Zablokowali Twoje konto reklamowe w menadżerze reklam na Facebooku i nie wiesz co zrobić i czy można je odblokować? Zapraszam do lektury krótkiego artykułu, który może Ci podpowiedzieć jak sobie poradzić w takiej sytuacji.
Dlaczego zablokowali konto reklamowe na Facebooku? Jaka jest przyczyna blokady?
Jeżeli Twoje konto zostało zablokowane i chcesz się dokładnie dowiedzieć, co dokładnie w Twojej reklamie było przyczyną (wpis, obrazek) – mam dla Ciebie dwie wiadomości: złą i złą.
Pierwsza wiadomość brzmi – nie ma możliwości sprawdzić, co dokładnie było w Twojej reklamie nie tak. Druga wiadomość odpowiada na pytanie – dlaczego nie ma możliwości sprawdzenia? Odpowiedź brzmi – bo nie.
I to jest w tym wszystkim najgorsze. Komunikat jest krótki – konto zostało zablokowane, bo nie spełnia standardów społeczności. Franz Kafka w czystej postaci.
Jaśnie Pan i Władca miliardów kont nie raczy informować klientów dlaczego uznał, że ci łamią standardy społeczności. Wiem, że z z mojego artykułu przebija rozgoryczenie, ale nie jestem w stanie pojąć, jak można podgryzać gałąź, na której się siedzi.
Jak można być takim hipokrytą. Dlaczego?
Z jednej strony włodarze i marketingowcy Facebooka zachłystują PR-ową nowomową o sprawiedliwości, wyznaczaniu kierunków rozwoju, ułatwianiu kontaktu, otwieraniu społeczności, globalnej odpowiedzialności, społecznej misji…
Z drugiej strony gardzą swoimi klientami, nawet nie udając, ze przejawiają jakąkolwiek intencję, by im pomóc.
Z czego to wynika?
Bo mogą sobie na to pozwolić. Bo stać ich na to. Bo są biegli w Excelu i łatwo liczą zyski oraz straty. Przy swojej obecnej pozycji, astronomicznych wpływach, Facebook narzuca warunki gry. A odrzucone kampanie nie uszczuplają znacznie budżetu – mimo pozornej utraty dochodów.
Dlaczego pozornej?
Dużo ważniejsza od utraconych pieniędzy jest chęć chęci maksymalizacji zysku opierająca się na zautomatyzowaniu procedur. Taniej jest stworzyć pozory moderacji i karać klientów jak leci, nawet kosztem tego, że oberwą ci, którzy nie zawinili, niż utrzymywać rozległy, bardzo kosztowny dział pomocy (dla każdego kraju w ojczystym języku), który faktycznie zająłby się sprawą i służył pomocą klientom.
Schemat wydaje się wyglądać tak: na pierwszym froncie działa bot, który odpisuje wszystkim tak samo, z automatu odrzucając odwołania. Drugi etap, dla wyjątkowych upierdliwców, to grupa pracowników ( pracująca być może w jakimś egzotycznym kraju), których jedynym zadaniem, po “przeanalizowaniu” sprawy jest wysyłanie w odpowiedzi gotowych formuł odpowiedzi kopiuj/wklej.
Jak to wyglądało u mnie?
Moje konto funkcjonowało od 2014 roku. Na początku tworzyłem posty fanowsko dla Magicznych Lat 90, później zacząłem mocno reklamować inne strony (swoje i klientów). Najwięcej poświęcałem uwagi Stopnadwadze.pl – dzięki reklamom chciałem na niej nabić jak największą liczbę fanów i zapisów na newsletter. Później rozpocząłem reklamę płatnych elementów: diet, przepisów na zdrowe desery i poradnika trzymania dobrej formy. Gdy tylko pojawiła się opcja założenia Menadżera Firmy Facebooka (o nim niżej) – przeniosłem do niego konto stron wraz ze wszystkimi ustawieniami.
Choć mogę gdybać co przyczyniło się do mojej zguby – przypuszczam, że właśnie to strona Stopnadwadze.pl.
Dlaczego?
Mocno reklamowaliśmy na niej diety – w tym redukcyjną na 4 tygodnie 1200/1600 kalorii. Co śmieszne, robiliśmy to od przez 3 lata w okresie styczeń – kwiecień. Z tymi samymi kampaniami, grupami docelowymi. Zawsze na początku roku kopiowałem ustawienia, zostawiałem teksty, zmieniałem tylko datę na obrazku ilustrującym post. I owszem zdarzały się blokady pojedynczych reklam. Gdy nie zostały dopuszczone do publikacji, szybko redagowałem i zmieniałem wskazane treści (oczywiście intuicyjnie musiałem się domyślać, które są złe) i całość hulała bez problemów. Ktoś więc z Facebooka je zatwierdzał i nie widział w nich problemu.
W tym roku (2019) z dnia na dzień otrzymałem komunikat o zawieszeniu permanentnym konta reklamowego. Z tymi samymi reklamami, do tych samych kampanii, które były wykorzystywane w zeszłym roku.
I chodzi o ten paradoks – coś co w Facebooku uznawali w zeszłym roku i przechodziło proces moderacji pojedynczych reklam (czyli po poprawkach były OK, działały), nagle okazało się powodem do zamknięcia konta.
