Miednica myśli. Jak się nie odrywać od pracy kreatywnej miliardem drobnych zadań? [MZG] 02

author: Radek Klimek

Co ma wspólnego Harry Potter i praca w skupieniu nad ważnymi projektami w firmie? Jak rozwijać pomysły na sprzedaż i marketing i nie dać się natłokowi myśli i spraw, które nas atakują w każdej sekundzie? Dziś o tym pogadamy w odcinku Marketingu z garażu.

Miednica myśli – obejrzyj film:

A niżej ultrastreszczenie:

  • Czarodzieje w Harrym Potterze „wyrzucali” wspomnienia i myśli do specjalnej miednicy (myśloodsiewni) – dzięki temu mogli do nich wrócić w dowolnym momencie by były ostre i wyraźne
  • Podobnie robię, kiedy pracuję nad projektami dotyczącymi projektowania marketingu czy sprzedaży w firmie – zwłaszcza takimi, które wymagają skupienia
  • Chodzi o to, by każdą myśl, pomysł, ideę, sprawę zapisać, by nie zapomnieć i później do niej wrócić, ale nie odrywać się od tego co akurat robię
  • Można to zrobić za pomocą specjalnej aplikacji do zarządzania zadaniami, a jeszcze lepiej kartki z papierem, na które będziemy „wyrzucali” wszystkie atakujące nas myśli i zadania
  • Dzięki temu tworzę sobie listę zadań na później, a nie odrywam się od ważnej bieżącej, kreatywnej pracy
  • Unikam w ten sposób wypalenia na koniec dnia, gdy okazuje się, że zrobiłem dziesiątki nieważnych zadań i mam wrażenie, że wszystko przeciekło mi przez palce
  • Jednocześnie – to bardzo ważne – nie daję uciec zadaniom i pomysłom (a to uczucie straty powodowało, że trzeba się było nimi „natychmiast” zająć) i mogę później do nich wrócić
  • Ważne jest jednak, by uruchomić proces, który pomoże nam potem te listy przeglądać, weryfikować i osadzać je w planie dnia, bo inaczej utoniemy pod koniec miesiąca w setkach niezamkniętych zadań (i będzie jeszcze gorzej)
  • Ja preferuję do notowania kartkę i papier – jest szybka, podręczna i najpewniejsza
  • Dlaczego kartka i papier? Chodzi o to, by nie odpalać niepotrzebnie aplikacji, brać do ręki telefonu, otwierać zakładki bo to zwiększa szansę na to, że przeskoczę na inny rodzaj zadań i się oderwę od tego ważne

* Oczywiście standardowo nie byłbym sobą, gdybym czegoś nie pokiełbasił i w nagraniu nie popierdzieliły mi się ćwiartki – także rzecz jasna chodziło o drugą ćwiartkę, a nie trzecią.

** A tu scena z Harrego Pottera z myśloodsiewnią (na marginesie, szacunek dla autora za tak wspaniałe i kreatywne tłumaczenie)

O autorze – Radek Klimek
$s
Tworzę treści. Jestem mistrzem w opowiadaniu, wymyślaniu i ubarwianiu historii.

Podobał Ci się ten artykuł?

Zapisz się do newslettera, otrzymuj informacje o nowych artykułach, odbierz dostęp do ponad 60 wzorów dokumentów, szablonów, grafik i Exceli.

Zostaw komentarz
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Pobierz darmowy, gotowy wzór polityki prywatności i wykorzystywania plików cookies na stronę internetową małej firmy, strony autorskiej lub bloga.

Uzupełnienie wzoru zajmie Ci kilka minut. Wystarczy wpisać w nim Twoje podstawowe dane.
Nasz wzór polityki prywatności jest prosty, czytelny, ZAWSZE aktualny, 100% zgodny z prawem.

Cześć jestem Radek i witam Cię na blogu SardynkiBiznesu.pl! Znajdziesz tu artykuły poświęcone najważniejszym zagadnieniom związanym z prowadzeniem małej firmy: marketing, prawo, księgowość, public relations, zarządzanie i IT. Mamy nadzieję, że dzięki nam oszczędzisz dużo nerwów, czasu i pieniędzy, a prowadzenie biznesu stanie się prostsze. Więcej

Dołącz do KursoWyzwania!

Wypełnij formularz:

STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIE .

Strona internetowa Sardynkibiznesu.pl wykorzystuje pliki cookie, które mogą być wykorzystywane przez firmy badawcze i reklamowe w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z serwisu. Więcej informacji o plikach cookies .

Techniczne Pliki Cookies są wykorzystywane do prawidłowego działania portalu i bezpiecznej komunikacji zwrotnej z klientami. Ich użycie jest niezbędne do funkcjonowania serwisu sardynkibiznesu.pl.

Analityczne Pliki Cookies pozwalają zbierać informacje o interakcjach oraz zachowaniach użytkowników w naszym serwisie.

Reklamowe Pliki Cookies służą do dostosowania reklam oraz treści wyświetlanych użytkownikowi na naszej stronie lub stronach naszych partnerów reklamowych.