
Regulamin sklepu internetowego, strony i newslettera. Wzór, który wdrożysz w 1 dzień.
Wszystko w jednym pakiecie z szerokim omówieniem, przykładami i komentarzami!

Sprawdź, czy mamy wzór regulaminu sklepu internetowego, który potrzebujesz:
- Regulamin sklepu internetowego z produktami cyfrowymi i usługami cyfrowymi (szkolenia, webinaria, e-booki, kursy)
- Regulamin sklepu internetowego z produktami fizycznymi (czyli klient zamawia u Ciebie towar i mu wysyłasz)
- Regulamin dropshipping (z hurtowniami z Polski)
- Regulamin sprzedaż produktów BEZ SKLEPU i STRONY (przez Instagram, TikTok, grupy na Facebooku, e-mail, komunikatory)
- Regulamin strony z rezerwacją usług płatną lub darmową (np. zamawianie jedzenia na wynos, miejsce u kosmetyczki, pokój w hotelu)
- Regulamin strony ze szkoleniami, korepetycjami i konsultacjami online (np. psychologiczne, prawnicze lub korepetycje)
Dodatkowo nasze wzory:
- Zawierają regulamin wysyłki newslettera
- Umożliwiają pobieranie kontaktów i leadów na Twoje listy (np. ktoś się zapisuje na newsletter w zamian za dostęp do e-booka lub innych darmowych materiałów)
- Są łatwe do przekształcenia dla działalności nierejestrowanej (do zmiany jest kilka rzeczy, zajmie Ci to 5 minut)
- Są zgodne z RODO i dyrektywą Omnibus

Najważniejsze! Otrzymujesz dostęp do całości W JEDNEJ CENIE!
Wszystkie wzory, dokumenty, przykłady i dostęp do panelu dostajesz w JEDNYM pakiecie i jednej cenie! Wystarczy wskazać tylko jedną rzecz — jak długo chcesz otrzymywać aktualizacje.

Dlaczego to tak ważne, żeby mieć pełen pakiet dokumentów i dostęp do rozszerzeń i zmian?
Bo jeżeli okaże się, że będziesz chciał zmienić / rozszerzyć / rozwinąć działalność o coś, co „zahacza” o inny rodzaj sprzedaży (np. okaże się, że chcesz oferować konsultacje do sprzedaży bez sklepu lub chcesz „odpalić” newsletter, bo klienci o to pytają), u nas masz to w ramach jednego dostępu!
NIE MUSISZ dokupywać kolejnego wariantu za kilkaset złotych, bo u nas dostajesz to w KAŻDYM pakiecie.
Nasza praktyka pokazuje, że aż co czwarty klient korzysta z możliwości pobrania 2 lub więcej wzorów.

Włącz krótki film z szybką prezentacją:

Możesz wybrać jeden z trzech pakietów w bardzo atrakcyjnych cenach:
Dostęp do panelu otrzymasz na określony czas:
- 497 zł na 3 lata
- 247 zł na 1 rok
- 187 zł na 3 miesiące
To jedne z najkorzystniejszych cen na rynku!

Dostajesz dostęp do WSZYSTKICH materiałów w DOWOLNYM wariancie cenowym
Bez różnicy, jaki pakiet wybierzesz (czy ten na 3 miesiące czy ten na 3 lata) otrzymujesz dostęp do CAŁEJ ZAWARTOŚCI (lekcje z wyjaśnieniami + checklisty + WSZYSTKIE gotowe wzory — regulaminy sklepu internetowego, strony i polityki prywatności).

Ważne! Kupujesz raz — korzystasz CAŁE ŻYCIE
Po wygaśnięciu licencji DALEJ MOŻESZ KORZYSTAĆ z osadzonych wzorów.
Przykładowo: jeśli kupiłeś wariant na 1 rok, osadziłeś regulamin na stronie, to po upłynięciu tego czasu NIE MUSISZ dokupywać licencji, jeśli nie chcesz.
Cała dokumentacja może dalej zostać na Twojej stronie.

Potrzebujesz więcej informacji? Skorzystaj ze spisu treści!
Skorzystaj ze spisu treści i błyskawicznie przejdź do interesującego Cię fragmentu.

Dlaczego masz kupić konkretnie od nas TEN regulamin? Przeczytaj zanim podejmiesz decyzję!
Przeglądasz również inne wzory dostępne w internecie? Zastanawiasz się, co wyróżnia ten pakiet od innych pozycji dostępnych na rynku? Chcesz się dowiedzieć, dlaczego warto zaufać akurat nam?

1. Stworzysz regulamin w 1 dzień i… kwestie prawne masz z głowy!
Zależało nam, regulamin Twojego sklepu internetowego był szybki do osadzenia. 80% klientów wdraża nasze wzory w 1 dzień.

2. Dostajesz wyczerpujące objaśnienia. Wiesz co, gdzie, po co i jak uzupełnić
Do wzorów dołączyliśmy objaśnienia poszczególnych punktów. Do tego dodaliśmy panel z lekcjami i checklistami dotyczącymi sprzedaży w internecie i zapisu na listy newsletterowe. Dzięki temu zrozumie to nawet największy prawniczy laik.

3. Testuj przez 30 dni, jeżeli regulamin Ci się nie spodoba, oddamy Ci pieniądze
Bez względu czy jesteś przedsiębiorcą czy nie masz 30 dnia na sprawdzenie i przetestowanie naszych materiałów. Jeśli Ci się nie przydadzą, piszesz, my wystawiamy korektę i robimy zwrot. A cała kwota wraca na Twoje konto.

4. Dostajesz bonusową wiedzę, gdzie wyjaśniamy jak to działa?
Oprócz wzorów dostajesz dostęp do panelu z lekcjami i podpowiedziami, gdzie omawiamy najważniejsze przepisy dotyczące sprzedaży przez internet. Prostym językiem wyjaśniamy trudne, prawnicze pojęcia. Nie zrobimy z Ciebie prawnika. Ale dajemy Ci wiedzę, która pomoże Ci odnaleźć się w gąszczu przepisów. Dzięki niej zrozumiesz, na co musisz uważać i jakie są Twoje obowiązki jako sprzedawcy.

5. Gwarantujemy rozsądną cenę — jedną z najlepszych na rynku
Mamy jedne z najlepszych cen na rynku. Dodatkowo zawsze dostajesz dostęp do WSZYSTKICH materiałów (nie musisz dokupywać kolejnych modułów, jak zmienisz / rozszerzysz działalność).

6. Otrzymujesz regularne aktualizacje — trzymamy rękę na pulsie! Wiesz, kiedy musisz aktualizować regulamin
Cały czas aktualizujemy treści i dodajemy nowe materiały. Tylko w 2023 roku było 6 aktualizacji. Dostęp do nich masz w ramach swojego pakietu. O zmianach poinformujemy Cię mailowo.

7. Masz spokojną głowę, bo kwestie prawne masz załatwione i możesz skupić się na prowadzeniu sklepu internetowego
Lubisz mieć wszystko na legalu i zgodnie z prawem? Boisz się, że ktoś się przyczepi o jakieś braki? U nas jest wszystko, czego wymaga od Ciebie prawo, by legalnie sprzedawać przez internet. Zamieszczasz, działasz i… śpisz spokojnie.

8. Otrzymujesz gwarancję NAJLEPSZEJ ceny — teraz kupujesz NAJKORZYSTNIEJ
Kupisz teraz i masz gwarancję najlepszej ceny! Panel NIGDY nie będzie tańszy! Nie będzie również specjalnych, okresowych promocji (typu urodziny, Cyber Monday, Dzień prawnika, Black Friday).
Zobacz, co znajdziesz w każdym wariancie:
1. Aktualny regulamin sprzedaży przez Instagram / Facebook / social media — bez własnej strony i sklepu
Idealny dla osób, które:
- Sprzedają kanał Social Media (Instagram, Facebook, Tik Tok) lub e-mail / telefon
- Nie posiadają sklepu
- Nie posiadają strony internetowej
- Mogą prowadzić działalność nierejestrowaną
Dostajesz niezbędne dokumenty, które musisz dostarczyć konsumentowi i szczegółowe wyjaśnienie jak leganie taką sprzedaż zorganizować (da się to prosto i szybko zrobić).
Dostajesz:
- Jeden konkretny plik (regulamin + politykę prywatności)
- Instrukcję jak zgodnie z prawem wysłać dokumenty konsumentowi (i jak ma je zaakceptować)
- Instrukcję jak wypełnić dokumenty i przeprowadzić proces sprzedaży
2. Regulamin strony www, sklepu online, bloga ze ofertą produktów cyfrowych (kursy, e-booki)
Wzór przygotowany dla osób, które prowadzą stronę autorską, sklep lub bloga i chcą sprzedawać produkty online:
- E-booki
- Kursy
- Szkolenia
- Webinaria
Zawiera wszystkie niezbędne kwestie (gwarancje, zwroty, reklamacje, informacje o prawie o odstąpieniu od umowy).
Dodatkowo umożliwiliśmy dodanie funkcji:
- Zapisu na newsletter z informacjami od właściciela firmy
- Sprzedaż dostępu do platformy w formie abonamentu (np. płatności cykliczne co miesiąc)
- Założenie konta użytkownika
- Pobrania darmowych materiałów (PDF-a, szkolenia, webinarium, video) i zapisania od razu na newsletter
- Komentarzy na stronie
3. Treść regulaminu sklepu internetowego — sprzedaż i wysyłka towarów fizycznych
Wzór idealny dla małego sklepu internetowego, który sprzedaje produkty i towary fizyczne (biżuterię, rękodzieło, artykuły sportowe, koszulki, planery, produkty powiązane z marką osobistą).
Zawiera wszystkie niezbędne kwestie (gwarancje, zwroty, reklamacje, informacje o prawie o odstąpieniu od umowy).
Dodatkowo umożliwiliśmy dodanie funkcji:
- Zapisu na newsletter z informacjami od właściciela formy
- Założenie konta użytkownika w sklepie
- Komentarzy na stronie
4. Regulamin dropshipping — sprzedaż produktów i towarów przez dropshipping z Polski
Wzór idealny dla małego sklepu internetowego, który sprzedaje produkty fizyczne (biżuterię, rękodzieło, artykuły sportowe, koszulki, planery, produkty powiązane z marką osobistą), ale w wariancie Dropshipping.
Zawiera wszystkie niezbędne kwestie (gwarancje, zwroty, reklamacje, informacje o prawie o odstąpieniu od umowy).
Dodatkowo umożliwiliśmy dodanie funkcji:
- Zapisu na newsletter z informacjami od właściciela formy
- Założenie konta użytkownika w sklepie
- Komentarzy na stronie
Ważne!
Wzór pasuje wyłącznie dla hurtowni mieszczących się na terenie Polski!
5. Regulamin strony z rezerwacją usług lokalnej firmy (np. weterynarz, fryzjer, gastronomia, kosmetyczka, hotel)
Wzór dla małych, lokalnych firm, które chcą umożliwić bezpłatną rejestrację lub zamówienie usług przez internet, takich jak:
- Stolik w restauracji
- Wizyta w firmie (np. rezerwacja miejsca na paznokcie, wizyty u weterynarza)
- Zamówienie posiłków z dowozem w gastronomii (w formie przedpłaty / przelewu online)
- Rezerwacja pokoju w hotelu (również z opcją przedpłaty / przelewu online)
Dodatkowo umożliwiliśmy dodanie funkcji:
- Zapisu na newsletter z informacjami od właściciela firmy (np. promocje, rabaty)
- Komentarzy na stronie
6. Regulamin strony sprzedającej konsultacje i wizyty online (lekarz, prawnik, dietetyk)
Wzór dla specjalistów, którzy chcą świadczyć usługi online i umawiać się z klientami przez Skype, Google Hangout i prowadzić zdalnie konsultacje, np:
- Dietetyk zdalnie układa dietę
- Trener konsultuje podopiecznego
- Lekarz udziela porad
- Prawnik udziela konsultacji
- Psycholog prowadzi psychoterapię
Założyliśmy format, w którym klient rezerwuje wizytę i dokonuje od razu zapłaty.
Dodatkowo umożliwiliśmy dodanie funkcji:
- Zapisu na newsletter z informacjami od właściciela formy
- Komentarzy na stronie
- Zastrzeżenia przepadku kwoty, jeśli klient odwoła spotkanie dzień przed wizytą
7. Ważne! Zobacz co otrzymasz w ramach dostępu do dowolnego pakietu:
- praMasz 30 dni na przetestowanie, jeżeli pakiet Ci się nie spodoba, oddamy Ci pieniądze
- Dostajesz dostęp do WSZYSTKICH pakietów i wariantów wymienionych wyżej
- Dostajesz dostęp do CAŁEJ wiedzy w panelu (instrukcje, podpowiedzi, wyjaśnienia wątpliwości)
- Możesz zadać dodatkowe pytania, jeżeli coś będzie niejasne (sprawdź komentarze na dole tej strony)
- Po upłynięciu dostępu do panelu DALEJ MOŻESZ korzystać z wzorów tak długo jak chcesz — tracisz tylko dostęp do aktualizacji
- KAŻDY regulamin możesz dostosować dla działalności nierejestrowanej
Dlaczego dajemy Ci dostęp do WSZYSTKICH PAKIETÓW (a nie sprzedajemy ich osobno)?
- Porady i instrukcje w panelu dotyczące sprzedaży sa w 95% takie same bez względu na to, co sprzedajesz — więc i tak potrzebujesz tej wiedzy
- Prawo nakłada na Ciebie szereg obowiązków, które MUSISZ znać (np. zasady dyrektywy Omnibus), więc dzielenie tego na osobne mikropakiety byłoby bez sensu, bo szybko by sie okazało, że zdarzyła sytuacja, która „zahacza” o inny rodzaj sprzedaży i potrzebujesz tej wiedzy
- Jeżeli rozwiniesz / zmienisz pomysł na biznes, masz gotowy pakiet — nie musisz dopłacać za inny
- Jeżeli pojawią się jakieś elementy, które chcesz wdrożyć na swojej stronie (co dzieje się u konsumentów w BARDZO często, bo nagle okazuje się, że trzeba coś jeszcze dodać), a podpadają pod inny wariant — nie musisz nic dokupywać. Wystarczy… skopiować z innego wzoru