Skąd się domyślam, że chodziło reklamy diet, a nie innych rzeczy (klientów lub Sardynek)? Na początku 2019 nie reklamowałem nic innego, tylko diety. Przeznaczyłem większe środki i dotarłem do szerszego grona klientów – więc domyślam się, że to właśnie reklamy diet były głównym powodem blokady (prawdopodobnie zgłaszane w dużej ilości przez użytkowników – reklamy ściągnęły na siebie dużą ilość hejtu, gdyż zarzucano nam, że namawiamy do permanentnej głodówki oferując dietę 1200/1600 kalorii).
Oczywiście próbowałem się odwołać. Wysłałem opis problemu, pierwszą odpowiedź dostałem po 3 dniach. Negatywną. Na kolejne dwa odwołania dostałem dokładnie te same odpowiedzi (wklejone gotowe formuły). Odpowiedzi były podpisane tylko imionami (bez nazwisk i jakichkolwiek danych kontaktowych). Kolejno odpisywali mi tajemniczy: Maya, Lara, Leo.
Na całe szczęście miałem jeszcze konto prywatne, które nie zostało zablokowane, i którego obecnie używam do reklamowania, choć zachowawczo na Stopnadwadze.pl nie będę już puszczał żadnych reklam.
Co ciekawe, po jakiś 3-4 miesiącach od blokady, Facebook utworzył mi… drugie firmowe konto reklamowe, które funkcjonuje równolegle z tym zablokowanym. Mogłem go normalnie edytować, podpiąć reklamy i utworzyć piksele konwersji. Jak do tego doszło nie wiem.
Obecnie korzystam z dwóch kont – i prywatnego i tego nowego, utworzonego konta firmowego.
Jak się odwołać od decyzji o zablokowaniu konta na Facebooku?
Niestety, gdy Twoje konto zostało zablokowane, szanse na jego odblokowanie w niezmienionej formie są mizerne.
Gdy zablokowali konto w moim menadżerze firmy, naturalnie zacząłem szukać sposobu, by je odblokować. Trafiłem na kilkanaście artykułów i tematów na forach (po polsku angielsku). Wniosek? Większość osób, które były w podobnej sytuacji, pisały, że mimo odwołań i obszernych wyjaśnień, musieli pogodzić się z szybkim i zdecydowanym, negatywnym rozpatrzeniem sprawy.
Poczuli wzgardliwą moc przedmiotowego traktowania przez facebookowy support.
Mieli wrażenie, że przy pierwszym zgłoszeniu odpisał im automat, a treść odpowiedzi nijak nie przystawała do problemu. Dopiero po wysyłaniu ponagleń i ponownych zawiadomień, styl odpowiedzi zdawał się sugerować istotę ludzką siedzącą po drugiej stronie monitora. Ale tylko czasem i tylko zdawał się.
Cóż zatem czynić? Czy się odwołać?
Uważam, że tak. Mimo wszystko spróbuj się odwołać. Sugeruję odwołanie napisać po angielsku (bo centra pseudomoderacji mieszczą się poza granicami Polski). Nie odpisuj na gorąco, nie oskarżaj, nie wyzywaj. Siądź na spokojnie, przejrzyj kampanie i reklamy, przeanalizuj je.
Sprawdź następujące rzeczy w reklamach:
1. Czy jakaś porusza kontrowersyjny temat (religia, szybkie zarabianie pieniędzy, diety cud, broń, rzeczy do świntuszenia dla dorosłych, kredyty, fake newsy)? Pamiętaj, że obecnie w kulturze anglosaskiej możemy spotkać się z tym, że istnieje cała gama tematów uznawanych za trudne i opresyjne, które w naszej kulturze są rozumiane jako naturalne, bezproblemowe i zwykłe. Pełną listę tematów zakazanych przez Facebooka znajdziesz tutaj.
2. Czy kierowałeś jakieś ataki personalne – pod adresem konkretnych grup społecznych (zwłaszcza tych, które przez włodarzy Facebooka są faworyzowane)? Czy w reklamach pozwalałeś sobie na niecne/wulgarne przytyki i żarty wobec innych osób, zachowań społecznych?
3. Czy Twoje reklamy mogły prowokować innych, wywoływać wstręt, oburzenie? Czy dałeś powód użytkownikom, że masowo zgłaszali Twoje reklamy moderacji?
Zrób uczciwy wobec siebie rachunek sumienia. Schowaj ego i dumę do kieszeni.
Zapomnij o zdaniu “przecież to nic takiego”. Postaraj się namierzyć reklamy, które mogą być problematyczne. Następnie wypełnij formularz pomocy technicznej i dokładnie opisz sprawę.
Kajaj się, przeproś, napisz, że Ci przykro, że nie miałeś zamiaru wywołać kontrowersji, że dokładnie znasz standardy społeczności, że się poprawisz. Napisz co źle zrobiłeś w reklamach, dlaczego, jak to poprawisz. Im więcej, obszerniej, tym lepiej.
I czekaj na odpowiedź.
Niestety, ta zwykle bywa negatywna.
Odrzucili moje odwołanie na Facebooku – co zrobić? Jak żyć? Jak reklamować się dalej?
