Zamień „ja, ja, ja”, na „a co ja z tego będę miał”?

author: Radek Klimek

A co, gdybym Ci powiedział, że klienta przy pierwszym spotkaniu z Twoją firmą / marką nie interesuje; kim jesteś, co potrafisz, jakie masz skończone kursy i jakie masz doświadczenie? 

Serio, serio. 

Załóżmy, że masz 3 sekundy, żeby przykuć jego uwagę. Możesz opowiedzieć mu o tym, czym się zajmujesz, w JEDNYM zdaniu. 

Co mu powiesz? 

(Uwaga! Zanim przejdziesz dalej — napisz swoją propozycję w komentarzu pod tym artykułem). 

Tak naprawdę, kiedy klient wchodzi na Twoją stronę czy klika w reklamę masz duuuużo mniej czasu niż 3 sekundy, żeby zachęcić go, by czytał dalej. 

Wiesz co TAK NAPRAWDĘ interesuje klienta? 

Odpowiedź na pytanie — A CO JA Z TEGO BĘDĘ MIAŁ? ?

Czyli:

  • Dlaczego tu i teraz mam poświęcić twojej firmie uwagę? 
  • Co cię różni od konkurencji?
  • Co to za oferta i czy jest dla mnie? 
  • Co zmienisz w moim życiu?
  • Dlaczego mam czytać dalej? 

A jak wygląda sztandarowy tekst na przeciętnej stronie polskiej firmy w zakładce „o nas”? 

Mniej więcej tak: 

Jesteśmy firmą z 15-letnim doświadczeniem na rynku. Dzięki wysokiemu profesjonalizmowi zajmujemy się zaspokajaniem potrzeb klientów w najwyższym stopniu w zakresie X. I tu wpada wyliczenie całej oferty, doświadczeń, historii — wyliczanka oparta o „ja, ja, ja”.

Taki opis pasuje do każdej branży, trzeba tylko wstawić nazwę firmy w odpowiednich miejscach… 

Jako marki i przedsiębiorcy ubóstwiamy pompować ego i opowiadać o sobie. A to klient i jego potrzeby są najważniejsze. 

Jak taka zmiana może wyglądać w praktyce? Spróbujmy: 

✅ Jestem architektem z 10 letnim stażem > Projektuję domy, z których nie chcesz wyjechać na wakacje. 

✅ Jesteśmy firmą dźwigową wynajmującą żurawie > Zrealizujemy Twoje podnoszenie szybko, sprawnie i bezpiecznie. 

✅ Blog o marketingu dla małej firmy > Dzięki naszym treściom marketingowym oszczędzisz czas i pieniądze. 

✅ Robimy implanty zębów > Nasze implanty są mocne, wyglądają lepiej niż naturalne zęby i wytrzymają całe życie! 

✅ Jestem dietetykiem klinicznym > Wspólnie ułożymy dietę, dzięki której schudniesz, będziesz czuć się fantastycznie, a posiłki będą przepyszne. 

✅ Zajmujemy się pielęgnacją ogrodów > Stworzymy Twój zaczarowany ogród. 

Jasne — te propozycje to nie są jakieś super loty w kosmos (może poza tym architektem, bo mi się bardzo podoba). Warto by je podszlifować. Ale i tak brzmią lepiej niż ich nudne odpowiedniki. 

OK, ale jak to zrobić? 

  1. Unikaj pustych słów (typu profesjonalny, wysoka jakość) 
  2. Staraj się oprzeć o maksymalny konkret, szczegół i sytuację
  3. Uruchom wyobraźnię i skojarzenia u klienta > jak zmieni się jego życie, jeśli skorzysta z naszych usług 
  4. W efekcie klient powinien pomyśleć, aaa to są ci goście od… 

Tak, wiem, najtrudniej wymyślić to jedno proste zdanie. Ale nikt i nic Cię nie goni – możesz sprawdzać, poprawiać i ulepszać. 

To jak — zmieniasz opis firmy na bardziej „chwytliwy”? 

$s
Autor
Radek Klimek
Tworzę treści. Jestem mistrzem w opowiadaniu, wymyślaniu i ubarwianiu historii.

Podobał Ci się ten artykuł?

Zapisz się do newslettera, otrzymuj informacje o nowych artykułach, odbierz dostęp do ponad 60 wzorów dokumentów, szablonów, grafik i Exceli.

Zostaw komentarz
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Pobierz darmowy, gotowy wzór polityki prywatności i wykorzystywania plików cookies na stronę internetową małej firmy, strony autorskiej lub bloga.

Uzupełnienie wzoru zajmie Ci kilka minut. Wystarczy wpisać w nim Twoje podstawowe dane.
Nasz wzór polityki prywatności jest prosty, czytelny, ZAWSZE aktualny, 100% zgodny z prawem.

Cześć jestem Radek i witam Cię na blogu SardynkiBiznesu.pl! Znajdziesz tu artykuły poświęcone najważniejszym zagadnieniom związanym z prowadzeniem małej firmy: marketing, prawo, księgowość, public relations, zarządzanie i IT. Mamy nadzieję, że dzięki nam oszczędzisz dużo nerwów, czasu i pieniędzy, a prowadzenie biznesu stanie się prostsze. Więcej

Pobierz BEZPŁATNY 

wzór polityki prywatności + 

materiały marketingowe 
dla małej firmy

 

POBIERZ!

Wypełnij formularz. Materiały otrzymasz OD RAZU.