Jeżeli szukasz rozmiarów grafik na Facebooka wraz z gotowymi wzorami do pobrania – idealnie się składa! W tym artykule znajdziesz wszystko co potrzebne do samodzielnego przygotowania grafik i materiałów reklamowych. Do tego, łatwo i szybko pobierzesz makiety na dysk, a potem możesz je wykorzystać jako podkładki w dowolnym programie graficznym.
Poniższe proporcje i rozmiary dotyczą zarówno zdjęć, grafik jak i filmów.
Główne proporcje i rozmiary grafik na Facebooka
Te wymiary załatwią Ci 90% postów i reklam:
- Post na tablicę kwadrat 1200 x 1200 px, proporcje 1:1 – post uniwersalny, idealnie się skaluje na smartfonach i komputerach, podstawowy rozmiar w reklamach
- Post do relacji (stories i reels) 900×1600 px, proporcje 9:16 – idealny do rolek, relacji i reklam
Pozostałe proporcje i rozmiary grafik na Facebooka:
- Post w pionie zajmujący ekran smartfona 640 x 960 px lub 900 x 1600 px
- Miniatura postu do artykułu – 1200 x 628 px – miniatura, która wyświetla się jako obrazek do artykułu
- Zdjęcie w tle strony – 820 x 312 px – warto zostawić margines 132 px z każdej strony, by dobrze skalowało się na smartfonach
- Zdjęcie w tle wydarzenia 1920 x 1080 px
- Zdjęcie profilowe – 320 x 320, proporcje 1:1 – (pamiętaj, że będzie w okręgu i Facebook przytnie je po bokach)
- Zdjęcie tła grupy – 840 x 462 px
Wymiary grafik na Facebook do reklam:
Jeżeli mówimy o wymiarach grafik do reklam, korzystamy z trzech głównych formatów:
- Główny i bezpieczny format reklamy na Facebooku, kwadrat 1000 x 1000 px, proporcje 1:1 – ten format idealnie się skaluje do wszystkich miejsc korzystania – od postów, po reklamę karuzelową
- Rolki i relacje (reels i stories): 900 x 1600 px, proporcje 9:16 – drugi co do ważności, wyświetla się dobrze miejscu relacji oraz jako filmy na głównej tablicy
- Pozostałe miejsca, prostokąt 1910 x 1000 px, proporcje 1,91:1 – wszystkie miejsca, gdzie pojawiają się małe prostokąty w reklamach lub poziome filmy
Potrzebujesz szczegółowych informacji i wytycznych na temat rozmiarów reklam?
Facebook przygotował specjalną stronę, na której znajdują się wszystkie informacje dotyczące tworzenia reklam (od formatów, poprzez zasady, pomysły, proporcje, przykłady i opisy).
Zobacz wytyczne Facebooka dotyczące specyfikacji, rozmiarów i zasad zamieszczania reklam.
Jak pobrać nasze makiety / grafiki z rozmiarami?
Możesz je pobrać na trzy sposoby:
1) Każdą grafikę pojedynczo. Wybierzesz tylko te makiety, które Ci są bezpośrednio potrzebne. Jak? Zapisz je bezpośrednio na dysku (na komputerze kliknij prawym klawiszem myszki i przejdź do opcji Zapisz grafikę jako…
2) Zestaw grafik razem – wszystkie grafiki są razem spakowane do jednej paczki, możesz je pobrać wraz z innymi dokumentami, makietami i Excelami, by je pobrać – musisz przejść do Strefy Sardynek lub zapisu na newsletter.
3) Formularz na dole strony – na dole artykułu znajduje się formularz (w przedostatnim akapicie). Jeżeli do niego zjedziesz – możesz pobrać cały zestaw grafik bezpośrednio na dysk. Wystarczy, że użyjesz do tego poniższego, klikalnego spisu treści.
O czym warto pamiętać, zanim pobierzesz te grafiki?
Weź pod uwagę, że kwestia grafik na Facebooka jest bardzo “płynna” – portal zęsto zmienia wytyczne dotyczące rozmiarów i proporcji (czasem sam nie nadąża za wdrożonymi zmianami – najpierw sugerują rozmiar grafiki lub proporcje, który po załadowaniu do menadżera reklam się… “rozjeżdża”). Staramy się, by lista była jak najbardziej aktualna, ale jeżeli coś nie działa / nie pasuje / źle się skaluje – daj znać w komentarzu.
Pamiętaj też, że wybór odpowiedniego formatu może być uzależniony od kształtu i proporcji grafiki bazowej (tej, na której chcesz pracować) – nie wszystko, nie zawsze, da się proporcjonalnie osadzić na planie prostokąta czy kwadratu.
Dlatego też zawsze warto brać poprawkę do podanych wzorów i nie traktować je nie jako sztywne, niezniszczalne wytyczne, lecz jako sugestię i podpowiedź, tak by nie bać się porównywać i eksperymentować z poszczególnymi wariantami.
Pamiętaj też, że w przypadku grafik prostokątnych, część z nich inaczej będzie się wyświetlać na komputerach, a inaczej na smartfonach, mimo, że oficjalna rozmiarówka wydaje się pasować. Staraj się umieszczać najważniejsze elementy (takie jak napisy, banery) na środku. Tam, gdzie problem może występować – zaznaczyliśmy to w komentarzach przy podpunktach.
Przykładowe rozmieszczenie grafik na portalu Facebook
Ważne! Zdjęcie w tle!
Zwroć uwag jak się skaluje na smartfonie:
Sprawdź inne artykuły o Facebooku, które mogą Ci się spodobać:
- Zablokowane konto reklamowe na Facebooku – co zrobić?
- O czym pisać na Facebooku i Instagramie
- Czy warto prowadzić profil Facebooka dla małej firmy?
- Co zrobić, gdy Facebook ładuje stare zdjęcie lub opis do artykułu?
- Problem z zalogowaniem na smartfonie do Menadżera Stron na Facebooku? Zobacz co zrobić
- Instrukcja jak dodać piksel Facebooka na stronę lub blog WordPress?
Pobierz grafiki na Facebooka w jednej paczce:
Wypełnij poniższy formularz i pobierz grafiki w jednej paczce. Otrzymasz też e-mailowo informację o aktualizacji posta i wytycznych.
Materiały i koncepcja do artykułu: Przemek Warzecha.
Data aktualizacji artykułu: 05.12.2023.
Najlepszy wpis jaki znalazłam w necie odnośnie grafik na FB. Wielkie dzięki, zaoszczędziłeś mi dużo czasu.
Do usług 😉 Zajrzyj za jakiś czas, albo zapisz się na newsletter, bo będziemy go aktualizować.
hej, dzięki, artykuł obszerny, ale niestety nie znalazłam tego czego szukałam 🙁 chyba, że jest tylko inaczej się nazywa? Szukam wymiaru grafiki, którą widać jak się wjedzie w ofertę pracy na fanpage’u firmy. Podgląd na wallu jest ok, ale po wejściu w konkretna ofertę to fb ucina grafikę…
Cześć Agata, będziemy aktualizowali ten artykuł, bo się trochę pozmieniało. Możesz mi wysłać printscreen / lub wrzucić tu w komentarzu (zakryj wrażliwe dane) jak to wygląda na Facebooku? Coś wymyślimy 🙂
poszedł screen na maila. Dzięki za zerknięcie!