Domyślam się, że powyższe utyskiwania średnio Cię interesują drogi czytelniku. Ty chcesz wiedzieć jedną rzecz – co zrobić, by dalej się reklamować. Gdyż… co tu dużo mówić, Facebook dalej jest jedną z najlepszych platform reklamowych. Niżej znajdziesz kilka sposobów, które pomogą Ci obejść blokadę konta w menadżerze reklam.
I ktoś może zadać pytanie – czy takie podpowiedzi są etyczne?
Musisz odpowiedzieć sobie na to pytanie sam.
Ja pozwolę sobie na odbicie piłeczki i zapytam w ten sposób: czy postępowanie Facebooka jest etyczne i fair wobec klientów? Czy w porządku jest tak chamskie traktowanie kogoś, kto poświęca pieniądze, czas na szkolenia, czas spędzony przy ustawianiu kampanii? Czy jest OK, gdy jednego dnia otrzymujesz komunikat: Super, cieszymy się, ze jesteś członkiem naszej społeczności, pomagasz nam tworzyć Facebooka!, a drugiego, bez ostrzeżenia Elo, właśnie zablokowaliśmy ci konto, nie powiemy dlaczego. Ta decyzja jest ostateczna, pogódź się z nią. Spadaj na drzewo frajerze!
Czy etyczne jest okradanie klienta, gdy czas i pieniądze poświęcone na tworzenie i rozwój kampanii facebookowych, mógł poświęcić na doskonalenie umiejętności w innym obszarze reklamy internetowej?
I nie chodzi mi o to, że Facebook blokuje konta. Jest dla mnie oczywiste, że mogą i powinni to robić. To ich obowiązek!
Chodzi mi tylko o formę w jakiej się to odbywa. Bez uprzedzenia, z fikcyjną możliwością odwołania od decyzji.
Bez żadnego wyjaśnienia, wskazania co poszło nie tak i co najgorsze – przy pełnym braku możliwości naprawienia błędu.
Czyż nie lepiej by wyglądał taki komunikat w formie: Zablokowaliśmy Ci konto na 30 dni, bo popełniłeś takie błędy: błąd 1, błąd 2, błąd 3. Popraw je i poproś o ponowne zweryfikowanie. Gdy błędy będą zgodne z naszą polityką przygotowaną dla reklamodawców – za 30 dni konto zostanie przewrócone. W przypadku ponownego ostrzeżenia zablokujemy je na 60 dni. Gdy zwrócimy ci uwagę 3 raz – zostanie zablokowane permanentnie.
Marzenie ściętej głowy.
Co zatem zrobić, gdy konto zostało zablokowane? Niżej znajdziesz 5 podpowiedzi, z czego pierwsze dwie są zdecydowanie najbardziej interesujące.
Przy wykorzystaniu poniższych metod, pamiętaj o najważniejszym – musisz przeglądnąć reklamy i zmienić treści / obrazki tych, które można uznać za niezgodne z polityką Facebooka – w przeciwnym wypadku, gdy będziesz dalej próbował przeforsować te same pomysły – ban jest bardziej niż pewny.
1. Skontaktuj się z działem pomocy technicznej i żywym (!) pracownikiem Facebooka
Na tę opcję zwrócił mi w komentarzach uwagę Bartosz (dziękuję i pozdrawiam). Facebook uruchomił opcję kontaktu z żywym człowiekiem (!) w dziale pomocy technicznej. Możemy z nim porozmawiać za pomocą Messengera. Co prawda, opcja ta dotyczy przede wszystkim akceptacji i szybszego sprawdzenia reklam (na to zaś zwrócił uwagę na to Paweł Kępa w swoim materiale na YouTube), ale nic nie stoi na przeszkodzie, by wykorzystać tę drogę do odwołania.
Jak to zrobić?
1. Należy mieć zarejestrowane konto firmowe na Facebooku.
2. Wchodzimy na stronę https://www.facebook.com/business/help/support
3. Wybieramy opcję ROZPOCZNIJ klikając w button.
4. Klikamy button REKLAMY.
5. Wybieramy opcję czatu z przedstawicielem firmy.
6. Uzupełniamy formularz (trzeba podać identyfikator kontra reklamowego).
7. Czekamy na zgłoszenie.
8. Rozmawiamy!
2. Wysyłaj reklamy z innego konta
a) Utworzenie drugiego konta profilowego i podpięcie do niego kampanii
Niektórzy radzą sobie z banem w ten sposób, że tworzą drugie konto profilowe, na inny adres e-mail. Następnie z poziomu tego utworzonego alter ego konta odpalają reklamy. Czasem ta metoda działa, czasem nie. Może się zdarzyć tak, że Facebook namierzy niecną praktykę (na podstawie IP – czyli adresu internetowego, wprowadzonych danych firmy – tu zdania są podzielone).
