonych środków. Dostosuj to do swojego stylu zarządzania pieniędzmi. Możliwe są wypłaty na żądanie realizowane w terminie 1-3 dni roboczych, wypłaty automatyczne po zgromadzeniu określonej liczby środków lub po upływie miesiąca. W zależności ile wypłat będziemy chcieli wykonywać w ciągu miesiąca, ważne jest aby zwrócić uwagę na to czy wypłaty są darmowe bez względu na częstotliwość, czy darmowe wypłaty są ograniczone liczbowo w miesiącu lub jaka jest opłata za pojedynczą wypłatę.
5. Z jakiego kraju pochodzą Twoi klienci?
Jeżeli oferujesz swoją usługę lub kierujesz sklep online do zagranicznych klientów, to funkcja integracji platformy z płatnościami PayPal będzie kluczowa, gdyż jest to to najchętniej wybierany sposób płatności za granicą.
Słowniczek pojęć dla czytelnika – przeczytaj uważnie
W porównaniu może się znaleźć kilka funkcji / opisów, które będą dla Ciebie niezrozumiałe. Niżej znajdziesz prosty słowniczek, który pokrótce wyjaśnia czego dotyczy dana funkcja. Jeżeli mimo to, dalej coś jest niejasne / niezrozumiałe – pytaj w komentarzu pod artykułem!
- Paysafecard – jest to karta przedpłacona, którą można nabyć w ponad 650 000 punktach dystrybucji na świecie. Wystarczy wejść na stronę producenta i sprawdzić lokalizację najbliższego punktu. Działa to w ten sposób, że nabytą kartę zasilamy określoną sumą pieniędzy, a następnie za jej pomocą dokonujemy zakupów. Jest to atrakcyjny sposób płatności dla osób które nie chcą podawać numeru karty przy płatności lub przechodzić przez proces przelewu bankowego.
- BLIK – aktualnie jedna z najpopularniejszych form płatności internetowych w Polsce. Pozwala wykonać opłaty z urządzenia mobilnego poprzez wpisanie 6 cyfrowego kodu generowanego przez aplikację bankową. Dzięki temu cały proces przelewu (i zakupu jednocześnie) przebiega zdecydowanie szybciej i nie wymaga każdorazowego przechodzenia przez proces logowania się do banku. To oczywiście przekłada się na liczbę zakończonych z sukcesem transakcji w Twoim sklepie internetowym.
- White Label – dzięki tej funkcji klienci po wybraniu produktu i kliknięciu przycisku zapłać nie opuszczą strony sklepu tylko bezpośrednio na niej dokonają całej procedury związanej z płatnością. Dzięki temu skraca się czas oraz maksymalnie uprasza procesu finalizacji zamówienia. Klienci nawet nie widzą z jakiej bramki płatności korzystają i nie są rozpraszani przez dodatkowe przejścia przez inne strony lub zakładki – to jest bardzo ważne i pomocne, bo maksymalne uproszczenie i przyspieszenie procesu sprzedaży, zmniejsza liczbę porzuconych koszyków (gdy klient się rozmyśli, zmieni zdanie lub zniecierpliwi bo za długo to trwa).
- Płatności cykliczne – to nic innego jak możliwość ustalenia dostępu do danego produktu za opłatę abonamentową. To coraz popularniejszy sposób sprzedaży kursów online (działa analogicznie jak abonament w sieciach streamingowych takich jak Netflix). W ten sposób klienci mogą wykupić np. dostęp do kursów online i automatycznie co miesiąc lub inny okres odnawiać dostęp do platformy opłacając subskrypcję. Nie każda bramka płatności oferuje taką funkcję dlatego warto zastanowić się w jakim modelu będziemy sprzedawać nasze produkty lub usługi. Jeżeli planujesz sprzedawać szkolenia online – to pozycja obowiązkowa!
- Integracje – niektóre platformy posiadają gotowe integracje swoich bramek płatności z określonymi sklepami internetowymi np. PrestaShop, WooCommerce. Dzięki nim w prosty sposób połączymy nasz sklep internetowy z dedykowaną bramką płatności. Jeżeli nie ma gotowej integracji może okazać się, że niezbędna będzie pomoc specjalisty do połączenia sklepu z bramką – a to niestety dodatkowe koszty, czas i możliwość wystąpienia szeregu błędów po drodze.
- E-przelew – jest to metoda płatności polegająca samodzielnym uzupełnieniu formularza do przelewu przez klienta.
- Chargeback – jest to procedura zwrotu środków za transakcję dokonaną kartą płatniczą realizowaną przez wystawcę karty i inicjowaną przez klienta w sytuacji nie otrzymania produktu, usługi, rezygnacji z zakupu lub pomyłki technicznej.
- E-transfer (Pay–By–Link) – forma płatności w bankowości elektronicznej, polegająca na automatycznym wypełnianiu końcowego formularza do przelewu za klienta. Wykonując zakupy w sklepie otrzymujemy na podany adres e-mail link do płatności lub bezpośrednie przekierowanie na stronę zakupową.
Pamiętaj! Negocjuj cenę prowizji
Pamiętaj, że ceny prowizji często można negocjować dlatego przed ostatecznym wyborem polecamy napisać do operatora, którego funkcje Ci się spodobały i zapytać o możliwość obniżenia stawki prowizji.
Pobierz tabelę Excel z porównaniem funkcji bramekpłatności
Pobierz tabelę z zestawieniem najlepszych platform do płatności internetowych
Koniecznie sprawdź też inne przydatne zestawienia programów aplikacji:
- Programy do nagrywania ekranu komputera – nagrywaj ekran i dźwięk w trakcie szkoleń czy webinarów
- Darmowe programy do wysyłki newsletterów – gotowe szablony mailingowe orazautomatyzacja wysyłania maili w jednym miejscu
- Programy do montowania filmów na komputerze – proste programy do montażu filmów
- Mapa myśli – jaki darmowy program wybrać? 7 interesujących propozycji
- Dobre biuro rachunkowe online – sprawdź ranking 5 biur rachunkowych online
A Ty z jakiej bramki płatności korzystasz? Daj nam znać.
Jeżeli korzystasz z którejś z bramek płatności lub wybrałeś jedną z powyższych koniecznie podziel się swoją opinią w komentarzu. Daj znać jak się sprawdza, jak działa i czy polecasz dane rozwiązanie.
W artykule znajdują się linki afiliacyjne (partnerskie) – jeżeli w nie klikniesz i zdecydujesz się na zakup, otrzymamy z tego tytułu niewielką prowizję (Ciebie to nic nie kosztuje). Sprawdź naszą misję i zobacz jakimi kierujemy się zasadami polecając inne produkty.