Kopiujesz, wklejasz, uzupełniasz. Łatwo, szybko, wygodnie
Wzory są przygotowane w formacie WORD .docx. Możesz pobrać plik, zamieścić na dysku i edytować po swojemu. Potem wystarczy tak przygotowany regulamin sklepu internetowego zamieścić u siebie w miejscu docelowym.
Każdy wzór posiada obszerną instrukcję i wyjaśnienia, w odpowiednich kolorach, dzięki czemu wiesz gdzie, co i w jaki sposób zmienić / uzupełnić.
Tak to wygląda:


Regulaminy będą NIEZBĘDNE, jeżeli potrzebujesz ich do jednej z tych rzeczy:
- Prowadzisz małą firmę i chcesz założyć sklep internetowy sprzedający towary i produkty fizyczne
- Prowadzisz małą, lokalną firmę i chcesz wdrożyć możliwość korzystania z usług przez stronę www (zamówienia, rezerwacje miejsc)
- Jesteś twórcą internetowym, który chce sprzedawać produkty / usługi cyfrowe (szkolenia, e-booki, kursy, webinaria)
- Chcesz zbierać kontakty do newslettera (oferując darmowy PDF, webinarium, dostęp do materiałów za free) i wysyłać mailingi (informacyjne i sprzedażowe)
- Planujesz założyć biznes i potrzebujesz pakietu dokumentów na start za rozsądną cenę
- Chcesz W KOŃCU uporządkować kwestię polityki prywatności i regulaminu strony, bo do tej pory to było zrobione na podstawie, jakiś podejrzanych materiałów znalezionych w sieci

Co mówią osoby, które kupiły ten pakiet? Sprawdź opinie klientów!
(kliknij w opinię, żeby powiększyć)







▶ Więcej opinii znajdziesz na TEJ stronie, SPRAWDŹ TUTAJ
Wszystkie opinie są zweryfikowane i pochodzą od klientów, którzy zakupili pakiet regulaminów.

Radca prawny Jerzy Stanisław Josse — nasz niezastąpiony autor regulaminów sklepu
Autorem wzorów jest radca prawny Jerzy Stanisław Josse, z kancelarii prawnej Temida w Tychach.
Jerzy specjalizuje się temacie prawa związanego z e-commerce oraz wdrożeń RODO w średnich firmach i dużych instytucjach. Jest również autorem na naszym blogu.


100% satysfakcji, dajemy Ci 30 dni na testowanie
Po zakupie masz 30 dni na przetestowanie zawartości panelu, pobranie, uzupełnienie i sprawdzenie wzorów.
Jeżeli uznasz, że nie spełniają one Twoich oczekiwań, daj nam znać. Wystawimy Ci korektę faktury i zwrócimy całość środków. Od razu, bez pytania, bez konieczności podawania powodu.