Następnie poprosi Cię o skan dowodu i znowu zablokuje konto reklamowe przypisane do drugiego konta.
b) Skorzystanie z konta prywatnego znajomego / kogoś z rodziny
Drugim pomysłem może być wykorzystanie już istniejącego konta prywatnego, kogoś ze znajomych lub rodziny i z jego profilu ustawianie kampanii. Tak, wiem, że logowanie się na czyjeś konto łamie wszystkie konwencje i rady dotyczące bezpieczeństwa. Rodzi ryzyko wglądu w korespondencję prywatną. Ale być może masz kogoś w rodzinie, komu jakiś czas temu konto zostało założone pro forma, kto go w ogóle nie używa i konto jest martwe? Jak poszperasz w pamięci, na pewno znajdziesz kogoś takiego – rodzice, babcia, ciocia, wujek.
Trzecim sposobem jest powrót do reklam z konta prywatnego – jeżeli korzystałeś z opisanego niżej Menadżera firmy, i on został zablokowany (tak było w moim przypadku), możesz zacząć korzystać z kampanii na poziomie swojego konta prywatnego.
3. Stwórz konto – menadżer firmy i zostań jednym z administratorów
Obecnie na Facebooku możemy publikować reklamy na dwóch poziomach – kontach prywatnych użytkowników oraz w menadżerze firmy. Menadżer firmy to kolejny, wyższy poziom zarządzania kampaniami. Ma ułatwić pracę organizacjom, które administrują wieloma różnymi fanpageami. Tu przeczytasz więcej o menadżerze firmy na Facebooku.
Jeżeli nie masz zablokowanej możliwości – możesz utworzyć samo konto menadżera firmy i podpiąć do niego fanpage, który chcesz reklamować.
Jeżeli nie masz możliwości utworzenia, bo opcja ta została zablokowana, Menadżera firmy w Facebooku – możesz poprosić zaufaną osobę z kontem, by takiego utworzyła, dodała do niej Twój fanpage (będzie musiała zostać administratorem Twojej strony na Facebook) i następnie udostępniła Ci konto Menadżera firmy.
4. Rozważ inne metody reklamy
Na Facebooku świat się nie kończy – może warto spróbować innych reklam? Reklama Google czy LinkedIn też wydaje się kusząca i przy odpowiednim zaangażowaniu może również przynieść rozsądne efekty.
5. Idź w wyniki organiczne Google. Buduj listę!
Chyba najważniejsza rzecz – warto sobie wziąć nauczkę na przyszłość, i gdy podejmujesz kolejne działania reklamowe – nie opieraj się tylko na jednym źródle ruchu, do tego tak niepewnym jak Facebook. Zacznij jak najszybciej budować własną listę mailingową oraz przyłóż się bardziej do wzrostu z samej wyszukiwarki Google.
6. Zleć na zewnątrz
No cóż, ostatni i najdroższy sposób to zlecenie kampanii profesjonalnej agencji, która zajmuje się obsługą Facebooka. Kosztem takiego działania są wysokie ceny obsługi, co w przypadku małych fanpage’y jest moim zdaniem całkowicie nieopłacalne.
A jak u Was z blokowaniem kont?
Zablokowali Twoje konto? Pisałeś odwołanie? Jak sprawa się zakończyła? Napisz w komentarzu i daj znać innym. Może Twoje doświadczenie komuś pomoże.
Wpis został zaktualizowany 25 lutego 2020 roku.
Ja również ciągle z nimi walczę, mam sklep z bielizną i jako mała firma z niskim budżetem mogę niewiele, moje reklamy bielizny są gorszące, te same zdjęcia dużych firm nie
Sprawdziłam to jak dałam większy budżet, reklama zaakceptowana, droższa już nie gorszy ?
Odpowiedzi mają z automatu, twierdzą że równo traktują klientów i nie dyskryminują???
Czy nie ma na to sposobu???
Cześć Justyna, przykro mi, ale na chwilę obecną niestety nie. Jedyne co mogę poradzić to rozważyć ucieczkę w inną formę reklamy – Google AdWords i pozycjonowanie. Czasem z reklamami na Facebooku to jest loteria – jedne zdjęcia puszczają, inne niestety nie. Możesz ewentualnie próbować z różnymi zdjęciami i ujęciami, ale to niestety pożera czas i pieniądze.
Mam dokładnie ten sam problem, jestem na etapie odwoływania się…
Sama prowadzę firmę, szkołę samoobrony i zablokowali mnie gdy wrzuciłam te same zdjęcia co ostatnio (dodam że te same co przez 4 lata) kursu samoobrony dla kobiet, gdzie na zdjęciu uśmiechnięte kobiety i ja rozwiązująca problem .
Ale FB stwierdził chyba, że są to zbyt kontrowersyjne zdjęcia…
Na prawdę szkoda, że nie dają wcześniejszego upomnienia.
A to naprawdę dziwne, bo też puszczałem u siebie reklamy na Krav Maga i obrazki / filmy były dość brutalne i często przechodziły. Ot, sprawiedliwość. Kompletnie absurdalna.
