W początku podcastowej kariery przyszedł czas na pierwszą recenzję książki, zaczynającą nową serię PKP (przydatne książki przedsiębiorcy). Zaczynam bardzo ambitnie, od jednej z najważniejszych dla mnie biznesowych lektur – książki Michała Szafrańskiego – Zaufanie czyli waluta przyszłości. Moja droga od zera do 7 milionów z bloga.
Zacząłem od najważniejszej (jestem o tym przekonany) książek dotyczących prowadzenia biznesu w internecie, jakie miałem okazję przeczytać. Jest to lektura arcyważna.
Przesłuchaj podcast:
Czym jest seria PKP (Przydatne książki przedsiębiorcy)?
To seria, która tworzę w ramach podcastów SardynkiBiznesu.pl. W serii tej opowiadam o ciekawych, wartościowych i inspirujących książkach dotyczących prowadzenia biznesu, które miałem przyjemność przeczytać. Mam nadzieję, że tak jak okazały się dla mnie pomocne – tak również przydadzą się Wam.
Kim jest autor książki?
Michał Szafrański jest obecnie najpopularniejszym polskim blogerem, który w swoich treściach porusza tematy związane ze zdrowym podejściem do pieniądza: oszczędzania, inwestycji, emerytury i, najprościej rzecz ujmując, rozsądnej gospodarki zasobami finansowymi. Ostatnimi czasy zahacza o coraz szersze tematy dotyczące zarządzania czasem, planowania, pracy, czerpania radości i satysfakcji z życia. Blog Michała kipi od wartościowych i interesujących treści oraz wywiadów.
Od 2013 roku utrzymuje się wyłącznie z pisania i tworzenia treści na blogu. I wychodzi mu to nieźle. Na blogu zarobił ponad 7 milionów złotych. Dokonał tego dzieląc się z czytelnikami merytoryczną i kompleksową wiedzą. A do tego wydaje się być miłym, sympatycznym i normalnym facetem. Więcej o Michale przeczytasz TUTAJ.
Zaufanie czyli waluta przyszłości – o czym jest ta książka ?
Książka przedstawia historię powstania i zarabiania na największym polskim blogu finansowym: https://jakoszczedzacpieniadze.pl .
Michał opowiada o swoich pomysłach, procesie twórczym, wątpliwościach, porażkach (a tych jest całkiem sporo), decyzji o porzuceniu etatu. Pokazuje ile wytrwałości i żmudnej pracy kosztowało go to, by stworzyć blog. Podkreśla co mu się udało, a co nie i dlaczego. Od zaplecza przestawia ścieżkę, która doprowadziła go do miejsca, w którym jest teraz. Pokazuje jak i na czym zarabiał / zarabia, co jest skuteczne, a co nie.
To co mi się najbardziej podobało to prezentacja podejścia do biznesu, kwestii jego skalowania, rozwoju i niekonwencjonalnego myślenia jak może wyglądać i prosperować mała firma.
W Zaufaniu znajdziecie solidne ABC budowania marki osobistej i tworzenia bardzo wysokiej jakości produktów. Książka kipi od praktycznych porad i przykładów. A wszystko to jest osnute o biograficzną nić narracyjną, serwującą w wielu miejscach bardzo osobiste wyznania.To jeszcze mocniej buduje siłę jej szczerego przekazu.
Komu się przyda ten podcast? Kto powinien kupić książkę?
Pisząc ten akapit zacząłem o stwierdzenia, że książka Zaufanie czyli waluta przyszłości przyda się osobom, które chcą zarabiać w internecie. Ale po chwili się zreflektowałem. Bo to nie do końca jest prawda. Uważam, że książka przyda się wszystkim, którzy chcą tworzyć treści dla innych. Jakiekolwiek.
Dowiecie się jak je tworzyć, jak kontaktować się z użytkownikami, co tak naprawdę jest najważniejsze. Jak budować markę osobistą. Co zrobić, by ludzie do Was wracali, czytali nowe artykuły, oglądali filmy, regularnie odwiedzali sklep. Jak sprawić, by ludzie Wam zaufali i dzięki temu zaufaniu kupili Wasze produkty.
Dla mnie ta książka jest kamieniem węgielnym, jedną z najważniejszych lektur dotyczących całościowej koncepcji prowadzenia biznesu. Na pewno będę często do niej wracał.
Jeżeli więc i Ty chcesz się dzielić swoimi materiałami, wiedzą, produktami – rozważ zakup tej pozycji. Mam nadzieję, że mój podcast Cię do tego przekona.
Kto zatem powinien się przyjrzeć Zaufaniu?
- każdy przedsiębiorca, bez względu na to jaki rodzaj działalności prowadzi i jak duża jest jego firma
- osoby, które prowadzą działalność w internecie pod własnym nazwiskiem, budujące markę osobistą, oferujące produkty, szkolenia, książki, kursy
- osoby, które prowadzą kanały social media
- pracownicy działów marketingu i public relations
- autorzy blogów, specjalistycznych stron internetowych – zwłaszcza, jeżeli już coś robicie w sieci, piszecie, nagrywacie, robicie zdjęcia, ale nie macie pomysłu, w którą stronę podążyć
- osoby prowadzące kanały na YouTube i Instagramie
- osoby, które planują założyć firmę, ale mają dużo pytań i wątpliwości (ta książka może Was przekonać, że firma to jednak dobry pomysł)
- osoby, które odpowiadają za obsługę klienta
Posłuchaj podcastu na YouTube:
Pobierz podcast w formacie mp3:
Gdzie słuchać podcastów?
- Strona z podcastami na YouTube
- Lista podcastów na blogu
- Podcast w serwisie Spreaker
- Podcast w iTunes
- Podcast w serwisie Stitcher
- Podcast w aplikacji Spotify
Gdzie znajdziesz więcej materiałów z Sardynek?
- Newsletter SardynkiBiznesu.pl – zapisz się, żeby nie przegapić nowych wpisów
- Strona Sardynek na Facebooku
- Kanał YouTube
Gdzie kupić książkę?
Sprawdź ceny książki na Ceneo.pl
Napisz komentarz!
Znasz te książkę? Czytałeś ją? Podziel się opinią! Zostaw komentarz.