Pomożemy, podpowiemy i dajemy gwarancję
Na nasz pakiet dajemy Ci gwarancję.
Jeżeli w naszych regulaminach znajdziesz klauzulę niedozwoloną (zapis niezgodny z prawem), oddamy Ci pieniądze oraz umożliwimy DOŻYWOTNI dostęp do całego pakietu ZA DARMO.
Bez żadnych warunków.
A jeżeli będziesz mieć proste i szybkie pytania dotyczące wdrożenia wzorów, podpowiemy co, gdzie i jak uzupełnić:
- Mailowo
- W komentarzach pod wpisem
I tu odpowiadamy i pomagamy ZAWSZE, w terminie do 7 dni roboczych. Z tej formy pomocy korzysta 99% naszych klientów.
Jeżeli odpowiedź będzie wymagała większej ilości pracy z naszej strony (dłużej niż 15 minut) lub wdrożenia u Ciebie indywidualnego rozwiązania, przygotowanego dla Twojego sklepu — wtedy możemy Ci zaproponować konsultację indywidualną według cennika pracy za godzinę.
Coś dalej nie daje Ci spokoju? sprawdź FAQ – najczęściej zadawane pytania przez naszych klientów!
1. Czy regulamin jest aktualny, zgodny z najnowszymi aktami prawnymi, ustawami i przepisami prawa Unii Europejskiej?
Tak, wszystkie wzory są aktualne z bieżącym stanem prawnym na rok 2024. Spełniają w 100% wymogi, jakie stawiają przed nimi przepisy prawa Polski i Unii Europejskiej, ze szczególnym uwzględnieniem ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (ustawy o prawach konsumenta). Wzory są przygotowane przez prawnika, nie zawierają klauzul niedozwolonych. Śmiało można je umieszczać na stronie sklepu internetowego!
2. Czy te regulaminy są zgodne z Dyrektywą Omnibus?
Tak! Nasz regulamin dla sklepu internetowego zawiera szczegółowe zapisy prawa konsumenckiego dotyczące rękojmi i zwrotów obowiązujących na podstawie Dyrektywy Omnibus. Do tego zamieściliśmy obszerne omówienie dyrektywy Omnibus, by było wiadomo jakich zasad trzeba przestrzegać w sklepie internetowym (np. opinii, promocji lub prezentacji cen).
3. Czy regulaminy są zgodne z RODO i UODO (dawniej GiODO) i zawierają zapisy dotyczące przetwarzania danych osobowych konsumentów?
Tak. Na stronie internetowej każdego sklepu należy dodać zapisy zgodne z wymogami RODO i UODO (dawniej GiODO) dotyczące ochrony danych osobowych.
Nasze dokumenty zawierają wszystkie niezbędne obowiązki informacyjne, przysługujące klientom wynikających z RODO, jakie powinny się znaleźć na stronie Twojego sklepu.
Natomiast pamiętaj, że niezależnie od nich, dodatkowo musisz wdrożyć pełną dokumentację RODO w swojej firmie, jeżeli będziesz przetwarzać dane osobowe klientów sklepu internetowego.
Pakiet RODO dla małej firmy możesz dokupić z atrakcyjnym rabatem. W momencie zakupu, wybierz promocyjną ofertę i opcję „dodaj do koszyka”.
4. Chcę sprzedawać kursy w formie abonamentowej – czyli co miesiąc pobieram pieniadze z karty klienta. Macie coś dla mnie?
Tak.
Dedykowany wzór regulaminu sklepu opartego na blogu i sprzedaży produktów cyfrowych jest właśnie dla Ciebie!
Uwzględniliśmy tam rozwiązanie, w którym opłata jest pobierana raz w miesiącu z karty klienta!
5. Czym te regulaminy różnią się od darmowego wzoru, który udostępniacie na stronie?
Jednym z naszych sztandarowych produktów jest darmowy wzór polityki prywatności.
Jeżeli twoja strona www ma pełnić funkcję wizytówki firmy, gdzie do znalezienia są podstawowe dane (oferta, cennik, dane kontaktowe, formularz do wysyłki e-maili) – to nasz darmowy wzór zupełnie Ci wystarczy.
Natomiast jeżeli chcesz „czegoś więcej” – czyli coś sprzedawać przez internet (i potrzebujesz gotowy regulamin sklepu), świadczyć usługi korzystania ze sklepu internetowego, wysyłki newsletterów, zbierać kontakty, przetwarzać dane osobowe, umożliwiać rezerwacje – to wtedy potrzebujesz ten pakiet (dlatego, że w każdymz wariantów form musisz potwierdzić zawarcie umowy z konsumentem).
6. Czy jeżeli zażądam zwrotu pieniędzy, mogę osadzić regulamin sklepu na swojej stronie?
Jeżeli nasz pakiet nie spełni Twoich oczekiwań — do 30 dni, bez podania przyczyny, możesz zażądać zwrotu pieniędzy. I oczywiście odeślemy Ci całą kwotę.
Nie mamy czasu, ani chęci przeszukiwać sieci w sprawdzeniu tego, czy ktoś, kto zażądał zwrotu pieniędzy, mimo to z nich korzysta. Tobie zostawiamy etyczną ocenę takiego zachowania.
7. Czy te regulaminy umożliwiają podpięcie bramki płatności?
Tak! Można osadzić w nich dowolną, popularną bramkę płatności (Tpay, PayU, Przelewy24 i inne) i sprzedawać swoje produkty za pomocą tej bramki.
8. Czy te regulaminy zawierają informacje o zwrotach płatności, zwrotach towarów, reklamacjach i odpowiednie formularze?
Tak! Dokumenty zawierają proste formuły w tym zakresie. W to wchodzą również kwestie reklamacji, zwrotów towaru oraz płatności.
9. Czy mogę te regulaminy wykorzystać do sprzedaży bez sklepu internetowego (przez Instagram, Facebook, komunikatory) ?
Tak!
W pakiecie znajdziesz wzór pod taką sprzedaż, z omówieniem i instrukcją jak komunikować się z klientem.
10. Czy ten regulamin nadaje się do sprzedaży kursów online?
Tak! Znajdziesz u nas kompletny wzór regulaminu sprzedaży kursów internetowych – płatnych również w formie abonamentowej / cyklicznej.
11. Czy po upłynięciu licencji muszę przedłużyć, by dalej korzystać z regulaminów?
Nie musisz.
Możesz z nich korzystać tak długo jak zechcesz.
Jednakże — po wygaśnięciu licencji stracisz dostęp do nowości w panelu, nowych wersji i ważnych aktualizacji (tych jest około 3-6 w roku).
12. Jak wygląda cennik regulaminu?
To jedne z najbardziej korzystnych (o ile nie najbardziej korzystne) ceny na rynku:
- 497 zł za trzy lata
- 247 zł za 1 rok
- 187 zł za 3 miesiące
Ważne!
Nawet jeżeli upłynie czas dostępu, dalej możesz korzystać z dokumentów (aż do końca świata). Stracisz wyłącznie dostęp do aktualizacji i nowości.
- 497 zł za trzy lata
- 247 zł za 1 rok
- 187 zł za 3 miesiące
Ważne!
Nawet jeżeli upłynie czas dostępu, dalej możesz korzystać z dokumentów (aż do końca świata). Stracisz wyłącznie dostęp do aktualizacji i nowości.
13. Czy mogę z tych wzorów skorzystać przy tworzeniu regulaminu dla działalności nierejestrowanej?
Tak, jeżeli prowadzisz działalność nierejestrowaną i chcesz sprzedawać w sklepie online, możesz użyć tych dokumentów. Nie musisz ich modyfikować, wystarczy, że wprowadzisz w nich swoje dane. Instrukcję jak to zrobić znajdziesz w naszym panelu.
14. Czy regulamin sklepu dropshipping nadaje się dla dropshippingu spoza Polski?
Nie. Wzór regulaminu dla dropshippingu jest przygotowany przy założeniu, że hurtownia mieści się na terenie Polski. Musieliśmy tak zawęzić ofertę, ponieważ trudno przygotować ogólny wariant dla dropshippingu zza granicy, jeśli chodzi o kwestie RODO i przekazywanie danych osobowych. Jeżeli potrzebujesz dokumentację dla sklepu sprowadzającego spoza Polski (np. z Chin / Aliexpress), możemy zaproponować indywidualne przygotowanie takiego dokumentu.
15. Czy muszę coś zmieniać w regulaminach czy mogę je wkleić i zostawić?
Tworząc ogólne wzory dla różnych branż, musimy pójść na jakiś kompromis. Z jednej strony, dzięki ich ogólności, oferujemy szybkie wdrożenie i atrakcyjną cenę.
Z drugiej strony, im bardziej ogólny wzór, tym trudniej przewidzieć każdy możliwy scenariusz, który może się wydarzyć. Dlatego musimy zostawić margines na indywidualne dostosowanie dokumentów przez użytkownika. Oznacza to, że im bardziej chcesz mieć dokument zrobiony “pod siebie”, tym więcej rzeczy należy w nim uwzględnić oraz tym więcej czasu i pracy trzeba w niego włożyć.
Co jest alternatywą dla takiego rozwiązania?
Przygotowanie indywidualnego regulaminu, dla Twojej firmy. Wtedy spotykamy się online, robimy wywiad, bierzemy wzór, robimy analizę punkt po punkcie, omawiamy i dostosujemy dokumentację dokładnie tak, jak sobie życzysz.
Koszt takiej usługi zaczyna się od 1500 zł netto w górę + godzina konsultacji 300 zł netto. Ilość godzin konsultacji zależy od tego, ile zmian i modyfikacji trzeba wprowadzić.
Możemy również sprawdzić Twój regulamin sklepu internetowego, czy wszystko masz dobrze wypełnione. Wysyłasz nam pliki, my je przeglądamy, a potem omawiamy. Cena takiej konsultacji to 300 zł netto za godzinę pracy.
16. Czy będzie można do regulaminów zadać dodatkowe pytania, gdy będą jakieś wątpliwości / coś będzie niezrozumiałe?
Można do nich zadać pytania i autor, Jerzy, odpowiada na nie regularnie w terminie do 7 dni roboczych. Ważne jest to, by to było pytanie krótkie i konkretne, tak by odpowiedź zajęła 1-3 zdania. Odpowiedzi na pytania możesz sprawdzić w komentarzach na dole tej strony lub wysłać nam na e-mail. Jeśli pytanie będzie bardziej złożone, przygotowanie odpowiedzi zajmie więcej czasu lub chcesz dopytać o jakieś zmiany podczas spotkania — wtedy zapraszamy na konsultacje online. Cena konsultacji to 300 zł netto godzinę pracy.
17. Czy dla każdej strony internetowej muszę dokupywać kolejny pakiet?
Nie musisz. Jeżeli masz kilka stron, możesz użyć jednego wariantu na wszystkich stronach. Nie możesz ich tylko wykorzystać na stronach klientów lub znajomych.
18. Czy możecie mi sprawdzić mój regulamin sklepu?
Tak, mamy taką usługę w pakiecie. Działa to w następujący sposób:
- Kupujesz nasz regulamin sklepu internetowego.
- Uzupełniasz go.
- Spisujesz sobie pytania.
- Wysyłasz nam informację i pytania.
- Przygotowujemy wstępną wycenę i szacujemy czas pracy.
- Akceptujesz cenę.
- Nasz radca poprawia dokumenty sam lub możecie to zrobić wspólnie podczas spotkania.
- Umawiamy się na spotkanie online (Skype, Google Hangout).
- Podczas spotkania omawiamy i wyjaśniamy wątpliwości lub poprawiamy co trzeba poprawić.
Cena takiej usługi to 400 zł netto za godzinę pracy.
19. Czy regulamin zawiera wzór formularza odstąpienia od umowy?
Tak, nasz materiały zawierają wszystkie obowiązkowe elementy regulaminu sklepu internetowego, takie jak wzór formularza odstąpienia od umowy czy warunki zawierania i rozwiązywania umów (gwarancji, reklamacji). To bezpieczny regulamin, dzięki któremu Twój sklep będzie spełniał wymogi określane przez prawo oraz UOKiK (czyli Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów).

Czy ten pakiet jest WŁAŚNIE dla mnie?
Nie wiesz, czy ten pakiet regulaminów sklepu będzie OK dla Ciebie? Masz inne pytania, wątpliwości?
Skontaktuj się z nami, pogadajmy :).
Z chęcią odpowiem na WSZYSTKIE pytania.
Wybierz wygodny dla Ciebie sposób kontaktu:
- Zadzwoń: +48 535 036 170 (dotknij numer, żeby od razu zadzwonić)
- Napisz pytanie w komentarzu na dole strony
- Skorzystaj z okienka czatu po prawej stronie
- Napisz e-mail na radek@sardynkibiznesu.pl
Czy jest moliwość poszerzenia tego pakietu o formularze zwrotów /reklamacji, wzory regulaminu promocji na sklepie i konkursy?
Cześć, przepraszam, że dopiero teraz odpowiadam, ale komentarz mi umknął. Co do zwrotów – prosty formularz zwrotu jest na końcu każdego regulaminu – chyba, że potrzebujesz coś ekstra to daj znać. Co do regulaminu promocji i sklepów – jasne, możemy coś takiego dodać, tylko musiałabyś krótko napisać jaki rodzaj promocji / konkursów by Cię interesował bo to temat rzeka 🙂
Miło mi poinformować ,że zaktualizowaliśmy nasz pakiet i dodaliśmy regulamin sklepu dropshipping – oparty o sprzedaż w Polsce z polskich hurtowni. Wzór tego regulaminu został przygotowany przy współpracy z Martą, która już kupiła dostęp do pakietu, prowadzi biznes oparty o ten model i podpowiedziała nam co powinno się w nim znaleźć.
Jak najbardziej regulamin dotyczący konkursu internetowego mógłby być przydatny – wiadomość apropo ostatniego newslettera 🙂
Cześć Patryk, dzięki za komentarz. Z chęcią się weźmiemy za temat takowego regulaminu, ale potrzebowalibyśmy nieco więcej informacji. Zdecydowanie nam się łatwiej pracuje, jakbyśmy musieli się oprzeć o konkretny przykład – czyli jakby taki konkurs miał wyglądać. Możesz napisać tutaj, albo dać znać na e-mail.
Mam kilka pytań do edycji tekstu polityki prywatności: 1)Czy nie posiadając konta na Facebooku, a jedynie konto na Instagramie, nadal konieczny jest punkty o prowadzeniu mediów społecznościowych? 2) Czy konieczne jest podawanie jaki jest konkretny podmiot prowadzący nasz newsletter? Czy wystarczy zostawić to tak, jak jest napisane w formularzu?
3) Co do wysyłania danych w ramach/poza EOG: czy aby na pewno Google Analytics nie wysyła ich poza EOG?
Cześć, Jurek jest we Włoszech, wraca w środę – 19.10.2022, jak wróci siądzie i odpisze Ci na te wszystkie pytania.
Cześć Wioletto! Odpowiadając na Twoje pytania: ad 1 jeśli prowadzisz konto na Instagramie dedykowane Twojej działalności gospodarczej i za jego pośrednictwem prowadzisz działania marketingowo-reklamowe na rzecz swoich followersów to przetwarzasz dane na podobnej zasadzie jak poprzez facebook. Sugerowałbym w takim wypadku zostawić zapis o mediach społecznościowych. ad 2 nie ma potrzeby dokładnego podawania podmiotu prowadzącego newsletter. W zasadzie nie ma obowiązku, żeby wymieniać z nazwy któregokolwiek z tzw. „odbiorców danych”, czyli podmiotów, którym przekazujemy zebrane przez nas dane do prowadzenia m.in. newslettera. Wystarczy to zrobić opisowo np. biuro rachunkowe, administrator strony www, kancelaria prawna, podmiot prowadzący newsletter, dostawca oprogramowania księgowego… Dowiedz się więcej »
Ad1. Mam pytanie odnośnie regulaminu. Przygotowuje wzór dla klienta na podstawie dokumentów A7 i B7 z kursu. Mam jednak pytanie czy regulamin ten pokrywa instytucje, którą jest „Przedsiębioraca na Prawach Konsumenta”. Instytucja ta daje możliwość odstąpienia od umowy (zwrotu) gdy zakup został zrobiony przez osobę fizyczną prowadzącą DG (JDG lub NDG) w szczegółnych przypadkach rolnikom. Wg. mnie regulamin pokrywa prawo odstąpienia od umowy poza lokalem przedsiębiorcy, jednak brak jest jednoznacznego zdefiniowania „przedsiębiorcy” (ogólnie brak jest tej definicji w legislacji z tego co się zorientowałem). Dotyczy to też rękojmi, która aktualnie oprócz Konsumenta obejmuje także PnPK. Ad2. Dodatkowo mam pytanie odnoście… Dowiedz się więcej »
Cześć Antek! Przepraszam, że nie odpisałem, ale wyjechałem w pt na przedłużony weekend. Z przyjemnością odpowiem na Twoje pytania, ale potrzebuję trochę czasu, aby się w to wgryźć. Rezerwuje czas w środę. Pozdrowienia!
Antku, tak, jak obiecałem wracam do tematu: ad 1 Nasze regulaminy zostały przygotowane pod tradycyjną sprzedaż konsumencką, więc zawierają standardowe klauzule dla tego typu umów. Wydaje mi się, że postanowienia regulaminów będą pasować pod konsumencką sprzedaż na rzecz przedsiębiorców, o ile spełnione zostaną warunki określone w art. 556(4) oraz 556(5) Kodeksu cywilnego. To właśnie te przepisy wprowadziły do polskiego porządku prawnego instytucje, o której napisałeś. Żeby łatwiej byłoby mi wytłumaczyć w czym rzecz zacytuję te przepisy: Art. 556(4) [Stosowanie przepisów dotyczących konsumenta do osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą] Zawarte w niniejszym dziale przepisy dotyczące konsumenta, z wyjątkiem art. 558 §… Dowiedz się więcej »
Super!
Dziękuję za wyczerpującą ofpowiedź. Ten tip z checkboxem jest super
Na mojej stronie internetowej chcę umieścić formularze Google (oprócz zwykłego formularza kontaktowego). Będę za ich pośrednictwem zbierała takie dane, jak: imię (ewentualnie nazwisko, jak klient wpisze), e-mail, telefon. Posłużą mi one tylko do tego, żeby skontaktować się z klientem, dowiedzieć się, jaką usługą jest zainteresowany i kiedy mogę do niego oddzwonić. Mam już politykę prywatności od Was, ale zastanawiam się nad regulaminem strony www. Tyle że nie widzę tutaj nigdzie swojego przypadku, więc chcę mieć 100-procentową pewność, czy jest mi to rzeczywiście potrzebne w tej chwili. Nie jestem ani sklepem internetowym, ani nie prowadzę rezerwacji, nie sprzedaję produktów czy usług… Dowiedz się więcej »
Cześć Justyna 😉
To czy potrzebujesz regulaminu zależy od charakteru usług, które świadczysz, natomiast kwestia formularza googlowskiego jest tu drugorzędna i związane bardziej z ochroną danych osobowych. Jeśli usługi świadczone przez Ciebie mają charakter elektroniczny to będziesz musiała zamieścić regulamin. Nie wiem w jakim sektorze działasz, ale jeśli świadczysz usługi na rzecz konsumentów zwracam Twoją uwagę na przepisy ustawy o Prawach konsumenta, w szczególności w zakresie obowiązków związanych zawieraniem umów „na odległość”.
Pozdrawiam Jurek!
Cześć,
Mam dokładnie taką samą sytuację jak Justyna. Ze swojej strony www przekieruję klienta do formularza google, aby wypełnił swoje dane. Moję usługi będą świadczone stacjonarnie ale jest również możliwość zupełnie zdalnej współpracy (projekty wnętrz) – wtedy ma to formę telekonferencji + przesłanie klientowi odpowiednich plików. Usługi nie można kupić na mojej stronie (nie mam sklepu).
Rozumiem, że w takiej sytuacji regulamin jest niezbędny. Czy powinien być to regulamin jak do sklepu? Będę wdzięczna za wskazanie poprawnego dokumentu 🙂
Dziękuję i pozdrawiam.
Hej Domi, Na ten moment nie wydaje mi się, żebyś potrzebowała regulaminu www, chyba że chcesz zawierać ze swoimi klientami umowy, za pośrednictwem strony. Potrzebowałabyś wtedy jakiegoś modułu sklepu, gdzie oferowanymi produktami byłyby twoje projekty wnętrz. Wtedy mogłabyś skorzystać z regulaminu dotyczącego sprzedaży materiałów cyfrowych. Wykonanie projektu wnętrza jest umową o dzieło. Projekt jest też utworem w rozumieniu prawa autorskiego. Najrozsądniej z Twojego punktu widzenia byłoby zawierać umowy pisemne. Zastanów się też nad stworzeniem wzorcowej umowy ramowej (takich ogólnych warunków umownych), którą możesz gdzieś zmieścić na stronie i podlinkowywać swoim klientom w korespondencji e-mail. Może, któryś z opracowanych przez nas… Dowiedz się więcej »
Witam. Mam pytanie odnośnie nowej procedury reklamacyjnej (od 01.01.2023). Czy będzie aktualizacja regulaminu z tego zagadnienia?
Cześć Gosia. Jeżeli chodzi o Omnibusa wczoraj przeprowadziłem rozmowę z Jurkiem na ten temat. Plan jest następujący:
1) Omnibus w wersji elektronicznej – przygotujemy listę zmian i poprawek na stronie, które trzeba wprowadzić w związku ze sprzedażą online produktów.
2) Co do reklamacji – Jurek właśnie w tym grzebie i też będzie przygotowywał w aspekcie sprzedaży przez internet
Trzecią aktualizację planujemy związaną z koniecznością instalacji na stronie buttona do polityki cookies i zgód marketingowo-analitycznych.
Cześć Gosiu, Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, opis procedury reklamacyjnej wymagany był już wcześniej. Nigdzie jednak nie znajdziemy wytycznych ustawodawcy, jak ta procedura ma wyglądać. W naszych wzorach znajdziesz możliwe najprostszą procedurę reklamacyjną dotyczącą wszystkich możliwych zagadnień związanych z prowadzoną w necie działalnością. Przeglądając różne regulaminy spotkałem się z różnymi praktykami – fajnym rozwiązaniem, które widziałem było np. rozdzielenie procedur reklamacyjnych na dwie: jedna dotycząca reklamacji produktów sprzedawanych na stronie i druga dotycząca wszystkich innych spraw, w szczególności związanych z działaniem strony. W związku z wprowadzeniem Omnibusa do polskiego porządku prawnego wypuścimy z Radziem kilka materiałów. Generalnie nasze regulaminy… Dowiedz się więcej »
Cześć! Pojawiła się pierwsza aktualizacja w związku z Dyrektywą Omnibus – to checklista w formacie A4, która omawia najważniejsze zagadnienia i zmiany w sklepie.
Cześć – właśnie dodaliśmy obszerne wyjaśnienie do panelu, w którym pokazujemy zakres zgodności naszych regulaminów z Dyrektywą Omnibus. Jest to załącznik w formie A4, który zamieściliśmy obok wspomnianej wcześniej „Ściągi z Omnibusa”.
Czy jest regulamin dla sklepów dropshipping bez działalności
Hej!
Nasze regulaminy są robione pod przedsiębiorców. Nie ma jednak przeszkód, aby wykorzystać je nie prowadząc działalności gospodarczej. W zasadzie tylko jedno postanowienie musiałbyś zmienić, a chodzi o określenie właściciela i podmiotu świadczącego usługi drogą elektroniczną. Pamiętaj jednak, że to, że nie prowadzisz działalności nie zwalnia Cię ze stosowania przepisów prawa, w szczególności jeśli prowadzisz sprzedaż na rzecz konsumentów.
Pozdrowienia!
A w polityce prywatności pierwsza informacja o danych firmy, co mam tam wpisać? Tylko imię i nazwisko?
Pozdrawiam