Mam agencje marketingowa i niestety też to nas spotyka. Od dawna nie ale dzisiaj wlasnie (18.10.2019). Z fb jestem powiazany od kilkunastu lat. Na poczatku pisalem aplikafje pozniej zalozylem agencje. Reklamy mamy normalne, w ogole nie dotykamy nic drazliwego. I nagle ban. Napisaliśmy odwolanie a jak nic nie da do poniedzialku to bedziemy probowac tworzyć nowe. Niestety trzeba sobie zdawac sprawe ze wszystkie platformy Facebooka sa psychopatyczne i wynikaja z totalnego odrealnienia ich twórców. Dla porownania w Google Adwords zawsze masz kontakt z człowiekiem. Wiec wutlumaczenie ze trzeba boty wystawić odpisujace a nie ludzi bo jest duzo wiadomości to kłamstwo.… Czytaj więcej »
Ja też traktuję to tylko i wyłącznie w kategorii zła koniecznego. Choć, co ciekawe, ostatnio, z automatu utworzyli mi drugie konto reklamowe dla firmy (obok tego zawieszonego) i póki co ono działa.
Cześć,
Czy ktoś jest w stanie powiedzieć mi czy Facebook blokuje tylko konto reklamowe, czy ban idzie na całego menedżera reklam, a w związki z tym na inne konta reklamowe pod niego podpięte?
Znalazłem tylko jedna informacje w internecie o tym, że ban na koncie reklamowym przenosi się na całego menedżera i szukam potwierdzenia.
Cześć, z tego co wiem, jeżeli mówimy o menadżerze reklam – ban dotyczy całego konta menadżera – czyli wszystkich reklam, kampanii, etc. Natomiast jeżeli dana strona jest podpięta do innego menadżera reklam, w innej firmie – ban nie powinien mieć na to wpływu. Natomiast, niestety, zasady są te na tyle płynne i niekonsekwentne – że zawsze to może uleć zmianie. Tak jak pisałem – polityka Facebooka względem reklamodawców, to jeden, wielki, koszmar.
Dzięki!
Ja mam taką sytuację :(( Facebook zablokował całego menadżera firmy, gdzie miałami kilka kont reklamowych (na ten moment to już ponad dwa tygodnie). Poprosiłam o weryfikację, odwołałam się, kontaktowałam się z pomocą Facebooka (oni nic nie mogą zrobić, bo pobno weryfikacją zajmuje się osobny dział, do którego nie ma dostępu). Nie wiem o które konto właściwie chodzi, nie mam pojęcia o jaką reklamę. Wydaje mi się, że żadna ze stworzonych nie łamie zasad FB. Na domiar złego dziś Facebook zablokował funkcje reklamowe mojego konta osobistego.
Mam to samo! Tragedia, bo nie mogę absolutnie nic zrobić. FB zablokował opcję adsów na moim koncie prywantym a co za tym idzie, na firmowym bo wszystko jest powiązane. 11 stron – różne produkty i nie mogę reklamować dosłowanie nic. Próbowałam załozyć nowe konto, poprzerzucać role na pagach, ale wszystko jest na szaro, bez możlowości klikania czy dodawania bo moje konto osobiste jest po zablokowane. Szukam jeszcze na zagranicznych forach, może ktoś coś podpowie
Niestety ban jest na calego Managera Reklam. Ja mam go przypisanego do konta personalnego do ktorego sa przypiete konta firmowe. I tu zonk bo nic nie moge zrobic na kontach firmowych 🙁
Mimo, że artykuł nie napawa optymizmem i słusznie przygotowuje na najgorsze, to mo mi konto reklamowe odblokowali po 24h 🙂 Ale trzeba było się napisać do nich.
Wow! To super, piszę poważnie. A możesz napisać coś więcej? Za co było zablokowane? Co napisali? Co napisałeś w odpowiedzi? Taka wiedza jest dość cenna i może przydać się innym osobom, które borykają się z tym problemem.
Nam facebook przyblokował parę dni temu firmowy fanpage prowadzony od ponad 3 lat za ostatnią naszą aktywność, która narusza ich regulamin. Prośba o przywrócenie fanpage zostało odrzucona.
Dostaliście jaką argumentację dlaczego tak się stało?
Tylko taki tekst otrzymaliśmy:
Publikacja Twojej strony została cofnięta
Wygląda na to, że ostatnia aktywność na Twojej stronie jest niezgodna z Zasadami usługi Strony na Facebooku. Jeśli uważasz, że cofnięcie publikacji Twojej strony jest wynikiem błędu, możesz odwołać się od tej decyzji. Wówczas ponownie przyjrzymy się tej sprawie.
mi jakieś 5 dni temu zablokowali konto reklamowe na którym promowałem pożyczki – zaznaczam, że były to długoterminowe oferty, które są dozwolone – odwołanie nic nie dało, wyeksportowałem kampanie i uruchomiłem je na innym koncie – działało 3 dni, przed chwilą patrzę, że cały mój menadżer firmowy jest zablokowany – co w takiej sytuacji polecacie zrobić? – info od fb: Konto firmowe nie może zamieszczać reklam. • To konto firmowe narusza nasze Zasady zamieszczania reklam lub inne standardy. Konta reklamowe i reklamy tej firmy zostały wyłączone. Możesz poprosić o weryfikację, jeśli uważasz, że możliwość zamieszczania reklam przez tę firmę nie… Czytaj więcej »
Nic niestety więcej nie wymyślę niż to co napisałem. Spróbowałbym jeszcze puścić te reklamy, by konto stworzył ktoś inny (osobne konto menadżera reklam), tak by dał Ci dostęp. Może to być ktoś z bliskich / znajomych, kto normalnienie nie obsługuje kampanii na Facebooku.
