Wyciśnij 120% z opinii zadowolonego klienta. Prosty pomysł na super post [MzG 08]

author: Radek Klimek

Zobacz jak możesz wykorzystać opinię klienta jako pomysł na prosty, szybki do zrobienia i angażujący post na social media Twojej firmy.

Opinie klientów można wykorzystać jako treści promocyjne na Facebook czy Instagram, dając im drugie życie i zwiększając zasięg.

Obejrzyj film:

Streszczenie:

1. Kontekst – co zrobiliśmy?

Klient indywidualny zamówił ponad 40 narzędzi. Od dystrybutora otrzymał prezent w podziękowaniu za tak duże zamówienie, a następnie wyraził wdzięczność SMS-em.

Na podstawie tego podziękowania stworzyliśmy post na Facebooka.

2. Jak przygotowaliśmy obrazek?

Obrazek przygotowaliśmy w Canvie na podstawie gotowego, lekko zmienionego szablonu. Sama opinia to printscreen z telefonu.

  1. Komentarz klienta został zamieszczony bez zmian, aby pokazać, że jest prawdziwy. Zawierał godzinę wysłania. To podkreślało jego autentyczność.
  2. Nie zmienialiśmy treści i nie poprawialiśmy błędów. To również miało podkreślić autentyczność.
  3. Zostawiliśmy formę wklejenia SMS — tak jak klient go wysłał, by wyglądał jak prawdziwa opinia.
  4. Opakowaliśmy SMS w obrazek, by ładniej wyglądał.
  5. Do obrazka dodaliśmy serduszko z Instagrama, zaokrąglone ramki, zdjęcie z narzędziami w tle oraz pięć gwiazdek kojarzących się z oceną 5/5.
  6. Dodaliśmy nazwę firmy, by osoby które nie znają kontekstu, albo trafiły na obrazek “z zewnątrz”, skojarzyły że jest to recenzja narzędzi tej konkretnej marki.

3. Jak przygotowaliśmy post?

  1. Cały wpis został przygotowany w zaledwie 5 minut, dzięki szybkiemu działaniu i skorzystaniu z ChatGPT (opisaliśmy mu sytuację i poprosiliśmy o stworzenie posta).
  2. Wpis był opracowany z myślą o osobach, które nie znały firmy, dlatego zawierał krótką historię oraz kontekst zamówienia.
  3. Dopisaliśmy krótką historię, by wyjaśnić skąd się opinia wzięła i czego dotyczy.

4. Jak możesz wykorzystać ten pomysł u siebie?

  1. Wykorzystuj opinie z różnych źródeł (SMS, Google Maps, komentarze na Facebooku / YouTube / Instagramie, wiadomości).
  2. Zamieszczaj opinie gdzie się da. Opinie możesz zamieścić w social mediach (posty, relacje), ale też na stronach, w ulotkach, portfolio, używać w komunikacji z klientem.
  3. Postaw na 4 ważne elementy: autentyczność, kontekst, historia, wyjaśnienie. Pamiętaj, by je przygotować tak, by były autentyczne, zawierały choćby najprostszą historię, nakreślały kontekst i były skierowane również do osób, które nie znają Twojej firmy.

Seria Marketing z Garażu to krótkie odcinki videobloga, poświęcone case study i konkretnym pomysłom na marketing w małej firmie. Odcinki nagrywam na szybko, spontanicznie w przerwie prac w ogródkowychTutaj znajdziesz listę wszystkich odcinków.

$s
Autor
Radek Klimek
Tworzę treści. Jestem mistrzem w opowiadaniu, wymyślaniu i ubarwianiu historii.

Podobał Ci się ten artykuł?

Zapisz się do newslettera, otrzymuj informacje o nowych artykułach, odbierz dostęp do ponad 60 wzorów dokumentów, szablonów, grafik i Exceli.

Zostaw komentarz
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Pobierz darmowy, gotowy wzór polityki prywatności i wykorzystywania plików cookies na stronę internetową małej firmy, strony autorskiej lub bloga.

Uzupełnienie wzoru zajmie Ci kilka minut. Wystarczy wpisać w nim Twoje podstawowe dane.
Nasz wzór polityki prywatności jest prosty, czytelny, ZAWSZE aktualny, 100% zgodny z prawem.

Cześć jestem Radek i witam Cię na blogu SardynkiBiznesu.pl! Znajdziesz tu artykuły poświęcone najważniejszym zagadnieniom związanym z prowadzeniem małej firmy: marketing, prawo, księgowość, public relations, zarządzanie i IT. Mamy nadzieję, że dzięki nam oszczędzisz dużo nerwów, czasu i pieniędzy, a prowadzenie biznesu stanie się prostsze. Więcej

Pobierz BEZPŁATNY 

wzór polityki prywatności + 

materiały marketingowe 
dla małej firmy

 

POBIERZ!

Wypełnij formularz. Materiały otrzymasz OD RAZU.