Jeśli działasz jako osoba nieprowadząca działalności gospodarczej to możesz wskazać swoje imię, nazwisko i dane kontaktowe (adres zamieszkania lub e-mail lub numer telefonu).
Pozdrowienia
Jurek
Jaki byłby koszt dodania zapisów o przeniesieniu przesyłki na klienta albo może jakaś informacja w którym miejscu to umieścić, chodzi o zapisy pozwalające dokonywać przesyłki w imieniu klienta żeby nie wliczać wysyłki do limitu NDG.
Cześć Ewelina!
Czy chodzi Ci o koszty dostawy (przesyłki), które miałby pokrywać Klient (kupujący)?
Jeśli tak, to można taki zapis zawrzeć w art. 4 ust. 3 dotyczącym dostawy. Mam jednak wątpliwości, czy przy sprzedaży on-line, która z zasady jest sprzedażą wysyłkową takie rozwiązanie nie będzie potraktowane jako omijanie prawa. Musisz wiedzieć, że czynność prawna mająca na celu ominięcie przepisów prawa (bez względu jakich, włącznie z przepisami podatkowymi) jest bezwzględnie nieważna.
Pozdrawiam!
Witam, mam pytanie odnośnie regulaminu a mianowicie zwrotu. Jeśli tworzę grafiki, logo, ulotki, wizytówki itd. Więc wszystko jakby typowo dla danego klienta, czy personalizowane zamówienia to jak to jest w moim przypadku jeśli chodzi o zwrot produktów? Dodam, że czasami jest to tylko wersja cyfrowa, a czasami również wydruk, który wykonuje drukarnia, także też nie do końca mam wpływ na to jakby coś poszło nie tak.
Jak w tej sytuacji powinno to wyglądać w regulaminie?
Cześć Joanno, Twoje pytanie jest zbyt ogólne żeby na nie łatwo odpowiedzieć. Pierwsza kwestia, którą należy rozważyć to na jakiej podstawie następuje zwrot towaru – czy jest to niezgodność towaru z umową (w drodze reklamacji) czy też jest to zwrot towaru w związku z konsumenckim prawem odstąpienia od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni, od dnia jej zawarcia. W tym pierwszym przypadku zwrot może nastąpić tylko gdy towar ma wady (czyli to, że komuś się nie podoba Twoje logo, które zostało wykonane w zgodzie z wytycznymi, nie będzie podstawą do skorzystania z rękojmi. Pamiętaj, że to czym się… Dowiedz się więcej »
Cześć w pakiecie pojawiła się bardzo dużą aktualizacja. Zaktualizowaliśmy regulaminy sklepów (mały sklep i sklep dropshipping) oraz sprzedaż produktów cyfrowych o przepisy wynikające z Dyrektywy Omnibus. Dodaliśmy kwestie reklamacji, rękojmie. Do tego jest załączone szerokie omówienie zmian jakie trzeba wprowadzić w sklepie w związku z Omnibusem (publikowanie cen, dodawanie ocen, promocje). Można to pobrać w formie ściągi Omnibus, szybkiej i prostej do wydrukowania.
Hej, mam pytanie dotyczące wzorów regulaminów. Ruszamy z nowym biznesem, będziemy oferować sesje coachingowe, warsztaty, kursy, eBooki itd. Mieszkamy za granicą (Wielka Brytania), firma będzie zarejestrowana tutaj, ale oferta będzie skierowana do Polaków (pewnie zdąży się jakaś zagraniczna Polonia, ale myślę, że w 95% będą to Polacy mieszkający w Polsce). Najchętniej kupiłabym Wasze wzory regulaminów, ale nie wiem czy mogę, jeśli firma jest zagraniczna? Regulaminów angielskich nie chcę wstawiać, bo Polacy się ich przestraszą i nie będą chcieli nic kupować. Będę wdzięczna za odpowiedź. Pozdrawiam.
Cześć Justyna,
Niestety, ale nie mogę Ci odpowiedzieć na Twoje pytanie. Jedyne co mogę Ci napisać to to, że nasze regulaminy sprawdzą się w działalności prowadzonej w Polsce, nawet jeśli Twoi klienci będą z innego kraju UE lub nawet spoza UE. Jeżeli jednak działalność założysz w UK i świadczyć będziesz usługi na rzecz konsumentów w PL to nie mogę Ci zagwarantować tego, że nasze regulaminy spełnią wszystkie restrykcje prawne obowiązujące w UK.
Mogę ci doradzić wizytę u prawnika w UK i to najlepiej takiego, który kieruje swoje usługi na rzecz polonii.
Pozdrawiam!
Dzień dobry, czy regulamin będzie dobry dla rękodzielnika, tworzącego produkt na zamówienie (spersonalizowane kartki okolicznościowe)z sprzedającego przez platformy społecznościowe?
Cześć Sylwia! Dzięki za pytanie. Tak, będzie ten regulamin jest idelany dla rękodzielnika, bo przygotowaliśmy nawet specjalną aktualizację, w której krok po kroku tłumaczymy jak go zaadoptować właśnie do takiej formy sprzedaży. Tutaj omawiamy szczegóły, a samą instrukcję znajdziesz w regulaminie.
Czy byłaby możliwość uwzględnić we wzorach polityki prywatności i plików cookies umieszczenie na stronie mapy Google? Mapka jest bardzo często umieszczanym elementem i niestety dokleja nam pliki cookies od Googla do strony.
Cześć Łukasz, przygotowujemy aktualizację związaną z opcją blokowania cookies, więc rozwiążemy ogólnie kwestię Mapy Google.
Cześć! Zakupiłam pakiet. Zgodnie z moją wiedzą były przeprowadzone niedawno zmiany w newsletterach. Konsument powinien otrzymać możliwość płatności za newslettera- zamiast płatności swoimi danymi. Widziałam już te zapisy na różnych stronach. Nie widzę jednak tych zapisu w dokumencie C3. Czy w tym temacie będzie jakaś aktualizacja? Z góry dziękuję za odpowiedź
Cześć Julia, dzięki za pytanie.
Czy dobrze rozumiem, że chodzi Ci o to, czy jest opcja wdrożenia przez regulamin płatnego newslettera?
Czyli np. robisz przelew i przez rok co tydzień dostajesz newsletter z ekstra treścią niedostępną, jeśli nie zrobisz przelewu?
Nie w tym przypadku chodzi mi o zapis wprowadzony wraz z Omnibusem, gdzie użytkownik „płaci” za newsletter swoimi danymi i trzeba mu umożliwić opcję normalnego zakupu. Tu jest to opisane dokładniej: https://creativa.legal/legalny-newsletter-krok-po-kroku/
Dzięki, wszystko jasne. Wrzucam temat Jurkowi, omawiamy, wrzucimy odpowiedź tu w komentarzu i na 100% dodamy osobną lekcję o lead magnet w panelu. Proszę o kilka dni cierpliwości. Edit: Akurat Jurek wyjechał na urlop, więc może się nieco przeciągnąć, ale ogarniemy 🙂
Dzięki wielkie 🙂
Cześć Julia, Zbadałem kwestię lead magnetów i zapłaty danymi osobowymi za usługi cyfrowe i nie potrafię potwierdzić informacji zawartych na blogu moich kolegów po fachu. W ustawie o prawach konsumenta nie znalazłem przepisu prawa, który zobowiązywałby nas do dawania alternatywy albo płacisz danymi albo pieniędzmi. Z opracowań do których dotarłem wynika, że usługi cyfrowe, które świadczymy w zamian za dane osobowe podpadają pod ustawę o prawach konsumenta, a więc będziemy musieli spełnić wobec naszego klienta wszystkie obowiązki informacyjne oraz przyznać mu wszystkie uprawnienia konsumenckie, czyli prawo do odstąpienia od umowy oraz prawo do reklamacji ze względu na niezgodność z umową.… Dowiedz się więcej »
RODO nakłada na przedsiębiorcę obowiązek przygotowania określonych dokumentów, takich jak:
(informacja ze strony biznes.gov.pl)
Czy w tym pakiecie znajdę wszystkie powyższe aspekty?
Cześć, to co wymieniłeś dotyczy RODO wewnętrznego (czyli procedur wewnątrz firmy, dotyczących przetwarzania i ochrony danych osobowych). Nasze polityki i regulaminy spełniają wszystkie wymagania jakie stawaia przed nimi RODO w zakresie informowania użytkowników o tym jak i po co chcesz przetwarzać ich dane. Więc te 3 punkty polityka prywatności, regulamin sklepu internetowego, polityka dotycząca plików cookie są spełnione. Pozostałe 3 należą do kwestii RODO wewnątrz firmy – do 2 miesięcy wypuścimy kurs na ten temat.
Cześć. Pytanie z przekroju zagranicznego dropshippingu. Jak jest z przygotowaniem regulaminu pod dropshipping zagraniczny i polski na jednej stronie po zmianach w omnibusie skoro są problemy?
Juras, jak będziesz odpowiadał – ja tu rozmawiałem z Marcinem i chodzi między innymi o to, że np. nie można zrobić zwrotów plus czasem na przesyłkę trzeba czekać 90 dni. Jakbyś mógł tak ująć w 3 zdaniach co tak problematycznego jest w Dropshippingu z Chin jeśli chodzi o polskie prawo i polskie firmy.
Hej Marcin!
Problemy z dropshippingiem z Chin są dwa. Po pierwsze, problem transgranicznego przekazywania danych do Państwa trzeciego (czytaj więcej: . Po drugie w modelu dropshippingowym z Chińskim dostawcą trudno jest dopełnić wymagań stawianych przez prawo konsumentów i odpowiedzialność za wady fizyczne. Wydaje mi się też, że napisanie dobrego regulaminu sklepu wymagałoby uwzględnienia warunków jakie ustaliłeś z dostawcą chińskim. W każdym razie jest to temat skomplikowany, którym nie będziemy się zajmować na sardynkach.
Cześć 🙂 czy posiadacie politykę prywtności w języku angielskim? Moja strona internetowa będzie dwujęzyczna, zakładam więc, że polityka też musi 🙂
Dziękuję!
Cześć Domi, jeszcze nie, ale dopiszę jako aktualizację do zrobienia w niedalekiej przyszłości 🙂
Czy Wasz regulamin będzie nadawał się do strony gdzie będzie zapis na webinar?
Cześć Marcin! Tak, mamy dokładnie pod taki model regulamin (dla strony i newslettera). Czyli klient zostawia przez formularz e-mail i w zamian za to otrzymuje informacje gdzie i kiedy odbędzie się webinar, a potem może wziąć w nim udział lub obejrzeć jego powtórkę. Gdybyś jeszcze miał jakieś pytania – pisz śmiało.
Czyli ten sam 1 regulamin mogę wkleić na swoje 3 strony: do zapisu na newsletter, do zapisu na webinar i na zwykły blog?
Jeżeli to są Twoje strony to tak, nie ma problemu. A jeżeli masz te trzy rzeczy na jednej domenie – to wystarczy jeden regulamin, w którym uwzględnisz te trzy rzeczy i po prostu podlinkujesz (w panelu opisaliśmy jak to zrobić i opisać). Jeżeli dla klientów trzeba by kupić dla każdego osobne konto.
Czy w pakietach znajdę też treść do plików cookies?
Tak, każdy pakiet zawiera osobno regulamin strony oraz politykę prywatności i cookies.
Czy macie też wzory „checkboxów” czy jak to się zwie 🙂 Zgody, którą musimy zaznaczyć aby np pobrać ebook i co wpisać jeśli nie ma się działalności, imie i nazwisko ?
Jeżeli chodzi o checkboxy to są wszystkie wzory tych sprzedażowych (do sklepu). Jest opisane co w nich wpisać i gdzie je zamieścić. Jest też dodana checklista, żeby nie zapomnieć. Do zapisów na darmowe materiały nie dodawaliśmy checkboxów, bo sugerujemy bezpieczniejsze rozwiązanie double-opt in, czyli użytkownik wypełnia formularz (np. podaje imię i e-mail) i dostaje potwierdzenie. Jeżeli potwierdzi – zapisuje się na listę. W takim wypadku nie ma potrzeby dodawania checkboxa. Oczywiście możemy taką szybką aktualizację zrobić z tym co w takim checkboksie wpisać (zanotuję sobie, żeby to przygotować). Co do tego czy masz firmę czy nie – nie ma znaczenia,… Dowiedz się więcej »
