Prowadzisz małą firmę o lokalnym zasięgu? Do tej pory traktowałeś Mapy Google po macoszemu? To błąd! To POTĘŻNE i darmowe narzędzie, które szybko pomoże Ci pozyskać nowych i utrzymać starych klientów. Posłuchaj o tym dlaczego warto korzystać z Map Google w najnowszym podcaście.
Wizytówka firmy w Google – dlaczego warto? Przesłuchaj odcinek:
O czym będzie ten odcinek?
W tym odcinku skupię się mapach Google i przedstawię argumenty, które przemawiają na tym, że jest to narzędzie, które każdy właściciel małej, lokalnej firmy powinien dopieścić.
Opowiem o tym:
- Czym są mapy Google i jak pomogą rozkręcić Twój biznes
- Jak mapy Google pomogą pozyskać nowych i odzyskać starych klientów
- Dlaczego Twoja firma musi być dobrze widoczna w Google i to na jak najwyższej pozycji?
- O czym warto pamiętać, by wizytówka w mapach była jak najwyżej w wyszukiwarce?
- Jak wypozycjonować wyżej firmę w mapach Google?
- Jakie zdjęcia i filmy robić, by zwiększyć widoczność w mapach?
- Jak poprosić klientów o dodawanie opinii?
Komu się przyda ten odcinek?
Ten podcast kieruję przede wszystkim do przedsiębiorców prowadzących małe, lokalne firmy działające w branży usługowej, koncentrujące się na klientach indywidualnych (fryzjerzy, mechanicy, sklepy, piekarnie, SPA, siłownie, kosmetyczki, solaria, etc.).
Jeżeli nie lubisz dużo wydawać na marketing (albo uwielbiasz marketing za darmo) – ten odcinek jest zdecydowanie dla Ciebie!
Jeżeli chcesz przyciągnąć więcej klientów – to również warto, byś przesłuchał ten odcinek.
Dlaczego warto przesłuchać ten odcinek podcastu?
Mam nadzieję, że uda mi się przekonać Cię, że jeżeli do tej pory lekceważyłeś sobie Mapy Google lub traktowałeś je po macoszemu, to po przesłuchaniu odcinka marketing w Twojej firmie ruszy w ich stronę niczym krowa za jabłkiem.
W skrócie: jeżeli wdrożysz dobrze zrobione Mapy Google w swojej firmie, zyskasz kolosalną przewagę nad konkurencją, więcej nowych i (co chyba ważniejsze) powracających klientów.
Opis treści podcastu (podcast w skrócie):
Nie masz czasu? Nie lubisz mojego głosu? A może wolisz czytać zamiast słuchać i patrzeć? Niżej znajdziesz spis najważniejszych rzeczy w podpunktach.
Dlaczego warto dodać i uzupełnić mapę swojej firmy w Google?
- Google Maps jest obecnie dominatorem rynku – kogo nie ma w mapach, ten nie istnieje – nie będąc na mapach Google, po prostu tracisz klientów. Zwłaszcza, jeżeli Twoja konkurencja ma dobrze wypełnione profile
- Mapy zapamiętują to, że klient odwiedził już kiedyś dane miejsce, jeżeli będzie chciał wrócić – od razu podpowiedzą i zachęcą go do ponownego zajrzenia do Twojego biznesu
- Wyniki map Google wyświetlają się na szczycie wyników wyszukiwania – nad wynikami organicznymi. Bardziej więcej zachęcają do kliknięcia
- Z map i wizytówki firmy jest dużo łatwiejszy kontakt z firmą z poziomu smartfona – po prostu klikasz i dzwonisz. Dla klienta szybszy kontakt jest diablo ważny
- Mapa jest szybsza w przygotowaniu niż strona WWW – podczas gdy stronę dopieszczasz i dodajesz – mapę przygotujesz w niecałą godzinę.
- Mapa ułatwia dojazd do Twojej firmy – integracja z GPS z którego korzysta cały świat to potężna przewaga
- To szybka i coraz popularniejsza metoda sprawdzenia opinii o firmie (komentarze i oceny klientów) – do czego Google zachęca użytkowników podpowiadając konieczność wystawienia oceny i nagradzając za to użytkowników punktami (np. “oznaka lokalnego przewodnika”)
- Mapy cały czas się rozwijają, Google rozszerza je i dodaje nowe opcje
- W mapach możesz przygotować prostą wersję strony WWW, która będzie wyświetlać się w wynikach wyszukiwania
- Być może, przyszłość internetu będzie wyglądała tak, że Google wyprze tradycyjne strony WWW w przypadku małego biznesu. Może je rozbudować o nieograniczoną możliwość funkcji, intergację z innymi narzędziami lub po prostu wyświetlać je wyżej i więcej niż tradycyjna strona firmy. Innymi słowy – może zdarzyć się tak, że Google będzie faworyzował wyniki wyszukiwania map kosztem tradycyjnych stron internetowych
- Im mapa jest dłużej i jest lepiej prowadzona tym jest wyżej w wynikach wyszukiwania – warto więc założyć ją jak najszybciej
- Na mapie można szybko sprawdzić zdjęcia i ofertę – klienci wiedzą gdzie i czego szukać (w przeciwieństwie do strony WWW) – są przyzwyczajeni do jednego designu używanego nawet kilka razy dziennie. Łatwiej się odnaleźć w interfejsie map niż strony – dlatego, że doskonale znają interfejs Google’a
Co może decydować o pozycji naszej firmie w mapach Google?
