Zobacz jak możesz wykorzystać opinię klienta jako pomysł na prosty, szybki do zrobienia i angażujący post na social media Twojej firmy.
Opinie klientów można wykorzystać jako treści promocyjne na Facebook czy Instagram, dając im drugie życie i zwiększając zasięg.
Obejrzyj film:
Streszczenie:
1. Kontekst – co zrobiliśmy?
Klient indywidualny zamówił ponad 40 narzędzi. Od dystrybutora otrzymał prezent w podziękowaniu za tak duże zamówienie, a następnie wyraził wdzięczność SMS-em.
Na podstawie tego podziękowania stworzyliśmy post na Facebooka.
2. Jak przygotowaliśmy obrazek?
Obrazek przygotowaliśmy w Canvie na podstawie gotowego, lekko zmienionego szablonu. Sama opinia to printscreen z telefonu.
- Komentarz klienta został zamieszczony bez zmian, aby pokazać, że jest prawdziwy. Zawierał godzinę wysłania. To podkreślało jego autentyczność.
- Nie zmienialiśmy treści i nie poprawialiśmy błędów. To również miało podkreślić autentyczność.
- Zostawiliśmy formę wklejenia SMS — tak jak klient go wysłał, by wyglądał jak prawdziwa opinia.
- Opakowaliśmy SMS w obrazek, by ładniej wyglądał.
- Do obrazka dodaliśmy serduszko z Instagrama, zaokrąglone ramki, zdjęcie z narzędziami w tle oraz pięć gwiazdek kojarzących się z oceną 5/5.
- Dodaliśmy nazwę firmy, by osoby które nie znają kontekstu, albo trafiły na obrazek “z zewnątrz”, skojarzyły że jest to recenzja narzędzi tej konkretnej marki.
3. Jak przygotowaliśmy post?
- Cały wpis został przygotowany w zaledwie 5 minut, dzięki szybkiemu działaniu i skorzystaniu z ChatGPT (opisaliśmy mu sytuację i poprosiliśmy o stworzenie posta).
- Wpis był opracowany z myślą o osobach, które nie znały firmy, dlatego zawierał krótką historię oraz kontekst zamówienia.
- Dopisaliśmy krótką historię, by wyjaśnić skąd się opinia wzięła i czego dotyczy.
4. Jak możesz wykorzystać ten pomysł u siebie?
- Wykorzystuj opinie z różnych źródeł (SMS, Google Maps, komentarze na Facebooku / YouTube / Instagramie, wiadomości).
- Zamieszczaj opinie gdzie się da. Opinie możesz zamieścić w social mediach (posty, relacje), ale też na stronach, w ulotkach, portfolio, używać w komunikacji z klientem.
- Postaw na 4 ważne elementy: autentyczność, kontekst, historia, wyjaśnienie. Pamiętaj, by je przygotować tak, by były autentyczne, zawierały choćby najprostszą historię, nakreślały kontekst i były skierowane również do osób, które nie znają Twojej firmy.
—
Seria Marketing z Garażu to krótkie odcinki videobloga, poświęcone case study i konkretnym pomysłom na marketing w małej firmie. Odcinki nagrywam na szybko, spontanicznie w przerwie prac w ogródkowych. Tutaj znajdziesz listę wszystkich odcinków.