Checkbox to zazwyczaj taka tresc: „Wyrażam zgodę na przetwarzania moich danych osobowych przez …… w celu wysyłania drogą elektroniczną newslettera, czyli informacji o nowościach, produktach, ułsugach i promocjach, w tym informacji handlowych, zgodnie z Polityką Prywatności. Wiem, że mogę tę zgodę w każdej chwili wycofać.”
A do słowa „Polityka Prywatności” linkujemy do zakładki z jej treścią?
OK, zamówie jutro te wzory:) Czy w Waszych materiałach jest instrukcja co i jak wstawić ?:)
Tak – jest osobny panel, w którym krok po kroku to tłumaczymy, gdzie co i jak wstawić. Dostęp w ramach jednej ceny. Co do linkowania, żeby być na tip top w zgodzie ze wszystkim, najlepiej w takim checkboksie podlinkować i politykę prywatności i regulamin strony.
Pobrałem u Was poradnik – mam lokalną usługę + zapis na newsletter. Mam wybrać B1 czy B3? Jest jakaś zasadnicza różnica między nimi?
Też chcę prowadzić darmowy webinar to może B5 ? Proszę o pomoc, który mam wybrać.
Najlepiej weź wzór B5 – on jest najbardziej kompletny. Pytanie – czy usługa w firmie jest darmowa czy kupno konsultacji online?
Mam usługę płatną (fotografia) + newsletter darmowy i webinar darmowy. B5? Rodo a regulamin strony to to samo?
To B5, będzie najlepszy. Czy klienci mogą kupić u Ciebie przez stronę usługę, czy zgłaszają się do Ciebie przez e-mail / telefon? Co do RODO – jeżeli chodzi o tę kwestię, to polityka prywatności załatwia to w 100% obowiązki jakie RODO nakłada na Ciebie, jeśli chodzi o użytkowników, by poinformować w ich w jaki sposób są przetwarzane ich dane. Natomiast musimy pamiętać, że jest również RODO wewnętrzne w firmie (sposób przechowywania dokumentów i zapisywania danych) i to jest osobna kwestia – pracujemy tu nad kursem.
Klienci mogą wysłać email lub wpłacić zadatek na usługę ale kupić usługi to nie. B5 dla mnie to sporo to edycji ale ok:)
Jestem niezwykle zadowolony z zakupu produktu dotyczącego regulaminu stron. Jego kompleksowość i prosty, dobrze wytłumaczony proces wdrożeniowy przekroczyły moje oczekiwania. Dzięki niemu szybko i łatwo przygotowałem regulamin dla mojego bloga podróżniczego, na którym planuję sprzedawać książki w przyszłości. Jestem pewien, że ten produkt zapewni solidne zabezpieczenie prawne i pomoże mi budować zaufanie czytelników i klientów. Gorąco polecam go każdemu, kto potrzebuje profesjonalnego regulaminu dla swojej strony internetowej.
Wow. Dzięki Wojtku za tak rozbudowany komentarz i opinię. Cieszę się, że regulamin się przydał. Powodzenia ze sprzedażą książki!
Czy jeśli sprzedaje kurs online, i jako dodatek dodaje opcję kontaktowania się bezpośrednio ze mną, albo bezpośrednią pomoc w wykonaniu zadania, to wystarczy sam regulamin jak na kurs online?
Jeśli nie prowadzę działalności, to w stopce newslettera wystarczy link do polityki prywatności i coś takiego: „Otrzymujesz tę wiadomość, ponieważ ten e-mail jest zapisany na listę newsletterową http://www.storna.pl
Otrzymujesz w ten sposób informację o nowych wpisach, ofertach, produktach i usługach przygotowanych przez autorów strony / bloga.
Jeżeli nie chcesz otrzymywać więcej informacji to kliknij w link usunięcia subskrypcji pod tą wiadomością”
czy tyle wystarczy?
Tak Bartek, myślę że to wystarczy. Zrobiłbym mały upgrade (zboczenie zawodowe):
„Otrzymujesz tę wiadomość, ponieważ ten e-mail jest zapisany na listę newsletterową http://www.storna.pl
Poprzez newsletter dostawać będziesz informacje o nowych wpisach, ofertach, produktach i usługach przygotowanych przez autorów strony / bloga.
Jak chcesz dowiedzieć się więcej o zasadach przetwarzania przez nas danych wejdz tu http://www.strona.pl/politykaprywatnosci
Jeżeli nie chcesz otrzymywać więcej informacji to kliknij w link usunięcia subskrypcji pod tą wiadomością”
Mam pytanie. Rozumiem, że zwykły checkbox wystarczy w przypadku kiedy oferuje darmowy produkt, ja na mojej stronie wprowadziłem następujący schemat: Wypełnienie formularza, obowiązkowe zaznaczenie checkboxa który brzmi „Wyrażam zgodę na zapisanie się na newsletter oraz otrzymywanie informacji o ofertach. Zapoznałem/am się z polityka prywatności(link) i akceptuję jej postanowienia. Po wysłaniu formularza przez klienta, od razu zapisuje go na newsletter, jednak wysyłam mu jeszcze wiadomość e-mail. W tej wiadomości znajduje się link do pobrania produktu, oraz informacja, że zapisał się na listę, i może się z niej w każdej chwili wypisać. I tutaj moje pytanie: Czy taka formuła jest wystarczająca? Bo… Dowiedz się więcej »
Tak, to jest drugie rozwiązanie, które można wdrożyć i jest jak najbardziej OK. Ważne tylko, by 1) Checkbox nie był domyślnie zaznaczony. 2) Warto dodać tam link do polityki prywatności i regulaminu plus informację na jedno zdanie, co się stanie, jeśli ktoś go wypełni (np. wyrażam zgodę na zapis do newslettera). Co do zapisów ludzi z zewnątrz — taki urok zapisów z checkboxem 🙂 Raczej naprawdę sporadycznie się zdarza, że ktoś złośliwie wpisze czyjś adres e-mail, ale to musisz wziąć na klatę (daj po prostu link do wypisu z subskrypcji w emailu). Bardziej bałbym się (i uważaj na to), by… Dowiedz się więcej »
Dzień Dobry, Na początku chciałabym podziękować, za stworzenie regulaminu sklepu internetowego w rozsądnej cenie . Mam pytanie odnośnie Art. 6 [Konsumenckie prawo odstąpienia od umowy] punktu 5 . Czy wymagane jest aby mieć zapis w regulaminie i zwracać klientowi w tym przypadku też koszty wysyłki towaru? Czy można mieć zapis, że w przypadku odstąpienia od umowy zwracamy tylko same koszty za towar bez kosztów wysyłki ? Czy w regulaminie nie ma wymagania aby był rozdział z definicjami? . Mam na myśli coś takiego Rozdział II. DEFINICJE SKLEP (internetowy) – strona internetowa działająca pod adresem http://www.za pośrednictwem której Klient może składać… Dowiedz się więcej »
Cześć Paulina! Odpowiadając na Twoje pytania: Czy wymagane jest aby mieć zapis w regulaminie i zwracać klientowi w tym przypadku też koszty wysyłki towaru? Tak, konsumentowi należy zwrócić należności za koszty dostarczenia do sprzedawcy zwracanego towaru. Wklejam poniżej art. 32 ustawy o prawach konsumentów: Art. 32. [Zwrot przedmiotu świadczenia oraz płatności] 1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru. 2. Przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że… Dowiedz się więcej »
Dziękuję, ślicznie za odpowiedź. Proszę poprawić mnie jeśli źle coś zrozumiałam. Czyli np . klient kupuje książkę za 40 zł płaci za dostawę 20zł. A jak postanowi zrobić zwrot to ja mu oczywiście zwracam pieniądze za książkę czyli 40zl + 20 zł za dostawę ( wysyłka książki do klienta )+ jeszcze koszty wysyłki książki do mnie ( zwrot do mnie )czyli np jeszcze 20 zł ?
Cześć, jak to zwykle bywa, gdy jest nawał pytań Jurek (jak co dwa tygodnie) wybywa na wyjazd. Także proszę o parę dni cierpliwości i odpowiemy 🙂
To ja jeszcze doprecyzuję, bo sam nie do końca zrozumiałem komentarz Jurasa i musiałem się dopytać. Uwaga! Piszę jako LAIK. Mamy dwa koszty przesyłki: 1) Koszt który ponosi konsument kiedy ZAMAWIA towary (towar idzie DO konsumenta) 2) Koszt, który ponosi konsument kiedy ODSYŁA towar (towary wraca OD konsumenta do firmy) Jako przedsiębiorca mamy obowiązek zwrócić koszty tylko za pierwszy przypadek i tylko w najniższej kwocie za jaką oferujemy daną wysyłkę (czyli np. jeśli ktoś zamówił kuriera pod drzwi z fanfarami, a mamy w ofercie zwykły list pocztą – zwracamy tylko za koszt listu). Jeżeli konsument chce nam odesłać towar –… Dowiedz się więcej »
Cześć Paulina! Zrozumiałaś to trochę inaczej niż miałem w zamyśle, ale jak przyjrzałem się swojej odpowiedzi to w zasadzie ja Cię wprowadziłem w błąd. Muszę się tutaj poprawić: W poprzednim komentarzu zapytałaś: Czy wymagane jest aby mieć zapis w regulaminie i zwracać klientowi w tym przypadku też koszty wysyłki towaru? Czy można mieć zapis, że w przypadku odstąpienia od umowy zwracamy tylko same koszty za towar bez kosztów wysyłki ? Ja odpowiedziałem: Tak, konsumentowi należy zwrócić należności za koszty dostarczenia do sprzedawcy zwracanego towaru. Poprawka: W art. 6 ust. 5 Regulaminu sklepu www mowa jest nie o kosztach dostarczenia do… Dowiedz się więcej »
Teraz już wszystko rozumiem. Dziękuję bardzo za wyjaśnienie.
Witam,
Czy w Art. 12 [Rozwiązywanie sporów] w punkcie 3 trzeba wyrazić zgodę na to czy można pominąć ten punkt ?
Wyrażam zgodę na pozasądowe rozwiązywanie sporów. Jeśli chcesz zgłosić przeciwko mnie jakąś sprawę może to zrobić elektronicznie pod adresem: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL
Możesz pominąć ten punkt, w sensie usunąć go z regulaminu.
Dziękuje za odpowiedź
Prowadząc firmę, muszę wpisać dane firmy, jakiś KRS i tak dalej. A jeśli chodzi o nierejestrowaną działalność gospodarczą, to muszę wpisywać swój adres zamieszkania? Przyznam że się bym bardzo bał podawać konkretnie miejsce w którym mieszkam
Cześć Radek,
Jeśli chodzi o politykę prywatności to musisz podać swoje dane kontaktowe (to nie musi być adres) oraz dane, które będą Cię identyfikować jako administratora (imię, nazwisko, nazwa firmy no i adres jej prowadzenia). Jeżeli nie chcesz podawać miejsca zamieszkania, możesz podać adres skrytki pocztowej.
Jeśli chodzi o regulamin www to jako sprzedawca musisz podać adres swojego przedsiębiorstwa – ponieważ Twoja działalność jest nierejestrowana możesz znowu wykorzystać adres skrytki pocztowej.
Tutaj znajdziesz więcej informacji na temat skrytek: https://www.poczta-polska.pl/paczki-i-listy/odbior/skrytka/
PS podawania adresu, który jest jednocześnie adresem zamieszkania jest często spotykane i nie ma czego się bać.
Dzień dobry, mam kilka pytań odnośnie pakietu regulaminów. Poniżej zestawiam je w punktacji numerycznej aby ułatwić odpowiedzi na konkretne pytanie Czy jak nie wiem jeszcze czy będzie dropshipping to lepiej dać go od razu? To samo pytanie mam odnośnie przesyłek za pobraniem. Jeżeli jest szansa że się pojawią ale nie wiemy kiedy to można zostawić aby później nie aktualizować regulaminu czy nie jest to dobry pomysł? [Regulamin] Czy w regulaminie musi być nr tel? czy wystarczy mail tak jak w polityce? [Regulamin] Zamówienia są realizowane w terminie od 3 do 7 dni, od dnia potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji, chyba… Dowiedz się więcej »
