Specjalizacja — czyli znajdź rzecz, która da Ci kolosalną przewagę i jak magnes przyciągnie klientów

author: Radek Klimek

Specjalizacja może szybko dać Ci olbrzymią przewagę nad konkurencją i przyciągnie zdecydowanych klientów.

Znasz to przysłowie Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego?

Warto je przemyśleć, jeśli chodzi o biznesową drogę. Może to czas dla Ciebie, by poszukać swojej niszy?

Dzięki specjalizacji:

✅ Łatwiej się reklamować i pozycjonować (bo jest mniejsza konkurencja).

✅ Łatwiej się wyróżnisz z tłumu konkurentów (a wyróżnienie to kluczowa rzecz w marketingu).

✅ Szybciej zbudujesz markę eksperta — najpierw w niszy, a potem w “szerokiej” dziedzinie.

✅ Łatwiej przyciągniesz klientów, którzy są zdecydowani na konkretną usługę. Klient ZAWSZE wybierze osobę, która specjalizuje się w danej rzeczy. Dzięki temu klienci kupią od Ciebie od razu, bez potrzeby przekonywania i drobiazgowego porównania z ofertą konkurencji.

Czy jako specjalista muszę się zajmować tylko jedną rzeczą?

Ważne! Ty nic nie musisz. Co najwyżej możesz 😉

Specjalizacja nie musi oznaczać, (choć może), że w ramach swojej działalności nie robisz innych rzeczy. Chodzi o to, że są kategorie, w których się wyróżniasz i są Twoim znakiem rozpoznawczym. I czujesz się w nich “mocny” lub “mocna”.

I właśnie w promocję i rozwój tych kategorii warto inwestować.

Specjalizacja stanie się koniem pociągowym do przyciągania klientów zainteresowanych pokrewnymi usługami z Twojej branży.

Jak może wyglądać specjalizacja? Sprawdź te przykłady: 

✅ Szkolenie psów > Przygotowanie psów do zawodów.

✅ Protetyka > Ochraniacze na zęby.

✅ Tłumaczenia > Tłumaczenia dokumentów technicznych.

✅ Skład i redakcja tekstów > Przygotowanie książek w wersji na e-booki.

✅ Agencja marketingowa > Obsługa marketingowa kancelarii prawniczych.

✅ Montaż filmów > Montaż rolek na Tik Tok i Instagram.

✅ Kosmetyczka > Masaż Kobido.

✅ Dietetyk > Dietetyk dla mam karmiących i kobiet w ciąży.

✅ Prawnik > Specjalista od RODO.

✅ Marketing > Tworzenie i edycja treści (* to ścieżka, którą ja sobie wymarzyłem).

Jak Ci się podoba taki pomysł?

Wykorzystasz, czy jednak pójdziesz szeroko?

$s
Autor
Radek Klimek
Tworzę treści. Jestem mistrzem w opowiadaniu, wymyślaniu i ubarwianiu historii.

Podobał Ci się ten artykuł?

Zapisz się do newslettera, otrzymuj informacje o nowych artykułach, odbierz dostęp do ponad 60 wzorów dokumentów, szablonów, grafik i Exceli.

Zostaw komentarz
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Pobierz darmowy, gotowy wzór polityki prywatności i wykorzystywania plików cookies na stronę internetową małej firmy, strony autorskiej lub bloga.

Uzupełnienie wzoru zajmie Ci kilka minut. Wystarczy wpisać w nim Twoje podstawowe dane.
Nasz wzór polityki prywatności jest prosty, czytelny, ZAWSZE aktualny, 100% zgodny z prawem.

Cześć jestem Radek i witam Cię na blogu SardynkiBiznesu.pl! Znajdziesz tu artykuły poświęcone najważniejszym zagadnieniom związanym z prowadzeniem małej firmy: marketing, prawo, księgowość, public relations, zarządzanie i IT. Mamy nadzieję, że dzięki nam oszczędzisz dużo nerwów, czasu i pieniędzy, a prowadzenie biznesu stanie się prostsze. Więcej

Pobierz BEZPŁATNY 

wzór polityki prywatności + 

materiały marketingowe 
dla małej firmy

 

POBIERZ!

Wypełnij formularz. Materiały otrzymasz OD RAZU.