Chcesz wiedzieć jakie są zarobki na YouTube, jeżeli chodzi o wyświetlenia reklam? Chcesz wiedzieć ile YouTube płaci za 1000 i 100 000 wyświetleń na długich filmach i YouTube Shorts? Przeczytaj ten artykuł!
W tamtym tygodniu, po trzech miesiącach i tygodniu pracy nad moim flagowym projektem social media Sołtys Dźwiga, zrobiliśmy pierwszy milion wyświetleń na YouTube. Za darmo, bez reklam.
Dziś, w związku z tym, pokażę Ci, ile naprawdę można zarobić na reklamach w filmach wyświetlanych na YouTube. Po 3 miesiącach od startu kanału.

Ile zarabiamy za 100 000 wyświetleń filmu „długiego”na YouTube?
Za 100 000 wyświetleń filmu (40 minut) zarabiamy od 250 do 300 $, czyli pomiędzy 1000 a 1200 zł.
Ile zarabiamy za 100 000 wyświetleń YouTube shorts?
100 000 wyświetleń jeszcze nie udało nam się zrobić na żadnym YouTube shorts, ale różnice między krótkimi i długimi filmami są gigantyczne.
Pokażę Ci na wynikach dwóch najlepszych shortsów:
- Ten Short miał ponad 57 000 wyświetleń, zarobił… 0,32$ (tak, dobrze czytasz 32 centy) czyli około 1 zł (słownie: jeden złoty).
- Ten Short miał ponad 53 000 wyświetleń, zarobił… 0,55 $ (55 centów) czyli około 2 zł.
Taka sama ilość wyświetleń na „długim” filmie (około 40 minut) daje między 500 a 600 zł.

Ile zarobiliśmy na kanale po 3 miesiącach od startu?
W lutym 2025 kanał zarobił 2900 zł, w marcu będzie to około 4800 zł.
To są pieniądze wyłącznie z reklam na YouTube, które wyświetlają się widzom w trakcie oglądania filmów (nie od sponsorów, gdyż takowych nie posiadamy. Jeszcze).
Ile zarabiamy średnio dziennie?
Największy skok zarobków mamy po publikacji filmu, bo wtedy też kanał nabija dodatkowe wyświetlenia.
Po publikacji filmu, jeżeli film przekroczy 100 000 wyświetleń w 2 tygodnie, mamy od 80 $ do 60 $ przez pierwsze 3 dni, potem jest to 40 $ do 30 $ przez kolejne 3 dni, a potem średnio 20 $ do 25 $ dziennie, czyli około 100 zł dziennie.
Ile filmów wrzuciliśmy? Jak długo trwały?
Zamieściliśmy 6 długich filmów:
- 3 mają od 40 do 50 minut długości
- 3 mają od 10 do 25 minut długości
Do tego zamieściliśmy 31 shortsów, z których 20 było wyciętych z dłuższych filmów, a 11 było „autorskich” i oryginalnych, specjalnie nagrywanych jako krótkie filmy.
Co wpłynęło na wysokość naszych zarobków?
Na zarobki wpływa wiele czynników:
- Długość filmu – mamy filmy po 40 minut, a to sprawia, że wyświetla się więcej reklam. Krótsze filmy, nawet z większą liczbą wyświetleń, nie wykręcą takiego wyniku.
- Filmy są ciekawe, ludzie lubią je oglądać, mamy dobre statystyki obejrzeń. To też sprawia, że więcej reklam się wyświetli – im lepsze zaangażowanie widzów, tym więcej pieniędzy.
- Mamy dobrą niszę – oglądają nas mężczyźni zainteresowani motoryzacją, a to ułatwia reklamodawcom docieranie z konkretnymi reklamami. To również winduje stawki.
- Jeżeli przestaniemy regularnie przesyłać filmy lub ich jakość spadnie (przestaną się podobać) – miesięczna kwota zarobków spadnie.
Dużym plusem tutaj jest półpasywność takiego dochodu. Nawet jeśli przestaniemy wrzucać nowe filmy, to jednak coś tam cały czas z tych reklam będzie kapać.
I jak Ci się widzą takie kwoty? Dużo, mało?
Znam osoby, które dokładają drugie tyle, ale muszą tyrać w robocie, której nienawidzą – 8 godzin dziennie, 5× w tygodniu. Więc chyba nie jest źle.
Z drugiej strony – jeżeli chcesz komuś zlecić montaż i nagrywanie, to… już ta kasa taka atrakcyjna nie jest, bo koszty mogą przygnieść.
Gdzie możesz się więcej dowiedzieć o tym projekcie?
Chcesz się więcej dowiedzieć o tym jak działam w projekcie Sołtys Dźwiga? Sprawdź ten artykuł:
Sprawdź kanały social media, które prowadzę dla tego projektu
Robimy tam treści każdą platformę (od razu podaję linki, możesz sobie sprawdzić na bieżąco, jak nam idzie):
Masz jakieś pytania dotyczące montażu, strategi, pomysłów związanych z tym kanałem? Potrzebujesz podpowiedzi do Twoich projektów YouTube? Pisz w komentarzu!