A co, gdybym Ci powiedział, że klienta przy pierwszym spotkaniu z Twoją firmą / marką nie interesuje; kim jesteś, co potrafisz, jakie masz skończone kursy i jakie masz doświadczenie?
Serio, serio.
Załóżmy, że masz 3 sekundy, żeby przykuć jego uwagę. Możesz opowiedzieć mu o tym, czym się zajmujesz, w JEDNYM zdaniu.
Co mu powiesz?
(Uwaga! Zanim przejdziesz dalej — napisz swoją propozycję w komentarzu pod tym artykułem).
Tak naprawdę, kiedy klient wchodzi na Twoją stronę czy klika w reklamę masz duuuużo mniej czasu niż 3 sekundy, żeby zachęcić go, by czytał dalej.
Wiesz co TAK NAPRAWDĘ interesuje klienta?
Odpowiedź na pytanie — A CO JA Z TEGO BĘDĘ MIAŁ? 💪
Czyli:
- Dlaczego tu i teraz mam poświęcić twojej firmie uwagę?
- Co cię różni od konkurencji?
- Co to za oferta i czy jest dla mnie?
- Co zmienisz w moim życiu?
- Dlaczego mam czytać dalej?
A jak wygląda sztandarowy tekst na przeciętnej stronie polskiej firmy w zakładce „o nas”?
Mniej więcej tak:
Jesteśmy firmą z 15-letnim doświadczeniem na rynku. Dzięki wysokiemu profesjonalizmowi zajmujemy się zaspokajaniem potrzeb klientów w najwyższym stopniu w zakresie X. I tu wpada wyliczenie całej oferty, doświadczeń, historii — wyliczanka oparta o „ja, ja, ja”.
Taki opis pasuje do każdej branży, trzeba tylko wstawić nazwę firmy w odpowiednich miejscach…
Jako marki i przedsiębiorcy ubóstwiamy pompować ego i opowiadać o sobie. A to klient i jego potrzeby są najważniejsze.
Jak taka zmiana może wyglądać w praktyce? Spróbujmy:
✅ Jestem architektem z 10 letnim stażem > Projektuję domy, z których nie chcesz wyjechać na wakacje.
✅ Jesteśmy firmą dźwigową wynajmującą żurawie > Zrealizujemy Twoje podnoszenie szybko, sprawnie i bezpiecznie.
✅ Blog o marketingu dla małej firmy > Dzięki naszym treściom marketingowym oszczędzisz czas i pieniądze.
✅ Robimy implanty zębów > Nasze implanty są mocne, wyglądają lepiej niż naturalne zęby i wytrzymają całe życie!
✅ Jestem dietetykiem klinicznym > Wspólnie ułożymy dietę, dzięki której schudniesz, będziesz czuć się fantastycznie, a posiłki będą przepyszne.
✅ Zajmujemy się pielęgnacją ogrodów > Stworzymy Twój zaczarowany ogród.
Jasne — te propozycje to nie są jakieś super loty w kosmos (może poza tym architektem, bo mi się bardzo podoba). Warto by je podszlifować. Ale i tak brzmią lepiej niż ich nudne odpowiedniki.
OK, ale jak to zrobić?
- Unikaj pustych słów (typu profesjonalny, wysoka jakość)
- Staraj się oprzeć o maksymalny konkret, szczegół i sytuację
- Uruchom wyobraźnię i skojarzenia u klienta > jak zmieni się jego życie, jeśli skorzysta z naszych usług
- W efekcie klient powinien pomyśleć, aaa to są ci goście od…
Tak, wiem, najtrudniej wymyślić to jedno proste zdanie. Ale nikt i nic Cię nie goni – możesz sprawdzać, poprawiać i ulepszać.
To jak — zmieniasz opis firmy na bardziej „chwytliwy”?