Celowo w tytule akapitu zaakcentowałem słowo “może”. Większość z podpunktów to są moje przypuszczenia, które sprawdziły się przez kilka lat. Jednakże nie gwarantuję (jak to bywa z Google), że to co udało się u mnie uda się u Ciebie 🙂
- Tematyka – jak bardzo słowo, które wpisujesz w wyszukiwarkę pokrywa się z z tym czego szukasz
- Bliskość lokalizacji – mapa najpierw będzie wyświetlać miejsca w Twojej okolicy lub blisko centrum wybranej lokalizacji (jeżeli szukasz w innym mieście)
- Liczba i treść komentarzy gości – idealnie, gdy w komentarzach pojawiają się pisane opinie zbliżone tematycznie lub słowami kluczowymi do oferowanych usług
- Czas wizytówki – czyli kiedy została zrobiona i jak długo funkcjonuje w mapach. Oczywiście im dłużej tym lepiej
- Uzupełnienie profilu – im więcej danych podanych tym lepiej. Do tego zdjęcia, filmy, wpisy – słowem wszystko to, co mapa nam oferuje
- Zamieszczenie (osadzenie) mapy na innych stronach, niż tylko nasza firmowa strona WWW
- Aktywność użytkownika – jeżeli już odwiedził naszą lokalizację, dojeżdżał do niej lub często w niej bywa i się zatrzymuje – będzie mu “wyskakiwała” częściej
Jak wypozycjonować wyżej moją firmę na Mapach Google?
No cóż, to pytanie pewnie spędza sen z powiek dziesiątkom tysięcy polskich przedsiębiorców. Powiem tak – jakby był pewien na 100% co należy zrobić, to pewnie zrobiłbym płatny kurs i zarabiał na tym. Niestety… Google to mały zazdrośniczek i niechętnie dzieli się swymi sekretami.
A nam zostaje działanie metodą prób i błędów. Najważniejsze to być konsekwentym, wytrwałym, regularnym i cierpliwym. Być może na wyniki będzie trzeba poczekać kilka lub kilkanaście miesięcy. Nie będę tu odkrywczy, by wypozycjonować swą mapę by w była wyżej w wynikach wyszukiwania, należy:
- Założyć i zweryfikować wizytówkę firmy
- Uzupełnić wszystkie podstawowe dane: nazwę, adres, dane kontaktowe, e-mail, WWW, logo
- Uzupełnić godziny otwarcia
- Uzupełnić w pełni ofertę i usługi (można do niej dodać cennik)
- Uzupełnić wszystkie dodatkowe opisy – takie jak informacje o firmie
- Zachęcić klientów do dodawania opinii
- Zachęcić klientów do dodawania zdjęć
- Dodać zdjęcia samemu
- Nakręcić krótkie wideo
- Regularnie dodawać nowe wpisy
Obejrzyj podcast wraz z prezentacją na YouTube:
Pobierz podcast w formacie mp3:
Gdzie słuchać podcastów?
- Strona z podcastami na YouTube
- Lista podcastów na blogu
- Podcast w serwisie Spreaker
- Podcast w iTunes
- Podcast w serwisie Stitcher
- Podcast w aplikacji Spotify
Gdzie znajdziesz więcej materiałów z Sardynek?
- Newsletter SardynkiBiznesu.pl – zapisz się, żeby nie przegapić nowych wpisów
- Strona Sardynek na Facebooku
- Kanał YouTube
- Lista już opublikowanych podcastów
A jak u Ciebie wygląda sprawa z mapami?
Korzystasz z map? Twoja firma jest dobrze oznaczona? Czy jest coś o czym warto powiedzieć innym? Jeżeli potrzebujesz pomocy z mapami, nie wiesz co, gdzie i jak dodać – pisz w komentarzu. Jak mawiał Zdzisław Łęcina – “coś wymyślimy” 🙂