No dobrze, ale jak odzyskać zablokowane grupy odbiorców?
Sprawdziłem u siebie na koncie, poszperałem trochę w Google mam smutną wiadomość – nie da się. Facebook blokuje wszystkie funkcjonalności związane z zablokowanym kontem, zostawiając tylko absolutnie minimum do podejrzenia
Tak się zastanawiam – czy nie byłoby bezpieczniej stworzyć osobnego manadżewra firmy jedynie do pixela i do zbierania list odbiorców? Na tym koncie nie byłoby reklam. Stworzone listy udostępniłbym kontu reklamowemu. Jaka jest szansa na zawieszenie takiego konta tylko z listami odbiorców?
Można tak zrobić, ale czy będzie zablokowane – nie wiem. Nie wiem na jakich zasadach Facebook potem monitoruje zablokowane konta (czy patrzy na aktywność IP, czy na treść reklam, czy na aktywność użytkownika). Największym zagrożeniem wydaje mi się tutaj treść reklam i boję się, że można rychło potem dostać kolejnego bana.
Udało mi się jednak odblokować konto manadżewra ale konto reklamowe niestety nie, bo nie umiem ponownie wysłać odwołania – da się?
Ja próbowałem kilka razy się odwołać i nie dało się. Jest zawieszone od ponad roku.
Szanowni,
Facebook posiada dominującą pozycję na rynku reklam internetowych i społecznościowych. Tym samym podlega pod ustawę UOKiK.
Samo posiadanie pozycji dominującej nie jest zakazane. Niedopuszczalne jest dopiero jej nadużywanie, co wynika z art. 9 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Zgodnie z paragrafem 2 tegoż przepisu nadużycie polega w szczególności na:
ograniczeniu produkcji, zbytu lub postępu technicznego ze szkodą dla kontrahentów lub konsumentów.
Proponuję zebrać się i napisać do UOKiK o tym bezczelnym i niezgodnym z prawem procederze uprawianym przez naszych amerykańskich “kolegów”.
UOKiK zajmuje się tylko sprawami osób prywatnych a nie firmowych. Dzwoniąc pod ich infolinię – szybko się o tym przekonasz. Umywają ręce od spraw biznesowych.
Cześć Wszystkim, W moim przypadku facebook zawiesił moje konto użytkownika Facebook Ads z nie znanej przyczyny. Tak jak Radek napisałeś – nie dowiemy się z dokładnie dlaczego nasze konta są zawieszane. Zdarzyło mi się to pierwszy raz. Jestem tym szczęśliwcem, któremu udało się odzyskać dostęp! Kilka kroków, które uczyniłem: 1. Napisałem od razu zapytanie do facebook dlaczego to zrobili i prośba o odblokowanie – tutaj się chyba pośpieszyłem. 2. Zacząłem czytać i oglądać porady co inni poszkodowani robili w takiej sytuacji. Napisałem (po. ang) odwołanie, gdzie przyznałem się do łamania regulaminu (przyznaje się, że musiałem naciągnąć kilka rzeczy bo jestem przekonany,… Czytaj więcej »
Cześć Bartek, a jak wyglądało połączenie z czatem – po zgłoszeniu przesłali Ci linka, gdzie kazali się zarejestrować? Pisaliście po polsku czy po angielsku? O co pytała Pani Izabela i jak wyglądała jej pomoc?
Sama informacja o zablokowaniu pojawiła się w menadżerze reklam opcją ‘Learn more’, gdzie znajdował się button do napisania odwołania. Odwołanie napisałem w języku angielskim, a rozmowa z Panią Izabelą przebiegała w języku polskim. Jej pomoc polegała na tym, że zapoznała się ze sprawą, stwierdziła, że to nie konto biznesowe zostało zablokowane a konto użytkownika – i oznajmiła, że niestety nie może mi więcej pomóc, ponieważ jedyna droga do odblokowania konta prowadzi przez formularz kontaktowy – gdzie możemy zamieścić swoje odwołanie. Zapytałem P. Izabelli dlaczego moje konto użytkownika dla Facebook Ads zostało zablokowane, odpowiedziała, że naruszało widocznie regulamin i policy.
A w czacie pisaliście na żywo – czy przez ogólnodostępny formularz (ten, który służy do odwołań)?
Tak – na żywo – przez messenger’a. Dojdziesz do tego poprzez Centrum Pomocy /business/help
Dziękuję, cenna informacja, nie znałem tej opcji (dawno nie zaglądałem na panel pomocy), będę musiał o nią uzupełnić artykuł.
Hej, chciałam Ci bardzo podziękować za ten artykuł! Wczoraj w nocy moje konto reklamowe zostało zablokowane i strasznie spanikowałam. Tylko dzięki twoim wskazówkom (i świetnym komentarzom twoich czytelnikom) udało mi się pozbierać do kupy i zadziałać. Byłam gotowa na najgorsze, ale napisałam odwołanie (po angielsku i baardzo wyczerpujące, w którym wytłumaczyłam, co się zadziało, czemu i obiecałam poprawę) i… rano o 8 konto było znowu aktywne 😉 Więc jeśli ktoś to czyta, kto właśnie dostał bloka,to spokojnie, wszystko da się naprawić!
