Dziś o metodzie, która pomoże Ci “wyhartować” marketing w małej firmie i podpowie jak wpadać na najlepsze pomysły dotyczące sprzedaży i dotarcia do klientów.
30+ pomysłów na… – obejrzyj film:
A niżej ultrastreszczenie:
O co chodzi w metodzie 30+ pomysłów na…?
Kiedy mierzysz się z jakimś problemem / zadaniem musisz wymyślić (minimum – to ważne!) trzydzieści sposobów, które pomogą Ci ten problem / to zadanie rozwiązać.
Metoda idealnie sprawdza się przy tworzeniu koncepcji działań, planów marketingowych i w pracach kreatywnych.
Przykłady jak ją można wykorzystać:
- 30+ pomysłów na posty i filmy na Facebook i Instagram
- 30+ pomysłów na znalezienie nowych klientów
- 30+ pomysłów na to jak zatrzymać dotychczasowych klientów i zachęcić ich do kupna kolejnych produktów / usług
- 30+ pomysłów na ulepszenie i zmiany na stronie internetowej, by więcej klientów się zgłaszało
- 30+ pomysłów jak ulepszyć podcast
- 30+ pomysłów jak pisać lepsze teksty na stronie
Dlaczego 30+…, a nie mniej?
Dlaczego tych pomysłów musi być aż tyle? Czy nie wystarczy 5-10 propozycji?
Kluczem tej metody jest “zmuszenie” się do wymyślania i szukanie nieoczywistych rozwiązań.
Pierwsze 10-15 pomysłów wpadnie Ci do głowy z łatwością. Wymyślenie każdego kolejnego punktu będzie coraz trudniejsze. I to jest ten moment, o który nam chodzi, który uruchamia mięsień kreatywny – czyli hartuje umysł w wymyślaniu rozwiązań i pomaga wpaść na nietuzinkowe pomysły.
Pomysły powinny być:
1. Różnorodne i unikalne
By nasze hartowanie umysłu miało sens i by pomysły faktycznie przydały się w firmie, propozycje muszą różnić się od siebie. Grupy pomysłów łączę w jeden i rozpisuję na kolejnym poziomie (pomysł główny – reklama na Facebooku rozwinięty w koncept 30 pomysłów na reklamę na Facebooku)
2. Realne do zrobienia
By nasza praca miała sens, kluczem jest to, by wdrożyć te najbardziej perspektywiczne idee – pomysły mogą wymagać zaangażowania czasu / energii / pieniędzy, ale powinny być osiągalne w przeciągu 1 roku.
3. Precyzyjnie opisane
Pomysły powinny być precyzyjnie dookreślone, ujęte w karby konkretów i liczb – tak, by osoba, która czyta o nich “z boku”, wiedziała o co w nich chodzi (źle – znajdę osoby, które są zainteresowane obsługą marketingową, dobrze: napiszę do 5 osób ze znajomych na Facebooku, które prowadzą firmy z precyzyjną, przygotowaną indywidualnie ofertą wsparcia marketingowego dla każdej z tych osób)
Zobacz i pobierz przykładową listę 30+
Teoria teorią, ale warto by zobaczyć jak lista 30+ wygląda w praktyce.
Tutaj możesz pobrać moją listę 30+ z planowanymi zmianami w podcaście SardynkiBiznesu.pl na 2023 rok.
A tu wspomniany podcast Biznes w IT – polecam 🙂
Więcej podobnych treści znajdziesz w odcinkach marketingu z garażu.
* Oczywiście standardowo nie byłbym sobą, gdybym czegoś nie pokiełbasił i w nagraniu nie popierdzieliły mi się ćwiartki – także rzecz jasna chodziło o drugą ćwiartkę, a nie trzecią. Druga pomyłka w drugim filmie. Nieźle.