Specjalizacja może szybko dać Ci olbrzymią przewagę nad konkurencją i przyciągnie zdecydowanych klientów.
Znasz to przysłowie Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego?
Warto je przemyśleć, jeśli chodzi o biznesową drogę. Może to czas dla Ciebie, by poszukać swojej niszy?
Dzięki specjalizacji:
✅ Łatwiej się reklamować i pozycjonować (bo jest mniejsza konkurencja).
✅ Łatwiej się wyróżnisz z tłumu konkurentów (a wyróżnienie to kluczowa rzecz w marketingu).
✅ Szybciej zbudujesz markę eksperta — najpierw w niszy, a potem w “szerokiej” dziedzinie.
✅ Łatwiej przyciągniesz klientów, którzy są zdecydowani na konkretną usługę. Klient ZAWSZE wybierze osobę, która specjalizuje się w danej rzeczy. Dzięki temu klienci kupią od Ciebie od razu, bez potrzeby przekonywania i drobiazgowego porównania z ofertą konkurencji.
Czy jako specjalista muszę się zajmować tylko jedną rzeczą?
Ważne! Ty nic nie musisz. Co najwyżej możesz 😉
Specjalizacja nie musi oznaczać, (choć może), że w ramach swojej działalności nie robisz innych rzeczy. Chodzi o to, że są kategorie, w których się wyróżniasz i są Twoim znakiem rozpoznawczym. I czujesz się w nich “mocny” lub “mocna”.
I właśnie w promocję i rozwój tych kategorii warto inwestować.
Specjalizacja stanie się koniem pociągowym do przyciągania klientów zainteresowanych pokrewnymi usługami z Twojej branży.
Jak może wyglądać specjalizacja? Sprawdź te przykłady:
✅ Szkolenie psów > Przygotowanie psów do zawodów.
✅ Protetyka > Ochraniacze na zęby.
✅ Tłumaczenia > Tłumaczenia dokumentów technicznych.
✅ Skład i redakcja tekstów > Przygotowanie książek w wersji na e-booki.
✅ Agencja marketingowa > Obsługa marketingowa kancelarii prawniczych.
✅ Montaż filmów > Montaż rolek na Tik Tok i Instagram.
✅ Kosmetyczka > Masaż Kobido.
✅ Dietetyk > Dietetyk dla mam karmiących i kobiet w ciąży.
✅ Prawnik > Specjalista od RODO.
✅ Marketing > Tworzenie i edycja treści (* to ścieżka, którą ja sobie wymarzyłem).
Jak Ci się podoba taki pomysł?
Wykorzystasz, czy jednak pójdziesz szeroko?