Case study – reklama na Facebooku i pozyskanie 21 NOWYCH klientów dla lokalnej firmy w 3 tygodnie

Case Study reklama na Facebooku - jak pozyskaliśmy 21 klientów.

Sprawdź case study reklamy na Facebooku: jak w 3 tygodnie pozyskaliśmy 21 klientów dla małej, lokalnej firmy (samoobrona dla dzieci), która startowała od zera.

Zamów za 27 zł

Jeżeli potrzebujesz więcej informacji na temat tego case study reklam na Facebooku – skorzystaj z poniższego spisu treści i przejdź do interesującego Cię fragmentu.

Spis Treści
Zwiń
Rozwiń

Jaką firmę reklamowaliśmy?

W tym case study pokażę Ci jakie efekty w 3 tygodnie przyniosła reklama dla małej, lokalnej firmy mojego przyjaciela – Przemka Warzechy: Krav Maga Kids – samoobrona i zajęcia ruchowe dla dzieci.

Była to zupełnie nowa firma na rynku, bez strony internetowej, bez zaplecza marketingowego.

W tym samym miesiącu (luty 2022) wystartowały zajęcia i reklama. Więc z działaniami reklamowymi weszliśmy „z marszu”, bez przygotowania.

Mimo to, reklama na Facebooku stanowiła główne źródło pozyskania klientów (po zakończeniu kampanii, klienci pozyskani przez Facebook stanowili 85% ogółu osób, które zapisały się na zajęcia).

Reklamowaliśmy tę stronę:

Case study - reklama małej firmy na Facebooku na przykładzie Krav Maga Kids Chorzów prowadzonych przez Przemka Warzechę.
Reklamowaliśmy stronę zajęć z samoobrony dla dzieci. Zajęcia odbywają się w Chorzowie.

Dla kogo jest to case study?

  • Dla właścicieli małych lokalnych firm, którzy chcą pozyskać nowych klientów i zastanawiają się czy reklama na Facebooku to dobry pomysł
  • Dla osób, które zajmują się reklamą i marketingiem w małej firmie i są odpowiedzialne za tworzenie reklam i pozyskanie klientów
  • Dla marketingowców i freelancerów, którzy tworzą kampanie na Facebooku i szukają pomysłów i inspiracji by polepszyć swój warsztat

To case study reklamy na Facebooku przyda Ci się jeżeli…

Zastanawiasz się czy ten materiał jest dla Ciebie?

Jeżeli choćby 2 poniższe podpunkty Cię dotyczą – to case study na pewno Ci się przyda!

  • Jesteś mikro lub małym przedsiębiorcą lub zajmujesz się marketingiem i pozyskaniem klientów dla małych firm
  • Prowadzisz małą, lokalną firmę
  • Chcesz pozyskać więcej nowych klientów dzięki reklamie na Facebooku
  • Szukasz pomysłów i inspiracji do swoich reklam na Facebooku
  • Zastanawiasz się czy reklama na Facebooku dla lokalnej firmy ma sens i czy można pozyskać z niej PRAWDZIWYCH klientów
  • Do tej pory Twoje reklamy na Facebooku nie działały i masz wrażenie, ze budżet się „przepalał” – szukasz pomysłów na to jak zmienić i ulepszyć swoje działania
  • Masz bardzo mały lub niewielki miesięczny budżet na reklamę (w granicach 300 zł – 1500 zł / miesiąc)
  • Sam/a zajmujesz się reklamą i marketingiem swojej firmy – nie masz pieniędzy, ani ochoty zlecać tego na zewnątrz
  • Nie masz za dużo czasu na zajmowanie się reklamami, masz za dużo innych obowiązków, związanych z prowadzeniem firmy – chcesz ustawić raz, raz poprawić i „byle to działało”
  • Zastanawiasz się co może zadziałać w reklamie lokalnej firmy, a co nie
  • Chcesz uniknąć kosztownych i niepotrzebnych błędów
  • Szukasz pomysłów na reklamowe „triki”, które zwiększą zainteresowanie Twoją reklamą i liczbę klientów w Twojej firmie
  • Zastanawiasz się „jak to policzyć”, by wiedzieć, że reklama na Facebooku się opłaca
  • Zastanawiasz się jak mierzyć skuteczność reklam – które wskaźnik i działania są KLUCZOWE
  • Zastanawiasz się jak mierzyć i kontrolować efekty pracy, jeżeli zlecasz komuś działania marketingowe – na co zwrócić uwagę, na jakich wartościach się oprzeć, jakich wyników oczekiwać, jak to mierzyć i jak nie dać się nabrać

Zamów za 27 zł

Tak wyglądał panel w menadżerze reklam Facebooka:

W case study pokażę jakie cele reklamowe zastosowałem i dlaczego zdecydowałem się właśnie na takie działania.

Co rozumiem pod pojęciem „lokalnej firmy”?

Wielokrotnie podkreślam, że to case study reklamy na Facebooku jest przygotowane dla lokalnej firmy.

Co rozumiem pod tym pojęciem?

To firma, w której prowadzisz działalność w sposób stacjonarny. Możesz się reklamować w internecie, ale finalnie, musisz się spotkać z klientem, by zrealizować usługę.

Może to być kosmetyczka, trener personalny, weterynarz, sauna, solarium, zajęcia sportowe dla dzieci, dietetyk, psycholog, warsztat samochodowy, lodziarnia, pub, prywatne przedszkole, żłobek etc.

Case study NIE DOTYCZY więc wszystkich sprzedaży w formie produktów online (szkolenia, kursy, PDF-y, książki).

Co wchodzi w skład prezentacji? O czym opowiem?

O czym opowiem i co pokażę?

1. Dlaczego właśnie tak?

To kluczowa myśl całego case study. Przy każdym działaniu i decyzji jak powstawały reklamy, opowiem Ci DLACZEGO coś zrobiłem – czyli jaki proces stał za taką, a nie inną decyzją i jakie efekty dzięki niemu chciałem osiągnąć.

2. Liczby, liczby, liczby…

W case study znajdziesz bardzo dużo liczb: od ilości osób, które napisały, zadzwoniły, wzięły udział w wydarzeniu poprzez budżet, liczenie stawek, liczenie kontaktów (leadów), aż prognozowanie zysków i opłacalności reklam.

Pokażę Ci od jakich założeń finansowych wyszliśmy, jak to policzyliśmy i jak Ty to możesz policzyć.

Zatem będzie bardzo praktycznie i konkretnie. Bez wodolejstwa.

3. Minusy, błędy, potknięcia…

Pokażę zarówno te zewnętrzne, niezależne od nas, jak i te, które sami popełniliśmy – a było ich naprawdę sporo!

4. Treści reklam

Jakie były treści reklam i co zrobiłem, by zwiększyć ich efektywność – czyli zachęcić odbiorców do kontaktu.

5. Grupy docelowe

Bardzo ważna część. Pokażę i omówię (chyba) wszystkie błędy, minusy i przeciwstawności, które mogły wpłynąć na skuteczność naszych reklam, obniżyły nasze zasięgi i skuteczność w dotarciu do potencjalnych klientów.

Jak ustawiłem grupy docelowe (i dlaczego wybrałem bardzo szerokie targetowanie).

6. Założenia targetowania reklam

Na czym opierałem się, gdy tworzyłem reklamy – jakie cele, liczby i założenia nam przyświecały.

7. Reakcje klientów – dlaczego rezygnowali?

Dlaczego klienci, mimo nawiązywania kontaktu i udziału w zajęciach rezygnowali – jakie były tego przyczyny? Ilu klientów odeszło, ilu zostało? Jak wyglądały proporcje?

8. Wnioski po kampanii

Jakie wnioski na podstawie błędów, założeń i celów wyciągnęliśmy. Co poszło dobrze, co źle, na co warto zwrócić uwagę, co można (i warto) poprawić, a czym nie warto się przejmować.

Jakie są kluczowe i często niedoceniane aspekty, które są niezbędne, by kampania reklamowa na Facebooku się udała.

9. Plany na następną kampanię

Na podstawie powyższych doświadczeń – co zmienimy i zaktualizujemy w kolejnej kampanii i naborze w sierpniu – wrześniu 2022 roku.

10. BONUS – jakbym chciał Cię oszukać?

Całe case study zamknę przykładem, jakbym przedstawił zebrane dane i cyfry, by Cię oszukać, gdybym był nieuczciwym właścicielem agencji marketingowej.

Czyli jakbym zaprezentował osiągnięcia, by wydawały się dużo lepsze niż w rzeczywistości, by złapać Cię na haczyk i zaproponować swoje usługi.

Przyda Ci się ta część, jeżeli będziesz chciał/a zlecać komuś reklamy i kontrolować efekty zleconej pracy.

Zrzut części osób, które wyraziły zainteresowanie zajęciami:

Case study reklama Facebook - osoby, które napisały.
Podczas 3 tygodni trwania kampanii o zajęcia zapytały 72 osoby – w case study pokazuję ile z nich zdecydowało się na zapisanie dzieci.

Zamów za 27 zł

Ważne! To NIE JEST kurs ustawiania reklam

Chciałbym podkreślić, że to case study reklam na Facebooku NIE JEST kursem ustawiania reklam i zarządzania kampanią na Facebooku.

NIE pokazuję tu jak ustawiam grupy docelowe, jak poruszać się w panelu reklamowym.

Skupiam się tylko na omówieniu działań i efektów.

NIE POKAZUJĘ jak od strony praktycznej ustawić rzeczy, o których opowiadam.

Nic nie ryzykujesz! 100 % satysfakcji i gwarancja zwrotu do 30 dni po zakupie

Zastanawiasz się czy warto kupić to case study?

Nic prostszego!

Kup, sprawdź i podejmij decyzję.

Po zakupie daję Ci 100% gwarancji satysfakcji.

Jeżeli uznasz treść tego case study za nieprzydatną, masz 30 dni na zwrot pieniędzy od daty zakupu.

Napisz do mnie i zwrócę Ci środki. Bez wyjaśnień i podawania powodu.

Po prostu dajesz mi znać – do 3 dni roboczych pieniądze lądują na Twoim koncie, otrzymujesz korektę faktury.

A jeżeli wyrazisz taką chęć, to MIMO oddania pieniędzy, zostawię Ci dostęp do case study i jego kolejnych aktualizacji.

Otrzymasz dożywotni dostęp + aktualizacje

W ramach zamówienia otrzymujesz dożywotni dostęp do case study i kolejnych prezentacji i materiałów w tym pakiecie.

Dlaczego to takie ważne?

Bo już sierpniu – wrześniu 2022 startujemy z kolejnym sezonem zajęć dla tej samej firmy, a więc będziemy znów szukać klientów na Facebooku!

W październiku 2022 będzie więc kolejna aktualizacja – dodam prezentację z kolejnej kampanii i kolejnego naboru dla tej samej firmy. Opiszę jak poszło nam po wprowadzeniu poprawek i realizacji założeń.

Będzie fantastyczna możliwość zestawienia obu kampanii i porównania zmian oraz efektów.

Planuję również dodać sekcję FAQ – pytań, odpowiedzi i podpowiedzi, jeżeli takie się z Waszej strony (na podstawie treści) pojawią.

Planuję również sprzedawać to case study na Facebooku i zamieścić w materiale wnioski z tej kampanii reklamowej w formie podobnej prezentacji – to również znajdziesz się w panelu w ramach dostępu do tego konkretnego pakietu.

Pojawi się również wersja PDF w formacie A4 do wydruku ze streszczeniem i najważniejszymi wnioskami z case study (maj / czerwiec 2022).

Na zdjęciu Przemek z córką – właściciel firmy:

Case study jak zrobić reklamę na fb.
W tym case study staram się pokazać i uzasadnić od kulis wszystkie działania. Pokazuję na przykładzie firmy, która cały czas działa! Do tego dostajesz gwarancję najlepszej ceny i satysfakcji.

Gwarancja najlepszej ceny

Kupując teraz – kupujesz w najniższej, możliwej cenie!

Jestem przeciwnikiem dużych obniżek cen w trakcie kolejnych, cyklicznych promocji. Chcę być lojalny przede wszystkim wobec klientów, którzy już kupili.

Dlatego…

Poza przedsprzedażą i niewielkim kuponem rabatowym dla czytelników newslettera, NIE BĘDZIE już żadnych obniżek, Black Friday, Cyber Monday, obniżek świątecznych, wyprzedaży na koniec roku, okresowych promocji, promocyjnych okien sprzedażowych, zniżek na urodziny.

Cena będzie szła tylko i wyłącznie w górę wraz z kolejnym aktualizacjami.

FAQ – czyli inne ważne pytania

1. Chcę sprzedawać produkty cyfrowe – czy to case study jest dla mnie?

I tak i nie. Możesz wyciągnąć z niego kilka podpowiedzi, ale głównie koncentrowałem się na lokalnej firmie, do której przychodzi po usługę klient w formie… fizycznej.

