W naszym wzorze regulaminu strony pojawiła się nowa aktualizacja: doprecyzowaliśmy kwestię przekazywania danych do partnerów spoza Unii Europejskiej (głównie Facebook i Google) oraz rozszerzyliśmy kwestię zwrotu za towar przy odstąpieniu od umowy przez konsumenta. Jest też jedna, niewielka, ale szalenie ułatwiająca życie poprawka techniczna.
Co nowego?
1. Najważniejsze — od teraz wszystkie aktualizacje treści zaznaczamy w plikach na zielono. Szybko odnajdziesz, co zmieniło się w stosunku do poprzedniej wersji.
2. Zmiany wprowadziliśmy 17.08.2023.
3. Doprecyzowaliśmy kwestię przekazywania danych do partnerów spoza Unii Europejskiej (głównie Facebook, Google). To była taki temat “na krawędzi”, bo niby obie firmy mają siedziby na terenie UE, ale dane przekazują za ocean (tam mają serwery). Niestety tu jest klasyczny przykład tego, jak prawodawstwo nie nadąża za zmieniającą się technologią.
Proponujemy więc rozwiązanie, w którym, jeżeli przekazujesz dane do firmy mieszczącej się poza UE, to:
- Wskazujesz partnera
- Wskazujesz co i w jakim zakresie przekazujesz
- Linkujesz do zasad przetwarzania danych tej firmy.
Pamiętaj, że jeżeli masz innego partnera, któremu przekazujesz dane (np. system do newslettera, komentarzy) – warto ich tam też wymienić. Zobacz jak to wygląda w naszej polityce prywatności (pargraf 4).
4. W komentarzach w kwestii zwrotu za towar — Paulina i Natalia dopytały o kwestię zwrotu za towar i płatności jakie musi ponieść klient. Jurek napisał na ten temat artykuł (znajdziesz go tutaj: zwrot towaru zakupionego przez internet, jakie koszty należy zwrócić konsumentowi) oraz doprecyzowaliśmy tę kwestię regulaminach sprzedaży produktów fizycznych (pojawiły się nowe punkty).
Przy okazji pozdrawiamy z Jurkiem Paulinę, bo zadała konkretne pytania i widać, że się wgryzła w temat! A Jurek uwielbia na te pytania odpowiadać.
Jeszcze nie masz naszych wzorów?
Sprawdź te strony: