Darmowe programy do zarządzania zespołem – 5 interesujących aplikacji

Darmowe programy do zarządzania zespołem – 5 interesujących aplikacji

Szukasz darmowych programów do realizacji zadań w zespole?   Oto kilka narzędzi które powinny znaleźć się w asortymencie każdego, kto chce sprawniej zarządzać swoją firmą.

Darmowe programy do zarządzania zespołem online

Poniżej przedstawiamy kilka najbardziej popularnych w internecie programów do zarządzania zespołem. Posiadają one szeroki wachlarz narzędzi do współpracy i organizacji pracy. Dzięki nim w prosty sposób przypiszesz pracownikom ich zadania oraz będziesz mógł czuwać nad ich terminową realizacją. Co ważne dla małych firm, we wpisie skupiliśmy się na aplikacjach, które posiadają rozbudowane wersje darmowe – w większości mikro przedsiębiorstw są w zupełności wystarczające, jeżeli kierujesz kilkoma projektami i zarządzasz kilkoma osobami w zespole.

1. Asana

Program ASANA do zarządzania projektami.
Prosta i poukładana. Taka właśnie jest ASANA.

Opis programu:

Program do zarządzania zadaniami w wersji internetowej jak i mobilnej. Ograniczenia wersji darmowej sprowadzają się główne do ograniczenia zespołu do 15 osób (plus kilka dodatkowych, ale nie niezbędnych funkcjonalności). Poza tym zachowujemy nielimitowaną liczbę projektów i zadań.

Dużym plusem jest możliwość zamieszczania dużych załączników (100 MB. Asana posiada również funkcję kamieni milowych w pakiecie premium. Umożliwiają one nadanie konkretnym zadaniom miana kamienia milowego.

Dzięki temu prościej będzie śledzić stopień realizacji projektu. Kamienie milowe są widoczne bezpośrednio na osi czasu. Asana posiada również bardzo rozbudowaną funkcje raportowania.

Dzięki zaawansowanemu raportowaniu możemy wybrać i przypisać na stałe do paska zadań elementy zadań które nas interesują takie jak: zadania które zleciliśmy komuś, lista zadań do wykonania do końca tygodnia, zadania które zostały ukończone i czekają na naszą weryfikacje. To idealny program do zarządzania kreatywnymi zadaniami, w których musi współpracować ze sobą kilka osób, z różnych branż.

Link do programu

Film przedstawiający działanie programu:

Funkcje w wersji darmowej:

  1. Ilość projektów – nielimitowane
  2. Liczba użytkowników – do 15 osób
  3. Wielkość załączników do przesłania -do 100 mb
  4. Aplikacja mobilna – TAK
  5. Język programu – Angielski
  6. Wystawianie komentarzy – TAK
  7. Ustawienia terminów zadań – TAK
  8. Przypomnienia o terminie realizacji zadania – TAK
  9. Support – TAK

Dodatkowe funkcje w wersji płatnej:

  1. Cena 9,99$ miesięcznie
  2. Szczegółowe raportowanie
  3. Możliwość zamieszczenia kamieni milowych
  4. Prywatne zespoły i projekty
  5. Pełen cennik i opis funkcji – https://asana.com/pricing

 

2. Trello

Wirtualna tablica korkowa w programie Trello.
Wirtualna tablica korkowa.

Opis programu:

Trelo to wirtualna tablica korkowa dla Twojego zespołu. Dostęp do tablicy można mieć z poziomu komputera jak i smartfona.  Program również jest dostępny w język polskim. Trello jest bardzo proste i intuicyjne w obsłudze. Idealnie nadaje się do zlecania zdań w mikrofirmie lub jako podręczny „zadaniownik” dla mikroprzedsiębiorcy.

Link do programu

Film przedstawiający działanie programu:

Funkcje w wersji darmowej:

  1. Ilość projektów – nielimitowane
  2. Liczba użytkowników – 10 tablic zespołu
  3. Wielkość załączników do przesłania – w wersji darmowej 10mb
  4. Aplikacja mobilna -TAK
  5. Język programu – Polski
  6. Wystawianie komentarzy -TAK
  7. Ustawienia terminów zadań -TAK
  8. Przypomnienia o realizacji zadania -TAK
  9. Support – TAK

Dodatkowe funkcje w wersji płatnej:

  1. Cena 9,99 $ rocznie
  2. Pojedynczy plik załącznika do 250mb
  3. Dodatki Power Up zwiększające efektywność
  4. Własne tła tablic i naklejki, naklejki premium
  5. Wsparcie priorytetowe
  6. Powiadomienia email
  7. Pełen cennik i opis funkcji – https://trello.com/pl/pricing

 

3. WRIKE

Wrike program do zarządzania pracą.

Opis programu:

Program do zarządzania projektami. Umożliwiajay dyskusję oraz wymianę dokumentów pomiędzy członkami zespołu. Program można użytkować zarówno na komputerze jaki na urządzeniach mobilnych. Aplikacja jest bardzo przejrzysta i prosta w obsłudze zarówno na komputerze jaki na komórce. Wersja bezpłatna ogranicza nas jednak do maksymalnie 5 członków. Program jest prawie całkowicie w języku polskim (część funkcji nadal jest opisana w języku angielskim).

