Szukasz darmowych programów do realizacji zadań w zespole? Oto kilka narzędzi które powinny znaleźć się w asortymencie każdego, kto chce sprawniej zarządzać swoją firmą.
Darmowe programy do zarządzania zespołem online
Poniżej przedstawiamy kilka najbardziej popularnych w internecie programów do zarządzania zespołem. Posiadają one szeroki wachlarz narzędzi do współpracy i organizacji pracy. Dzięki nim w prosty sposób przypiszesz pracownikom ich zadania oraz będziesz mógł czuwać nad ich terminową realizacją. Co ważne dla małych firm, we wpisie skupiliśmy się na aplikacjach, które posiadają rozbudowane wersje darmowe – w większości mikro przedsiębiorstw są w zupełności wystarczające, jeżeli kierujesz kilkoma projektami i zarządzasz kilkoma osobami w zespole.
Skorzystaj ze spisu treści i przejdź do interesującego Cię fragmentu:
1. Asana
Opis programu:
Program do zarządzania zadaniami w wersji internetowej jak i mobilnej. Ograniczenia wersji darmowej sprowadzają się główne do ograniczenia zespołu do 15 osób (plus kilka dodatkowych, ale nie niezbędnych funkcjonalności). Poza tym zachowujemy nielimitowaną liczbę projektów i zadań.
Dużym plusem jest możliwość zamieszczania dużych załączników (100 MB. Asana posiada również funkcję kamieni milowych w pakiecie premium. Umożliwiają one nadanie konkretnym zadaniom miana kamienia milowego.
Dzięki temu prościej będzie śledzić stopień realizacji projektu. Kamienie milowe są widoczne bezpośrednio na osi czasu. Asana posiada również bardzo rozbudowaną funkcje raportowania.
Dzięki zaawansowanemu raportowaniu możemy wybrać i przypisać na stałe do paska zadań elementy zadań które nas interesują takie jak: zadania które zleciliśmy komuś, lista zadań do wykonania do końca tygodnia, zadania które zostały ukończone i czekają na naszą weryfikacje. To idealny program do zarządzania kreatywnymi zadaniami, w których musi współpracować ze sobą kilka osób, z różnych branż.
Wersja darmowa Asany umożliwia nam pracowanie na widoku w postaci listy, tablicy oraz kalendarza. Decydując się na wybór wersji płatnej dodatkowo, można skorzystać z widoku osi czasu.
Film przedstawiający działanie programu:
Funkcje w wersji darmowej:
- Ilość projektów – BEZ LIMITU
- Liczba użytkowników – do 15 osób
- Wielkość załączników do przesłania -do 100 MB
- Aplikacja mobilna – TAK
- Język programu – Polski
- Wystawianie komentarzy – TAK
- Ustawienia terminów zadań – TAK
- Przypomnienia o terminie realizacji zadania – TAK
- Support – TAK (w wersji darmowej w postaci wsparcia społeczności)
Dodatkowe funkcje w wersji płatnej (30 dniowy bezpłatny okres próbny):
- Cena 10,99 Euro (ok. 51 zł – 12,35 $) miesięcznie za użytkownika przy planie rocznym (13,49 Euro (ok. 62,60 zł – 15,15 $) w przypadku płatności miesięcznej)
- Cztery widoki projektu (lista, tablica, kalendarz, oś czasu)
- Szczegółowe raportowanie
- Możliwość zamieszczenia kamieni milowych
- Prywatne zespoły i projekty
- Oś czasu
- Konstruktor przepływów pracy
- Reguły
- Formularze
- Zależności zadań
- Pulpity nawigacyjne i niestandardowe wykresy
- Daty i godziny rozpoczęcia
- Wyszukiwanie zaawansowane
- Projekty tylko do komentowania
2. Trello
Opis programu:
Trello to wirtualna tablica korkowa dla Twojego zespołu. Dostęp do tablicy można mieć z poziomu komputera jak i smartfona. Program również jest dostępny w język polskim. Trello jest bardzo proste i intuicyjne w obsłudze. Idealnie nadaje się do zlecania zdań w mikrofirmie lub jako podręczny “zadaniownik” dla mikroprzedsiębiorcy. Zakładając konto, można wybrać darmową wersję Trello lub skorzystać z 30-dniowego okresu testowego wariantu Premium.
