30+ pomysłów na…, czyli genialne sposoby na marketing w małej firmie [MzG 03]

author: Radek Klimek

Dziś o metodzie, która pomoże Ci “wyhartować” marketing w małej firmie i podpowie jak wpadać na najlepsze pomysły dotyczące sprzedaży i dotarcia do klientów.

30+ pomysłów na… – obejrzyj film:

A niżej ultrastreszczenie:

O co chodzi w metodzie 30+ pomysłów na…?

Kiedy mierzysz się z jakimś problemem / zadaniem musisz wymyślić (minimum – to ważne!) trzydzieści sposobów, które pomogą Ci ten problem / to zadanie rozwiązać.

Metoda idealnie sprawdza się przy tworzeniu koncepcji działań, planów marketingowych i w pracach kreatywnych.

Przykłady jak ją można wykorzystać:

  • 30+ pomysłów na posty i filmy na Facebook i Instagram
  • 30+ pomysłów na znalezienie nowych klientów
  • 30+ pomysłów na to jak zatrzymać dotychczasowych klientów i zachęcić ich do kupna kolejnych produktów / usług
  • 30+ pomysłów na ulepszenie i zmiany na stronie internetowej, by więcej klientów się zgłaszało
  • 30+ pomysłów jak ulepszyć podcast
  • 30+ pomysłów jak pisać lepsze teksty na stronie

Dlaczego 30+…, a nie mniej?

Dlaczego tych pomysłów musi być aż tyle? Czy nie wystarczy 5-10 propozycji?

Kluczem tej metody jest “zmuszenie” się do wymyślania i szukanie nieoczywistych rozwiązań.

Pierwsze 10-15 pomysłów wpadnie Ci do głowy z łatwością. Wymyślenie każdego kolejnego punktu będzie coraz trudniejsze. I to jest ten moment, o który nam chodzi, który uruchamia mięsień kreatywny – czyli hartuje umysł w wymyślaniu rozwiązań i pomaga wpaść na nietuzinkowe pomysły.

Pomysły powinny być:

1. Różnorodne i unikalne

By nasze hartowanie umysłu miało sens i by pomysły faktycznie przydały się w firmie, propozycje muszą różnić się od siebie. Grupy pomysłów łączę w jeden i rozpisuję na kolejnym poziomie (pomysł główny – reklama na Facebooku rozwinięty w koncept 30 pomysłów na reklamę na Facebooku)

2. Realne do zrobienia

By nasza praca miała sens, kluczem jest to, by wdrożyć te najbardziej perspektywiczne idee – pomysły mogą wymagać zaangażowania czasu / energii / pieniędzy, ale powinny być osiągalne w przeciągu 1 roku.

3. Precyzyjnie opisane

Pomysły powinny być precyzyjnie dookreślone, ujęte w karby konkretów i liczb – tak, by osoba, która czyta o nich “z boku”, wiedziała o co w nich chodzi (źle – znajdę osoby, które są zainteresowane obsługą marketingową, dobrze: napiszę do 5 osób ze znajomych na Facebooku, które prowadzą firmy z precyzyjną, przygotowaną indywidualnie ofertą wsparcia marketingowego dla każdej z tych osób)

Zobacz i pobierz przykładową listę 30+

Teoria teorią, ale warto by zobaczyć jak lista 30+ wygląda w praktyce.

Tutaj możesz pobrać moją listę 30+ z planowanymi zmianami w podcaście SardynkiBiznesu.pl na 2023 rok.

A tu wspomniany podcast Biznes w IT – polecam 🙂

Więcej podobnych treści znajdziesz w odcinkach marketingu z garażu.

* Oczywiście standardowo nie byłbym sobą, gdybym czegoś nie pokiełbasił i w nagraniu nie popierdzieliły mi się ćwiartki – także rzecz jasna chodziło o drugą ćwiartkę, a nie trzecią. Druga pomyłka w drugim filmie. Nieźle.

$s
Autor
Radek Klimek
Tworzę treści. Jestem mistrzem w opowiadaniu, wymyślaniu i ubarwianiu historii.

Podobał Ci się ten artykuł?

Zapisz się do newslettera, otrzymuj informacje o nowych artykułach, odbierz dostęp do ponad 60 wzorów dokumentów, szablonów, grafik i Exceli.

Zostaw komentarz
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Pobierz darmowy, gotowy wzór polityki prywatności i wykorzystywania plików cookies na stronę internetową małej firmy, strony autorskiej lub bloga.

Uzupełnienie wzoru zajmie Ci kilka minut. Wystarczy wpisać w nim Twoje podstawowe dane.
Nasz wzór polityki prywatności jest prosty, czytelny, ZAWSZE aktualny, 100% zgodny z prawem.

Cześć jestem Radek i witam Cię na blogu SardynkiBiznesu.pl! Znajdziesz tu artykuły poświęcone najważniejszym zagadnieniom związanym z prowadzeniem małej firmy: marketing, prawo, księgowość, public relations, zarządzanie i IT. Mamy nadzieję, że dzięki nam oszczędzisz dużo nerwów, czasu i pieniędzy, a prowadzenie biznesu stanie się prostsze. Więcej

Pobierz BEZPŁATNY 

wzór polityki prywatności + 

materiały marketingowe 
dla małej firmy

 

POBIERZ!

Wypełnij formularz. Materiały otrzymasz OD RAZU.