Link do programu

Film przedstawiający działanie programu:

Funkcje w wersji darmowej:

  1. Ilość projektów – nielimitowane
  2. Liczba użytkowników – 5 użytkowników
  3. Wielkość załączników do przesłania – w wersji darmowej do wykorzystania jest do 2gb pamięci
  4. Aplikacja mobilna -TAK
  5. Język programu – Polski
  6. Wystawianie komentarzy -TAK
  7. Ustawienia terminów zadań -TAK
  8. Przypomnienia o realizacji zadania -TAK
  9. Support – TAK

Dodatkowe funkcje w wersji płatnej:

  1. 9,80 $ miesięcznie
  2. dynamiczna oś czasu (diagram Gantta)
  3. zaawansowane integracje (MS Project, Excel, RSS)
  4. od 5 gb pamięci
  5. pulpity nawigacyjne z możliwością udostępnienia
  6. pełen zestaw funkcji płatnych https://www.wrike.com/pl/#price

 

4. ClickUp

Program do zarządzania pracą ClickUp.
ClickUp posiada relacyjną funkcje szybkiej zmiany z tablicy na listę zadań.

Opis programu:

Program bardzo podobny pod względem funkcjonalności do Trello. Program jest przejrzysty i bardzo przyjazny w obsłudze. Każda funkcja jest opisana prosty sposób.Jest wart rozważenia przede wszystkim ze względu na funkcjonalność oraz bardzo tani pakiet płatny ( tylko 5  $ miesięcznie) – gdzie dodatkowo otrzymujemy wiele przydatnych funkcji.

Przydatna jest  możliwość integracji z dyskiem Google. Program należy do nowicjuszy, powstał w 2017 roku.

Link do programu

Film przedstawiający działanie programu:

Funkcje w wersji darmowej:

  1. Ilość projektów – nielimitowane
  2. Liczba użytkowników – nielimitowane
  3. Wielkość załączników do przesłania – w wersji darmowej w sumie 100mb
  4. Aplikacja mobilna -Tak
  5. Język programu – Nie
  6. Wystawianie komentarzy -Tak
  7. Ustawienia terminów zadań -Tak
  8. Przypomnienia o realizacji zadania -Tak
  9. Support – tak

Dodatkowe funkcje w wersji płatnej:

  1. 5 $ miesięcznie
  2. nie limitowa ilość wielkości załączników
  3. chmura
  4. wykres Gantta
  5. integracja z google drive, dropbox
  6. pełen wykaz funkcji i płatności – https://clickup.com/pricing

 

5. Bitrix24

Program do zarządzania pracą Bitrix24.
Bitrix24 to naprawdę bardzo rozbudowane narządzie do zarządzania firmą.

Opis programu:

Rozbudowana platforma CRM posiadająca dużo wyspecjalizowanych narzędzi do pracy grupowej. Program jest dostępny w języku polskim oraz posiada sprawnie odpowiadający suport wspomagający wdrożenie się w program. Program posiada typową tablicę typu Kanban oraz szereg innych przydatnych funkcji.

Wersja bezpłatna będzie w pełni wystarczająca dla małego zespołu jednak wraz  rozrostem firmy będzie trzeba wykupić pakiet płatny. Program posiada ogrom funkcji do wykorzystania co wiąże się z ceną 249 zł miesięcznie przy podstawowym pakiecie płatnym (dużo!).

Link do programu

Film przedstawiający działanie programu:

Funkcje w wersji darmowej:

  1. Ilość projektów – nielimitowane
  2. Liczba użytkowników – 12 użytkowników 1 administrator
  3. Wielkość załączników do przesłania – w wersji darmowej w sumie 5gb
  4. Aplikacja mobilna -TAK
  5. Język programu – Polski
  6. Wystawianie komentarzy -TAK
  7. Ustawienia terminów zadań -TAK
  8. Przypomnienia o realizacji zadania -TAK
  9. Suport – tak/ – 7 dni w wersji bezpłatnej

Dodatkowe funkcje w wersji płatnej:

  1. Cena 249 zł miesięcznie
  2. 50 gb pamięci
  3. 2 administratorów i 6 użytkowników
  4. wspólne menu
  5. możliwość przywrócenia usuniętych zadań
  6. pełen wykaz funkcji i płatności – https://www.bitrix24.pl/prices/

Który program do zarządzania pracą zespołu wybrać?

Gdybym miał polecić jakiś darmowy program do zarządzania pracą, w zależności od tego czym się zajmujesz, sugeruję zacząć od tych dwóch:

  • Trello – wydaje się być stworzony, dla małych, lokalnych firm.  To aplikacja idealna dla biznesów, w których mamy do czynienia ze współpracą kilku osób. Gdzie wspólne zadania są proste, nieskomplikowane, a ich ilość  jest… rozsądna. To bardzo często pierwszy wybór osób, które zaczynają swą przygodę z podobnymi aplikacjami. Trello przypomina olbrzymią tablicę korkową. Jest bajecznie prosty w obsłudze i doskonale pomoże wdrożyć się do posługiwanie się bardziej skomplikowanymi, zespołowymi organizerami.
  • Asana – zdecydowanie mój ulubiony program. Zakochałem się w niej. To prawdziwy kombajn do projektów – zwłaszcza, gdy przy jednym zadaniu trzeba spiąć pracę kilku osób. Wymarzony dla branży kreatywnej. Perfekcyjne połączenie prostoty, miłego dla oka designu, nutki szaleństwa (sprawdźcie fruwające nosorożce)! Uwielbiam w nim opcję oznaczania zadań i podzadań, funkcjonalności, interfejs. Jedyna rzecz, do której bym się przyczepił to nieczytelne powiadomienia e-mailowe. Ale to mikroskopijny minus. Jeżeli szukasz sprytnego organizera dla tematyki IT, reklamy, marketingu, blogosfery – Asana to najlepszy wybór!

Redakcja i przygotowanie artykułu: Przemek Warzecha 

Oceń artykuł
[Głosów: 0 Średnia: 0]

 

Podobał Ci się ten artykuł?

Zapisz się do naszego newslettera i nie przegap nowych tekstów!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o