Innymi słowy – może Ci się przydać, ale rewolucji nie będzie.

2. Czy w moim biznesie będę mieć podobne / lepsze wyniki?

Nie jestem w stanie Ci tego zagwarantować, dlatego, że zależy to od setek (o ile nie tysięcy) czynników. Te różnice również omawiam w nagraniu.

Natomiast dzięki temu będziesz mógł / mogła poprawić skuteczność swoich reklam.

3. Te liczby nie robią na mnie wrażenia – słabo…

Nic na to nie poradzę. Liczby to liczby. Tak po prostu wyszła ta kampania i wynik jest całkiem niezły jak na przeciwności, z którymi przyszło nam się zmierzyć. W samym nagraniu opowiadam jakie czynniki i błędy miały wpływ na wyniki.

Było ich naprawdę sporo.

4. Jak wygląda dostęp?

Po opłaceniu zamówienia otrzymasz dostęp do naszego panelu online wraz z hasłem, które przyjdzie na e-mail. Wystarczy się zalogować i gotowe!

Znajdziesz tam osadzony film z case study oraz linki do omawianych stron i przykładów. Możesz to obejrzeć zarówno na ekranie komputera, jak i na smartfonie. Cały proces kupna, rejestracji przejdziesz w kilka minut.

5. Ile trwa nagranie?

Całość nagrania trwa 120 minut. Spokojnie możesz sobie przyspieszyć odbiór i włączyć tempo x 1,25 lub 1,5 więc obejrzenie zajmie Ci dużo szybciej.

6. Czy otrzymam fakturę VAT?

Tak, oczywiście. Wystarczy, że wypełnisz odpowiednie pole w formularzu zakupu. Faktura VAT zostanie automatycznie wygenerowana i przyjdzie na Twój e-mail.

7. Jaka firma była reklamowana w tym case study?

Reklamowaliśmy zajęcia samoobrony dla dzieci w Chorzowie prowadzone przez mojego przyjaciela i współpracownika – Przemka Warzechy. Przemek oprócz tego, że pomaga mi na blogu (tu możesz o tym przeczytać), jest również instruktorem samoobrony dla dzieci. Postanowił wystartować z zajęciami stacjonarnymi, bo pozwoli mu to dalej nabierać doświadczenia do jego autorskiego projektu związanego z pomysłami na wspólną aktywność dla całej rodziny.

Efekty, cyfry i wnioski znajdziesz w samym case study.

8. Jak wygląda nagranie case study?

Jest to nagrana prosta prezentacja w Power Poincie, którą omawiam podczas nagrania. Prezentacja jest osadzona w formie video do odtworzenia. Miejscami załączyłem do nie printscreeny z panelu reklam Facebooka z zakończonej kampanii.

Całość trwa nieco ponad dwie godziny.

9. Kim jest autor reklamy i autor case study?

Nazywam się Radek Klimek. Jestem przedsiębiorcą. Nagrywam podcast i piszę na blogu Sardynkibiznesu.pl. Zajmuję się obsługą marketingową małych firm oraz jestem wydawcą stron internetowych. Z bardziej udanych dokonań marketingowych na Facebooku mogę się pochwalić fanpage’m MagiczneLata90.pl, którego jestem założycielem, autorem i administratorem. Więcej informacji na mój temat znajdziesz TUTAJ.

Zamów za 27 zł

Masz inne pytania?

Jeżeli masz pytania co do case study – daj mi znać w komentarzu! Niezwłocznie odpowiem.

Zostaw komentarz
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Dołącz do KursoWyzwania!

Wypełnij formularz:

STRONA WYKORZYSTUJE PLIKI COOKIE .

Strona internetowa Sardynkibiznesu.pl wykorzystuje pliki cookie, które mogą być wykorzystywane przez firmy badawcze i reklamowe w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z serwisu. Więcej informacji o plikach cookies .

Techniczne Pliki Cookies są wykorzystywane do prawidłowego działania portalu i bezpiecznej komunikacji zwrotnej z klientami. Ich użycie jest niezbędne do funkcjonowania serwisu sardynkibiznesu.pl.

Analityczne Pliki Cookies pozwalają zbierać informacje o interakcjach oraz zachowaniach użytkowników w naszym serwisie.

Reklamowe Pliki Cookies służą do dostosowania reklam oraz treści wyświetlanych użytkownikowi na naszej stronie lub stronach naszych partnerów reklamowych.