Film przedstawiający działanie programu:
Funkcje w wersji darmowej:
- Ilość projektów – 10 tablic
- Liczba użytkowników – BEZ LIMITU
- Wielkość załączników do przesłania – w wersji darmowej 10mb
- Aplikacja mobilna -TAK
- Język programu – Polski
- Wystawianie komentarzy -TAK
- Ustawienia terminów zadań -TAK
- Przypomnienia o realizacji zadania -TAK
- Support – TAK (e-mail, społeczność)
Dodatkowe funkcje w wersji płatnej:
- Cena 5 $ (ok. 20,65 zł – 4,45 Euro) miesięcznie za użytkownika w rozliczeniu rocznym (6 $ (ok. 24,78 zł – 5,34 Euro) w rozliczeniu miesięcznym)
- Pojedynczy plik załącznika do 250mb
- Nieograniczona liczba tablic
- Zaawansowane listy zadań
- Wsparcie priorytetowe
3. WRIKE
Opis programu:
Program do zarządzania projektami. Umożliwiajay dyskusję oraz wymianę dokumentów pomiędzy członkami zespołu. Program można użytkować zarówno na komputerze jaki na urządzeniach mobilnych. Aplikacja jest bardzo przejrzysta i prosta w obsłudze zarówno na komputerze jaki na komórce. Wersja bezpłatna ogranicza nas jednak do maksymalnie 5 członków. Program jest prawie całkowicie w języku polskim (część funkcji nadal jest opisana w języku angielskim).
Film przedstawiający działanie programu:
Funkcje w wersji darmowej:
- Ilość projektów – BEZ LIMITU
- Liczba użytkowników – 5
- Wielkość załączników do przesłania – 500 MB (w wersji darmowej do wykorzystania jest do 2 GB dysku w chmurze)
- Aplikacja mobilna -TAK
- Język programu – Polski
- Wystawianie komentarzy -TAK
- Ustawienia terminów zadań -TAK
- Przypomnienia o realizacji zadania -TAK
- Support – TAK
Dodatkowe funkcje w wersji płatnej:
- Cena 9,80 $ miesięcznie za użytkownika (ok. 40, 47 zł – 8,72 Euro)
- dynamiczna oś czasu (diagram Gantta)
- Zaawansowane integracje (MS Project, Excel, RSS)
- Od 1 do 2 GB pamięci na użytkownika
- Od 5 do 200 użytkowników
- Pulpity nawigacyjne z możliwością udostępnienia
4. ClickUp
Opis programu:
Program bardzo podobny pod względem funkcjonalności do Trello. Program jest przejrzysty i bardzo przyjazny w obsłudze. Każda funkcja jest opisana prosty sposób.Jest wart rozważenia przede wszystkim ze względu na funkcjonalność oraz bardzo tani pakiet płatny ( tylko 5 $ miesięcznie) – gdzie dodatkowo otrzymujemy wiele przydatnych funkcji.
Przydatna jest możliwość integracji z dyskiem Google. Program należy do nowicjuszy, powstał w 2017 roku.
Film przedstawiający działanie programu:
Funkcje w wersji darmowej:
- Ilość projektów – BEZ LIMITU
- Liczba użytkowników – BEZ LIMITU
- Wielkość załączników do przesłania – w wersji darmowej w sumie 100mb
- Aplikacja mobilna -TAK
- Język programu – Angielski
- Wystawianie komentarzy -TAK
- Ustawienia terminów zadań -TAK
- Przypomnienia o realizacji zadania -TAK
- Support – TAK (e-mail)
Dodatkowe funkcje w wersji płatnej:
- Cdena 5 $ (ok. 20,65 zł – 4,45 Euro) miesięcznie za użytkownika przy rozliczeniu rocznym (9 $ (ok. 37,17 zł – 8,01 Euro) w rozliczeniu miesięcznym)
- Nie limitowa ilość wielkości załączników oraz pojemność chmury w internecie
- Wykres Gantta
- Integracja z Google Drive, Dropbox
- Możliwość tworzenia zespołów
5. Bitrix24
Opis programu:
Rozbudowana platforma CRM posiadająca dużo wyspecjalizowanych narzędzi do pracy grupowej. Program jest dostępny w języku polskim oraz posiada sprawnie odpowiadający suport wspomagający wdrożenie się w program. Program posiada typową tablicę typu Kanban oraz szereg innych przydatnych funkcji.