Cześć, dzięki z wielkie. Wiele osób czyta ten artykuł, ale mało kto się dzieli swoimi doświadczeniami, a szkoda, bo im więcej byśmy mieli danych, tym byśmy lepiej wiedzieli jak pisać odwołania. Cieszę się, że Facebook odblokował Ci konto.
Jak ci sie udało odblokowac konto – ja jak probuje pisza ze nie posiadam konta reklamowego tragedia
Miałem taką samą sytuację i następnego dnia, po rozmowie z konsultantem facebooka, odblokowali mi konto reklamowe. W moim przypadku było to faktycznie nieporozumienie, bo konto zablokowano automatycznie, gdyż w opisie promowanego zdjęcia umieściłem link do strony www, z której wziąłem fotografię (rysuję i wzorowałem się na zdjęciu).
Cześć, dzięki za komentarz. Cieszę się, że niektórym się udało… kto wie, może i Facebooka coś drgnęło z obsługą w związki z pandemią i spadkiem dochodów?
Mam właśnie taką samą sytuację. Czekam na weryfikację, rozmawiałam poprzez messengera z Panią która napisała mi kolejne kroki które mam podjąć i będą sprawdzac teraz moje konta.
Ciekawe podejście do zasad, moje konta reklamowe zostały ograniczone mimo, że nie publikowałam żadnych reklam od dłuższego czasu. A moje wcześniejsze reklamy nigdy nie były odrzucane. Artykuł nie napawa mnie optymizmem i jeśli jest tak, że mi tych kont nie odwieszą to ja podziękuję Facebookowi i nie będę u nich wydawać pieniędzy na reklamę…..
Myślę, że z czasem ich podejście się zmieni – bo póki co użytkownicy odpływają z Facebooka na dwóch kluczowych rynkach (Stanach i w Europie). W związku z czym będzie trzeba zmienić podejście, by zatrzymać reklamodawców.
Właśnie zablokowali mi konto za reklamę planu treningowego. Nie liczę na odblokowanie, mam tylko pytanie: Czy mogę odzyskać pieniądze na koncie reklamowym? Jak to zrobić?
Jeżeli pieniądze już poszły z karty, reklamy były wyświetlone i zostały zablokowane po jakimś czasie – to nie ma możliwości odzyskania zainwestowanych środków. Założenie jest takie, że Facebook przez pewien okres puszczał reklamy, więc jesteście za niego rozliczeni. Niestety – reklamy związane z suplementami, treningami, zdrowiem, dietami – to temat podwyższonego ryzyka i łatwo wyłapać bana. Wydaje mi się, że to w imię krucjaty jaką Facebook toczy z “mową nienawiści”, czyli nie wolno otyłym ludziom mówić, że mają problem ze swoim zdrowiem i są otyli, bo może to kogoś urazić.
Chodzi mi o niewykorzystane środki na koncie. Jak w ogóle skontaktować się z nimi w tej sprawie?
Skorzystaj z opcji kontaktu z konsultantem Facebooka – opisałem po kolei wyżej ścieżkę gdzie i jak to zrobić, myślę, że w tej sprawie powinien Ci powiedzieć czy da się te pieniądze odzyskać. Ja niestety nie jestem kompetentny bo nigdy nie miałem takiego problemu – zawsze płaciłem już po wypuszczeniu reklam (z karty kredytowej).
hej, dołączyłam do grona osób z zablokowanym publikowaniem reklam. Prowadzę stronę/sklep z włoskimi butami. Czy powodem zablokowania może być wklejenie adresu strony www sklepu w poście? czy to narusza regulamin?
Wydaje mi się, że nie. Nie słyszałem o takiej praktyce, ale pewien na 100% nie jestem.
W ostatnią niedzielę zaliczyłam bana z powodu (uwaga) wyboru konta, z którego opłacę promowany post na Instagramie. Mam podpiętą kartę firmową oraz prywatną pod managera reklam. Oczywiście od razu jak tylko ochłonęłam, napisałam odwołanie. I teraz hit. W poniedziałek po 12-tej napisali mi, że wszystko zweryfikowali, przywrócili mi konto i ogólnie jest cacy. Wchodzę radośnie na managera gotowa do publikowania kampanii a tu lipa. Dalej mam czerwoną notkę, że nie mam już możliwości publikowania kampanii reklamowych i korzystania z produktów Facebooka. Od wczoraj siedzę i pisze odwołania bo szczerze – nie wiem o co chodzi…
Dzięki Karolina za komentarz. Daj znać nam koniecznie się jak się sprawa rozwiąże i z czego wynikał błąd w panelu.
