Administrujesz fanpage’em, chcesz zmienić tytuł, zdjęcie lub opis artykułu i się… nie da? Mam dla Ciebie przykrą wiadomość – to jedna z najnowszych zmian w algorytmie społecznościowego potentata i niestety tak zostanie.
Skąd ta zmiana?
Facebook tłumaczy ową zmianę walką z clickbaitem i spamem. Innymi słowy chcą przeciwdziałać “nabieraniu” użytkowników. Wcześniej właściciele stron zamieszczali linki prowadzące do treści niskiej jakości, zmieniali opis, zdjęcie i nabierali w ten sposób użytkowników, licząc, że część im się zatrzymać.
Co się zmieniło?
Obecnie, po dodaniu treści posta na tablicę facebookową jako administrator nie możesz zmienić tytułu, opisu, ani obrazka ilustrującego zdjęcie.
Czy będzie można to zmienić?
Póki co “szarym” właścicielom fanpage’y – niestety nie uda się tego zmienić. Są poczynione pewne wyjątki w stosunku do wydawców (publishers), którzy mogą mieć możliwość edycji własnych zdjęć. Więcej informacji tutaj.
Musisz zaliczać się do wąskiej kasty wydawców premium, która jest zweryfikowana i publikuje własne treści. Jak zostać takim wydawcą? No cóż, póki co Facebook musi Cię naznaczyć.
Co czynić? Jak żyć?
Pierwszą opcją jest przygotowywanie artykułów z myślą o tym, że będą publikowane na Facebooku. Czyli wszystko przygotowujemy na stronie tak, jakby miało się już ukazać na fanpage’u.
Drugą – zmiana treści artykułów na stronie (jeżeli są już opublikowane) i skorzystanie z narzędzia do “czyszczenia pamięci postów”.
Trzecią – jeżeli korzystasz z WordPress, użycie wtyczki Yoast SEO, która umożliwia “rozbicie” treści w nagłówku, obrazku i opisie strony na taką, która jest widoczna w wyszukiwarce oraz taką, którą “zasysa” Facebook. To szczególnie wygodna opcja, jeżeli optymalizujesz stronę pod jedno hasło, a na Facebooku chcesz mieć bardziej chwytliwy tytuł.
Tu w przypadku już zamieszczonych artykułów również musisz “wyczyścić” pamięć Facebooka, by nie załadował starej wersji Twojego artykułu.