Cześć Natalia!
Dobre pytania 😉
W poniedziałek wracam do pracy i odpowiem na wszystkie Twoje wątpliwości.
Tymczasem spokojnego weekendu!
Pozdrawiam Jurek
Cześć Natalia, No to po kolei: Ad 1 Wydaje mi się niestety, że nasz wzór pod dropshipping nie jest na tyle elastyczny, żeby wprowadzić go gdy nie wiemy jeszcze, czy będziemy działać w tym formacie. Jeśli nie wiesz, czy będziesz oferować przesyłki za pobraniem to także proponowałbym Ci to dopisać później. Klienci mogą mieć do Ciebie zastrzeżenia, że w regulaminie przewidujesz taką możliwość, a w rzeczywistości takiej opcji nie ma. Ad 2 Tak, zgodnie z ostatnią nowelizacją przepisów ustawy o prawach konsumenta, sprzedawca musi podać numer telefonu. Ad 3 Proponowałbym Wam wyraźnie zaznaczyć: „za wyjątkiem produktów dla których w ofercie… Dowiedz się więcej »
Dziękuję za odpowiedź 🙂
Dopytam jeszcze tylko o to ostatnie pytanie. Kim w takim razie jest osoba która dokonuje zakupu związanego bezpośrednio z działalnością zawodową lub gospodarczą?
Nie ma w prawie wyszczególnionej nazwy dla takiej osoby, ale jeśli z taka osoba dokona zakupu to nie będzie mogła skorzystać z uprawnień konsumenta.
Przykład 1: Kupuję jako radca prawny/przedsiębiorca samochód na firmę. W takiej sytuacji będę mógł skorzystać z praw przysługujących konsumentom, bo przecież choć kupuję na firmę, to jednak nie zajmuję się zawodowo ani handlem samochodami, ani też ich produkcją.
Przykład 2: kupuję jako radca prawny/przedsiębiorca komentarz do kodeksu cywilnego ze zbiorem orzecznictwa. W takiej sytuacji muszę robić przemyślane zakupy, bo nie będę mógł skorzystać z praw konsumenckich. Zawodowo zajmuję się analizą ustaw, komentarzy i orzecznictwa.
Planuje wprowadzić płatność bezpośrednio przez Stripe, jest jednak mały problem.
Nie da się dodać checkboxa na stronie płatności. W stripe domyślnie pod przyciskiem „kupuje i płacę” widnieje informacja
„Poprzez potwierdzenie subskrypcji wyrażasz zgodę na obciążanie przezXYZ Twojej karty kwotą tej płatności oraz przyszłych płatności zgodnie z warunkami określonymi przez XYZ”
Domyślam się, że nie jest to wystarczające rozwiązanie. Jednak czy jeśli dodam informacje tekstową, że użytkownik poprzez kliknięcie przycisku „kupuje i płacę” zgadza się z regulaminem(link) i polityką prywatności(link) to będzie to wystarczające?
Cześć Bartek,
Checkbox nie jest potrzebny, wystarczy sama informacja. Kliknięcie w button „kupuję i płacę” pod którym widnieje odpowiednia informacja będzie wystarczający. Jeśli istnieje możliwość zmiany domyślnego tekstu to proponowałbym Ci zrobić to w następujący sposób: „Kliknięcie przycisku „kupuję i płacę” wiąże się z potwierdzeniem zakupu na warunkach określonych w regulaminie (link) i obowiązkiem zapłaty”. Jeżeli dodatkowo planujesz informować o przetwarzaniu (o ile nie zrobiłeś tego wcześniej) może dodać po kropce: „Informacje o przetwarzaniu danych znajdziesz w polityce prywatności (link)”.
Powodzenia!
Jurek
witam. mam pytanie czy w regulaminie muszę pisać, że działam na zasadach działalności nierejestrowanej? W miejscu gdzie wpisywałbym dane firmy, ale skoro jej nie mam, czy mam podać w/w?
Hej!
W regulaminie musisz napisać kim jest właściciel strony i jednocześnie strona zawieranych poprzez stronę umów na usługi (jak sprzedajesz towary to przy okazji jesteś także sprzedającym). Podobnie jest w przypadku polityki prywatności – Twoi użytkownicy mają prawo wiedzieć kim jest administrator, który przetwarza ich dane osobowe.
Ja zrobiłbym to w taki sposób:
Właścicielem i podmiotem świadczącym usługi elektroniczne poprzez Stronę jest: Jan Kowalski prowadzący nierejestrowaną działalność gospodarczą pod adresem: ul. Gołebia 1/2, 43-100 Tychy
Dzień dobry. chciałbym zakupić pakiet wzorów regulaminu polityki i newslettera. i mam pytanie. Moja stroną www będzie blog, na którym będę umieszczał reklamy z linkami afiliacyjnymi i zbierał również emaile przez newsletter. Bezpośredniej sprzedaży nie bedzie tylko sprzedaż z linków afiliacyjnych. Jestem osobą fizyczna nie prowadze działalności mieszkam w Polsce Domena strony to byłaby globalna .com, a stronę chciałbym promować poza Polskę i ruch pozyskiwać globalnie przez media społecznościowe. Nie będę w stanie określić z jakich krajów będą odwiedzający moja stronę. Nie wiem dokładnie jak ugryźć temat tłumaczenia strony na język angielski przez wtyczkę translator co wtedy z regulaminem czy… Dowiedz się więcej »
Cześć Paweł! Odpowiadając na Twoje pytanie: Nie wiem dokładnie jak ugryźć temat tłumaczenia strony na język angielski przez wtyczkę translator co wtedy z regulaminem czy można tak to zrobić ? Czy raczej bym musiał zrobić osobna stronę w wersji angielskiej i zamówić regulamin w wersji angielskiej ? Jeśli znasz język angielski w dostatecznym stopniu, aby sprawdzić jakość tłumaczenia to możesz skorzystać z translatora. Inaczej pozostaje Ci zakupienie jakiegoś regulaminu w wersji angielskiej lub opcja skorzystania z profesjonalnego tłumaczenia przez tłumacza przysięgłego. Poruszając kwestię Twojej działalności to ja widzę to w ten sposób, że „działalność” będziesz prowadził z Polski (UE). Musisz… Dowiedz się więcej »
Jesli prowdze strone www jako osoba fizyczna to czy w polityce prywatności i regulaminie musze w swoich danych osobowych podawac swoj adres zamieszkania? Jaki jest mininalny obowiazkowy zakres danych jakie musze podac?
Cześć!
Odpowiadając na Twoje pytania:
1) jeśli chodzi o regulamin www: imię, nazwisko, miejsce zamieszkania i adres albo nazwę lub firmę oraz siedzibę i adres. (art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną)
2) jeśli chodzi o politykę prywatności: swoją tożsamość i dane kontaktowe (art. 13 ust. 1 lit. (a) RODO)
3) dodatkowo, jak prowadzisz sprzedaż konsumencką: dane identyfikujące, a w szczególności dane firmy, adres, adres e-mail, numer telefonu (art. 12 ust. 1 pkt 3 ustawy o prawach konsumenta).
Pozdrawiam!
Jurek
Pytania odnośnie regulaminu dla sprzedaży bez sklepu internetowego (tylko przez instagram i facebook)
1. Co wpisać na początku regulaminu „niniejszy regulamin określa ogólne warunki korzystania” i co dalej?
2. Czy ma być zapis odnośnie przekazywania danych do Państw spoza EOG? (Będę korzystać z płatnych reklam)
3. Czy nie powinno być dodatkowych zapisów, których nie ma w regulaminie b7?
Cześć Weronika, jeżeli mówimy B2 – to:
1) O które miejsce dokładnie pytasz (paragraf), bo muszę namierzyć frazę.
2) Jeżeli korzystasz z Instagrama / Facebooka, tak, bo te portale przekazują dane poza EOG, ponieważ nie są w stanie wskazać, w jakim kraju mieszczą się ich serwery.
3) Doprecyzuj jakie dodatkowe. Wszystko co powinno się znaleźć w tej konkretnej formie sprzedaży (czyli bez sklepu) znajduje się, zarówno jeśli chodzi o przetwarzanie danych, prawa konsumenta i obowiązki sprzedawcy.
Sprostowanie Chodziło mi o sprzedaż produktów fizycznych – b7 (przez wiadomość na instagram i facebook) na działalności nierejestrowanej. 1. Art.1. 1. „Niniejszy regulamin to regulamin świadczenia usług elektronicznych za pośrednictwem strony internetowej …” Co napisać jeśli nie mam strony internetowej (sprzedaż przez wiadomość na ig i fb) 2. Czy wszystkie 3 zapisy mają być? Czy tylko trzeci? (Profile i reklamy tylko na fb i ig) 3. Chodzi o to czy przy sprzedaży produktów fizycznych bez strony (tylko przez ig i fb) wystarczy zmienić i usunąć niepotrzebne zapisy w regulaminie b7 czy powinny być jakieś dodatkowe zapisy, których w tym regulaminie… Dowiedz się więcej »
Cześć, weź sobie wersję B2. Jest przygotowana dokładnie pod to, wjechało w ostatniej aktualizacji, jest dokładnie przygotowana pod taką sprzedaż.
Dzień dobry,
W regulaminie jest zapis że konsument ma prawo zwrotu bez podania przyczyny do 14 dni. Jak ma ten zapis i prawa konsumenta do sytuacji gdzieś produkt jest robiony na wymiar (ubranie dla psa ) i ściśle pod wytyczne konsumenta ? Też mnie obowiązuje przyjęcie tego zwrotu ?
Pozdrawiam
Dobry wieczór Karolino, W opisanym przez Ciebie przypadku mamy do czynienia z produktem zindywidualizowanym i wobec tego, będziesz mogła skorzystać z wyjątku uregulowanego w treści art. 38 ust. 1 pkt 3 Ustawy o prawach konsumenta (dalej u.p.k.). Co to dla Ciebie oznacza? Przede wszystkim to, że Twój klient, który dokonuje zakupu na odległość nie będzie mógł skorzystać z konsumenckiego prawa do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni, bez podawania przyczyny (art. 27 u.p.k.). Powinnaś go o tym wcześniej poinformować np. wprowadzając do regulaminu odpowiedni zapis. Mój uwielbiony przyjaciel Radziu, wpisał mi już zadanie w Asanie i wkrótce powinien pojawić… Dowiedz się więcej »
Owszem, aktualizacja leci, a Karolinie już wysłałem instrukcję jak zmienić ten zapis w regulaminie sklepu. Całość do wszystkich pójdzie w kolejnej aktualizacji.
Chciałbym wykupić regulamin i mam pytania. 1. Czy prowadząc bloga jako osoba fizyczna, mogę zbierać bazę email przez landing page za darmowego eboka ? 2. Czy w regulaminie trzeba wpisać że dane są przekazywane do firmy która wykorzystuje do newslettera ? 3. Czy muszę ta bazę gdzieś zgłaszać do np. do giodo ? I czy zbierając email z poza polski muszę jeszcze gdzieś coś zgłaszać ? 4. Czy będąc nadal osoba fizyczna bez działalności mogę wysyłać do tej bazy info o nowym wpisie na blogu gdzie będą linki afiliacyjne lub grafiki z linkiem przekierowujące na oferte ? 5. Czy regulamin… Dowiedz się więcej »
Cześć Michał, Odpowiadając na Twoje pytania: 1. Czy prowadząc bloga jako osoba fizyczna, mogę zbierać bazę email przez landing page za darmowego eboka ? Tak. To, że jesteś osobą fizyczną, nie ma znaczenia — musisz tylko o tym poinformować w regulaminie i polityce prywatności (podać swoje dane jako administratora danych osobowych). 2. Czy w regulaminie trzeba wpisać że dane są przekazywane do firmy która wykorzystuje do newslettera ? Można to napisać w sposób ogólny w polityce prywatności, że przekazujesz dane partnerowi, który zajmuje się oprogramowaniem newslettera (bez podawania adresu i nazwy firmy). Dodatkowo, jeśli jest to firma spoza Unii Europejskiej… Dowiedz się więcej »