Niestety znowu zablokowano mi konto reklamowe… aż ręce opadają. 2 msc temu pisałem o tym tutaj i wówczas po rozmowie z konsultantem odblokowano mi je. Bot zrobił to niesłusznie – po prostu z automatu zablokowano mi reklamę i konto, bo w promowanym poście był link do strony zewnetrznej. Zaś dzisiaj… Po kliknięciu promocji i zaakceptowaniu reklamy (przez chwilę była aktywna) konto zablokowano, a FB poprosił o zdjęcie dokumentu tożsamości, żeby – uwaga – upewnić się, że ja to ja. Dosłownie. Podobno robią tak, jeśli wcześniej kogoś blokowali lub posty są popularne. Odechciewa mi się współpracować z tym serwisem, gorzej, że… Czytaj więcej »
Dzisiaj ja dostałem blokadę w menedżerze reklam, prawdopodobnie z powodu “Korzystania ze znaków lub symboli Unicode w tekście reklamy z zamiarem zamaskowania pewnych słów bądź fraz” Symbole brałem z innej strony i po skopiowaniu nie było ich widać w podglądzie obok ale o 23 godzinie jakoś mnie to nie zastanowiło, Mój błąd, Szkoda bo mam konto dopiero 2 tygodnie. FB też poprosił mnie o dokument tożsamości. Mam nadzieję że nie będzie to trwać w nieskończoność 🙂
Ja niestety dezaktywowałem swoje konto reklamowe na FB i nie wiem jak je teraz reaktywować. Może ktoś pomoże? 🙂
Nie miałem takiej sytuacji. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to poprosić kogoś innego, by dodał Twoją stronę do swojego konta menadżera, Tobie przypisał rolę administratora i z tego konta reklamowego spróbuj puszczać reklamy.
hej czy opcja czatu dla zablokowanych kont nadal istnieje bo niestety na stronie pomocy dla biznesu nic takiego nie mogę znaleźć, jest tylko komunikat w czerwonej ramce na dole strony:
“Ze względu na promowanie reklam niezgodnych z Zasadami zamieszczania reklam lub innymi standardami konto reklamowe zostało zablokowane. Wszystkie wyświetlane reklamy także zostały zablokowane. Jeśli uważasz, że to konto nie powinno zostać zablokowane, możesz złożyć wniosek o weryfikację.”
Czatu w formie wtyczki Messenger na stronie? Czy czatu z pomocą Facebooka?
Czat z pomocą Facebooka, gdzieś wyczytałam ze czasem wyłączona jest ta możliwość
Niestety, to się wszystko tak płynnie i dynamicznie zmienia (również przez to, że Facebook oferuje różne usługi dla różnych krajów), że na większość tych pytań nie jestem w stanie udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Standardowo – poproś znajomego / kogoś z rodziny o smartfon / dostęp do konta i sprawdź czy z jego poziomu możesz się skontaktować z pomocą Facebooka. Jeżeli tak – możesz od razu dopytać o tę sprawę.
mnie tez przyblokowali na koncie prywatnym i firmowym, najgorze ze nie moge do nich napisac bo wymagają kod 6cyfrowy który wysyłają na maila ale jakosc niedochodzi(sprzedaję odpowiedniki perfum i chyba uznali że to podróbki
Cześć Monika, sprawdzałaś wiadomości w folderze SPAM i zakładkach oferty?
wszedzie sprawdzam od 10 dni i non stop próbuje przesłac kody
Może być tak, że tych popularnych, darmowych skrzynkach (onet, wp, interia) wiadomości utykają wcześniej – na poziomie serwerów. Mi się to notorycznie przytrafia przy wysyłce mailingów. Jeszcze inna opcja, która czasem się zdarza, Facebook kiedyś był rejestrowany na inne konto pocztowe, a zapominamy o tym, bo jesteśmy na niego stale zalogowani.
Od 2 tygodni mam zablokowane konto reklamowe. Prosiłam o weryfikację. Odpowiedź dostałam, że konto jest już aktywne i że mogę zamieszczać reklamy. Po czym wchodzę na konto, niestety blokada jest nadal. Proszę o weryfikację ponownie. Ponownie odpowiedź jest, że konto mi aktywowali. No ale wchodzę na konto, bez zmian, blokada wisi. Konsultant na czacie rozkłada ręce. Jedyne co doradził, to z innego poziomu do którego dostałam link wysłanie opinii do facebooka. Zrobiłam to, ale wątpię czy to coś da. Najgorsze jest to, że odpowiadają mi, że konto aktywowali, a jednak jest ono zablokowane. Oczywiście żadne zasady nie zostały naruszone, od… Czytaj więcej »
Chciałam dodać dalszy ciag sprawy. Dziś dostałam od nich wiadomosć, że niestety ale nie odblokują mi konta ….. od 6 lat zamieszczałam reklamy a teraz nie wiem co mam zrobić …. piszecie w komentarzach że dajecie reklamę z innego konta, ale jak ? Jestem załammana
U mnie już odpisali mi, że amen, konta nie odblokują, ale jest światełko w tunelu, dzięki Radkowi wiem, że da się coś pokombinować, więc działam. Dzięki bardzo
Ja również dostałem bana na menadżera firmy i konto reklamowe. Kilkukrotnie prosiłem o weryfikację, niestety z marnym skutkiem… Wczoraj rozmawiałem z Panią Izabelą, która poprosiła mnie o numer telefonu, że niby się skontaktuje jeśli będzie mieć jakieś informację, ale póki co ciągle cisza. Tracę nadzieję, jestem mega załamany. W branży ecommerce ta ścieżka sprzedażowa, a głównie IG działał zdecydowanie najlepiej! :(( HELP!