Wersja bezpłatna będzie w pełni wystarczająca dla małego zespołu jednak wraz rozrostem firmy będzie trzeba wykupić pakiet płatny. Bitrix24 posiada swojej ofercie 4 plany, z czego pierwszy jest darmowy a ostatni, czyli Professional możemy przetestować za darmo przez 15 dni.
Film przedstawiający działanie programu:
Funkcje w wersji darmowej:
- Ilość projektów – BEZ LIMITU
- Liczba użytkowników – BEZ LIMITU
- Wielkość załączników do przesłania – w wersji darmowej w sumie 5 GB
- Aplikacja mobilna -TAK
- Język programu – Polski
- Wystawianie komentarzy -TAK
- Ustawienia terminów zadań -TAK
- Przypomnienia o realizacji zadania -TAK
- Suport – TAK (W darmowym planie dostępna jest baza wiedzy oraz helpdesk. Pomoc techniczna na żywo jest dostępna wyłącznie dla klientów planów płatnych.)
Dodatkowe funkcje w wersji płatnej:
- Cena 199 zł (ok. 48,18 $ – 42,88 Euro) miesięcznie za wszystkich 5 użytkowników jednocześnie (Wybierając plan na rok, można otrzymać 20% zniżki na czas aktualizacji artykułu 21.02.2022)
- 24 GB pamięci w chmurze
- Wspólne menu
- Możliwość tworzenia zadań bezpośrednio z poczty e-mail
- Funkcja udostępniania ekranu i nagrywania audio i wideo
- Dostępna poczta internetowa (jedna skrzynka na użytkownika)
- Integracja z CRM
6.Taagly
Opis programu:
Polskie narzędzie do zarządzania projektami. Już na wstępnie cieszą nas dwie rzeczy. Po pierwsze program oraz support są w całości po polsku, po drugie program posiada darmowa wersję. Taagly jest naprawdę prosty w obsłudze. Z ciekawych, zaskakujących funkcji należy wymienić możliwość tagowania zadań (dzięki czemu filtrowanie staje się prostsze), możliwość ustalenia przewidywanego czasu na ich realizację oraz faktycznego czasu poświęconego na wykonanie zadania.
Minusem niestety jest brak aplikacji mobilnej, ale w związku z tym że program jest dynamicznie rozwijany wiemy, że prace nad mobilną wersją trwają.
Film przedstawiający działanie programu:
Funkcje w wersji darmowej:
- Ilość projektów – 10
- Liczba użytkowników – 5 użytkowników
- Wielkość załączników do przesłania – Bez limitu (przestrzeń dyskowa do 100 MB)
- Aplikacja mobilna – NIE
- Język programu – Polski (Polski produkt)
- Wystawianie komentarzy – TAK
- Ustawienia terminów zadań – TAK
- Przypomnienia o terminie realizacji zadania – NIE
- Support – NIE
Dodatkowe funkcje w wersji płatnej:
- Cena 15,05 zł (ok. 3,64 $ – 3,24 Euro) miesięcznie za użytkownika przy rozliczeniu rocznym (18,82 zł (ok. 4,56 $ – 4,06 Euro) miesięcznie przy rozliczeniu miesięcznym)
- Brak limitu projektów
- Do 30 użytkowników jednocześnie
- 100 GB pamięci dyskowej
- Nielimitowana ilość obszarów roboczych
- Prywatne projekty, zadania oraz tagi
- Wsparcie i opiekun klienta
- Przypomnienia o terminach zadań
- Możliwość testowania przez 30 dni za darmo
7. monday.com
Opis programu:
Rozbudowany program do zarządzania projektami któremu zaufało wiele znanych marek takich jak Adobe, Unilever czy Uber. Program umożliwia ustalanie zadań, zarządzanie poprzez CRM, integracja z aplikacjami typu: ASANA, ZOOM Excel i wiele innych. Jest rozbudowanym i dobrym narzędziem, z darmowym planem. Zdecydowaliśmy się go umieścić w zestawieniu ze względu na jego coraz większą popularność.
Monday.com oferuje naprawdę sporo już w wersji darmowej. Jeżeli natomiast ilość zadań się rozrośnie oraz niezbędna będzie większa pojemność dysku w chmurze to można płynnie przeskoczyć na płatny plan w cenie 24 $ dla 3 użytkowników jednocześnie.