Witam. Czy te dokumenty nadają się do sprzedaży kursów na rynek światowy, jeśli przetłumaczę je na język angielski? Wydaje kursy po angielsku aby mieć większy zasięg
Cześć. Nasze dokumenty przygotowujemy w taki sposób, aby były zgodne z polskim prawem oraz prawem UE. Jeżeli będziesz sprzedawał swoje kursy poza EOG, ale dalej w ramach swoje działalności w PL (tutaj będziesz miał serwery i stąd będziesz świadczył usługi) to niezależnie z jakiego kraju trafi do Ciebie klient, będziesz musiał spełnić wobec niego obowiązki przewidziane w polskim prawie (i prawie UE). Jeśli jednak będziesz chciał działać z innego kraju np. z GB (mieliśmy już kilka pytań od osób mieszkających i działających w GB) to będziesz musiał spełnić obowiązki prawne dotyczące usług świadczonych drogą elektroniczną na rzecz konsumentów, obowiązujące w… Dowiedz się więcej »
1.Czy prowadząc sprzedaż przez SM (działalność nierejestrowana, bez sklepu, bez strony) i zbierając dane klientów przez formularz google, mogę w tym samym formularzu wrzucić Regulamin (B2) i TYLKO tam prosić o akceptację?
2.Czy muszę udostępnić ten regulamin gdzieś jeszcze dla klientów do zapoznania się z nim, przed wysłaniem formularza google?
3.Czy w Art. 12 (regulamin B2) muszę dodać Google Inc. do odbiorców danych, jeśli korzystam z formularza?
4.(Informacyjnie) W Art.7 ust. 1 używacie słowa „strona”, w rozumieniu „strona www”, co chyba jest błędem w tym regulaminie.
Cześć Michał,
Odpowiadając na Twoje pytania:
ad 1 tak, możesz w ten sposób postąpić.
ad 2 nie musisz. Formularz googlowski wystarczy.
ad 3 tak, musisz w art. 12 ust. 2.
ad 4 dzięki, że chciało Ci się nas poinformować. Błąd już poprawiłem.
Pozdrawiam!
Jurek Josse
Cześć. Zależy mi, aby w regulaminie sprzedaży umieścić zapis informujący klienta o warunkach korzystania z zakupionych ebooków. Czy wystarczy umieścić zdanie, że bez mojej zgody nie może on rozpowszechniać treści. Korzystałam z B2 i B5. W którym miejscu najlepiej wstawić taką informację? Czy może potrzebna jest bardziej rozbudowana treść? Bedę bardzo wdzięczna za wskazówki.
Cześć Beata, tak na szybko prosta formuła: Autorka: (wpisz swoje dane)
[nazwa kanału / strony] 2024
E-book stanowi utwór i podlega ochronie na podstawie przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Rozpowszechnianie utworu, bez zgody autorki, jest zabronione.
Wklej formułę na końcu e-booka.
Jurek jeszcze szkrobnie w odpowiedzi co i gdzie można dopisać w regulaminie (zrobiłem mu już zadanie).
Bardzo dziekuję
Konsultowałem się jeszcze z naszym niezawodnym Jerzym i napisał tak: Pani Beata może zmieścić zapis takiej treści w regulaminie np. w art. 4 ust. 5 [pozostałe informacje]. Dobrze sugerujesz jej, aby wprowadziła go również w e-booku. Nie potrzeba żadnego dodatkowego postanowienia w tym zakresie, bowiem przeniesienie autorskich praw majątkowych możliwe jest tylko na podstawie umowy zawartej w formie pisemnej. Co to znaczy? To znaczy, że jeżeli chcesz, by ktoś mógł korzystać z Twojego dzieła np. sprzedając je, to musisz z taką osobą podpisać umowę, która jest wydrukowana i podpisana przez obie strony. Bez zachowania tej formy, dysponowanie Twoim dziełem (e-bookiem)… Dowiedz się więcej »
Witam, czy regulaminy w tym pakiecie, nadadzą się na sklep internetowy w modelu dropshippingowym, który ma współprace z innymi hurtowniami niż z polskimi (np. hurtownie z chin).
Cześć Janku. Nie gwarantujemy tego, ponieważ mamy bzika na punkcie RODO i przekazywania danych, a po stronie chińskiej nikt nie jest w stanie zagwarantować, że te dane będą bezpieczne. Natomiast możesz go przerobić we własnym zakresie.
A jeżeli towar w pierwszej kolejności trafiałby do nas, a dopiero później wysyłalibyśmy go do klienta? Wtedy nikt z chin nie miałby danych o naszym kliencie.
Tak, w takim wariancie to zarówno nasze regulaminy, jak i polityki się wpasują do Twojej działalności.
Bardzo dziękuję obu Panom za odpowiedź i pozdrawiam 🙂
Dzień dobry, mam pytanie do wzorów A5 i B5. Widzę, że nie zawierają one sekcji dotyczącej definicji pojęć użytych w dokumencie. Czy nie jest ona wymagana w tego typu dokumentach?
Cześć Jarek, kwestię tę opisaliśmy w panelu w zakładce 0.5. Tutaj wkleję na szybko: 1. Kluczowe definicje, którymi posługujemy się w regulaminach, i muszą się w nich znaleźć, są… zdefiniowane w Kodeksie cywilnym i innych ustawach. Nie ma sensu kopiowania zapisów, które już znajdują się w obowiązujących aktach prawnych. A ponieważ są w ustawach… nie możemy ich zmieniać i opisywać w inny sposób (nie miałoby to żadnej mocy prawnej). 2. Dodanie definicji wydłużyłoby niepotrzebnie regulamin (o 1-2 strony). W naszej ocenie nie byłby przez to wcale ani bardziej precyzyjny, ani bardziej przejrzysty. Za to zależy nam, by był jak najkrótszy… Dowiedz się więcej »
Właśnie kupiłem zestaw regulaminów i zastanawiam się który wzór najlepiej wybrać. Zamierzam sprzedawać produkty cyfrowe (ebooki, w dalszej perspektywie również kursy), ale też konsultacje (do wyboru online/stacjonarne). Czy wystarczy wybrać wariant B5, czy powinienem zrobić jakąś hybrydę np. B5 i B1?
Cześć Piotrek,
bazą będzie regulamin B5, w którym zostawiasz wszystko o produktach i treściach cyfrowych, prawach konsumenta (ważne!) + funkcje, które będziesz miał na stronie (opinie, komentarze).
Do tego wrzuć z B1 cały Artykuł 4 (konsultacje online) + dopisz Artykule 2 [Rodzaje i zakres świadczonych usług] fragmenty z B1: 1) rezerwacji terminu konsultacji terapeutycznych;
2) konsultacje terapeutyczne online;
Pamiętaj, by te konsultacje opisać w zakresie tego czym się zajmujesz i będzie GIT.
Dzień dobry,
mam pytanie o to jak bardzo szczegółowo powinno się w regulaminie strony definiować możliwe metody płatności?
Cześć Wernika,
Nie trzeba się na ten temat szczególnie rozpisywać. Wystarczy wymienić jakie opcje płatności użytkownikowi przysługują. Reszta informacji będzie dla użytkownika dostępna w systemie sprzedażowym przy wyborze metody płatności.
Pozdrowienia!
Dzień dobry,
czy w regulaminie sklepu musi pojawić się adres firmy? Jestem jdg bez stałego miejsca wykonywania działalności.
Cześć Weronika,
Stosownie z treścią art. 12 ust.1 pkt 3 ustawy o prawach konsumenta musisz informować o adresie przedsiębiorstwa, adresie poczty elektronicznej oraz numerze telefonu, pod którymi konsument może szybko i efektywnie kontaktować się z przedsiębiorcą; Jeżeli nie masz stałego miejsca wykonywania działalności to w Regulaminie możesz wpisać swój adres do doręczeń. Pozdrawiam!
Witam,
zastanawiam się nad pakietem tekstów prawnych u Państwa, natomiast czy jest dozwolone tłumaczenie na język angielski Państwa tekstów? Są może wersje w j. angielskim?
Cześć przepraszam, pytanie mi umknęło, niestety nie mamy tłumaczeń na język angielski i nie planujemy wdrożyć, ale mamy namiar na dobrego tłumacza, który specjalizuje się w tekstach prawnych.
Cześć. Kupiliśmy pakiet dokumentów (politykę i regulaminy) i pakiet RODO i próbuję wdrożyć dla mojego partnera, który działa jako pośrednik nieruchomości. Zastanawiam się które dokumenty mam wybrać, aby podpiąć na Facebook (również pod reklamę z opcją wysłania wiadomości) i Instagram. Na ten moment nie mamy jeszcze strony internetowej (jest w trakcie robienia), ale myślę, że już mogę przygotować pakiet dokumentów od razu obejmujący to, co będzie na stronie internetowej. Czy dobrze myślę? Strona Internetowa będzie obejmowała możliwość umówienia konsultacji płatnych i bepłatnych – online i stacjonarnie. Możliwość przesłania zapytania przez formularz kontaktowy. Ofertę bezpłatnej wyceny nieruchomości (na zasadzie zostaw dane,… Dowiedz się więcej »
Cześć, dokładnie tak jak piszesz. Jeżeli macie w perspektywie sprzedaż, to ja bym to zrobił i ujął wszystko od razu, żeby potem nie bawić się w aktualizacje. Więc, podstawą tutaj zdecydowanie wzór A5 i B5 i zostawiasz z niego wszystko, nie zmieniasz nic o produktach cyfrowych, towarach, zostawiasz prawa konsumenta, wszystko tu gra i buczy i załatwia sprawę sprzedaży (pamiętaj o zapisach dotyczących prawa do odstąpienia od umowy!). I do tego, wziąłbym ze wzoru A1 i B1 fragmenty o konsultacjach i wstawił w nie dokładnie to, co napisałaś. Nie kopiuj całości, tylko ten paragraf o tym jak się konsultacje odbywają… Dowiedz się więcej »
Super 🙂 Dziękuję bardzo za wyczerpującą odpowiedź. W takim razie działam z tym.
Gdybyś jeszcze miała jakieś pytania, pisz, czekamy z Jurkiem z niecierpliwością 🙂
Hej, jestem po kursie dotyczącym regulaminu sprzedaży i mam kilka pytań. Z góry dzięki za pomoc 🙂 PYTANIE 1: Będę prowadzić sprzedaż ręcznie robionych ubrań przez Instagram. Stworzyłam formularz zamówień w Googlu, będę wysyłać go w momencie zainteresowania zakupem, podlinkowałam w nim regulamin (B2) i obowiązkowo klient musi kliknąć, że akceptuje regulamin + podać swoje dane. Czy to jest wystarczające? Czy screen cennika ze strony Inpostu może być wstawiony? W zał. zdjęcie PYTANIE 2 dot. „To NIE JEST oferta w rozumieniu Kodeksu cywilnego”: Będę sprzedawać ręcznie robione ubrania. Będą dostępne po 1 sztuce z wybranego modelu – raz będą dostępne… Dowiedz się więcej »
Część Dominiko, odpowiadając na Twoje pytania: Ad pytanie 1: tak, możesz to rozwiązać w opisany przez Ciebie sposób. Jednocześnie przypominam Ci o obowiązkach informacyjnych związanych z przetwarzaniem danych (RODO). Formularz googlowski to idealne miejsce w którym możesz zamieścić informacje, że z chwilą wysłania formularza rozpoczniesz przetwarzanie danych osobowych na zasadach opisanych w polityce prywatności. Ad pytanie 2: jeśli będziesz reklamować swoje produkty na IG w formie zdjęć lub rolek. ale bez określania kluczowych elementów dla oferty takich jak: cena; warunki dostawy to Twoja reklama nie będzie ofertą w rozumieniu Kodeksu cywilnego, więc nie musisz się martwić. Poza tym reklama na… Dowiedz się więcej »