Darmowy asystent marketingowy, którego MUSISZ ZATRUDNIĆ! [MzG] 04

author: Radek Klimek

Dziś o najlepszym na świecie asystencie – czyli diabełku marketingowym, którego musi zatrudnić (i słuchać) każdy właściciel małej firmy. Warto bo diabełek pracuje 100% za darmo. I jest bardzo pomocny.

O marketingowym diabełku słów kilka – film:

A niżej streszczenie:

Jak zatrudnić diabełka?

Diabełek marketingowy, to ktoś taki, kto parafrazując ten numer, mówi I’m the devil i love marketing!

Jak zaprząc go do pomocy?

  • Daj diabełkowi imię i posadź go na ramieniu (mój nazywa się Leopold) – tak jak w filmach czy bajkach
  • Diabełek niech ciągle szepcze Ci do ucha: wykorzystaj, wykorzystaj, sprzedaj, sprzedaj…
  • Diabełek powinien Ci pomóc w wybieraniu rzeczy i pomysłów do wykorzystania w marketingu, które masz pod nosem, ale ich nie dostrzegasz
  • Diabełek niech szepcze jak najczęściej – staraj się wykorzystać każdą sytuację, która jest związana z Twoją firmą
  • W dostrzeganiu diabełkowych okazji trzeba się zahartować – im częściej – tym więcej pomysłów będzie ci wpadać do głowy
  • Dużą zaletą diabełka jest to, że oszczędza czas – zamiast rzucać się na nowe pomysły, marnować energię, podpowiada co możesz wykorzystać tu, teraz i od razu
  • Dzięki diabełkowi zbierzesz solidną bazę wiedzy, która przyda Ci się do planowania marketingu i sprzedaży

Na co diabełek powinien zwrócić Twoją uwagę?

Diabełek powinien Cię wyczulać na sygnały wysyłane przez klientów i kontrahentów:

  • Co mówią
  • Na co się skarżą
  • Co im przeszkadza
  • Co im się nie podoba
  • Co im się podoba
  • Co doceniają
  • Jak się zachowują
  • Co bym im się przydało
  • Co bym im ułatwiło życie

Nic też nie stoi na przeszkodzie by diabełek podszeptywał Ci by czerpać inspiracje od innych twórców / przedsiębiorców w zakresie:

  • Produktów / usług
  • Reklam
  • Komunikacji
  • Działań marketingowych
  • Sprzedaży
  • Prezencji
  • Pomysłów
  • I wszystkiego co przyjdzie ci do głowy

Jak wykorzystaliśmy podpowiedzi diabełka? 3 Przykłady:

1. Zdjęcia do e-booka

Przy naszym projekcie związanym z e-bookiem z zabawami dla dzieci i rodziców, klientka przesłała zdjęcia jak zabawy wyglądają u niej.

Coś takiego to jest lepsza reklama niż 20 postów, które zrobimy sami. Nic tylko się chwalić.

Przemo, autor, nie wpadł na to, by te zdjęcia wykorzystać – na szczęście Leopold czuwał. I jeszcze, po kontakcie z klientką, okazało się, że Pani dośle więcej zdjęć.

2. “Do nas klienci ustawiali się w kolejce!”

Przy konsultacjach z klientem, który sprzedaje narzędzia, klient powiedział, że jak rozstawili się na targach ogrodniczych, byli stoiskiem, do którego najchętniej ustawiali się klienci indywidualni (w przeciwieństwie do konkurencji).

Coś takiego można wykorzystać, albo w kampanii reklamowej, albo w przedstawieniu korzyści sprzedaży narzędzi potencjalnym partnerom handlowym.

3. Zalety sterylizowanych narzędzi do paznokci

W firmie działającej w branży pielęgnacji paznokci, klientki doceniały to, że firma korzysta ze sterylizowanych narzędzi (analogicznie jak u dentysty). Wokół takiej rzeczy, jako wartości dodanej, można zbudować świetną narrację – czy w formie postów, opisu firmy czy tworzenia oferty.

$s
Autor
Radek Klimek
Tworzę treści. Jestem mistrzem w opowiadaniu, wymyślaniu i ubarwianiu historii.

Podobał Ci się ten artykuł?

Zapisz się do newslettera, otrzymuj informacje o nowych artykułach, odbierz dostęp do ponad 60 wzorów dokumentów, szablonów, grafik i Exceli.

Zostaw komentarz
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Pobierz darmowy, gotowy wzór polityki prywatności i wykorzystywania plików cookies na stronę internetową małej firmy, strony autorskiej lub bloga.

Uzupełnienie wzoru zajmie Ci kilka minut. Wystarczy wpisać w nim Twoje podstawowe dane.
Nasz wzór polityki prywatności jest prosty, czytelny, ZAWSZE aktualny, 100% zgodny z prawem.

Cześć jestem Radek i witam Cię na blogu SardynkiBiznesu.pl! Znajdziesz tu artykuły poświęcone najważniejszym zagadnieniom związanym z prowadzeniem małej firmy: marketing, prawo, księgowość, public relations, zarządzanie i IT. Mamy nadzieję, że dzięki nam oszczędzisz dużo nerwów, czasu i pieniędzy, a prowadzenie biznesu stanie się prostsze. Więcej

Pobierz BEZPŁATNY 

wzór polityki prywatności + 

materiały marketingowe 
dla małej firmy

 

POBIERZ!

Wypełnij formularz. Materiały otrzymasz OD RAZU.