Film przedstawiający działanie programu:
Funkcje w wersji darmowej:
- Ilość projektów – BEZ LIMITU
- Liczba użytkowników – 2 użytkowników
- Wielkość załączników do przesłania – 50mb (500 mb miejsca w chmurze)
- Aplikacja mobilna – TAK
- Język programu – Polski
- Wystawianie komentarzy – TAK
- Ustawienia terminów zadań – TAK
- Przypomnienia o terminie realizacji zadania – NIE
- Support – TAK (e-mail, telefon, baza wiedzy)
Dodatkowe funkcje w wersji płatnej:
- Cena 24$ (ok. 99, 12 zł – 21,36 Euro) miesięcznie w rozliczeniu rocznym (cena zawiera pakiet dla 3 użytkowników, każdy kolejny to koszt 8$ za użytkownika miesięcznie)
- Aplikacja Android i iOS
- 5 GB przestrzeni na dysku w chmurze
Pobierz tabelę z zestawieniem funkcji programów
Który program do zarządzania pracą zespołu wybrać?
Gdybym miał polecić jakiś darmowy program do zarządzania pracą, w zależności od tego czym się zajmujesz, sugeruję zacząć od tych dwóch:
- Trello – wydaje się być stworzony, dla małych, lokalnych firm. To aplikacja idealna dla biznesów, w których mamy do czynienia ze współpracą kilku osób. Gdzie wspólne zadania są proste, nieskomplikowane, a ich ilość jest… rozsądna. To bardzo często pierwszy wybór osób, które zaczynają swą przygodę z podobnymi aplikacjami. Trello przypomina olbrzymią tablicę korkową. Jest bajecznie prosty w obsłudze i doskonale pomoże Ci wdrożyć się do zarządzania bardziej skomplikowanymi i rozbudowanymi zespołowymi organizerami.
- Asana – zdecydowanie mój ulubiony program. Zakochałem się w niej. To prawdziwy kombajn do projektów – zwłaszcza, gdy przy jednym zadaniu trzeba spiąć pracę kilku osób. Wymarzony dla branży kreatywnej. Perfekcyjne połączenie prostoty, miłego dla oka designu, nutki szaleństwa (sprawdźcie fruwające nosorożce)! Uwielbiam w nim opcję oznaczania zadań i podzadań, funkcjonalności, interfejs. Jedyna rzecz, do której bym się przyczepił to nieczytelne powiadomienia e-mailowe. Ale to mikroskopijny minus. Jeżeli szukasz sprytnego organizera dla tematyki IT, reklamy, marketingu, blogosfery – Asana to najlepszy wybór!
Ostatnia aktualizacja artykułu: 12.08.2020
Z darmowych rozwiązań do zarządzania projektami warty uwagi jest polski startup Taagly.com.
Wszystko można tam zbudować w oparciu o specjalny moduł tagów, dodatkowo świetne opcje filtrowania.
Idealne rozwiązanie dla małych zespołów. Bardziej zaawansowane niż Asana.
Fajny artykuł choć szczerze mówiąc liczyłem na jakieś swieżynki z tego świata. Brakuje wielu ciekawych rozwiązań poza tymi największymi. W chwili wolnego zapoznaj się z aplikacją https://pl.fortask.com i pomyśl o umieszczeniu jej na liście. Nowoczesna aplikacja, intuicyjny layout i rozbudowane funkcje. Polecam.
Ok, dzięki za cynk. Jest tego sporo na rynku, więc ja postanowiłem to ugryźć od strony znanej mi klasyki.
Moim zdaniem brakuje jeszcze świetnego polskiego narzędzia, jakim jest HeySpace. Funkcjonalności podobne do Asany a wydaje się jeszcze prostszy.
Dzień dobry. Sprawdzimy program i jeżeli faktycznie okaże się interesujący to dodamy go do zestawienia.
Dzień dobry, sprawdzimy powyższy program. Jeżeli faktycznie będzie interesujący to dodamy do zestawienia.
Cześć, dzięki za artykuł.
U mnie poszukiwania zakończyły się na ROCK-u, który zapowiada się obiecująco – zarówno pod względem cenowym, jak i agregacji zewnętrznych usług.