Dlaczego nie mogę zmienić opisu artykułu i jego zdjęcia na Facebooku?

author: Radek Klimek

Administrujesz fanpage’em, chcesz zmienić tytuł, zdjęcie lub opis artykułu i się… nie da? Mam dla Ciebie przykrą wiadomość – to jedna z najnowszych zmian w algorytmie społecznościowego potentata i niestety tak zostanie.

Skąd ta zmiana?

Facebook tłumaczy ową zmianę walką z clickbaitem i spamem. Innymi słowy chcą przeciwdziałać “nabieraniu” użytkowników. Wcześniej właściciele stron zamieszczali linki prowadzące do treści niskiej jakości, zmieniali opis, zdjęcie i nabierali w ten sposób użytkowników, licząc, że część im się zatrzymać.

Co się zmieniło?

Obecnie, po dodaniu treści posta na tablicę facebookową jako administrator nie możesz zmienić tytułu, opisu, ani obrazka ilustrującego zdjęcie.

Już nie da się zmienić tytułów postów na Facebooku, niestety.

Obecnie żadnego z zaznaczonych elementów nie możesz zmienić w momencie zamieszczenia na tablicy – dawniej było to możliwe.

Czy będzie można to zmienić?

Póki co “szarym” właścicielom fanpage’y – niestety nie uda się tego zmienić. Są poczynione pewne wyjątki w stosunku do wydawców (publishers), którzy mogą mieć możliwość edycji własnych zdjęć. Więcej informacji tutaj.

Musisz zaliczać się do wąskiej kasty wydawców premium, która jest zweryfikowana i publikuje własne treści. Jak zostać takim wydawcą? No cóż, póki co Facebook musi Cię naznaczyć.

Co czynić? Jak żyć? 

Pierwszą opcją jest przygotowywanie artykułów z myślą o tym, że będą publikowane na Facebooku. Czyli wszystko przygotowujemy na stronie tak, jakby miało się już ukazać na fanpage’u.

Drugą – zmiana treści artykułów na stronie (jeżeli są już opublikowane) i skorzystanie z narzędzia do “czyszczenia pamięci postów”.

Trzecią – jeżeli korzystasz z WordPress, użycie wtyczki Yoast SEO, która umożliwia “rozbicie” treści w nagłówku, obrazku i opisie strony na taką, która jest widoczna w wyszukiwarce oraz taką, którą “zasysa” Facebook. To szczególnie wygodna opcja, jeżeli optymalizujesz stronę pod jedno hasło, a na Facebooku chcesz mieć bardziej chwytliwy tytuł.

Tu w przypadku już zamieszczonych artykułów również musisz “wyczyścić” pamięć Facebooka, by nie załadował starej wersji Twojego artykułu.

Gdzie dodać opis do postu na stronie, by był widoczny na Facebooku.

Po zainstalowaniu wtyczki, kliknij (1) by przejść do opcji edycji Facebook, w miejscu (2) dodaj tytuł posta, w miejscu (3) jego opis i wreszcie (4) służy załadowaniu zdjęcia. Dzięki temu opis na Facebooku i w wynikach wyszukiwania będzie się różnił.

Oceń artykuł
[Głosów: 2 Średnia: 1.5]
$s
Autor
Radek Klimek
Tworzę treści. Jestem mistrzem w opowiadaniu, wymyślaniu i ubarwianiu historii.

Podobał Ci się ten artykuł?

Zapisz się do newslettera, otrzymuj informacje o nowych artykułach, odbierz dostęp do ponad 60 wzorów dokumentów, szablonów, grafik i Exceli.

Zostaw komentarz
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Pobierz darmowy, gotowy wzór polityki prywatności i wykorzystywania plików cookies na stronę internetową małej firmy, strony autorskiej lub bloga.

Uzupełnienie wzoru zajmie Ci kilka minut. Wystarczy wpisać w nim Twoje podstawowe dane.
Nasz wzór polityki prywatności jest prosty, czytelny, ZAWSZE aktualny, 100% zgodny z prawem.

Cześć jestem Radek i witam Cię na blogu SardynkiBiznesu.pl! Znajdziesz tu artykuły poświęcone najważniejszym zagadnieniom związanym z prowadzeniem małej firmy: marketing, prawo, księgowość, public relations, zarządzanie i IT. Mamy nadzieję, że dzięki nam oszczędzisz dużo nerwów, czasu i pieniędzy, a prowadzenie biznesu stanie się prostsze. Więcej

Pobierz BEZPŁATNY 

wzór polityki prywatności + 

materiały marketingowe 
dla małej firmy

 

POBIERZ!

Wypełnij formularz. Materiały otrzymasz OD RAZU.